vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Re: vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:11

In de eerste kwam ik mijn nieuwe klas in, ik keek heel erg chaggie omdat ik het dood eng vond. Zat daar een meisje:
''Ik ben die en die, 12 jaar oud en misschien kennen jullie mij van *plaatselijke playback show*, want die heb IK gewonnen...''
De hele klas, inclusief ik 8)7 :roll:

Later zijn we vriendinnen gevonden, ondanks dat ik haar een arrogant kind vond en zij mij een brombeer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 00:15

Wat een leuk topic haha ! :D

Ik heb zelf altijd heel snel mijn oordeel klaar (I know its wrong!).. :')
Maar niet zulke leuke dingen als hier voorbij komen.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 01:22

soms mis ik dan de like knop hier! Doet een mens goed om ook zulke positieve verhalen te lezen!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 06:31

Ik stond in de lift in het amc. Kwam een hele grote man met hele donkere huidskleur binnen.
Ik stond alleen in de lift en ben weinig gewend dorpje van de Veluwe en keer is niet leuks meegemaakt in de lift in Egypte.
De man zag denk ik dat ik schrok en zei mooi weetje hè. Ik dacht echt wat zal die man gedacht hebben.

Heb al paar keer gemaakt met buiten rijden dat de harde motoren heel rustig voorbij komen of even wachten totdat ik ze voorbij ben. Heel fijn is dat. Ik denk vaak al komt weer hard voorbij racen. Vooroordeel dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:41

Ik was eens een wandeling aan het maken met een vriendin en onze shetlanders tot er een politiewagen naast ons stopten. Dus wij :? , wat hebben we gedaan?

''Zijn die fietsen daar van jullie? Ze stonden niet op slot, ik heb de sleutels hier!''

Vond het best maf dat ze gewoon die sleutels meenemen maar ik begrijp wel dat ze dat doen, pony's waren immers ook uit de wei en de fietsen stonden tegen het hek dus misschien wachtten ze wel tot we terugkwamen. :j

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:32

Hier in de buurt gebeurt het vaak dat jongens/mannen je naroepen met meisje doe je rokje omhoog. (zwarte broek met lang shirt lijkt blijkbaar best op een rokje), he schatje etc..
Dus laatst was ik uit en er komt een jongen (waarvan ik eigenlijk ook niet zon goed beeld had) naar mij en mijn vriend en zegt: Ik weet dat dit je vriend is en ik zoek er ook niks achter maar je ziet er vandaag echt mooi uit. :D vond ik zo leuk!

Zo stond ik ooit op het station. Jongen met een grote blauwe hanenkam, punkerkleding en veel van die armbanden en kettingen met stekels. Dus in eerste instantie was ik war afgeschrikt. Hij ging daar een sigaret roken en ik stond daar met mijn veel te zware koffer te kloten. Die jongen doet z'n sigaret uit en helpt me met het naar binnen dragen van mijn koffers.
Laatst bijgewerkt door Iinge_ op 14-10-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:36

Danique_G schreef:
Gruis schreef:
Leuk topic zeg :D
Ik woon in best een nette wijk, maar onze wijk is een beetje doorlooproute voor minder nette wijken hier in de omgeving. Daarbij trek ik blijkbaar semi-stoere, schreeuwerige types aan. Zit ik vaak in een situatie waarin een gozer roept: 'Ey meisje, waar ga je heen?' 'Hey, chille tieten.' 'Hey meisje, ga je met me mee?' Best wel grappig hoor :+ , maar ook wel om flauw van te worden.
Laatst liep ik met knollie door de straat, toen kwam er weer zo'n groepje aangefietst. Kerels van zo'n 16-17 jaar, petjes op, allemaal naast elkaar fietsen en slingeren over de weg en elkaar duwen en herrie maken enzo. En ja hoor, eentje riep 'Hey meisje!' Ik dacht nou, daar gáán we weer. Stopten ze allemaal met de fiets. 'Mooi paard. Mag ik hem aaien?' :D :D :D
En even later zei er zelfs nog één: 'Cool man, hij is vet gespierd.'

