Vriend komt zijn afspraken niet na

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:34

Ayasha schreef:
"oh ik had gehoopt dat je dit weekend bij mij kwam" is niet duidelijk? :?

Dat is niet haar eerste antwoord. Ze legt het bij hem neer en als hij komt met zijn plan zegt ze pas wat ze wilt. Zeg dan meteen wat je hoopt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:35

Ayasha schreef:

dat komt pas nadat hij aangaf dat als ze geen plannen had hij graag naar vrienden ging.

dat 'valstrik' is dat ze eerst aangaf dat ze geen plannen heeft (wensen vallen ook onder plannen)..

Mijn vriend vraagt dat ook wel eens.. dan is het voor mij al meteen duidelijk dat hij iets wil dat weekend voor zichzelf, anders vraagt hij er niet specifiek om..

Dus als hij aan mij vraagt: heb jij plannen voor dit weekend.
dan is mijn antwoord ook gewoon duidelijk, Nee, jij wel dan? of Niet specifiek, maar ik zou graag samen iets gaan doen..

dan begint hij echt niet meer over dat hij naar vrienden wil het is dan immers direct duidelijk dat mijn 'plannen' iets is met hem doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:35

Lisaterburg schreef:
Als ik dit zo lees, heb ik het idee dat liefde van één kant komt....

Wat jij leest komt ook van 1 kant.

Wat ze moet doen is het met haar VRIEND bespreken.

Voor de rest; er is keuze genoeg en alle reden om geen kostbare tijd te verliezen in drijfzand. Doe meer evaring op en vrij veilig :)*

finally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:37

Ik heb het idee dat je een beetje teveel hem claimt, je verwacht meer van hem dan hoe hij is,het is wel een soort van het mannelijk geslacht,die hebben toch wel een heel andere gebruiksaanwijzing dan wij vrouwen,ook hints ed. snappen zij niet zo goed,duidelijk zijn is bij een man het sleutelwoord. ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:38

Haha ik vind het zo grappig dat iedereen meteen conclusies trekt als iemand gefrustreerd een keer iets van zich afschrijft...

Ga eens na waarom je zoiets op bokt zet, om te horen "ja je hebt gelijk" of om advies... Want het enige advies is: bespreek het met je vriend :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:39

elenaMM77 schreef:
Ayasha schreef:

dat komt pas nadat hij aangaf dat als ze geen plannen had hij graag naar vrienden ging.

dat 'valstrik' is dat ze eerst aangaf dat ze geen plannen heeft (wensen vallen ook onder plannen)..

Mijn vriend vraagt dat ook wel eens.. dan is het voor mij al meteen duidelijk dat hij iets wil dat weekend voor zichzelf, anders vraagt hij er niet specifiek om..

Dus als hij aan mij vraagt: heb jij plannen voor dit weekend.
dan is mijn antwoord ook gewoon duidelijk, Nee, jij wel dan? of Niet specifiek, maar ik zou graag samen iets gaan doen..

dan begint hij echt niet meer over dat hij naar vrienden wil het is dan immers direct duidelijk dat mijn 'plannen' iets is met hem doen.

dan is vriend even fout als TS, hij had ook kunnen zeggen "ik wilde met *vriend* wat gaan doen, of had jij wat anders gepland?"
Als ik hier iets anders plan zeg ik gewoon "schat, ik wilde woensdag met die en die afspreken, hadden wij wat die dag?"

Doubtless

Re: Vriend komt zijn afspraken niet na

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 10:51

Wat een vermoeiend verhaal. Het klinkt alsof jij hem claimt en om eea zeurt, en het klinkt alsof hij daar geen zin in heeft.

Ga jr niet druk lopen maken om het feit dat hij zegt dat de borsten van dat meisje gegroeid zijn. Als je hem niet vertrouwt in zijn gesprekken met haar moet je je goed bedenken waar dat door komt & of je wel zo'n relatie wil hebben.

Verder wat betreft tijd met elkaar doorbrengen; graag of niet toch? Als hij liever afspreekt met een vriend moet ie vooral daarheen gaan ipv tijd doorbrengen met z'n 2e keus. Komt dit wel heel vaak voor? Dan vindt hij het misschien niet leuk genoeg om tijd met je door te brengen (andersom geldt precies hetzelfde), en dat is prima. Weet je meteen dat dit niet de vent voor jou is.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:20

Ik heb het idee dat jullie allebei heel andere leefwijzen en prioriteiten hebben.
En als jullie daarin niet op een lijn komen is het eigenlijk gedoemd te mislukken.

