Zou jij aan kinderen beginnen bij (bijna) geen geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:55

xApple schreef:
MarlindeRooz schreef:
Vast contract niet per se, maar wel een buffer om dat op te kunnen vangen. Ik zou toch wel zeker een x aantal jaar bij dezelfde werkgever willen werken.

Het gaat over MIJN eisen, niet over wat ik van anderen verwacht,

Ik zie dat je nog jong bent, maar tegenwoordig is de werkende wereld keihard en echt niet makkelijk.
(ik ben zelf ook nog jong hoor :+ ) Maar in ons bedrijf heeft bijna niemand een vast contract en weinig
van mijn vriendinnen hebben een vast contract :n

Dat snap ik, daarom zeg ik het ook dat het is iets wat ik graag zou willen. Ik snap dat het niet makkelijk is. Gelukkig ben ik nog jong, studeer ik en denk ik nog helemaal niet aan kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:56

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat wat sammie bedoeld is, dat het niet iets is wat je "overkomt" tegenwoordig zijn er zoveel voorbehoedsmiddelen dat ongelukjes weinig voorkomen. In die zin is het wel degelijk een keuze. Zei het een onbewuste keuze.

Mwah. Ik ben het levende bewijs dat je nog steeds, ondanks alle mooie voorbehoedsmiddelen (ma aan de pil, paps voor de zekerheid nog condoom eromheen en m'n ma bleef gewoon ongesteld, dus die had niet door dat ze zwanger was van mij) nog steeds de pech kan hebben.

En wat betreft "vast contract".. Ach.. Dat zegt ook niks meer.. En als je een ondernemer bent met al 15 jaar z'n eigen bedrijf, wat vervolgens instort omdat iedereen als een malloot blijft concurreren.. Zeg je dan ook 'tot ziens, u bent de zwakste schakel'? :+

MarlindeRooz

Re: Zou jij aan kinderen beginnen bij (bijna) geen geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:58

100% zekerheid heb je nooit nee, perfecte wereld bestaat niet.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:18

xLeoniee schreef:
Ik deel volledig dezelfde mening hoor maar denk er wel eens over na. Dat is precies hetzelfde als vrouwen in 3e wereld landen die kinderen krijgen.. Toch?

Meen je dit nou serieus? :oo

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:27

Ik heb liever dat een moeder (of vader) op de kinderen thuis past en even een boodschapje gaat halen bij de Lidl of de Aldi, dan dat papa en mama allebei werken en de nanny komt oppassen en de AH de boodschappen in de koelkast komt zetten.
En in het weekend is mama te moe om wat met de kinderen te gaan doen, want ze had het zo druk op het werk, en ze moet eigenlijk die presentatie nog maken voor maandag...
Vervolgens wordt kind bij opa en oma gedropt...
Gebeurt ook met regelmaat, en dan wordt het kind zoet gehouden met veel te dure cadeaus terwijl het eigenlijk even met mama wil kroelen op de bank voor de tv. (zonder dat die laptop op schoot staat.)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:32

Naamloos1 schreef:
Als eerste: Ik weet niet of het hier goed staat.. Ik zocht eigenlijk het discussie topic, maar kon het niet vinden??

Maar wat ik me afvraag: Ik hoorde van het weekend een verhaal van iemand waarbij de wasmachine kapot was en ze konden het eigenlijk niet laten maken.. Want het grapje koste teveel geld.. Na lang wikken en wegen hebben ze iemand gevonden die het voor de helft wou maken. 'Gelukkig! Want nu hebben we nog 180 euro op de spaarrekening :D ' Ze hebben 4 kinderen.. En recentelijk een baby'tje gekregen..

Dan gaat toch echt door mijn hoofd: Waarom in vredesnaam begin je aan (nog een) kind(eren) als jullie financieel zo laag en slecht zitten?! Nadat ik dit op een subtiele manier heb gevraagd was het antwoord: Omdat we zo graag nog een baby'tje wilden..

Nah hierbij breekt echt m'n klomp.. -O-

Ik wil wel heeeeeel graag weer een paard, maarja, ik kan het niet betalen.. Dan koop ik er toch ook geen? Ondanks dat ik het zo graag wil? Als jij het niet kan betalen (bij een paard DA kosten etc. En bij een kind nieuwe kleren, luiers etc.) begin er dan gewoon niet aan? Toch??