:')

Hahahaha geweldig :')

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:40

Ik had een afspraak in het ziekenhuis en loop (lees waggel) naar de ingang. Daar staan daar twee mannen de een zo'n echte, onvervalste surfdude. Lang, vettig blond haar, enorm bruin, broek met kruis op de knieën. De ander kan ik niet anders omschrijven dan Sanka uit Cool Runnings inclusief het Jamaicaanse accent. Ik moest er een beetje om gniffelen.

Een week later lig ik daar nog en het is consulttijd, mijn eigen arts was er niet dus ik kreeg de vervanger. Dat bleken twee vervangers en wel de twee mannen die voor het ziekenhuis stonden. De surfdude en Sanka waren getransformeerd in keurig ABN sprekende artsen :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:51

Ik heb trouwens wel eens met mensen op bokt, profiel etc... ziet er goed en aardig uit, maar dan spreek je ze persoonlijk via de pb of in een topic en dan valt het toch tegen _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:08

Mijn vader is een stoere man, crimineel geweest en heel wat jaartjes vastgezeten in totaal. Zo'n typetje dus.

Toen kwam ie er gister mee dat ie heel graag een baby poesje wilde.. :') :') Ik op mp poesje gezocht en mee op gaan halen. Hij wilde niet alleen :') Vrouw helemaal er vanuit dat poesje voor mij was. Toen zei ik dat ie voor 'hem' was en ze schrok zich dood. Heeeeelemaal verbaasd _O- Katje zelf ook, die vond hem eng :')

En als je hem dan ziet met dat baby poesje.... Die hij knuppel heeft genoemd :') Zo voorzichtig. Hij heeft zelfs bij 'm in bed geslapen en is al helemaal gek van m'n vader!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:16

Geryon schreef:
Mijn vader is een stoere man, crimineel geweest en heel wat jaartjes vastgezeten in totaal. Zo'n typetje dus.

Toen kwam ie er gister mee dat ie heel graag een baby poesje wilde.. :') :') Ik op mp poesje gezocht en mee op gaan halen. Hij wilde niet alleen :') Vrouw helemaal er vanuit dat poesje voor mij was. Toen zei ik dat ie voor 'hem' was en ze schrok zich dood. Heeeeelemaal verbaasd _O- Katje zelf ook, die vond hem eng :')

En als je hem dan ziet met dat baby poesje.... Die hij knuppel heeft genoemd :') Zo voorzichtig. Hij heeft zelfs bij 'm in bed geslapen en is al helemaal gek van m'n vader!

Dit vind ik zo enorm schattig! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:18

Idd wat super cute

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 16:39

Een poos terug stond ik te wachten bij de bushalte. Daar zat ook een vrouw met een been te wachten in haar rolstoel. Ik bleef bewust een beetje bij haar in de buurt staan zodat ik gemakkelijk een handje uit kon steken om haar de bus in te helpen. Is de bus daar eindelijk, gooit ze zo haar rolstoel in haar nek en springt de bus in :') Ik stond echt even te kijken van huh? Oh.. Vond het echt onwijs knap :D Ik had die vrouw helemaal verkeerd ingeschat.

Ik heb deur aan deur donateurs geworven. Op het gegeven moment stond ik voor de deur bij een Marokkaanse vrouw met hoofddoek om haar man achter haar in de deuropening. Ik had verwacht direct weggestuurd te worden, maar tot mijn grote verbazing werd ik binnen gevraagd, kreeg een kop koffie aangeboden (met koekje!) en ze heeft zich ook nog aangemeld als donateur. Ik zat zo gezellig te kletsen daar dat ik door mijn baas gebeld werd waar ik in hemelsnaam was, want ik was al een half uur kwijt :') Dat waren echt fijne mensen :D

Van de zomer ging ik ook even de hond van een vriendin uit laten. Er zat een grote groep jongeren te blowen aan het water en hoewel ze gek is op zwemmen durfde ik haar niet los te laten met hun in de buurt. Komt op het gegeven moment een van die jongens naar me toe. Mevrouw! Wat een mooie hond! Houd ze van zwemmen? Dus ik: Ja! Ze is dol op zwemmen. Nou mevrouw.. Zou ik misschien dan even met haar mogen zwemmen? Dat lijkt me echt onwijs leuk! Tuurlijk jongen :D Ze hebben dat beest met zijn alle een half uur lang bezig gehouden in het water. Ze was helemaal op van het spelen toen ze klaar waren met haar. Top! Hun blij, ik blij, hond blij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:09

Voor de deur van een winkel een groep hangers, bontkragen, scootertjes, alles er op en er aan, man of 10. Al een beetje commentaar verwachtend de winkel in met mn neus in de lucht, een flauwe glimlach op het heeee halloooooo meisjeeeeeee....
Ik loop de winkel weer uit en hoor ineens geroep achter me, een niet te negeren HE meisje!
Dus ik draai me maar om, mezelf mentaal voorbereidend op stomme opmerkingen.... staat een van die jongens achter me; Hier, je liet je portomonnee vallen!

