De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:41

Oei ik doe mee!
Klinkt echt als een onmogelijke opgave, maar ik zal wel moeten vrees ik haha

Ik zet hem in tot mijn verjaardag; 7december. *\o/*
Dit gaan 8 zware weken worden :o, waarbij ik met hart en ziel de Xenos, Action, Hema en Bigbazar zal moeten ontwijken.
Een Xenos boycot challange?

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:54

Ik vandaag naar de action geweest om haar elastiekjes te halen. Ik kom vrolijk thuis met 2 zakken vol met leuke spulletjes, raad eens, elastiekjes vergeten -O-

Ik denk dat het goed is om alleen dingen te halen die ik ook echt nodig heb aangezien ik op het moment even zonder werk zit..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 23:55

Ik doe ook mee geloof ik haha, was al poosje bezig met geen onzindingen meer kopen, bezuinigen dus. Hoewel het natuurlijk voor iedereen verschillend blijft wat wel en niet onzin is, vind ik het wel leuk om hier mee te lezen en af en toe te kletsen voor de motivatie :)

KimL86

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:00

Ik doe ook mee.
Bij mij zit het probleem vooral in lekkere dingen enzo halen. En dan vaak bv redbull bij het tankstation.
Al laad ik m'n mandje toch ook altijd wel vol als ik bij de action ben.

Maar in december komen er nog een aantal extra rekeningen aan dus ik moet toch even op letten.
Dus mijn doel gaat tot 1 januari zijn.
Ik ben alleen niet zo goed in dat soort dingen volhouden.

Misschien een prullaria ruilmarkt houden hier.
Zodat het wat makkelijker vol te houden is
Of mag dat ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 00:11

Dan zou ik of een aparte site ervoor maken of op de markt.
In een topic mag het niet nee..

Maar ik doe ook mee!
Ik zet hem in tot 24:00 op 31 december, verjaardag van mijn lieve zus.
Heb heel veel prullaria en koop het heel vaak.
Ook broodjes enzo.
Foeifoeifoei

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:51

Oeh ik doe ook mee. Woon net samen en we zijn te goed in onnodige dingen kopen. Vooral veel eten.

Ik doe in ieder geval mee tot 1 januari. :D

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 07:55

Oja ik doe ook iig mee tot 1 januari :j ik kom dagelijks door het centrum en bij mij helpt het echt om gewoon mn portomonee thuis te laten :') wat ik niet bij me heb kan ik ook niet uitgeven :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:03

*\%/* Ik wil mee doen!!!!
Maar of ik het red........... -O-
het is nog niet officieel gediagnostiseerd, maar dat het een ziekte is :')
Ik kán gewoon niet gaan shoppen zónder iets te kopen.... En het haalt nog niet eens uit of het voor mezelf is of iets voor iemand anders.
Grote struikelblokken: Action, Xenos, Big bazar, Kruidvat, en ook wel markplaats :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:10

Wellicht ben ik te zuinig opgevoed maar ik begrijp nooit zo goed waarom je spullen koopt die niks toevoegen.

Ik heb bergen zooi in huis; als je een moertje nodig hebt kun je kiezen uit staal, RVS, messing, vernikkeld nog zo wat versies, ik trek het uit het magazijn. Maar ik heb als tiener ook alle apparaten uit elkaar gesloopt die ik te pakken kon krijgen. Alles netjes verzameld en als ik nu iets nodig heb, moet ik alsnog naar de winkel _O- _O-

Mijn probleem is eerder volumineus: ik heb te veel auto's! Dus als iemand een chassis zoekt van een Land Rover Discovery, met kenteken, laat me weten. Ook heb ik nog een 88" Land Rover uit 1969; project voor de liefhebber. Auto is compleet en rijdt maar het chassis is slecht (en nee, dat Disco-chassis past er niet onder). Chassis is gewoon nieuw te koop, voor ongeveer 1000 euro ligt het op je oprit. Doe een goed bod en je mag 'm komen halen :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:11

Ik doe ook mee tot 1 januari!

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:12

Ik doe mee !
Wij zijn aan het verbouwen wat veel geld kost. Geld dat dus niet aan prullaria mag worden uitgegeven.

Misschien is het een leuk idee dat iedereen een lijstje maakt van spullen die ze normaal meegenomen zou hebben, maar nu vanwege deze uitdaging hebben laten liggen. We kunnen dan aan het eind van deze uitdaging ook kijken wat we nu voor bedrag overgehouden hebben.

Ik zal beginnen met mijn lijstje. Ik had een nieuwe pan gekocht bij de AH via zo'n spaar actie. Ik had al pannen genoeg maar dit was een goede flink afgeprijsde pan. 29.99
Ik heb de pan niet gebruikt en verkocht aan de scouting groep die wel pannen nodig had. In het vervolg ga ik dus niet meer kopen wat ik niet nodig heb.

