Menu bedenken voor moeilijke eters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 09:15

meggiemeg schreef:
Sorry hoor maar ze willen graag bij jou komen eten, dus in feite nodigen ze zich zelf uit. Dan heb je te eten wat de pot schaft. Je kunt best rekening houden met kleine dingen maar niet met het onmogelijke.
Heb je al gedacht aan prei-spekrolletjes? Leuke variant op de sperziebonen-spek rolletjes. Witlof met ham en kaas uit de oven? OF een kruidensalade met schijfjes appel, uitgebakken spekjes, gegrilde partjes nectarine met een dressing?

Ja klopt ook wel maar wil niet dat ze met honger naar huis gaan. Je witlof en prei idee vind ik erg leuk.

meggiemeg

Re: Menu bedenken voor moeilijke eters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:33

Snap je gevoel hoor maar als ze met honger naar huis gaan is het hun eigen schuld! Wij eten regelmatig bij vrienden en zij bij ons, mijn man lust absoluut geen lasagna, laat zij nou net lasagna hebben gemaakt. Ze had dagen in de keuken gestaan, zelf gehakt gedraaid, zelf de lasagnabladen gemaakt enzovoorts. Ik zag mijn man al kijken zo van oeps, maar hij heeft braaf zijn mond gehouden en heeft zelfs 2x opgeschept!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:17

Ik ben ook een moeilijke eter, al eet ik wel gevarieerd, maar het 'wat de boer niet kent dat lust ie niet'-principe is mij helaas niet vreemd. Wel wat gedurfder dan jouw familie denk ik, maar toch, ik heb dit topic gelezen met mijzelf in het achterhoofd, en ik zou ook van veel genoemde gerechten niet blij worden helaas.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:18

veerledec schreef:
Ik ben ook een moeilijke eter, al eet ik wel gevarieerd, maar het 'wat de boer niet kent dat lust ie niet'-principe is mij helaas niet vreemd. Wel wat gedurfder dan jouw familie denk ik, maar toch, ik heb dit topic gelezen met mijzelf in het achterhoofd, en ik zou ook van veel genoemde gerechten niet blij worden helaas.

Wat zou jij dan leuk vinden om te eten?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:20

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:23

Ik ben ook een extreem lastige eter, hollands eten en de normale dingen eet ik wel. Ik eet ook vegetarisch wat het net allemaal wat lastiger maakt.

Maar alles met rijst en veel kruiden dat lust ik al niet, en van kruiden krijg ik ook vaak buikpijn. :=
Veel dingen lust ik wel (chinees, rijst etc) maar daar doe je mij geen plezier mee.

Ik zou zeggen maak een aardappelgratin met sperzieboontjes gewikkeld in een spekje, en doe er nog een exotisch iets bij waarvan je ze een klein beetje geeft om te proeven. :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:23

veerledec schreef:

Zou je dit lusten?

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R7 ... witte-wijn

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:24

Ja, die ga ik ook bewaren om een keer te maken, thanx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:27

Witlof met ham en kaas uit de oven.
Sperciebonen met bacon uit de oven.

Dat eten mensen die vaak geen groente lusten dan nog net aan :')
En dan met aardappelkroketjes ofzo en kippendijen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:27

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook een extreem lastige eter, hollands eten en de normale dingen eet ik wel. Ik eet ook vegetarisch wat het net allemaal wat lastiger maakt.

Maar alles met rijst en veel kruiden dat lust ik al niet, en van kruiden krijg ik ook vaak buikpijn. :=
Veel dingen lust ik wel (chinees, rijst etc) maar daar doe je mij geen plezier mee.

Ik zou zeggen maak een aardappelgratin met sperzieboontjes gewikkeld in een spekje, en doe er nog een exotisch iets bij waarvan je ze een klein beetje geeft om te proeven. :P

Maar da's toch ook een keuze? Veel dingen kun je leren eten en om dan maar te zeggen 'ik eet alleen hollands eten en normale dingen'... Gewoon steeds blijven proberen, je moet ook wennen aan bepaalde smaken en texturen. Buikpijn is natuurlijk een ander verhaal.

