Hoe haarverf van hond af krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:27

Slijten. Mijn witte pers heeft mijn potje roze haarverf ook eens over zich heen gekregen :') Was er wel met een paar weken uit.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:48

Foto gevonden van mijn hondje met verf. Ziet er ook echt als een wond oid uit. Pff wat heb ik veel moeten uitleggen.
Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:50

Hardlop lachen hier achter m'n computer haha! Misschien een keertje extra wassen met shampoo, maar wie weet heb je met de verharing nog mazzel en dan is het er zo weer uit :P.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:56

Hilarisch, die OP _O-

Wassen met anti-roos ofzo? :o?

ELpatcho

Re: Hoe haarverf van hond af krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:00

Hahaha herkenbaar! mijn hond is deze zomer langs het net rood geverfde bankje gelopen... Kreeg constant opmerkingen dat hij bloedde :P Vrees dat je moet wachten tot het slijt.. duurde hier ongeveer twee/drie weken (veel laten zwemmen :P)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:04

Nu ben ik wel erg benieuwd x)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:06

secricible schreef:
Lara_Silver schreef:
Hier zou ik toch echt een beetje meer onderbouwing bij willen zien. Wetende dat een vacht zich vernieuwd lijkt mij dit klinklare onzin. Ik scheer mijn pony ook en die zit toch echt in dezelfde vacht toen ik hem niet schoor. Lijkt mij bij zowel honden als katten hetzelfde. Sterker nog als de dierenarts moet scheren voor een ingreep komt het haar even mooi weer terug.

De structuur van hondenhaar is voor veel rassen niet vergelijkbaar met die van een paard. Ik heb zelf een akita, met een dubbele vacht dus en scheren van de buik en poten zie je niet bij haar (is de dubbele vacht namelijk niet zo aanwezig), maar de plek waar ze als pup geschoren is na een beet kun je nog steeds terugvinden als je het weet(op haar zijkant). De vachtstructuur wordt nooit meer zo mooi als die was.

Misschien mijn post daarna ook meenemen in de quote? Is terug te vinden onder 'geplaatst' naast mijn naam. Een Akita vind ik nu niet bepaald kortharig namelijk. :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 23:08

Niet wassen met antiroos, dat spul is erg aggressief en zeker op de kop van je hond, als dat in zijn ogen terecht komt ...
Gewoon zo laten,zal wel vervagen of weggaan bIj de rui...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:08

Rintah schreef:
elenaMM77 schreef:
eruit laten groeien en er een sterk verhaal bij verzinnen voor mensen die er naar vragen..

ohhh wacht, die had je al verzonnen lol.

ik dacht dat ik overtuigend kon schrijven.. maar heb de eerste alinea letterlijk 3x gelezen met 'wtf' voor ik aan de tweede alinea begon..

overigens muurverf is ook niet aan te raden..

mijn hond liep ooit een bbbbbbeutje in de weg toen ik mijn slaapkamer lavendel aan het schilderen was (parsson jack bijna helemaal wit).. dus ik joeg haar weg met de verfkwast (stip erop, klaaaaar).. maar madam vond het wel een leuk spelletje.. Om een lang verhaal kort te maken..

ze heeft een paar weken als mini lila dalmatier rondgelopen (wilde geen terpetine of andere rommel gebruiken.. want om eerlijk te zijn, het waren best wel een beetje boel stippeltjes.. zeg maar gerust dat ze meer richting patroontje paarse polkadot ging).

ik zou het lekker laten gaan.. gaat er vanzelf wel weer uit.. en och.. zo heb je wat om over te praten tijdens het uitlaten toch

heb je hier toevallig destijds ook een foto van gemaakt?? :+ :D. die wil ik dan wel zien :D

ts, ik denk dat de enige optie is om het te laten slijten. eventueel als het echt heel rood is bijkleuren met bruin of zwart om continue vragen/opmerkingen te voorkomen (alleen als het écht net de kleur van bloed is)

had ik inderdaad.. deze stond op een pc die onredbaar gecrashed is jaren terug grom.. van een hele hoop leuke foto's mentaal afscheid moeten nemen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:13

Heike schreef:
Foto gevonden van mijn hondje met verf. Ziet er ook echt als een wond oid uit. Pff wat heb ik veel moeten uitleggen.
[ Afbeelding ]

zolang je het maar vooraf aan iemand verteld pff..

mijn hond had een vriendinnetje dat haar erg graag uitliet,
uiteindelijk werd dat, dat haar moeder mijn hond tussen de middag ophaalde en aan het begin van de avond terugbracht. Super, vooral toen ik nog buienshuis werkte.. Maar op een dag die ik nooit zal vergeten, stortte ik moe op de bank.. de hond was nog niet thuis.

op de een of andere manier was ik in slaap gedommeld en werd wakker doordat de hond aankwam huppelen en half op de bank springt.. zag ik toch een bloedende voet, echt het hele voetje in mijn slaapdronken inschatting.. dus gooi licht aan, probeer de hond te grijpen (die nog steeds vol enthousiasme om mij heen aan het stuiteren was)..

wat bleek? de dames hadden de nagels van een van de voetjes vuurrrood gelakt lol.
heb het maar laten zitten, vond het wel erg schattig eigenlijk.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:06

Hihi, wat een schrik. Rode nagellak...denk niet dat Kenji dat goed vind.

Maar weet je nu wat je gaat doen? Uitgroeien?

Nope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:23

Mijn blonde mops had groene verf (paddock net geverfd) op haar rug en kont. Is er vanzelf afgesleten na 1,5 week was er niks meer van te zien. Nu is mijn hond wel kortharig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:25

Haha geweldig. _O-
Gewoon uitgroeien en iedereen die kijkt het verhaal vertellen, kunnen ze ook lachen! :+

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:35

Zeker geen rare shampoo een hond heeft een andere ph dan mensen straks een hond met huidproblemen.
Misschien weet een trimsalon voor poedels hier raad mee? Die verf en ze ook wel eens :l

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:58

EJuniorJoost schreef:
Zeker geen rare shampoo een hond heeft een andere ph dan mensen straks een hond met huidproblemen.
Misschien weet een trimsalon voor poedels hier raad mee? Die verf en ze ook wel eens :l

ik snap wat je bedoelt maar die worden niet met echte verf geverfd maar met taartverf, dus waar ze ook taarten mee spuiten dat is met een beetje water weg.

Manou_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:03

HAHAHAH ik moest eerlijk gezegt best hard lachen toch ik je topic las _O-
Je kan hem ook weer terug verfen in zijn originele haarkleur? :+
Nee sorry, dat was een grapje. Als je er echt mee zit zou ik het eruit knippen of vragen of ze bij een tripsalon tips hebben of er iets aan kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:24

Ik zou het lekker laten zitten. Slijt er vanzelf wel af, alles wat je kan doen om het sneller weg te laten krijgen, is alleen maar schadelijk voor je hondje. Anti-roos op een hondenvachtje? Ik snap echt niet hoe mensen het verzinnen, arme beestjes. Lekker laten uitgroeien hoor, je hond heeft het zelf toch niet door. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:59

Ik zie het probleem niet, hij heeft effe kleurverschil, ja en? Ik zou me eerder druk maken over de agressie van de meeste haarverven op een hondenhuid dan over de kleur van een vacht. Gaat er vanzelf uit met de rui. Niet beginnen wassen met vanalles. De hond boeit het niet en is alleen maar slecht voor zijn huid.