Nu wil ik zelf (90%) geen kinderen, dus voor mij zal het vast anders liggen, maar ik snap dit echt niet.
Ik zie dit echt als egoïstisch. Dus omdat jij zó graag nog een kind wil (naast je andere 3) zet je er maar 1 op de wereld en dan moet het hele gezin maar super krap gaan leven? En geen nieuwe kleren/schoenen kunnen kopen als dit nodig mocht zijn..

Hoe denken andere bokkers hierover?

Ben ik nu zo'n harteloze niet moederlijk-instinct figuur? Of ben ik gewoon realistisch?

Een kind is nog een heel ander verhaal dan een paard. Er zijn genoeg kinderrijke gezinnen die puur door de kinderbijslag aardig rond kunnen komen. Nee, het zal geen vetpot zijn.

Maar of ze dat zo verkeerd hebben aangepakt? Vroeger dacht ik van wel, tegenwoordig vind ik ze juist heel slim. Ik heb nog nooit van paardenbijslag gehoord.....

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:36

Zoals al voor mij gezegd het leven bied geen garantie's. Dat je nu kan rondkomen en sparen betekent niet dat dit in de toekomst er ook nog is. Ik vind dat het een wel overwogen beslissing moet zijn en dat je vooral moet beseffen dat het niet bij de leuke baby en kinderfase blijft, daar zit in mijn ogen vaak de grootste fout.. sommige ouders leven enkel in het hier en nu.

Mocht ik ooit kinderen willen krijgen dan wil ik dat ze belanden in een warm nest, waarvan liefde en geld in evenwicht is. Hij/zij hoeft niet alles te krijgen in de zin van dure spullen. Een kind wil namelijk niet alles maar wil vooral kunnen genieten van een lieve familie, vriendjes en vriendinnetje. Er moet in mijn ogen ruimte(lees geld) zijn om op een sport te gaan, mee op schoolreisje, een cadeau kunnen krijgen op z'n verjaardag en op zo'n minst een kans op een degelijk studie.
Geluk zit 'm aan het einde van de dag niet zozeer in geld en we gaan terug naar een tijd die minder luxe kent, maar ik vind dat als je een kinderwens hebt je je bewust moet zijn van het totaalplaatje.

Jeffcha schreef:
Citaat:
Je wilt toch je kinderen mee kunnen laten gaan op schoolreisje, op een sport laten als je dat graag willen en natuurlijk laten studeren.

Elke school heeft een potje voor kinderen waarvan de ouders geen geld hebben voor noodgevallen zodat de kinderen toch mee kunnen op schoolreisjes :) Gelukkig maar!
En kinderen kunnen toch gewoon hun eigen studie betalen? Het is immers de studie van dat kind. Ik betaal ook alles zelf, ook mijn studie.

Het hele 'daar is wel een potje voor' maakt mij wat boos. Besef je wel dat dit potje een bodem heeft? Zeker als jan en alleman er maar naar graait? Begrijp me niet verkeerd ik vind het hartstikke goed dat deze voorzieningen er zijn! Maar hier werkt de samenleving dan ook hard voor! Ik vind dan ook dat je met een voorziening zuinig moet om springen.. heb alsjeblieft wat respect voor hetgeen wat we uiteindelijk voor elkaar mogelijk maken. Verder is het niet mijn bedoeling om je aan te vallen, ik wou enkel aangeven waarom deze uitspraak mij zo tegen staat. misschien bedoel je het niet zo, maar het komt verkeerd binnen bij mij.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:37

Kijk ik naar bijv. een dubbeltje op zijn kant en zie ik twee jonge mensen met een schuld van 65000 euro, dan denk ik stop je kinderwens maar lekker in de ijskast. Dat kun je gewoon echt niet maken. Bij,minder erge gevallen zou ik er zelf nooit voor kiezen, maar je kunt het mensen niet verbieden. Slim vind ik het sowieso niet.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:43