Wat ik helemaal vergat:
Lusten ze ook geen lasagne o.i.d.? Of inderdaad witlof met ham en kaas uit de oven ofzo?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:28

Misschien vooraf een chinese tomatensoep? Kip lekker lang op laten staan zodat er van die sliertjes kip in zitten? Erg lekker :)
Of een stampotbuffet? met een speklap, stukje rookworst?

Edit: Witlof heeft juist een hele uitgesproken smaak, dat men dit niet lust vind ik niet zo gek..
Laatst bijgewerkt door Yesterday op 23-10-14 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:29

Tink89 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar da's toch ook een keuze? Veel dingen kun je leren eten en om dan maar te zeggen 'ik eet alleen hollands eten en normale dingen'... Gewoon steeds blijven proberen, je moet ook wennen aan bepaalde smaken en texturen. Buikpijn is natuurlijk een ander verhaal.

Ik eet nu ook al wel 5x zoveel als eerder, en ik proef ook veel dingen. En als ik ergens ben eet ik het uit beleefdheid wel op.
Maar vegetarische gerechten zijn er hier in de omgeving weinig, meestal 2 per kaart. En die zitten dan vol champignons... 3x raden waar ik ook buikpijn van krijg. _O-

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:33

Witlof lust ik inderdaad ook niet.

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:33

Ik houd ook totaal niet van witlof, en ook spek lust ik niet. :o
Ik weet niet of zij dat lekker vinden maar daar zou ik persoonlijk niet voor kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:34

Sperciebonen dan? :P

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:35

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:38

Bonen lust ik wel ja :P.

Overigens, als iemand mij een soep voorschotelt en niet wil vertellen wat het is, dan eet ik het ook niet :o . En dingen als courgettesoep (nee), broccolisoep (als het moet) of wortelsoep (nee) word ik ook niet blij van. Terwijl ik prima brocoli of wortels lust. Maar dat is misschien dan weer mijn ding.

Qua toetje is alles met chocolade veilig denk ik?

DianXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:39

Mijn opa maakt wel eens pompoen soep.
Een apart smaakje, maar zeker niet vies :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:39

Oh ik eet alles wel op hoor, al is het uit beleefdheid. Maar ik wil wel weten wat er in zit. Werd gister nog boos op mijn moeder want die wilde niet zeggen wat er precies in zat (stamppot spruiten) dus heb ik boos de schep terug gemikt. Ik had al de hele dag en de avond er voor enorme buikpijn door slecht eten, dan ga ik niet nog meer gekruid eten eten. :=

TS, dat gericht klinkt lekker! Als ik vlees zou eten zou ik het eten! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:40

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:49

Pompoensoep vind ik nog wel toegankelijk, maar ik wordt er zelf ook niet zo blij van. Weeïg, melig en niet zo veel smaak. Niet mijn ding :o

Die kip in witte wijn ziet er wel erg lekker uit!

Wat je als 'hollands' toetje ook lekker kunt maken is een grote stroopwafel in de magnetron/oven opwarmen, zodat de stroop zacht wordt. Dit serveren met een bolletje vanilleijs en slagroom :9

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 10:56

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 10:58

Leuke ideeen.
Lust zelf geen banaan (enige dat ik niet lust) dus die valt af.

Pompoensoep maak ik met veel chilipoeder omdat het vrij smakeloos is maar dat ga ik ze niet voorschotelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 11:06

Kleine tip voor de kip, neem kippendijen. Is echt ontzettend lekker mals, en echt niet veel duurder dan poten.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 11:07

Joolien schreef:
Kleine tip voor de kip, neem kippendijen. Is echt ontzettend lekker mals, en echt niet veel duurder dan poten.

Thanks!