Lijstje:
Pan 29.99

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:20

Ik ga dit twee jaar lang doen :') Maar dan meer in de vorm van "niets kopen wat je niet echt nodig hebt", zowel prullaria als eten als.... Ben er al een maandje mee bezig en het gaat best oké.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:30

Ik doe dit nu zo'n twee jaar en kan me gewoon niet meer voorstellen dat ik dat deed. Op een dag was ik zo klaar met al die overbodige troep in m'n huis. Heb de kasten en tassen opgeruimd. Gekeken wat heb ik nog en wat draag ik nog. En wat heb ik echt nodig. De rest heb ik allemaal verkocht en of weg gedaan. Wat een rust. En wat een ongelofelijk veel geld heeft er al die jaren in gezeten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:32

Inderdaad, buiten het geld dat je allemaal bespaard, wat een rust moet het geven om niet zóveel zooi in huis te hebben... Nadeel is bij ons ook nog eens dat we beiden zo zijn.... Dan niet van het zooi kopen, maar álles bewaren... Als ik dan eens een opleving krijg, vind vriendlief van alles weer zonde om weg te doen :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:37

Ik doe mee! Ik zet mijn doel ook tot 1 januari! Ik moet echt mijn spaarpot gaan aanvullen die is drastisch leeg geworden door allemaal extra uitgaven, denk aan autoreparaties enz. :(

Ik ga tot aan januari niks meer kopen! Punt. Alleen voor cadeautjes e.d. geef ik dan wel geld uit.

En ik breid mijn doel uit tot niet alleen prullaria, maar ook alle 'lekkere' dingen die ik tussendoor koop die totaal niet goed voor me zijn...denk aan koekjes enz :') Vanaf vandaag ga ik starten, want ik al wel van alles in mijn hoofd om te kopen, maar ik doe het gewoon niet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:46

Rena100 schreef:
Ik doe mee! Ik zet mijn doel ook tot 1 januari! Ik moet echt mijn spaarpot gaan aanvullen die is drastisch leeg geworden door allemaal extra uitgaven, denk aan autoreparaties enz. :(

Ik ga tot aan januari niks meer kopen! Punt. Alleen voor cadeautjes e.d. geef ik dan wel geld uit.

En ik breid mijn doel uit tot niet alleen prullaria, maar ook alle 'lekkere' dingen die ik tussendoor koop die totaal niet goed voor me zijn...denk aan koekjes enz :') Vanaf vandaag ga ik starten, want ik al wel van alles in mijn hoofd om te kopen, maar ik doe het gewoon niet!

Ook die mooie Masserati niet, die hier bij een dealer staat?

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:47

Ik doe ook mee!
Ook net andere auto gekocht, was het waard!

Maar ik vrees dat de Action wel eens lastig kan worden.. :(:)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:57

ikke schreef:

Daar heb ik toch geen geld voor, dus dat zat er toch al niet in :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:58

Rena100 schreef:
ikke schreef:

Daar heb ik toch geen geld voor, dus dat zat er toch al niet in :)

Ach, voor 12.500,00 mocht je 'm meenemen......
Daar komt mijn volumineuze probleem vandaan........

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 08:59

Ik doe ook mee.... tot 1 oktober 2028. _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:00

Mando schreef:
Ik doe ook mee.... tot 1 oktober 2028. _O-

Ga je dan met pensioen? }:) }:) }:)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:09

O god, ik moet ook mee doen! Wilde deze maand beginnen met de komende 5 maanden amper extra's uitgeven zodat ik op vakantie ongegeneerd kan shoppen :)*
Helaas, nieuwe Nikes zijn al besteld en geleverd, nieuwe gezichtreiniger + mini ook gekocht en nieuwe mascara (maar die was op :') )
Moet er nu echt mee kappen!

Ook geen extra oogschaduw paletjes meer, of die ene blush, of andere onzin..

Alleen dan nog vlak voor vakantie wat zomer kleding, en mag van mezelf vlak voor vakantie een bikini bestellen die ik al lang wil maar te duur vind, maar alleen als ik tot die tijd goed sport en richting een lichaam ga dat ik ambieer!
Tot die tijd niets extra's, alleen de nodige boodschappen en cosmetica, en that's it!

Let's go! *\o/*

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:09

Wat een gemene challenge!!
Eind vh jaar is Arthur's Westernstore Christmas Sale *\%/* die kán ik echt niet missen!!!!!
En ik woon in de binnenstad, kom iedere dag langs Kruidvat-Action-Big Bazar-Xenos-etc.
8)7

Oke weet je wat, ik ga het proberen.
Per wanneer gaat de challenge in, 1 december?
:roll:

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:17

Ik doe ook mee! Ik koop veel te veel onzin. Ik doe ook tot 1 januari :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 09:23

Nou graag..... daar teken ik voor haha