Vriend controleerd alles!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:53

Geef 'm een kans en praat er over. Ik kwam uit een nare relatie en was daarom ook erg onzeker in het begin. Controleerde ook veel, dat is gezakt....

Het is misschien wel een onzekere jongen ipv ( wat heel bokt denkt...) een toekomstige seriemoordenaar :')

Voor zover wij weten weet de TS helemaal niet waar dit vandaan komt, ik vind dat je daar wel over moet kunnen praten voor je oordeelt :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:56

ruitje schreef:
Geef 'm een kans en praat er over. Ik kwam uit een nare relatie en was daarom ook erg onzeker in het begin. Controleerde ook veel, dat is gezakt....

ze geeft hem al 4! maanden een kans, op een gegeven moment moet het klaar zijn.

enne TS, het lijkt mn ex wel, die was ook erg bezitterig en jaloers, ook overal controleren.
ben blij dat ik er vanaf ben. :j :j

eenitraM

Re: Vriend controleerd alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:00

Wat een kneus :')

Meer kan ik er niet over zeggen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:02

Dat hangt er vanaf of ze het er over gehad heeft, ik lees dan ook wel weer een andere kant: ze werkt of is bij haar paard en appt zelden.

Als iemand nu een topic zou openen en zou zeggen: mijn vriend werkt, is naar de voetbal en zegt dat hij geen tijd heeft om te appen, zou heel bokt hem castreren :')

Maar blijkbaar is werken aan jezelf en een relatie zoo 2012. :')

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:07

Ik zou nog eenmaal het gesprek met hem aangaan en jouw wensen kenbaar maken, gaat ie daarna weer de fout in (en dat gaat ie doen!) dan exit.
Zo kan je jezelf het nooit kwalijk nemen dat je je eigen grenzen bewaakt hebt en dat je hem de kans gegeven hebt.
Maar als je er nu al klaar mee bent, dan zou ik het direct uitmaken en zeggen waarom, misschien doet ie er wat mee in toekomstige relaties.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:07

Wegwezen, dat is mijn advies.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:10

Ik zeg nergens dat het een potentiele seriemoordenaar is. Wel dat dergelijke controledrang absoluut niet normaal is, en heel snel uit de hand KAN lopen. Hoeft niet, misschien is de hare nou net die ene die echt gewoon onzeker is en daarom graag wil weten waar ze is, met wie ze praat en wat ze doet. Zou kunnen. Alleen gaat dat BIJ MIJ er niet in. Omdat ik andere ervaringen heb, en ik niet de enige ben.

Mijn huidige lief vraagt ook vaak waar ik ben, wat ik doe en zo. Maar dat is uit oprechte interesse, en hij raakt niet in de stress als ik niet (meteen) reageer. Hij appt meestal als hij zich verveelt, maar verlangt niet direct een antwoord. Hij wil weten waar ik ben, omdat hij geinteresseerd is in mij en wil weten hoe ik mijn dag door breng als hij er niet bij is. Waarom ik dat weet? Omdat het hem niet uitmaakt of en wanneer ik reageer (maar hij waardeert het wel als hij reactie krijgt. Hij weet echter ook heel goed dat dat niet altijd mogelijk is). Als ik pas s'avonds thuis op mijn telefoon kijk terwijl we samen op de bank zitten dan is hij niet beledigd, gefrustreerd of wat dan ook. Ik heb mijn leven, hij het zijne. En hij is er trots op DAT ik mijn eigen ding doe, zolang we maar in hetzelfde bed slapen. Zo hoort een relatie te zijn. Interesse in elkaar. Zonder een van de partners te willen beheersen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:10

ruitje schreef:
Dat hangt er vanaf of ze het er over gehad heeft, ik lees dan ook wel weer een andere kant: ze werkt of is bij haar paard en appt zelden.

Als iemand nu een topic zou openen en zou zeggen: mijn vriend werkt, is naar de voetbal en zegt dat hij geen tijd heeft om te appen, zou heel bokt hem castreren :')

Maar blijkbaar is werken aan jezelf en een relatie zoo 2012. :')

Haha, waarschijnlijk wel.
Toen wij (25 jaar geleden) verkering hadden, hadden we geen mobiele telefoon. Woonden we nog niet samen, en werkten we allebei volledig en hadden ook onze hobby's. En dat is ook goedgekomen, dus dat direkt moeten terug appen zie ik zelf niet als excuus.
Hij zal toch zelf ook zijn werk en hobby.s hebben?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:11

In je eerste zin zeg je t al: ik word er gek van. Dus; klaar er mee

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:13

ruitje schreef:

Het is misschien wel een onzekere jongen ipv ( wat heel bokt denkt...) een toekomstige seriemoordenaar :')

Voor zover wij weten weet de TS helemaal niet waar dit vandaan komt, ik vind dat je daar wel over moet kunnen praten voor je oordeelt :)

Idd, ik had precies hetzelfde.
Als hij het zelf gaat inzien dan kan het zo ineens omslaan

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:17

Ik ben getrouwd geweest "gaat wel over, verandert wel . Komt goed" Niet dus. Je kunt iemand niet fundamenteel veranderen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:20

Eens met ruitje in zoverre dat dit maar een kant van het verhaal is. En de kant van TS vind ik behoorlijk defensief.

Lijkt mij ook niet nodig om de vriend in deze te zwarte pieten.
Volgens mij is er maar een vraag die TS zich moet stellen en dat is of zij nog redenen heeft om wel met deze jongen in een relatie te blijven?? Wees eerlijk naar hem toe.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:21

Moossie90 schreef:
Run Forest! RUN!!!!