Mij gaat het ook niet om de luxe. Dat mijn kleine in merkkleding kan, overal aan mee kan doen en de sporten kan doen die hij/zij wil. Maar het gaat me er wel om, dat ik hem/haar alle kansen kan bieden die hij/zij wil. Sociale vaardigheden, algemene ontwikkeling (de hele dag in het speeltuintje in de straat spelen omdat je ouders niet verder komen dan dat, dat gaat uiteindelijk tegen je werken) en ondersteuning in de studies etc.
Bij ons in de straat ook. Geen cent te makken, maar wel een jong kindje. Zit hele dagen in de speeltuin voor zijn huis. Voetballen met mama of de buurman (papa is alweer vertrokken). Sorry, maar dat kind krijgt toch geen fatsoenlijke basis mee? En dan bedoel ik niet dat hij geen liefde, normen en waarden krijgt (al twijfel ik daar wel aan....). Maar de maatschappij is veel sneller, dan hij ooit meegemaakt heeft. Dat is in ieder geval niet het soort leven dat ik mijn kind zou willen geven. Ik zou wel willen kunnen zorgen, dat hij een rugzakje met ervaringen heeft. Die hem/haar klaar maken voor het grote mensen leven.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:45

picobello schreef:
Kijk ik naar bijv. een dubbeltje op zijn kant en zie ik twee jonge mensen met een schuld van 65000 euro, dan denk ik stop je kinderwens maar lekker in de ijskast. Dat kun je gewoon echt niet maken. Bij,minder erge gevallen zou ik er zelf nooit voor kiezen, maar je kunt het mensen niet verbieden. Slim vind ik het sowieso niet.

Ja bij die aflevering dacht ik ook: Kom op zeg, je hebt toch ergens wel het verstand om te beseffen dat je je eierstokken beter even kunt negeren???? Ze waren 26 of zo? Kruip eerst eens uit die misère, bouw een fundament. En dan pas kids.
Maar goed, gezien het feit dat die ouders ze aardig geld toestopten, komen ze niet al te snugger over bij mij. Is ze aan komen waaien en nu moeten ze op eigen benen en lukt het niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:54

Kamy schreef:
Ik zou wel willen kunnen zorgen, dat hij een rugzakje met ervaringen heeft. Die hem/haar klaar maken voor het grote mensen leven.

Dat kan ook zonder geld hoor...

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:56

Ik heb daar een andere mening over. Maar die is lastig uit te leggen via internet ;-) Ik bedoel, het gaat me niet om dat ik alles moet kunnen bieden waarom gevraagd wordt. Maar mijn mening is, dat de wereld verandert is.... Ik zou mijn kind wereldwijs willen maken. En dat gaat niet als er geen geld is voor uitstapjes naar musea, buitenland, etc.................

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:59

Nu wordt er gedaan alsof kinderen altijd een godsvermogen moeten kosten, en absoluut geen waardig leven kunnen leiden als ze niet elke maand de nieuwste mode aan hebben, het duurste speelgoed hebben, liefst voordat de vriendjes het hebben en op andere manieren tot op het bot verwend moeten worden.

Voor een kind is het belangrijker in een warm thuis op te groeien, waar ook grenzen gelden. Met ouders die van het kind houden, het een stabiele omgeving kunnen bieden, maar zonder dat alles altijd maar moet kunnen en mogen al is het maar omdat het geld er domweg niet voor is. Een kind kan ook dolgelukkig zijn met een bal, wat knikkers, een fietsje en een tweedehands barbiepop of wat lego. Die mist die dure spullen echt niet, hooguit vinden ze het jammer dat ze bepaald (duur) speelgoed niet kunnen krijgen.

Verder ben ik het eens met Shadow. Een kinderwens is iets dat veel dieper gaat dan wat dan ook, het is een oerinstinct. Dat moet je niet onderschatten en ook loopt inderdaad de hele maatschappij vast als er inkomenseisen gesteld zouden worden aan het krijgen van kinderen, omdat er dan veel te weinig kinderen geboren gaan worden. Daar is uiteindelijk dus niemand bij gebaat.