Het hebben van goede afspraken of het gebied van 'hobby's' is daarin heel belangrijk. Zo had mijn exvriend moeite met de twee a drie dagen paard per week. Totdat we erover gepraat hadden en hem duidelijk werd dat hij dan ook minimaal twee dagen gezellig naar vrienden kon gaan om wat te drinken of te gamen of wat dan ook. En zijn hobby was vissen. Nou daar ging dan meestal een hele zaterdag in zitten, soms een zondag. Op zaterdag ben ik dan steevast gaan werken, en de zondag was een kwestie van op tijd afspreken.

Iedereen zal compromissen moeten maken, maar ik heb het idee dat jullie daar niet klaar voor zijn. Misschien dat een tijdje zonder elkaar duidelijk maakt wat alles waard is? Een soort van 'pauze'?

Succes!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:28

Van wiens kant je het ook leest, uit het verhaal van TS maak ik op dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Hij lijkt er ook weinig zin meer in te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:34

Afbeelding

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 11:45

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:00

Ayasha schreef:
dan is vriend even fout als TS, hij had ook kunnen zeggen "ik wilde met *vriend* wat gaan doen, of had jij wat anders gepland?"
Als ik hier iets anders plan zeg ik gewoon "schat, ik wilde woensdag met die en die afspreken, hadden wij wat die dag?"

Daar heb je gelijk in, beide zijn vaag. Zeg gewoon wat je wilt, scheelt een boel ellende (en adviezen van onbekenden die zeggen dat je je relatie moet beindigen)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:02

antje_vip schreef:
Van wiens kant je het ook leest,

Waar is de andere kant dan?

De OT moet gewoon met haar VRIEND praten.
Enneh--- die is vrij geboren.

Er is heel veel tussen alles of niets.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 12:15

wat betrefd condooms vind ik dat je gewoon voor jezelf op moet komen.
Doet hij zich geen moeite dan zoekt hij het maar uit.

Boodschappen vergeet mijn vriend ook, en dat doet hij niet expres, dus ik denk dat je daar gewoon niet te veel op moet hopen.

Maar je steeds dingen beloven en niet nakomen is niet eerlijk.
Dan kan hij beter nee zeggen.

Ik zou nogmaals met je vriend in gesprek gaan.
Dat je het fijn zou vinden dat je hem wat vaker ziet, en dat hij op sommige vlakken meer moeite doet.
Als je daarin duidelijk aangeeft wat je verwacht, en hij werkt niet mee, moet je je af gaan vragen of je je daarbij neer kan leggen. Maar misschien doet een goed gesprek nog wel wat wonderen verrichten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:50

XxLMMxX schreef:

en dat hij op sommige vlakken meer moeite doet.

.... waarom, waarvoor?
Niemand zoekt een intieme relatie opdat dit moeíte kost toch?
Het behoort *\%/* te zijn en geen opoffering.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 13:56

Huertecilla schreef:
XxLMMxX schreef:

en dat hij op sommige vlakken meer moeite doet.

.... waarom, waarvoor?
Niemand zoekt een intieme relatie opdat dit moeíte kost toch?
Het behoort *\%/* te zijn en geen opoffering.

Ik ben met je eens dat een relatie geen opoffering moet zijn maar een relatie is ook werken aan communicatie. Dat kan best moeite kosten en is niet erg. Dat leer je door de jaren heen. Jij bent ook ouder dan de gemiddelde bokker en hebt dat denk ik ook moeten leren. De gedachtengang van een 18 jarige is niet te vergelijken met die van een 40 jarige (met alle respect naar iedereen toe geschreven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:19

Ik had een ex die steeds aandacht wilde als ik met mn paard bezig was. "Krijg ik nou nog een kus??" Vreselijk irritant.
Uit dit hele verhaal vind ik jou een beetje opdringerig en dominant overkomen, en hem een slapjanus. Met zn domme opmerking over de tieten van n ander. Waardoor jij waarschijnlijk alleen maar nog meer getriggerd word om aandacht te willen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:25

mij stoort vooral het "haar niet zo leuk vinden als in het begin". IMO is er dan gewoon iets mis aan het gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:44

Sleeper schreef:
De gedachtengang van een 18 jarige is niet te vergelijken met die van een 40 jarige (met alle respect naar iedereen toe geschreven)

En een 18-jarige zou niet aan een duurzame relatie moeten hoeven werken imo.
Laat die svp genieten en leren van fouten.
De slavernij aan de consumptieval en de moraal van de maatschappij komt snel zat.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:47

Huertecilla schreef:
Sleeper schreef:
De gedachtengang van een 18 jarige is niet te vergelijken met die van een 40 jarige (met alle respect naar iedereen toe geschreven)

En een 18-jarige zou niet aan een duurzame relatie moeten hoeven werken imo.
Laat die svp genieten en leren van fouten.
De slavernij aan de consumptieval en de moraal van de maatschappij komt snel zat.

