Ayasha schreef:"oh ik had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam" is niet duidelijk?
Dat is niet haar eerste antwoord. Ze legt het bij hem neer en als hij komt met zijn plan zegt ze pas wat ze wilt. Zeg dan meteen wat je hoopt.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:"oh ik had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam" is niet duidelijk?
Lisaterburg schreef:Als ik dit zo lees, heb ik het idee dat liefde van één kant komt....
elenaMM77 schreef:Ayasha schreef:"oh ik had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam" is niet duidelijk?
dat komt pas nadat hij aangaf dat als ze geen plannen had hij graag naar vrienden ging.
dat 'valstrik' is dat ze eerst aangaf dat ze geen plannen heeft (wensen vallen ook onder plannen)..
Mijn vriend vraagt dat ook wel eens.. dan is het voor mij al meteen duidelijk dat hij iets wil dat weekend voor zichzelf, anders vraagt hij er niet specifiek om..
Dus als hij aan mij vraagt: heb jij plannen voor dit weekend.
dan is mijn antwoord ook gewoon duidelijk, Nee, jij wel dan? of Niet specifiek, maar ik zou graag samen iets gaan doen..
dan begint hij echt niet meer over dat hij naar vrienden wil het is dan immers direct duidelijk dat mijn 'plannen' iets is met hem doen.
Joolien schreef:[ Afbeelding ]
Ayasha schreef:dan is vriend even fout als TS, hij had ook kunnen zeggen "ik wilde met *vriend* wat gaan doen, of had jij wat anders gepland?"
Als ik hier iets anders plan zeg ik gewoon "schat, ik wilde woensdag met die en die afspreken, hadden wij wat die dag?"
Huertecilla schreef:XxLMMxX schreef:Doet hij zich geen moeite dan zoekt hij het maar uit.
en dat hij op sommige vlakken meer moeite doet.
.... waarom, waarvoor?
Niemand zoekt een intieme relatie opdat dit moeíte kost toch?
Het behoortte zijn en geen opoffering.
Sleeper schreef:De gedachtengang van een 18 jarige is niet te vergelijken met die van een 40 jarige (met alle respect naar iedereen toe geschreven)
Huertecilla schreef:Sleeper schreef:De gedachtengang van een 18 jarige is niet te vergelijken met die van een 40 jarige (met alle respect naar iedereen toe geschreven)
En een 18-jarige zou niet aan een duurzame relatie moeten hoeven werken imo.
Laat die svp genieten en leren van fouten.
De slavernij aan de consumptieval en de moraal van de maatschappij komt snel zat.
Ayasha schreef:mij stoort vooral het "haar niet zo leuk vinden als in het begin". IMO is er dan gewoon iets mis aan het gaan.
Catnip schreef:Ayasha schreef:mij stoort vooral het "haar niet zo leuk vinden als in het begin". IMO is er dan gewoon iets mis aan het gaan.
Helemaal mee eens. Dat is niet 'normaal' imo.
Ik vind mijn vriend nu, 4 jaar later, duizend keer leuker dan in het begin. En andersom is dat volgens mij ook zo. Omdat je elkaars innerlijk door en door leert kennen. Je leert elkaar in zoveel verschillende situaties kennen, en daardoor ga je (als het goed is) die persoon steeds meer respecteren, bewonderen en van hem houden.
Bij m'n eerste vriendje was dit niet zo, en kwamen er (onoverkomelijke) irritatiepunten naarmate de relatie vorderde. Na twee jaar heb ik er dus een punt achter gezet, want het is gewoon niet de bedoeling dat je elkaar minder leuk gaat vinden.
Verder is hij nog hartstikke jong TS, en moet je bij het merendeel van jongens van die leeftijd ook echt geen volwassen, serieuze en stabiele relatie verwachten.
Sleeper schreef:Je bent, of denkt, immers dat je met de liefde van je leven bent en samen blijft. Net als een 25, 30, 40 jarige dat verlangen ook heeft Lijkt me ook heel logische menselijke gedachtengang.
Catnip schreef:Verder is hij nog hartstikke jong TS, en moet je bij het merendeel van jongens van die leeftijd ook echt geen volwassen, serieuze en stabiele relatie verwachten.
maar met léren LÉVEN.