Ik wil graag gratis....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:21

Ik wil graag gratis...
Nou ik ook :D

Shivatjuh01

Re: Ik wil graag gratis....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:33

Over het algemeen vind ik het ook bloed irritant.

Maar wij hebben het laatst zelf ook gedaan voor mijn vriendin. Haar complete huis was uitgebrand, ze hadden niks meer. We hebben de eerste noodzaak dingen via Facebook gevraagd en gekregen.

Dus ik vind het een beetje aan de situatie liggen. Wij zijn toen heel goed geholpen!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:35

Vind t vooral ook liggen hoe het verhaal is. Als je inderdaad een verhaal hebt kan je die ook netjes plaatsen. En niet van "anders kan ik mijn kind geen eten geven" of dergelijke. Als er iemand is in die situatie die het hard nodig heeft door een afgebrand huis, en krijgt niet alles van de verzekering vind ik het minder erg om wat te geven.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:37

Ongeveer 2 maand geleden bood ik iets aan op oa mp en meerdere fb hoeken.
Ik had duidelijk vermeld dat het een vaste prijs was, uiteraard wordt er altijd wel geprobeerd om er wat vanaf te krijgen maar goed.
Via een fb-hoek, had ik een reactie waarop ik antwoordde dat het een vaste prijs was. Ik kreeg daarop terug dat ik het ergens mocht stoppen waar de zon niet schijnt. Waarop ik toen terug antwoordde of hij zijn voortuin bedoelde??

Ik ben altijd vriendelijk en sta iedereen netjes te woord, maar ik was zo flauw van het gedram van die meneer dat ik zoiets had van: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 21-10-14 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:37

Vind t nog een vrij nette reactie :D Ik had bijdehand gereageerd van "gaat u dan even bukken?" haha

Maar sommige gaan gewoon te ver hierin...

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:38

Mioux schreef:
Vind t nog een vrij nette reactie :D Ik had bijdehand gereageerd van "gaat u dan even bukken?" haha

Maar sommige gaan gewoon te ver hierin...

_/-\o_

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:41

Toevallig gisteren een heleboel dingen gratis weggegeven.. een tv, huishoudelijke apparatuur, electronica. Het stond precies 5 minuten op MP en we hadden al een klantje. Deze man haalt dit soort spullen op en alles wat bruikbaar is, verdeelt zijn organisatie onder mensen die het echt nodig hebben. Bij ons stond het te verstoffen en in de weg. Zij blij, wij blij.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:44

Ja maar mensen kunnen ook een aap verhaal vertellen soms... Dan moet je t maar op t woord geloven. Ik heb zoiets als t via fb is kijk ik op hun pagina. Pas gaven wij een hele all surround set weg met dvd speler van sony. Nog goed werkend maar me zoontje kreeg blue ray.

Was er iemand van die kan ik gebruiken. Kijk je op hun pagina zie je dikke bmw, foto's van uitjes en uit eten. Dan heb ik zoiets ja leuk, maar ga jij het maar lekker zelf kopen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:46

Amen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Had al een tijdlang een knappe citybike kinderfiets te koop. Al enkele jaren oud maar in super staat, heeft destijds veel geld gekost en mocht voor een redelijke prijs weg. In de advertentie had ik duidelijk staan dat het een vaste prijs was en hij zelf op te halen was.
Kreeg ik een telefoontje van een man zo'n 60km verderop. Hij wou de fiets graag gratis hebben, maar wij zouden hem wel naar hem toe moeten brengen want hij had geen auto en geen tijd. Ja daag... Heb hem vriendelijk bedankt, waarna hij me uitschold dat ik gierig was en ophing :') asociaaaaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:48

Ik ben verslaafd aan de weggeefhoeken grotendeels is mijn woonkamer ingericht met gratis maar ik vraag het niet. .

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:48

Zelfs een main coon kitten met papieren werd laatst gevraagd.