Kamy, wat is er mis met dat een kind de hele dag in de speeltuin bij huis speelt? Het kind is buiten en onder de mensen. Prima toch? Heel veel generaties voor je hebben nooit anders meegemaakt en zijn er ook niet minder om geworden. Wat is het toch dat alles tegenwoordig alleen maar groter, duurder, verder en luxer moet zijn?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 21:59

En ik ben van mening dat een warm liefdevol gezin voldoende is in het begin. En dat het wereldwijs maken later vanzelf komt. Je kind heeft echt geen iPhone en merkkleding nodig. Wat hij nodig heeft is iemand die hem dingen bijbrengt, die tijd wil investeren. Die met een paar spijkers en een paar plankjes hout een zeepkist in elkaar timmert, die je leert om een fietsband te plakken, en hard te werken voor je geld. En zich er niet makkelijk vanaf maakt met een zak chips en een fles cola en je kind de hele dag in het weekend voor de buis omdat je zelf ook recht heb op een dagje vrij in het weekend.

Wat is de reden dat iedereen denkt dat je zelf eerst alles op orde moet hebben voordat je aan kinderen begint? Dat je zelf compleet ingericht moet zijn, liefst met stereoinstallatie, compleet servies, en de koel-vries combinatie? Daar dan nog bij het gourmetstel, de senseo en de mixer? Een kind heeft daar echt geen boodschap aan hoor.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 13-10-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:01

Tsja.... kinderen kosten nou eenmaal geld dat is nu dan al wel duidelijk. Maar wat kleertjes betreft dit hoeft heus niet nieuw van het nieuw te zijn vind ik dan.
Wij hebben 2 jongens en daar ik alle kleding van onze eerste bewaard had maar we niet wisten dat we nog een jongen zouden krijgen vind ik 2 jongens wel heel erg makkelijk. Alle kleding kan ik nog een keer gebruiken.
Maar nu ga ik hier dan ook weer niet vertellen hoe wij zitten qua financiën gewoon weg omdat dat niemand wat aangaat, onze kinderen krijgen hun stabiele basis, veel liefde en alleen al dit heb je geen geld ervoor nodig.
Zelf zou ik heel erg graag een groot gezin willen en dus nog meer kinderen (I love it), ik ben fulltime huismoeder dus ben er 24uur voor ze. Zolang zij nog jong zijn en graag mij dichtbij ze willen dan ben ik er voor ze..
Voor mezelf heb ik niks naast het fulltime huismoeder zijn, al mijn vrienden en familie wonen niet om de hoek maar op 1.5 uur rijden.

Onze kinderen komen niks te kort, wij sparen voor beiden, maar wij sparen ook voor hen zodat wij ze een onbezorgde tijd mee kunnen geven en zij onbezorgd kunnen studeren...

Maar verder wat kleding, spullen betreft niet alles hoeft nieuw aangeschaft te worden! Tegenwoordig is Marktplaats ook al voldoende. Zo hebben wij veel, heel veel baby spullen weg van Marktplaats.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 13-10-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:02

Ja en nee, ik begrijp het, als je naar het 'welzijn' en de getallen kijkt is het beter als alles wat standaard een laag inkomen heeft (dus geen goed geschoolde mensen die ontslagen zijn) zich niet zou mogen voortplanten. Waarom? Alsof ons dat goed doet, nog meer tokkievolk omdat die als de konijnen komen.

Schulden, oké, kan gebeuren. Hier (niet bij mij!) 'onschuldig' begonnen met wat weggegooide rekeningen en een keertje over het telefoonabonnement maar uiteindelijk toch uitgegroeid tot een schuld van twintig duizend. Schuldsanering en toch twee auto's voor de deur (om dochter overal in rond te rijden) en een van de zoon. Dochter een paard op een prijzige stalling en niks aan de hand. Alleen wat minder luxe eten, geen filet american enzo. :')

Overigens met ziektewet enal, niet zomaar 'werkeloos'.

