Kaal gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje_J

Re: Kaal gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:37

Emmy volg je hart!

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:37

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:38

LynnDenise schreef:
love_western schreef:
Misschien moeten mensen gewoon eens stoppen met vooroordelen en in hokjes stoppen :+

Precies dat dus. :j

Lekker doen wat je zelf goed lijkt. Als het niet staat kan je het altijd nog deze winter onder een leuke muts verbergen

Precies helemaal niet ziek maar gewoon pot :+

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:39

Ik heb t asymmetrisch. Wellicht is dat wat als.tussen stap.
Ik heb t eerder altijd laten knippen. Maar tegenwoordig laat ik de korte kant millimeteren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:41

vind het bij geen enkele vrouw staan, maar als je het wilt, waarom niet, terug groeien doet het vanzelf wel toch?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:46

Ik denk zeker dat het je staat. Ik ben van halverwege m'n rug naar sidecut gegaan en de rest ook erg kort. Nu is nogsteeds de achterkant/zijkanten gemillimeterd en bovenop wat langer.

Ik persoonlijk vind gemillimeterd erg mooi, vooral icm lippenstift om het wat vrouwelijker te maken. Zou het erg knap van je vinden maar misschien is idd een tussenstap (sidecut oid) wel fijn voor je?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:47

SweetVanille schreef:
Ik vind het erg lelijk en vooral onvrouwelijk, Ik wil hier niemand mee voor het hoofd stoten, dit is gewoon mijn mening..

Dus ik zou het niet doen..

Hier ben ik het ook mee eens. :o Al kan het sommige vrouwen echt wel goed staan hoor maar ik zou voor mezelf het gevoel hebben dat ik een stuk van mijn vrouwelijkheid kwijt ben...mijn haar is mij ook heilig...

Maar als jij het graag wil dan moet je het gewoon doen. :j

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:51

Ik vind kaal zijn echt heel lelijk bij vrouwen. Ziek zijn is een ander verhaal. Maar je kop kaalscheren ... ?
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 11-10-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:51

Ik vind het persoonlijk niet mooi.
maar hé het is jouw kapsel jouw hoofd! Je moet gewoon doen war jij je goed bij voelt.
Enne het groeit vanzelf wel weer aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:57

Leuk! Gemillimeterd zijn is wat anders als kaal, he. Ik vind het heel tof, denk dat het je goed zal staan. :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:59

Neeeeeee Emmy! Zonde! Niet doen!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:12

Doet me denken aan de mythe van Samson. Zijn kracht zat in zijn haar, en knipte je dat af dan was 'ie z'n kracht kwijt. Schijnbaar zit bij veel vrouwen hun vrouw-zijn in het haar :=

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:14

Voor zover ik kan beoordelen vanaf de foto denk ik dat het je gezicht heeeeel anders zal maken. Durf je dat aan? Heb je je haar vaak al strak naar achteren in een knot of staart, en vind je dat leuk staan zo?

Je zal sowieso je wenkbrauwen veel subtieler (of niet) moeten opmaken, omdat je gezicht veel meer naar boven zal komen worden alle trekken in je gezicht harder.

Maar uiteindelijk is het je eigen keuze! Je kan ook stukje bij beetje steeds korter gaan.

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:15

Jennifuur schreef:
Voor zover ik kan beoordelen vanaf de foto denk ik dat het je gezicht heeeeel anders zal maken. Durf je dat aan? Heb je je haar vaak al strak naar achteren in een knot of staart, en vind je dat leuk staan zo?

Je zal sowieso je wenkbrauwen veel subtieler (of niet) moeten opmaken, omdat je gezicht veel meer naar boven zal komen worden alle trekken in je gezicht harder.

Maar uiteindelijk is het je eigen keuze! Je kan ook stukje bij beetje steeds korter gaan.

Mij haar heb ik altijd vast, en vaak ook nog echt strak naar achteren met haarlak erin.. Zal kijken als ik een foto heb :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:28

Lekker doen! En een na foto natuurlijk, ik ben super benieuwd naar het resultaat!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:34

Het is wel gewaagd, of het staat, of het staat niet.
Wat hoop je ermee te bereiken?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:35

Ik verklaar je voor gek. Maar hé t is jouw hoofd ;)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 21:39

alexonline schreef:
Het is wel gewaagd, of het staat, of het staat niet.
Wat hoop je ermee te bereiken?