En verder moet ik wel altijd erg lachen om sommige reacties. Ik vind iets gratis aanbieden of gratis vragen helemaal niet erg. Maar als er dan gehele discussies starten omdat 4 mensen tegelijk het willen hebben. En dan de weggevende maar een stom persoon vinden omdat zij het niet hebben ontvangen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:49

Iets gratis krijgen is nog anders dan om gratis vragen vind ik niet netjes

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:49

Het is niet erg als mensen het aanbieden maar de advertenties met eisen zijn wel erg.
Iemand zei het inderdaad al iets van ik zoek een tv maar moet wel flatscreen zijn.
Ik zou denk ik blij zijn met wat ik kon krijgen als ik het nodig had.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 14:55

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten vind ik persoonlijk ook belachelijk. Er zijn tegenwoordig ruilhoeken en weggeefhoeken...als je iets gratis of voor een echt kleine prijs wil hebben moet je daarheen gaan :j

Heb er al van alles verloot, van een wasmachine tot bladblazer tot lattenbodem :j Maargoed, ik ben wel kieskeurig over wie het item krijgt. Ik loot niet zomaar uit, ik kijk ook naar een verhaaltje wat erbij staat, foto of zelfs wat diegene zelf ook voor guls heeft gedaan.
Zo had ik een tijd terug een verhuizing, en hield daarbij mijn bed over. Op de weggeefhoek gezet, en wachten maar. Zo lootte er iemand mee voor haar dochtertje. Het bed wat ze hadden gehaald was net 3 centimeter te hoog. Degene die na haar kwam met de ''ik loot mee'' reactie vroeg aan die moeder of zij dan dat bed mocht hebben als zij de mijne won (dus dat de bedden op die manier doorschoven)
Zonder lang na te denken zette de moeder als reactie dat die vrouw hun te grote bed wel mocht komen ophalen, zij deden er anders toch niks mee. Ja, als je zo gul bent, krijg je van mij mijn bed daarvoor :j Heel gaaf om te zien ook was dat daarna ontzettend veel mensen voor die moeder mee gingen loten om zo haar kansen te vergroten :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:15

ik had het er toevallig met mn nichtje vorige week nog over, echt te beschamend wat mensen durven te vragen :oo

smartphone's flat screen tv's enz enz

maar wat we laatste zagen brak echt mn klomp, was een brutaal meisje die was zwanger en had geen geld (zei ze maar haar fb profiel was lekker open en daar zag je heel veel dure dagjes uit,nepnageltjes gedaan merkkleding ect)

stelde de hele uitzetlijst neer, (en dat is echt veel)
en wou dat perse gratis, en dingen als hydrofiel luiers enz moesten perse nieuw zijn ivm hygiene
(niks mis met gewassen hydrofiele)
nou echt honds brutaal ook

ze kreeg hoofdzakelijk condooms aangeboden, dat vond ik dan wel weer grappig :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:22

Ik houd daar ook niet van. Dingen gratis aanbieden vind ik prima, maar om gratis spullen vragen vind ik dan weer 'schooierig'. Je hebt mazzel als iemand zegt: neem gratis mee. Maar dat vraag je toch niet zomaar? Verschuiving van normen en waarden?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:24

Ojajoh schreef:
ik had het er toevallig met mn nichtje vorige week nog over, echt te beschamend wat mensen durven te vragen :oo

smartphone's flat screen tv's enz enz

maar wat we laatste zagen brak echt mn klomp, was een brutaal meisje die was zwanger en had geen geld (zei ze maar haar fb profiel was lekker open en daar zag je heel veel dure dagjes uit,nepnageltjes gedaan merkkleding ect)

stelde de hele uitzetlijst neer, (en dat is echt veel)
en wou dat perse gratis, en dingen als hydrofiel luiers enz moesten perse nieuw zijn ivm hygiene
(niks mis met gewassen hydrofiele)
nou echt honds brutaal ook

ze kreeg hoofdzakelijk condooms aangeboden, dat vond ik dan wel weer grappig :')

_O- _O- _O- Geniaal! :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:27

Ojajoh schreef:

+:)+ +:)+ +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:27

Heb weleens wat geruild maar die vrouw had alleen maar ellende , extra boodschappen meegenomen haha (konijnen spul)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 20:28

Ik heb ook een discussie zitten volgen op een weggeefsite waar iemand zowel om een gratis vaatwasser als andere oplossingen vroeg. Voor haar moeder, die behalve dat ze 4 thuiswonende kinderen had, ook herstellende is van kanker.

Vervolgens opperen mensen de kringloopwinkel, dat de kinderen misschien kunnen helpen of een afwasstoel/kruk die ze zou kunnen lenen bij de thuiszorg winkel. Waar anderen vervolgens bovenop duiken als dolle honden, en VOLLEDIG IN HOOFDLETTERS MET LEKKER VEEL UITROEPTEKENS VERTELLEN DAT ZE DAAR NIET OM VRAAGT!!!!