:wow:

edit: en dat in een van de minder goed bekend staande wijken van onze hoofdstad......
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-14 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-14 17:10

Anoniem schreef:
Voor de deur van een winkel een groep hangers, bontkragen, scootertjes, alles er op en er aan, man of 10. Al een beetje commentaar verwachtend de winkel in met mn neus in de lucht, een flauwe glimlach op het heeee halloooooo meisjeeeeeee....
Ik loop de winkel weer uit en hoor ineens geroep achter me, een niet te negeren HE meisje!
Dus ik draai me maar om, mezelf mentaal voorbereidend op stomme opmerkingen.... staat een van die jongens achter me; Hier, je liet je portomonnee vallen!

:wow:

Hahaaaa die is leuk :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:18

Cubone schreef:
Een poos terug stond ik te wachten bij de bushalte. Daar zat ook een vrouw met een been te wachten in haar rolstoel. Ik bleef bewust een beetje bij haar in de buurt staan zodat ik gemakkelijk een handje uit kon steken om haar de bus in te helpen. Is de bus daar eindelijk, gooit ze zo haar rolstoel in haar nek en springt de bus in :') Ik stond echt even te kijken van huh? Oh.. Vond het echt onwijs knap :D Ik had die vrouw helemaal verkeerd ingeschat.

Ik heb deur aan deur donateurs geworven. Op het gegeven moment stond ik voor de deur bij een Marokkaanse vrouw met hoofddoek om haar man achter haar in de deuropening. Ik had verwacht direct weggestuurd te worden, maar tot mijn grote verbazing werd ik binnen gevraagd, kreeg een kop koffie aangeboden (met koekje!) en ze heeft zich ook nog aangemeld als donateur. Ik zat zo gezellig te kletsen daar dat ik door mijn baas gebeld werd waar ik in hemelsnaam was, want ik was al een half uur kwijt :') Dat waren echt fijne mensen :D

Van de zomer ging ik ook even de hond van een vriendin uit laten. Er zat een grote groep jongeren te blowen aan het water en hoewel ze gek is op zwemmen durfde ik haar niet los te laten met hun in de buurt. Komt op het gegeven moment een van die jongens naar me toe. Mevrouw! Wat een mooie hond! Houd ze van zwemmen? Dus ik: Ja! Ze is dol op zwemmen. Nou mevrouw.. Zou ik misschien dan even met haar mogen zwemmen? Dat lijkt me echt onwijs leuk! Tuurlijk jongen :D Ze hebben dat beest met zijn alle een half uur lang bezig gehouden in het water. Ze was helemaal op van het spelen toen ze klaar waren met haar. Top! Hun blij, ik blij, hond blij :D

Mooi he :D

Mijn moeder werkt als een persoon die door bepaalde gezinnen niet als prettig wordt beschouwd, maar de moeder van een van 'mijn moeders kinderen' maakte altijd Turkse koekjes, ''Voor je dochter!''

Hele mensje had mij nog nooit gezien maar pfoeee die koekjes waren lekker! <3

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:20

Wij kochten van de week ongezien twee (tweedehands) banken via internet, en vroegen of ze bezorgd kon worden. Ja dat kon wel voor €15,- extra, groetjes Younes Hassan. Mijn man direct: "Wat moet dat worden?"
Belt er vervolgens een zeer beleefde jongeman op dat zijn route is gewijzigd en hij eventueel ook wel een halfuurtje eerder bij ons kan zijn. We openen de deur, staat er echt een keurig nette Marokkaanse jongeman voor ons neus met opgepoetste schoenen "Goede middag Mevr. ... Ik kom uw bankstel bezorgen"
Bankstel keurig in folie gewikkeld, op zijn plaats gezet etc. Ik heb mijn man vierkant uitgelachen, zegt natuurlijk helemaal niets een buitenlandse naam :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:21

