Volgens mij vroeg ik dat al toen ik 3 was
. Mijn moeder heeft dit gewoon meegenomen in dat hele verhaal. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar waar dat bloed dan weer vandaan kwam, daar werd niet over gepraat, en ik had al vrij snel door dat ik daar beter geen vragen over stelde. Lang leve die boeken dus...idsie schreef:ik kreeg zo een boek dat hete toen, seks en zo volgens mij haha.
je mag hem van mij wel hebben volgens mij ligt hij ergens op zolder.
Niemand van mijn leeftijdsgenootjes was al ongesteld, dus ik was blij dat ik een beetje wist hoe en wat.
. Na een tijdje hield mijn moeder op met ze weer terugleggen
. Het is jammer dat je dat niet kunt gebruiken als aanknopingspunt, maar dat is niet erg. Ga niet speciaal op zoek naar een gelegenheid om 'het' te vertellen, op die manier maak je het groter dan dat het is, en ga je zelf zitten stressen er om. Gewoon een momentje waarop je met zijn tweetjes bent (oma's hierin betrekken lijkt me niet zo'n handig plan
), en het ter sprake komt dat ze al heel groot wordt, hier op inhaken. Simpelweg vertellen dat als je groter wordt, je buik moet gaan leren zich klaar te maken voor als je later kindjes krijgt, die kan dat natuurlijk ook niet zomaar, die moet daar ook voor oefenen. Zelf moet ze op school immers ook oefenen om dingen goed te kunnen. Je krijgt er geen dikke buik van, maar er kan wel (zoals eerder in dit topic zo mooi verwoord) af en toe bloed uit je plassertje (of welk woord jullie er voor gebruiken) komen. Als je wilt kun je er een simpel boekje uit de bibliotheek voor halen, om die er bij te pakken wanneer het ter sprake komt.Riddershow schreef:Ik had gewoon al heel vroeg een boek van mijn ouders gekregen (2 eigenlijk): "Waar kom ik vandaan?" en "Wat gebeurt er nu met mij" Dat laatste ging natuurlijk over pubertijd van jongens en meisjes. Dus dan ben je al meisje ook gewoon op de hoogte van het jongenslichaam... en visa versa
SindyKaya schreef:In welke groep zit ze? Meestal krijgen ze daar in groep 8, 1e klas en 2e klas wel voorlichting over.

Gabbe schreef:Ja ben me wel dood geschrokken toen haha! Maar omdat mijn moeder rustig was en alles rustig uitlegde was het zo over. Ik was gelukkig wel thuis toen het gebeurde
was doorgelekt op mn zadel de 1e keer gelukkig reed ik bij 16 jarige in de les wist er weel veel van maar ik kon toch niet weten dat het precies op die dag zou gebeuren tijdens het rijden
en toen kwam m'n rijinstructrice naar me toe.....
luf_horses schreef:Grote kans dat haar vriendinnen je al voor zijn. Zo ging het bij mij tenminste.
Dit topic doet me trouwens aan dit filmpje denken.
http://www.youtube.com/watch?v=NEcZmT0fiNM
luf_horses schreef:Grote kans dat haar vriendinnen je al voor zijn. Zo ging het bij mij tenminste.
Dit topic doet me trouwens aan dit filmpje denken.
http://www.youtube.com/watch?v=NEcZmT0fiNM
.