Dus ja, soms vind ik het wel kunnen. Als je verstandig met geld om kan gaan ondanks laag inkomen/schuld wel. Dan kun je verstandig werken om je kindje genoeg goeds te geven (en vooral veel tijd en liefde) maar als je zo een aso bent die niet eens geld kan tellen en voor de 10e van de maand al blut is, tja... Ik zou zeggen nee.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:04

Kamy, wat is er mis met dat een kind de hele dag in de speeltuin bij huis speelt? Het kind is buiten en onder de mensen. Prima toch? Heel veel generaties voor je hebben nooit anders meegemaakt en zijn er ook niet minder om geworden. Wat is het toch dat alles tegenwoordig alleen maar groter, duurder, verder en luxer moet zijn?

Heel veel generaties voor ons, leefden in een andere wereld! Toen was dat inderdaad gewoon het standaard vermaak! En inderdaad, ik zie ze liever in de speeltuin dan voor de spelcomputer of tv ;) Bij mij zou er dus ook nooit een dvd speler in de auto komen "om ze zoet te houden". Zo materialistisch denk ik echt niet hoor.
Daarom zei ik al dat het moeilijk uit te leggen is via de pc ;)

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:11

In de auto doen ze maar 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' en 'handjesklappen'. Maar moet ze wel goede lessen kunnen 'kopen' in de sport/hobby die ze willen beoefenen. Vind ik...

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:14

Wij hebben geen hoog inkomen, maar wel 5 kinderen en zwanger van de zesde. We wonen niet heel ruim (nu 3 slaapkamers, vanaf het nieuwe jaar 4) en de kinderen slapen dus ook samen. Alleen mijn man werkt, ik ben thuis bij de kinderen. Alle spullen voor de kinderen hebben we, boodschappen doen we slim (70£ per week) en als er wat kapot gaat in huis kopen we dat tweedehands.
Zolang er geen torenhoge schulden zijn vind ik dat het best kan.
Van de kinderbijslag kopen we kleding, speelgoed en onderwijsmateriaal, en ja dat is veel al tweedehands maar wat maakt dat uit?

Nee wij gaan niet (meer) op verre vakanties, die tijd is voorbij, maar gaan bijvoorbeeld wel een paar dagen naar zee, en 2 keer per jaar naar Nederland.
Uitstapjes doen we regelmatig, naar het museum, het park met gratis dierentuintje, speeltuinen etc etc. 1 keer per jaar gaan we met een groep naar Legoland, en met kortingskaarten gaan we ook nog 1 keer per jaar naar Thorpe Park of Chessington.
Kinderen komen absoluut niets tekort, hebben een stabiele basis, gezond eten nette kleding en leuk speelgoed.
We hebben een Wii (voor een tientje via facebook gekocht) die gechipt is zodat we alle spellen kunnen spelen. We hebben een Ipad (die heb ik ooit gewonnen) maar die gebruiken we alleen voor school. Oudste zoon heeft een DS gekocht van zijn verjaardagsgeld (15£ inclusief R4 kaartje en is alle luxe die ze hebben. Voor de rest hebben ze puzzels, enorm veel boeken, science sets, en gewoon speelgoed voor de leuk.
Een auto hebben we niet, maar dat is meer omdat ik hier niet durf te rijden (noord London, laat maar!) maar we komen overal met het OV.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:21

Andere wereld, maar nog steeds voor velen een alledaagse wereld.

Ik denk dat kinderen op de speelplaats om de hoek ook heel erg veel kunnen leren. Dingen als samen spelen, samen werken, delen. Dingen die je niet leert op een vakantie in verweggistan waar het zoveelste museum bezocht moet worden.

Afhankelijk van de leeftijd zijn de meeste musea helemaal niet interessant voor kinderen. De speeltuin des te meer. Musea zijn voornamelijk statisch en saai, zeker voor kleine kinderen. Van architectuur begrijpen ze nog helemaal niets en steden bezoeken is vooral eindeloos saai en wachten tot je, ergens in de middag, eindelijk een ijsje krijgt (nadat je al duizend ijssalons voorbij bent gelopen). En dan hielden mijn ouders nog rekening met ons.