Pinda_Dipje schreef:
Wij kochten van de week ongezien twee (tweedehands) banken via internet, en vroegen of ze bezorgd kon worden. Ja dat kon wel voor €15,- extra, groetjes Younes Hassan. Mijn man direct: "Wat moet dat worden?"
Belt er vervolgens een zeer beleefde jongeman op dat zijn route is gewijzigd en hij eventueel ook wel een halfuurtje eerder bij ons kan zijn. We openen de deur, staat er echt een keurig nette Marokkaanse jongeman voor ons neus met opgepoetste schoenen "Goede middag Mevr. ... Ik kom uw bankstel bezorgen"
Bankstel keurig in folie gewikkeld, op zijn plaats gezet etc. Ik heb mijn man vierkant uitgelachen, zegt natuurlijk helemaal niets een buitenlandse naam :D

Vind ik leuk! Gepoetste schoenen, heerlijk! Teken van beleefdheid :+

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:28

Ja op een 1 of andere manier verwachtte we allebei een bouwvakker in trui met verfvlekken.

Toen wij onze keuken trouwens verkochten stonden er 2 kerels voor de deur die rechtstreeks geadopteerd hadden kunnen zijn door de familie Flodder. Vreselijk onverzorgd en ik werd er in eerste instantie een beetje bang van omdat het nogal imponerende verschijningen waren. Gedurende de demontage van de keuken op kerstavond (jawel!) raakte we uiteindelijk in gesprek en vroegen hun ook hoe het zo kwam dat mijn man in een rolstoel was beland.
In de haast vergat hij zijn gereedschapskoffer mee te nemen waarvoor ik hem uiteraard direct telefonisch contacteerde. Een paar dagen later kwam hij de koffer ophalen en stond met een gigantische bos bloemen op de stoep, echt giga-gigantisch... "Ik vertelde mijn vrouw over uw situatie en over uw man, en we dachten dat u wel een mooie bos bloemen kon gebruiken" toen heb ik de beste man gevraagd of ik hem een knuffel mocht geven, ik vond dat heel bijzonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:34

Pinda_Dipje schreef:
Ja op een 1 of andere manier verwachtte we allebei een bouwvakker in trui met verfvlekken.

Toen wij onze keuken trouwens verkochten stonden er 2 kerels voor de deur die rechtstreeks geadopteerd hadden kunnen zijn door de familie Flodder. Vreselijk onverzorgd en ik werd er in eerste instantie een beetje bang van omdat het nogal imponerende verschijningen waren. Gedurende de demontage van de keuken op kerstavond (jawel!) raakte we uiteindelijk in gesprek en vroegen hun ook hoe het zo kwam dat mijn man in een rolstoel was beland.
In de haast vergat hij zijn gereedschapskoffer mee te nemen waarvoor ik hem uiteraard direct telefonisch contacteerde. Een paar dagen later kwam hij de koffer ophalen en stond met een gigantische bos bloemen op de stoep, echt giga-gigantisch... "Ik vertelde mijn vrouw over uw situatie en over uw man, en we dachten dat u wel een mooie bos bloemen kon gebruiken" toen heb ik de beste man gevraagd of ik hem een knuffel mocht geven, ik vond dat heel bijzonder.

Wauw, kreeg er kippenvel van, wat mooi zeg! Gek he, dat er achter ieder mens een familie/verhaal staat :D

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:34

Ik kan me zo snel niet een vooroordeel bedenken, uiteraard zijn ze er geweest (en zullen ze komen!), maar man o man, wat is het fijn, leuk en mooi om sommige verhalen te lezen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:58

Ahw, er zitten echt superschattige verhalen tussen <3 :D.

Ik ben nooit zo van de oordelen, maar kan me wel een keer herinneren dat ik iemand echt TOTAAL verkeerd had ingeschat. Was in New York, we wilden de metro uit, maar de deuren gingen voor mijn neus dicht. De rest op het perron, ik nog in de trein. Sta je daar als toerist met alleen een te grote camera om je nek en verder niks. Met hand- en voetgebaren hadden we nog net kunnen afspreken dat ik op het volgende perron terug zou keren en zij zouden blijven staan.

