Was er wel met een paar weken uit. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vrees dat je moet wachten tot het slijt.. duurde hier ongeveer twee/drie weken (veel laten zwemmen
) secricible schreef:Lara_Silver schreef:Hier zou ik toch echt een beetje meer onderbouwing bij willen zien. Wetende dat een vacht zich vernieuwd lijkt mij dit klinklare onzin. Ik scheer mijn pony ook en die zit toch echt in dezelfde vacht toen ik hem niet schoor. Lijkt mij bij zowel honden als katten hetzelfde. Sterker nog als de dierenarts moet scheren voor een ingreep komt het haar even mooi weer terug.
De structuur van hondenhaar is voor veel rassen niet vergelijkbaar met die van een paard. Ik heb zelf een akita, met een dubbele vacht dus en scheren van de buik en poten zie je niet bij haar (is de dubbele vacht namelijk niet zo aanwezig), maar de plek waar ze als pup geschoren is na een beet kun je nog steeds terugvinden als je het weet(op haar zijkant). De vachtstructuur wordt nooit meer zo mooi als die was.
Rintah schreef:elenaMM77 schreef:eruit laten groeien en er een sterk verhaal bij verzinnen voor mensen die er naar vragen..
ohhh wacht, die had je al verzonnen lol.
ik dacht dat ik overtuigend kon schrijven.. maar heb de eerste alinea letterlijk 3x gelezen met 'wtf' voor ik aan de tweede alinea begon..
overigens muurverf is ook niet aan te raden..
mijn hond liep ooit een bbbbbbeutje in de weg toen ik mijn slaapkamer lavendel aan het schilderen was (parsson jack bijna helemaal wit).. dus ik joeg haar weg met de verfkwast (stip erop, klaaaaar).. maar madam vond het wel een leuk spelletje.. Om een lang verhaal kort te maken..
ze heeft een paar weken als mini lila dalmatier rondgelopen (wilde geen terpetine of andere rommel gebruiken.. want om eerlijk te zijn, het waren best wel een beetje boel stippeltjes.. zeg maar gerust dat ze meer richting patroontje paarse polkadot ging).
ik zou het lekker laten gaan.. gaat er vanzelf wel weer uit.. en och.. zo heb je wat om over te praten tijdens het uitlaten toch
heb je hier toevallig destijds ook een foto van gemaakt??![]()
. die wil ik dan wel zien
ts, ik denk dat de enige optie is om het te laten slijten. eventueel als het echt heel rood is bijkleuren met bruin of zwart om continue vragen/opmerkingen te voorkomen (alleen als het écht net de kleur van bloed is)
Heike schreef:Foto gevonden van mijn hondje met verf. Ziet er ook echt als een wond oid uit. Pff wat heb ik veel moeten uitleggen.
[ Afbeelding ]

EJuniorJoost schreef:Zeker geen rare shampoo een hond heeft een andere ph dan mensen straks een hond met huidproblemen.
Misschien weet een trimsalon voor poedels hier raad mee? Die verf en ze ook wel eens :l