Helemaal niks, wat zou ik er mee moeten bereiken? :) Doe het voor mezelf, en wou weten wat mensen er van vonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:44

Sammie schreef:
Ik verklaar je voor gek. Maar hé t is jouw hoofd ;)

Zou wat zijn als jouw hoofd op haar nek zat 8-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:44

Je hebt een mooi koppie TS :)

Zelf zou ik voor zoiets gaan als ik jou was
Afbeelding

of zoiets, superstoer maar toch vrouwelijk... want helemaal mm of kaal is staat eigenlijk bijna niemand :o

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:45

anders eerst 1 kant? Mij lijkt beide kanten kort en bovenop lang lang zo gelikt :') . Maar ik gs mijn lange lokken niet opofferen nu

estherdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:47

gewoon doen, ik heb al jaren super kort haar en iedereen vind het passen bij mij. de vorm van je gezicht leent zich juist erg goed voor een kort pittig koppie!!!! ik heb ooit lang haar gehad en dn heb dezelfde vorm gezicht als jouw, en lang haar maakt mij leizig.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:49

listiglistje schreef:
Je hebt een mooi koppie TS :)

Zelf zou ik voor zoiets gaan als ik jou was
[ Afbeelding ]

of zoiets, superstoer maar toch vrouwelijk... want helemaal mm of kaal is staat eigenlijk bijna niemand :o

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die laatste foto is echt mijn kapsel :P maar dan met krullen haha

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:49

Hoi TS! Ik heb het gedaan. :j Lang geleden toen ik nog jong was. :')

Ik was vooral nieuwsgierig naar hoe mijn gezicht er uit ziet zonder haar. Ik vind veel mensen zonder haar (kankerpatienten, maar ook jonge mannen) erg mooi omdat hun gezicht dan zo tot uiting komt. Ik wou graag weten hoe ik mijn eigen gezicht zou vinden zonder haar.
Bovendien ben ik gezegend met erg snel groeiend haar, dus ik vond dat ik het risico wel kon nemen.

Mijn toenmalige vriend en huidige man heeft mijn haar met pijn in het hart voor me afgeschoren.
De reacties van de omgeving waren overwegend negatief ("hoe jammer!"), daar moet je mee kunnen omgaan. Ook een paar mensen die ik gerust moest stellen dat ik echt wel gezond was en wat starende blikken onderweg, maar dat went.
Ikzelf was tevreden met het resultaat en het heeft me denk ik wel geholpen om mezelf graag te zien. :j Ik heb het een paar maal bijgeschoren en uiteindelijk weer laten groeien. Opluchting in de entourage. :')

Uiteindelijk denk ik niet dat ik het nog een keer zou doen, maar ik heb er ook geen spijt van. En ik ben redelijk zeker dat, mocht ik ooit kanker krijgen (crossed fingers), het verliezen van mijn haar mijn laatste zorg zou zijn.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:50

Vriendin van mij van 24 wilde het altijd al een keer doen, dus die heeft het gewoon een keer gedaan. Ze had prachtige zwarte lokken, hup alles eraf. Ook niet gemillimeterd, nee, gewoon kaal als een balletje.

Ze werd constant aangezien alsof ze ziek was.. Toen het iets langer groeide leek ze op een spikey egeltje, maar ze wilde het wel weer lang, dus dan moet je daar doorheen. Toen werd het nog weer een centimetertje langer en was het nog erger. Ze heeft wekenlang op een ragborstel geleken

Afbeelding

Vervolgens groeide het uit tot een wel leuke lengte. Voor een paar weken was het mooi, daarna werd het weer te lang, dat ze er niets mee kon.. En nu loopt ze dagelijks met een haarband in het haar, want ze kan er echt niets mee.

Ja, weer korter om een mooi model erin te krijgen, zoals toen ze een paar weken mooi liep... Of zoals de foto's hierboven. Maar dan krijg je het nooit meer lang natuurlijk.

Heb het zelf ook met mijn korte haar. Ben van heel lang naar kort gegaan en ben het nu aan het uitgroeien. Drama. Kan niets met mijn haar nu. Zit in een hele irritante tussenfase voor een paar maanden.

Dus... Ik zou het niet doen. Denk ook niet dat het bij de vorm van je gezicht past.