Daar aangekomen dacht ik dat het gewoon net zoals in Nederland ging, dus ik stapte uit en liep 2 meter naar de overkant van het perron. Word ik ineens op mn schouder getikt. Ik kijk dus om, maar zag alleen een middel. Zoals in de film keek ik dus ver omhoog en er stond echt een MEGA grote neger (incl gouden tand, wit petje en nouja, je kent ze wel uit clips en films) naast me op mijn schouder te tikken. Ik probeerde nog stoer doen en wegkijken, maar dacht serieus dat mn laatste minuut geslagen had en stond te shaken op mn benen. Ik wegschuifelen, hij maar blijven tikken.. :=
Uiteindelijk meod bij elkaar geraapt en gevraagd wat er was. Vroeg hij dus of ik terug wilde naar m'n familie.. Euhh... Ja? Bleek dat ik dus helemaal verkeerd stond. Is-ie helemaal met me meegelopen (en dat was echt nog een best stukkie) tot ik bij het goede perron stond. Echt té lief <3.
Die had ik wel even verkeerd ingeschat :').

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:11

Heb het wel eens gehad dat ik moest overgeven van de migraine, terwijl ik in de metro zat. Redde het net tot het volgende station, maar ook geen meter verder en midden op het perron kwam alles eruit. Ben daar keurig opgevangen door een groep van een stuk of 10 Marokkaanse "herrieschoppers", midden in Amsterdam West, die meteen met zakdoekjes, water en pepermunt aan kwamen rennen en erop stonden me veilig thuis te brengen met de auto, want als je zo ziek bent hoor je niet met het OV te reizen. Waren hardstikke lief die gasten! Kwam ze later wel vaker tegen, zou zeggen dat een paar ervan inmiddels kennissen zijn.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 03:31

Ik was een keer 's avonds op bezoek geweest bij mijn beste vriend en toen ik daar de deur uit liep richting mijn auto werd ik aangesproken door het type bontkraag+petje. "Hey meisje!!"
Ik ging in de negeer-modus en liep door naar mijn auto. Zag gelukkig dat m'n vriend nog in de deuropening stond te kijken.
"Hey meisje, is die auto van jou?!"
Toch maar gereageerd dat de auto inderdaad van mij was en ik liep ondertussen door.
Bleek dat er net een auto tegen die van mij aan was gereden (gelukkig alleen een deuk in m'n kentekenplaat) en dat zij dat hadden gezien. Ze hadden zelfs zijn kenteken voor me en wisten me ook te vertellen dat er toevallig camera's op dat pleintje waren, dus dat ik dat eventueel ook bij de politie kon melden voor het terug kijken van beelden.
+:)+
Heb ze heel erg bedankt en ook nog eerlijk gezegd dat ik dacht dat ze andere bedoelingen hadden :)) gelukkig konden ze erom lachen.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 07:32

Ja hoor ik ook weleens gehad maar andersom! Zo'n 16 jaar geleden, toen ik 16 was. Ben nu 32 haha. Ik werkte bij de Mac naast school. En de mensen die daar werkten konden nogal anders zijn dan je verwacht. Zo had ik een afghaanse collega, een nogal duister figuur om te zien die je niet in het donker wil tegenkomen. Hij studeerde rechten aan de universiteit, en wilde advocaat worden. Is hem uiteindelijk ook gelukt hahaha.
En nog een jongen. Gewoon doorsnee Nederlandse knul. Nogal gelovig, van de tijd, georganiseerd. Hij vroeg een keer een lift aan mij achter de op de scooter. Het regende hard en hij moest naar het station. Ik vond het prima. Hij sprong achterop...... Pfffff wat een aso!!! Die halve zool stak gewoon een hand onder mijn shirt en ging zitten grabbelen. Hij mocht direct afstappen! Verwacht je ook niet van zo iemand.....

Ohw en ik had een periode dat ik elke keer als ik ging werken liefdesbriefjes in mijn zak kreeg. Er werkte een Turkse jongen die de grond kuste waar ik liep. Wist zeker dat het van hem was..... Nee wat bleek. Het was van een Surinaamse collega die nooit zijn mond open trok tegen me omdat hij zo verlegen was hahaha. Ook schattig.