Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:14

Ik heb eigenlijk altijd wel een tas bij me met portemonnee, ID, rijbewijs, zorgpas en donorpas. Kentekenbewijs ligt in de auto, moeders en ik doen samen met de auto.

Toevallig heb ik laatst ook een in geval van nood optie op de telefoon gevonden waar ik alle belangrijke gegevens in heb gezet zoals naam, nummers, allergieën en donor ja/nee

Tallie1979

Ik heb eigenlijk altijd mijn rijbewijs bij mij.

Tenzij ik mijn knippie per ongeluk thuis laat liggen.. Dat gebeurt heel zelden, dus ik denk dat ik voor 99% van de tijd mijn papieren bij mij heb.

En mijn kentekenbewijs precies hetzelfde verhaal, op pas formaat, dus ook in mijn knippie! :D

Suusie22

Altijd alle benodigde papieren bij mij, het rijbewijs in mijn portemonee, en de autopapieren gewoon los in mijn handtas. Ik ga nooit zonder tas de deur uit dus vandaar dat ik altijd alles bij mij heb.

Amira_

Re: Heb jij je rijbewijs altijd bij je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:18

Ik niet. Heb mijn rijbewijs altijd in m'n portomonnee zitten. Dus ik neem m alleen mee als ik m'n tas mee moet. Als ik naar de paarden ga heb ik m niet mee. Heb hem wel is gewoon in m'n zak meegenomen, maar dan leg ik m als ik thuis kom ergens neer wat ik vergeet en dan raak ik m kwijt.
Maar meestal heb ik m'n tas bij me, dus ook m'n rijbewijs.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:18

Mijn rijbewijs zit (samen met mijn pinpas) in het hoesje van mijn telefoon.
Altijd alles bij me dus en zonder tas. Ik weiger te lopen met een tas(je). :+

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:22

Heb ze altijd bij mij.
Gister helaas een aanrijding veroorzaakt, tegenpartij had niks bij zich, geen rijbewijs, geen autopapieren, geen verzekeringspapieren.
Das knap lastig kan ik je vertellen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:24

altijd rijbewijs zit in me portemonnee, kentekens liggen in de auto, heb in elke auto een autokluisje daar zitten ze in met verzekeringsbewijs en apk, bij de veewagen ook het achteruitrijscherm.

heb ook 3 vervoersmiddelen waar ik zo in kan stappen, heb dus ook bijna 3 dezelfde sleutelbossen (per vervoermiddel) aan de haak hangen anders rij je in de een kan je je huis niet in omdat die aan andere bos hangt..

ik ben beveiliger o.a. bij een kantongerecht en hoe vaak dat daar niet iemand aan de balie komt zonder id.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:26

Ehhh... ja, ik heb m'n rijbewijs (en dus ook m'n ID) bij me als ik m'n portemonnee bij me heb :') Meestal wel dus, maar als ik even snel naar een vriendin of naar stal ga niet, want dan neem ik m'n tas niet mee.

Of althans, dat was toen ik nog in Nederland woonde. In Engeland hoef je je blijkbaar niet eens te kunnen identificeren of je rijbewijs bij je te hebben, vind ik eigenlijk heel gek :+ Je hoeft zelfs niet eens in het bezit te zijn van een identiteitsbewijs.

Voordat ik een rijbewijs had en toen m'n ID gestolen was ben ik trouwens een keer aangehouden omdat ik fietste in een winkelstraat (had niet door dat het koopavond was en had haast dus dacht dat dat kleine stukje wel even kon :+ ). Had ik even geluk dat ik onderweg was naar Albert Heijn om onder andere een paar flessen wijn te kopen en dus m'n paspoort bij me had, die had ik anders natuurlijk nooit meegenomen. Agent keek sowieso al niet zo gelukkig dus was blij dat ik me in ieder geval kon legitimeren *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:40

9 vd 10 keer wel maar soms vergeet ik mijn tas. :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:43

Als ik mijn beurs bij me heb, dan heb ik mijn rijbewijs altijd bij me :')
Maar ik vergeet mijn beurs ofzo nog wel eens, al probeer ik er echt heel braaf aan te denken..

Vergeet dan wel weer bijna constant de autopapieren..
We wisselen heel vaak van auto's onderling dus de papieren worden niet altijd meegewisseld haha

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:49

Ik heb mijn rijbewijs eigenlijk altijd bij me in mijn portemonnee. Ik heb al eens controle gehad toen ik s'avonds terug kwam van stal en moest toen de hele boel laten zien. Dus ik neem het altijd maar braaf mee. :j

Lees net iets over de hond uitlaten. Dat is de enige keer dat ik niks mee neem.. Nooit bij stil gestaan!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:54

Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me, zelfs voor de kleine stukjes. Ook de autopapieren trouwens, je hoeft maar net die ene ome agent te treffen die je papiertjes even wilt inzien. En als arme student zit ik niet te wachten op dit soort onnodige boetes (ik heb er al een te pakken, wegens een snelheidovertreding en dat was de eerste en laatste heb ik besloten).

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:56

Bellatrix schreef:
Rijbewijs is een pasje tegenwoordig en past prima in je portemonnee.

