Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
.miesie schreef:Meteen als mijn salaris gestort is stort ik een deel naar mijn spaarrekening.
Ook spreek ik soms met mijzelf af om een paar maanden niet te shoppen. Ik ben nogal koopjes gevoelig.
Heb een een keer 9 maanden geen kleding/accesoires enz. gekocht en recentelijk 3 maanden niets gekocht.
SteffiiY schreef:Hier vooral paardenspullen

stappen gaat het bij mij iig niet aan op
.pluisje88 schreef:SteffiiY schreef:Hier vooral paardenspullen
Ik had een jaar lang niks te besteden dus ook bijna niks gekocht. alleen maar het hoognodige.
Nu heb ik werk gevonden en mijn eerste loon gehad. Merk nu dat ik een onbeheersbare koopwoede krijg en vanalles wil kopen voor knollie
Ik heb veeeeeeeel schoenen![]()
stappen gaat het bij mij iig niet aan op
blackstar schreef:Dat herken ik dus ook, niet zozeer voor knollie want die heeft niks nodig (pensioen)
Heb denk ik een jaar of 2 niks of zeer weinig te besteden gehad en dan nu met een normaal betaalde baan. Tsja dan ga je nogal eens de mist in. Dat is moeilijk, ik heb van de lente een enorme koopdrang gehad voor kleding en ook dure dingen omdat het kan. Heb toen ook zelfs de pinpas van mezelf aan mijn lief gegeven een tijdje zodat ik even kon bekomen van die drang. Tijd later gaat het wel weer en ben nu weer flink aan het sparen geslagen omdat ik een doel voor ogen. Maar heb ik geen doel dan ga ik sneller over in leuke dingen shoppen voor mezelf of voor in huis.
Ik moet echt voor mezelf doelstellingen maken, dan gaat het goed en niks extra's op de rekening hebben staan.

!
SteffiiY schreef:Nou laten we hier dan vooral elkaar steunen om niets onnodigs te kopen!