er wordt meer gesleuteld aan de indicatie voor somatische aandoeningen...Daar hebben we het hier dit jaar al moeilijk mee helaas.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
er wordt meer gesleuteld aan de indicatie voor somatische aandoeningen...Jinks schreef:Mijn moeder heeft Alzheimer en woont al 14 jaar bij mij in huis. momenteel heeft ze de hoogste indicatie voor zorg. Ze staat ingeschreven in een tehuis voor kleinschalig wonen en is inmiddels 88 jaar oud.
Langzaam aan verliezen we ons geduld met haar, ze verstopt alles, herkent mijn familie niet meer en denkt soms dat ik haar moeder ben. Ik heb zelf een fulltime baan en een boerderij met 3 paarden, 3 honden en 4 katten.
Ze is door omstandigheden bij ons in huis gekomen (versleten heup en knie, zonder eten en niet meer kunnen lopen). We hebben haar toen opgehaald van de andere kant van het land en ze stond nergens ingeschreven.
Nu heeft mijn zuster ook kanker en is daaraan geopereerd. Langzamerhand wordt dit te veel. Ik hoop dan ook dat er snel een plekje komt, ze staat nr 1.
Ik vind het heel zielig, maar het wordt ons nu echt te veel.
Miepie77 schreef:Mn moeder is als ik in de buurt ben redelijk helder maar de thuisverpleging zegt dat als zij smorgens komen dat ze dan heel anders en verwarder is, als ze dan om 12 uur weer komen en ik ben er is ze heel helder, weet een van jullie of dit er ook bijhoort?
nog een vraag, weet een van jullie hoe ik kan zorgen dat het via PGB gaat want dat is nu nl niet het geval en als we het dementietraject ingaan wil ik het eigenlijk zelf in de hand houden, van de week had een vd verpleegkundigen iets gedaan wat echt niet kan en dat ik de organisatie belde, gingen ze wel met haar praten maar dat wij die vrouw niet meer willen, werd gewoon overheen gesproken en nu begint dat mens steeds tegen mn moeder hierover te zeuren en aangezien mn moeder hier niet tegenop kan word ik hier niet bepaald blij van, hoe kan ik de indicatie loskrijgen van deze organisatie?
Ik had nl bij een andere organisatie waar ook een beschermdwonen aan vastzit gevraagd, maar die zeiden dat de verpleging die ze nu heeft de indicatie bezit en die dat moeten afstaan, dat is toch raar, die indicatie zou toch in mijn bezit moeten zijn? Mag via PB

.Dan kan ze toch nog iets kopen.