Haha, was dat maar zo.
De mijne zit altijd in mijn portemonnee, maar hij moet het nog tot september volgend jaar volhouden.
Dat is knap lastig, want hij valt al tijden zo ongeveer in losse vellen uit elkaar.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:58

Ik heb in mijn eigen auto altijd alles bij me, kentekenbewijs én rijbewijs. Heb nog de papieren versie. Op het werk moet ik ook wel eens naar de buurtsuper of het weiland 3 km verderop controleren en dan neem ik mn spullen eigenlijk nooit mee :o ... Gelukkig is mijn baas het daar wel mee eens (anders moet ik steeds naar binnen, hij heeft zelf zn spullen ook nooit bij zich). Wel is het eigen risico natuurlijk :).
Oh, en met paardrijden heb ik hem ook lang niet altijd bij me, net als op de fiets naar de paarden. Naar de supermarkt wel, want hij zit in mn portomonnee.

@Oomens: Hier ook nog een papieren rijbewijs...

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:05

Als ik mijn tas bij me heb, heb ik alles bij me wat pasjes en de rest.
Enige wat ik af en toe vergeet is kentekenbewijs. Me scooter kentekenbewijs zit ook altijd in mijn tas maar als met de auto ga kan het gebeuren dat het niet bij me heb. Heb geen eigen auto en anders iedere keer het gedoe met vergeten terug te geven

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:12

Goof schreef:
Mijn rijbewijs zit (samen met mijn pinpas) in het hoesje van mijn telefoon.
Altijd alles bij me dus en zonder tas. Ik weiger te lopen met een tas(je). :+

Precies :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:29

Rijbewijs en autopapieren heb ik altijd bij me.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:33

Normaal heb ik hem altijd bij me :j
Ik heb een mapje waar allemaal pasjes in zitten, bankpassen, ID, rijbewijs..
Het is zeldzaam, maar als ik die vergeet.. dan mis ik ook meteen alles :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:33

Avelienvd schreef:
Heb ze altijd bij mij.
Gister helaas een aanrijding veroorzaakt, tegenpartij had niks bij zich, geen rijbewijs, geen autopapieren, geen verzekeringspapieren.

Toch wel de politie gebeld? Ik zag een keer toen ik op de bus stond te wachten dat een leerling van een rijschool een aanrijding had veroorzaakt, klapte bovenop de voorganger. Instructeur had geen papieren bij zich... Politie werd erbij gehaald.
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me... tevens is het mijn id.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:35

purny schreef:
Avelienvd schreef:
Heb ze altijd bij mij.

Toch wel de politie gebeld? Ik zag een keer toen ik op de bus stond te wachten dat een leerling van een rijschool een aanrijding had veroorzaakt, klapte bovenop de voorganger. Instructeur had geen papieren bij zich... Politie werd erbij gehaald.
Ik heb altijd mijn rijbewijs bij me... tevens is het mijn id.

Dat is wel heel triest..
Die zouden toch het goede voorbeeld moeten geven :=

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:37

Ik heb mijn rijbewijs en autopapieren altijd wel bij me... Heb mn rijbewijs standaard in mn portemonnee ... zonder ga ik niet van huis

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:38

Altijd bij me.
Ik heb 3 pasjes bij het hoesje van m'n GSM zitten. Verder heb ik nooit iets anders bij!
Dus geen portemonnee, geen tas; niks. Zou ook niet weten wat ik verder nog nodig zou hebben.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:45

Ik moet eerlijk bekennen, eigenlijk zelden... Ik ben er nog steeds niet aan gewend. (heb m pas sinds n tijdje, net jaar)

Ik heb nu alles steeds vaker bij mn id/ov/zorgpas/rijbewijs, doordat ik een portemonnee heb waar je niet om heen kunt en mn mobiel er vaak in zit.. maar voorheen, bijna nooit.. De papieren heb ik nu even niet bij omdat de scooter waar ik op rij, ieder moment onder mn kont verkocht kan worden, dus dan heeft me moeder de papieren nodig.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 22-10-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloesem2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 22:47

Heb hem ook altijd bij mij + kenteken, groene kaart en schade formulier.

Het grote problemen is dat politie bijna niet controleert of iemand zijn papieren op orde heeft en wordt er wel een keer iemand betrapt dan kont die 9 van 10 keer weg met een waarschuwing.
(Of wel met andere woorden lijkt er wel op dat het gedoogd wordt)

Btw als op mijn paard zit moet ik wel zeggen dat ik enkel telefoon bij me heb.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 23:42

Ik neem mijn rijbewijs zoveel mogelijk mee. Maar soms dan neem ik geen portemonnee mee (wanneer het niet nodig is, of gewoon voor de veiligheid omdat ik hem nergens veilig kan achterlaten op de locatie), en daar zit nou juist mijn rijbewijs in O:) Soms vergeet ik dus wel eens dat ik mijn rijbewijs mee moest nemen, dan neem ik uit automatisme alleen mijn pinpas mee of contant geld. Maargoed meestal zijn het dan toch korte stukjes. Ik laat hem nooit bewust thuisliggen.