Gaf mij maar de speeltuin beneden. Daar waren altijd vriendjes/ vriendinnetjes. Konden we spelen, hutten bouwen, vissen met zelfgemaakte hengels, knikkeren. Leerden we samen dingen te doen. Samenwerken. Praktische vaardigheden waar je de rest van je leven profijt van hebt, en die niemand je op welke school, door middel van welke opdracht dan ook kan leren. En zo zien de kinderen uit mijn buurt het ook. Goed, ik woon in een eenvoudige buurt waar men doorgaans niet op verre vakanties gaat, maar die kinderen zijn gewoon sociaal, kunnen delen, gunnen elkaar iets en hebben zelf geen zolder vol met speegoed waar amper tot nooit mee is gespeeld, maar gewoon een paar dingen, waar ze dankbaar voor zijn en tevreden mee zijn. Zijn dingen waar je als volwassene ook nog wat aan hebt. Meer in elk geval dan het kunnen onderscheiden van verschillende schilders/ architecten.

Nadia, lijkt me toch meer dan genoeg voor een kind? Volgens mij worden kinderen alleen maar overvoerd als ze teveel speelgoed hebben. En dat is ook niet goed voor de ontwikkeling.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:33

Ik zou zeker beter nadenken of het verstandig is en het dan mogelijk bij eentje houden. Maar lastig inbeelden als je zelf niet in die situatie zit. En de ene heeft altijd groot gezin gewild en de ander is blij met 1 ondanks geldverschillen. Moeilijk

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:46

Het mooie is dat wij kunnen kiezen of we kinderen nemen en wanneer we dat doen. Dit houdt ook in dat we tot op zekere hoogte de toekomst van ons kind uitstippelen met het bewuste doel het kind gelukkig te maken. Natuurlijk kun je je baan kwijtraken, ziek worden of kan het opvoeden anders gaan dan gepland, maar in mijn ogen is dat geen reden om in een onvoordelige situatie kinderen te nemen.

Ik begrijp best dat opvoeding en aandacht net zo belangrijk zijn voor een kind als de vrijheid dat een gevuld spaarvarken geeft, maar in mijn ogen moet het geen of/of zijn maar en/en.

Ik kan mijn kind alle liefde van de wereld geven, maar dat zal niet toereikend zijn als het gepest wordt vanwege zijn/haar armoedige kleding. Op dezelfde manier kan ik mijn kind met veel aandacht door het gymnasium coachen, maar wat is dat waard als er vervolgens geen geld is voor een goede studie? Ook ik heb geen kinderwens, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n wens niet te onderdrukken is tot ik de ideale omstandigheden heb gecreëerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 22:59

Jeffcha schreef:
Citaat:
Je wilt toch je kinderen mee kunnen laten gaan op schoolreisje, op een sport laten als je dat graag willen en natuurlijk laten studeren.

Elke school heeft een potje voor kinderen waarvan de ouders geen geld hebben voor noodgevallen zodat de kinderen toch mee kunnen op schoolreisjes :) Gelukkig maar!
En kinderen kunnen toch gewoon hun eigen studie betalen? Het is immers de studie van dat kind. Ik betaal ook alles zelf, ook mijn studie.

Zeker niet elke school. Waar ik zelf les geef heeft bijvoorbeeld al geen 'potje'

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:02

Een van de redenen waarom ik nu geen kinderen wil is idd onvoldoende financiële basis... Ik wil tenminste een financiële basis hebben, als in mijn kind een volwaardige voeding kunnen bieden, en bvb een abonnement op de bieb en uitstapjes naar museum/dierentuin voor de algemene ontwikkeling. Ik hoef niet per se en spaarrekening met duizenden euro's, maar een beetje reserve is wel erg prettig :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 23:05

RoodZonnetje schreef:
Een van de redenen waarom ik nu geen kinderen wil is idd onvoldoende financiële basis... Ik wil tenminste een financiële basis hebben, als in mijn kind een volwaardige voeding kunnen bieden, en bvb een abonnement op de bieb en uitstapjes naar museum/dierentuin voor de algemene ontwikkeling. Ik hoef niet per se en spaarrekening met duizenden euro's, maar een beetje reserve is wel erg prettig :)

Hier hetzelfde verhaal. Ik kreeg geen vast contract, dus heb nu tot 5 december de tijd om nieuw werk te zoeken. Het is echt een rottijd. Eigenlijk heb ik er een hard hoofd in of het nog wel gaat gebeuren.