:j

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:22

Suusje92 schreef:
Wat me grootste twijfel is met dat als ik het uitmaak, dat hij me gaat stalken. En daar ben ik zo bang voor, aangezien ik kan zien wat het kan doen met de levens van anderen.

volgens mij als ik dit lees, maak het uit..

dit lijkt haast al stalken..

ik was echt al gillend weggerend na paar keer uitleggen :=

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:24

Ik krijg het hier ook spaans benauwd van Suus.. Zoals anderen zeggen; wegwezen! Echt, dit is geen gezonde relatie. :(:)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:31

sadekeshia schreef:
ruitje schreef:

Idd, ik had precies hetzelfde.
Als hij het zelf gaat inzien dan kan het zo ineens omslaan

Even niet serieus:

"Lieverd, het is uit, en denk eraan, je kan beter serial daten, dan serial killen, dat weet je toch?" :')

Even serieus weer... Weet hij hoe jij erover denkt? Ben je zelf duidelijk naar hem toe? Zo ja, probeer er over te praten en wijs hem erop als hij weer dezelfde fout begaat... Zelf ook altijd duidelijk zijn :) En als dat niet werkt... Tjah... Dan kun je altijd nog afvragen of je zelf geloofd dat het gaat veranderen.... Zo ja, blijven communiceren, zo nee, kun je er mee leven?

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:35

Brrrr ik wordt al spaans benauwd als ik alleen al je openingspost lees!! Ga met hem rond de tafel zitten als je het nog een kans wil geven tenminste. Leg uit dat wat zijn gedrag voor jou doet, dat je er gek van wordt.
Stel samen eventueel afspraken op, hoe laat je contact met elkaar hebt.

Maar alleen als je echt verder met hem wilt, en eerlijk gezegt lees ik tussen de regels van je openingspost door dat je helemaal niet verder wilt met de jongen.

In dat geval TS geef aan dat je het contact verbreekt om de reden dat hij je schijnbaar niet vertrouwd en dit gedrag tussen jullie niet gaat matchen.
Wees daar heel eerlijk in, dan kan hij wellicht voor zijn volgende relatie hier profijt van hebben.

Mogelijk kan wanneer je de relatie verbreekt nog wat stalk gedrag onstaan met loze "noodkreten"(heb er genoeg verhalen gelezen van jongens die ineens zweren niet zonder iemand te kunnen en héél soms zelf dreigen met zich zelf wat aan te doen) blokkeer hem om dat te voorkomen dan ook overal op, telefoon, watts app, facebook, mail etc.
Schenk absoluut hem geen aandacht meer, negeer hem volkomen, moeilijk als hij voor je neus staat(mocht dat gebeuren) maar zeg geen woord! En mocht het "eng" worden bel de politie waar hij bij staat met de melding dat je je bedreigd voelt omdat je ex stalk gedrag vertoond en nu onuitgenodigd voor je neus staat.

Maar TS verder met wat je ook kiest heel veel succes, mocht je doorzetten hopelijk draait hij snel bij en zo niet dat hoop ik van harte at hij het begrijpt en laat rusten zodat je weer verder kan!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 23:40

Zoiets moet je beëindigen voor het begonnen is: zo snel mogelijk!

Ik ben ooit met zo iemand gaan samenwonen, als je horrorverhalen wilt: pb.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:11

Heb alleen de openingspost gelezen. Maar wat een naar verhaal zeg

Je zoekt een vriend, geen kleuter toch?
Ik kan echt geen enkele reden bedenken waarom je hier mee zou door gaan.
Dit soort dingen gaan vaak ook alleen maar van kwaad naar erger

Sterkte ermee

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:32

Na een hoop levenservaring kan ik alleen maar zeggen dat de kans dat hij wezenlijk zal/kan veranderen heel, heel klein is. Je lijkt me reeel genoeg om dat ook te zien.
En voor wie vindt dat iedereen een kans verdient en dat je er vooral hard aan moet gaan werken: de relatie bestaat nog maar een half jaar, het is geen huwelijk, al of niet met kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 00:42

Misschien voelt hij dat jij vreemdgaat en maakt dat hem onzeker waardoor hij raar gaat doen?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 01:10

Hij is erg, dat ontken ik niet.
Maar als ik je verhaal zo lees dan klinkt het ook alsof jullie erg weinig tijd hebben voor elkaar.
Hoe vaak zie je hem daadwerkelijk? Kijk eens kritisch naar jezelf, is het niet ook zo dat je de boot afhoud? Dat voelt hij natuurlijk ook wel aan.
Hak de knoop door en maak het uit, of ga het gesprek aan en kijk hoe je dit op kunt lossen (bv meer afspraken maken, waar hij wel en niet kan langskomen, wanneer je tijd maakt voor hem, geen vragen meer 'waar ben je' maar 'hoe was je dag'?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 01:49

lieveli schreef:
Misschien voelt hij dat jij vreemdgaat en maakt dat hem onzeker waardoor hij raar gaat doen?

Vreemdgaan?
Heb ik iets gemist ? :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 02:03

Vreemdgaan heb ik ook nergens gelezen.

Ik heb soortgelijke situatie gehad, die door andere dingen nog gekker bleek te zijn maar dat terzijde, ik heb wel vaker een foto gemaakt van teletekst (datum en tijd) om te bewijzen dat ik thuis was, gewone foto was niet voldoende bewijs. Heel gauw een punt achter gezet! Toen indd een tijdje gestalkt maar overal op geblokkeerd en toen was t gauw over :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 02:45