Wonderlijk om te volgen, vooral als je dan leest dat er dan doodsbedreigingen per PM verstuurd worden...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:28

antje_vip schreef:
Ik houd daar ook niet van. Dingen gratis aanbieden vind ik prima, maar om gratis spullen vragen vind ik dan weer 'schooierig'. Je hebt mazzel als iemand zegt: neem gratis mee. Maar dat vraag je toch niet zomaar? Verschuiving van normen en waarden?

ik vind gratis spullen vragen niet erg , ligt er aan wat je vraagt...
hobby materialen of zo, of wat knuffels enz, hele normale dingen

ik vraag bijv momenteel ook erg veel, dekens,sjabrakken, kussens, enz enz allemaal afdankertjes
voor de dieren in het buitenland
ik kan daar niks voor betalen dus ben afhankelijk van wat mensen willen geven

maar een flat screen of een wii dat vind ik echt bizar :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:37

Naar aanleiding van dit topic ging ik eens googlen, jeetje als je ziet hoeveel rashonden er gratis gevraagd worden... daar zakt je broek gewoon van af. Ook de grotere hondenrassen, 'ja ik wil al jaren zo graag een x (x = vul maar een willekeurig ras in) ras hond, en het liefst ook nog in x kleur maar ik kan de aanschaf niet betalen dus wil hem gratis'

Als je de aanschaf al niet aan kan, hoe wil je het dan voeren en onderhouden? 8)7

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:56

Valt me idd ook wel op ja bij die weggeefhoeken. :)
Ik vind het ook zo hebberig en onbeschoft staan als er ook nog een waslijst aan eisen bij komt kijken. :=
Prima dat je bepaalde voorkeuren hebt, maar wees blij met wat je krijgen kunt.

En idd die gratis dieren die aan tig eisen moeten voldoen maar wel gratis want ze kunnen de aanschaf niet betalen, dan vraag ik me af wat er gebeurt als hondje/katje z'n poot breekt ofzo want kunnen ze die kosten wel betalen?

Laatst had ik met spoed een matras nodig, m'n tweepersoonsbed was net verkocht en m'n luchtbed bleek lek.
Toen heb ik ook een oproep gedaan voor een eenpersoonsmatras, enige eisen waren dat 'ie nog bruikbaar was en minimaal 1,80m lang en de vraag of hij thuis bezorgd kon worden waarvoor evt een kleine (benzine)vergoeding voor gegeven werd.
Netjes aangegeven dat ik een klein budget had en dat ik er evt wel een wederdienst voor wilde aanbieden.
Kreeg meteen veel complimenten dat ik de advertentie zo netjes had opgesteld en ook creatief was qua 'betaling'. :)
Had overigens dezelfde dag nog een matras liggen die voldeed aan de gestelde eisen en diegene kwam hem nog voor niets thuisbrengen ook omdat hij om de hoek woonde en hem even lopend kwam brengen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:35

Dat vind ik ook altijd leuk, creatieve ruil aanbiedingen. Een kapster die een knipbeurt aanbiedt voor iets dat zij graag wil. Of een zelfgemaakte taart in ruil voor iemand die iets wil ophalen met een grote auto of zo.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 22:44

Ik had geloof ik als ruil aangeboden om op huisdieren te passen, de hond uit te laten, boodschappen met/voor je (groot)ouders die slecht ter been zijn te doen of bijv een grote pan soep of stamppot te maken, maar ook openstaand voor andere wederdiensten. :)

Ik heb laatst nog een viavia-ruil gedaan, ik had een ovenschaal die net te groot was voor mijn huidige oventje, dus gevraagd of iemand wilde ruilen.
Kreeg ik 3 ovenschaaltjes aangeboden maar diegenen wilden niet ruilen, dus 2 ovenschaaltjes opgehaald en gelijk doorgereden om een paar spatels op te halen in dezelfde wijk.
Blijkt degene van de spatels gereageerd te hebben op mijn ovenschaal, maar dat had ik uiteraard niet gelezen omdat ik de deur al uit was, dus gelijk afgesproken dat zij de ovenschaal een paar dagen later zou ophalen. :)
Zij blij met de ovenschaal, ik blij met de spatels en kleinere ovenschalen. :))