Hoe eerlijk ben jij ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:37

Nee :=

Zo heb ik ooit eens 2 maybelline mascara's gekocht, rond de 14 euro zijn die. Dus zou rond de 28 euro worden. Cassiere tikte er 1 aan dus toen had ik er 2 voor 16 euro :o snel bedankt, in mijn tas gestopt en weggegaan :o

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:38

Bij mij ligt het eraan.

Bij een grote keten of franchise was ik niet terug gegaan, ik deed het niet met opzet en het is niet alsof ze het geld harder nodig hebben dan ik. Ik zou me ook niet schuldig voelen, wel een beetje beschaamd omdat ik zo'n muts ben dat ik t vergeten ben, maar dat gaat ook zo weer over.

Bij een kleine winkel of een eenmanszaakje was ik zeer zeker terug gegaan, de kans dat zij het missen is veel groter. Ik zou me heel schuldig voelen wanneer ik niet terug zou gaan.

Zeker wanneer de cassiere een fout maakt, das niet mijn verantwoordelijkheid toch? Ik zou nooit opzettelijk iets niet betalen maar het werk van de ander rechtzetten, dacht t niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:39

Ik zou zeker niet terug gaan!

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:40

Heb ooit een keer gehad dat toen ik boodschappen deed voor een feestje ik een krat bier onderop zo'n winkelwagentje had gezet. Netjes tegen de caissière gezegd alleen ze had hem niet aangeslagen op de een of andere manier. Nou sorry hoor, maar dan is het haar eigen schuld. Ga mezelf niet herhalen :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:41

Ik snap serieus niet dat mensen denken YES iets gratis.

Als ik dingen vergeet aan te slaan, ik moet namelijk niks scannen maar ik moet de nummers van alle producten weten en aa slaan. Vergeet ik iets aan te slaan? Dan moeten die mensen het gewoon alsnog betalen. Dan pinnen ze maar 2x. Ik ben ook maar een mens en het is niet zo dat wij het allemaal maar kunnen missen. :n

Ik heb nog nooit iemand gehad die het weigerde, wanneer ze dat wel doen dan krijgen ze het gewoon niet mee.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:42

Het leven is al duur genoeg.. nee dus. Zoals eerder is genoemd misschien wel bij een eenmanszaakje of als je ergens regelmatig komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:43

Ik loop terug om te betalen.
Ik was vrijdag in walibi world en daar kochten een vriendin en ik een bakje noedels. Door de drukte vergat ze om bij ons af te rekenen, toen ze de bakjes mee gaf zei ik toch maar 'eh.. we moeten nog betalen'. Tja- achteraf dacht ik; hey, ik had 14 euro kunnen besparen! Maar ik ben daar veel te eerlijk voor. := van de zomer werkte ik achter de kassa, en gaf ik een man per ongeluk 20 euro teveel mee. Na 5 minuten komt hij terug en zegt hij "ik betaalde met 20 euro en krijg bijna 30 euro terug, volgens mij klopt dat niet.." Ik was daar toen ook zo blij mee, anders had ik echt een enorm probleem gehad. :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:43

Als het leven te duur is? Waarom wil je die dingen dan kopen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:44

Ik kan me daar echt niet schuldig over voelen! mooi meegenomen toch? :P het is niet dat je het expres doet ofzo.

Sleeper

_black_rose_ schreef:
Zeker wanneer de cassiere een fout maakt, das niet mijn verantwoordelijkheid toch? Ik zou nooit opzettelijk iets niet betalen maar het werk van de ander rechtzetten, dacht t niet.

Tenzij je te weinig terug krijgt?

Arc_En_Ciel

StillAngel schreef:
Het leven is al duur genoeg.. nee dus. Zoals eerder is genoemd misschien wel bij een eenmanszaakje of als je ergens regelmatig komt.

Huh, ik snap deze redenering niet? Als je vindt dat het leven al duur genoeg is zou je toch eerder geneigd zijn om juist niet te betalen? Of zie ik dat verkeerd :=

beatje

Ik had ooit de kleine bij van mijn vriendin denk dat hij 2.5 was.Ik betaal mijn boodschappen en sta die nog in mijn tas te doen toen ik zag dat hij een lollie vast had.Dus ik zeg tegen de kassa juf,O ik ben die lollie vergeten ,Kreeg ik me daar een preek over moeders die niet op kinderen lette.Ik dacht zak in de str*nt schagerijnig mens.

Paar jaar later ben ik zelf moeder,en bij het uitladen van de boodschappen uit de kar en in mijn fietstassen merkte ik dat mijn zoon op een stuk vacuum verpakte kaas zat te sabbelen ,toen dacht ik ,mooi dat ik nooit niet meer naar binnen gaat.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:45

Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt als bijbaantje en die paar euro mis je echt wel. Het is niet fijn als je de administratie gaat doen en je mist een paar euro. Als ik nog vlakbij was zou ik wel teruggaan maar eenmaal thuis ga ik niet weer terug naar de stad voor een tube tandpasta..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:45

Als je tegen iemand aan loopt op straat en diegene valt dan loop je toch ook niet zomaar door zonder te vragen hoe het ging? En dan ging ook niet expres. :+

In feite doe je het wel bewust, want je KIEST er voor om niet terug te gaan.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:48

ik was ook niet doorgegaan ja sorry onoplettendheid kan gebeuren
ik bedoel ... laatst zat ik in de bus en dat ov chipkaart ding was vast geslagen op een uitstap punt heb er ook niks van gezegd heb uitgecheckt was een stuk goedkoper uit ..
misschien heel bankerstavig maar ja kan gebeuren hoor
of als je kind een snoepje pakt bij de jamin ga je dan ook extra betalen ?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:51

Ik zou niet terug zijn gegaan, niet meer mijn probleem als ik de winkel al uit ben.