Een 18 jarige beleeft een relatie natuurlijk niet zo, die vindt net als ieder ander dat een relatie voor het leven is. Je bent, of denkt, immers dat je met de liefde van je leven bent en samen blijft. Net als een 25, 30, 40 jarige dat verlangen ook heeft Lijkt me ook heel logische menselijke gedachtengang.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:55

Ayasha schreef:
mij stoort vooral het "haar niet zo leuk vinden als in het begin". IMO is er dan gewoon iets mis aan het gaan.

Helemaal mee eens. Dat is niet 'normaal' imo.
Ik vind mijn vriend nu, 4 jaar later, duizend keer leuker dan in het begin. En andersom is dat volgens mij ook zo. Omdat je elkaars innerlijk door en door leert kennen. Je leert elkaar in zoveel verschillende situaties kennen, en daardoor ga je (als het goed is) die persoon steeds meer respecteren, bewonderen en van hem houden.

Bij m'n eerste vriendje was dit niet zo, en kwamen er (onoverkomelijke) irritatiepunten naarmate de relatie vorderde. Na twee jaar heb ik er dus een punt achter gezet, want het is gewoon niet de bedoeling dat je elkaar minder leuk gaat vinden.

Verder is hij nog hartstikke jong TS, en moet je bij het merendeel van jongens van die leeftijd ook echt geen volwassen, serieuze en stabiele relatie verwachten.

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 14:59

Catnip schreef:
Ayasha schreef:

Helemaal mee eens. Dat is niet 'normaal' imo.
Ik vind mijn vriend nu, 4 jaar later, duizend keer leuker dan in het begin. En andersom is dat volgens mij ook zo. Omdat je elkaars innerlijk door en door leert kennen. Je leert elkaar in zoveel verschillende situaties kennen, en daardoor ga je (als het goed is) die persoon steeds meer respecteren, bewonderen en van hem houden.

Bij m'n eerste vriendje was dit niet zo, en kwamen er (onoverkomelijke) irritatiepunten naarmate de relatie vorderde. Na twee jaar heb ik er dus een punt achter gezet, want het is gewoon niet de bedoeling dat je elkaar minder leuk gaat vinden.

Verder is hij nog hartstikke jong TS, en moet je bij het merendeel van jongens van die leeftijd ook echt geen volwassen, serieuze en stabiele relatie verwachten.

Amen! _/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:25

Sleeper schreef:
Je bent, of denkt, immers dat je met de liefde van je leven bent en samen blijft. Net als een 25, 30, 40 jarige dat verlangen ook heeft Lijkt me ook heel logische menselijke gedachtengang.

´Lijkt´ is het sleutelwoord en dat is een product van de maatschappelijk moraal welke in de praktijk heel anders is.
Het is te hópen dat 30, 40 etc. -jarigen een realistischer perspectief krijgen en zo meer kans op duurzaam persoonlijk geluk.
Met name voor een 18-jarige is die´voor altijd´-droom een voorprogrammering van gebroken harten. Een gedachtengang welke hindernissen legt op een weg naar zinvolle leerervaringen.
Tijdens de jeugd doet men best een vergelijkend marktonderzoek en léért men al doende.
Een verrassend groot % kan voor optimaal persoonlijk welzijn beter helemáál niet aan een (sexclusieve)duurzame relatie beginnen.

Maar goed; de OP dient met haar vríend te praten en die heeft alle baat bij genieten van zijn leven in vrijheid, hoéft niets over te hebben voor wat dan ook.

Catnip schreef:

:)*

waarbij ´volwassen, serieuze´ natuurlijk hoogst subjectief is en ook ´stabiel´ op legio manieren is in te vullen.

o, en meiskes van die leeftijd zijn ook beter nog lang niet bezig met :roll: maar met léren LÉVEN.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:12

@Huertecilla ben je vergeten hoe het leven was toen je zo jong was? Je kan er een heel theoretisch verhaal tegen aan gooien maar je ontkomt nooit aan het gevoel. Zeker niet als je zo jong bent.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 20:35

Bedankt allemaal voor jullie reacties en meningen. Ik ga echt niet overal een reactie op geven en zal het gewoon allemaal mee nemen. Verder ga ik nog een keer met hem praten over mijn gevoel en ga ook proberen te horen te krijgen wat hij vind. Zo als eerder al vermeld is het lastig om dat te horen te krijgen maar ga er mijn best voor doen.