Laatst reed ik achteruit en zag een andere auto over het hoofd en reed er dus tegenaan. Meneer en ik uitstappen, ik al de telefoon klaar om gegevens uit te wisselen voor mijn verzekering. Zegt hij dat het kantje boord was, dus ik wijs hem op de plek waar mijn auto de zijne zichtbaar had geraakt, en tot twee keer toe zegt hij dat dat er al zat en dat ik hem echt niet geraakt had. Toen heb ik hem een fijne dag gewenst en ben vertrokken. Na twee keer aandringen jammer dan, fijn voor mij en mijn verzekering, pech voor hem.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 22-10-14 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:55

KoudbloedKim schreef:
SuperAssie schreef:
Ik was door gegaan. Zo heb ik ook ooit 20 cent voor een bikini betaald ipv 20 euro(betaalde met pin en cassiere lette niet op wat ze intoetste). Vriendelijk bedankt en gauw vertrokken. Wat dat betreft ben ik heel oneerlijk :o
Ik zou in zo'n situatie met een heel groot schuldgevoel zitten... met name als het een jonge meid was die van haar baas uit eigen zak het verschil bij moet leggen.
Beetje een 'speelhuisjes-actie'. :o

Verder ben ik het eens met Vuurneon. :j

In zo'n geval zal ik het juist minder erg vinden, je hebt er voor betaald.
Kasverschil uit eigen zak betalen mag niet!

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:04

Sleeper schreef:
_black_rose_ schreef:

Tenzij je te weinig terug krijgt?

Ja dat klopt, bedankt voor de aanvulling, wanneer het mij opvalt dat ik te weinig terug krijg zal ik inderdaad wel aangeven dat ik denk dat er een fout gemaakt is. Mja ik ben geen held in hoofdrekenen en tellen dus de kans bestaat dat het mij ook niet opvalt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:04

Het verbaasd me hoeveel mensen zich zo makkelijk schuldig maken aan winkel diefstal( want dat is het tenslotte ...) En ook dat er onderscheid gemaakt wordt tussen een zogenoemde grote keten of een kleine zaak, terwijl de zaken van een grote keten net zo goed een franchiser kan zijn die z'n hoofd net boven water kan houden. Tuurlijk moeten er opgelet worden bij de kassa's maar daar werken ook maar mensen...
T wordt wel heel makkelijk goed gepraat met : moeten ze maar opletten. Sorry ,kan er met mn verstand niet bij. Voor alles wat ik koop reken ik graag af. Waar ik geen geld voor heb koop ik niet .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:06

Ik denk dat ik niet terug zou zijn gegaan.
Hoewel ik mezelf soms voor de kop kan slaan hoe eerlijk ik ben :') laatst in een bloemenzaak lag er een tientje op de grond, dus ik raap het op en liep ermee naar de caissière 8)7
Ohh dat bewaren wih wel zegt ze. Ik weet zeker dat ze het in haar eigen zak gestoken heeft.
Heb er nog steeds spijt van dat ik het aan haar vroeg :')

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:08

Voor iets als een tandpasta zou ik twijfelen, het is maar iets kleins maar ik zou me toch schuldig voelen.

Vanmorgen wel nog gehad bij de zonnebank, moest 8,50 betalen maar de meneer toetste 0,80 in. Toen heb ik ook eerlijk gezegd dat dat me wel een heel goedkoop rondje zonnebank leek

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:08

Terug gaan, al kosten die tubes maar 40 cent per stuk. Het zit mij dan niet lekker :+

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:10

Als ik het had gemerkt wanneer ik nog in de buurt was, had ik teruggegaan. Was ik al thuis geweest dan niet. Maar dat is dus pure luiheid.
Gister bij het stappen kreeg ik teveel geld terug, tenminste dat dacht ik. Dus ik liep terug naar de bar maar kreeg toen te horen dat het 1+1 gratis was, dus het klopte gewoon :+ Toen meteen nog maar een drankje bestelt :))

marleen_88

Re: Hoe eerlijk ben jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 19:12

Ik had in deze situatie die TS schetst zeker wel teruggegaan.

Is de situatie zo, dat degene achter de kassa, in mijn voordeel, iets nietkloppends doet. Dan zeg ik er 1x iets van, doet degene er niks mee laat ik het zo.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 19:15

Wij hadden ook die schuld gevoel , het was maar 2 euro dat we nog moesten betalen. Alleen ik moest het woord doen, zei maar hier komt een eerlijke winkeldief de tubes betalen !