hoe nu verder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lampjerulez

Re: hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:41

Ik ga je even pben meid

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 12:53

Als ik jouw verhaal zo hoor (en wat ik ook eerder had gelezen) ben je helemaal geen onzeker persoon. Dus als hij met zijn gedrag jou zo onzeker maakt, moet je het probleem zeker niet volledig bij jezelf leggen. Het is heel normaal dat als je een bepaalde afstand voelt bij je partner, of ergens anders twijfels over hebt, je hier gewoon samen over kan praten. Dat kan je vriend dan wel niet leuk vinden, maar als hij om je geeft is het toch echt ook zijn taak om je gerust te stellen en te zeggen dat hij echt wel van je houdt en je misschien even door elkaar schudt en zegt "Sjonge, gekkerd! Ik ben ontzettend gek op je, daar hoef je toch niet aan te twijfelen?!" en dat hij je dan een dikke kus en een knuffel geeft.

Tuurlijk, dit moet je natuurlijk niet elke dag of elke week doen, want dan zou ik hem inderdaad gelijk geven wanneer hij zou zeggen "Jemig, we hebben het hier vorige week toch nog uitgebreid over gehad? Ben er nu wel even klaar mee!" Maar zolang hij niet normaal tegen jou kan zeggen dat hij je mooi vindt en dat hij van je houdt, vind ik het doodnormaal dat je hier onzeker van wordt.
En ja, het is moeilijk om een relatie te verbreken, maar het heeft geen zin om je vast te houden aan herinneringen uit het verleden. Het gaat om hoe het nu is en hoe jullie de toekomst zien.

Begrijp me niet verkeerd, de relatie tussen mij en mijn vriend is ook absoluut geen rozengeur en maneschijn, maar we praten wel met elkaar. Ik vind soms dat hij te egoïstisch is (zodra hij de deur uit gaat, lijkt het wel of hij totaal vergeten is dat hij nog een vriendin thuis heeft zitten. Dan belooft hij bijv. thuis te zijn voor de lunch, zit ik keurig te wachten met lekkere broodjes, bel ik hem om 14:00u waar hij blijft en dan zegtie "oooh, het is hier zo gezellig, ik heb hier al een broodje gegeten!". %$#@!@ Had je dat niet ff kunnen zeggen??? "Oh ja, ik was helemaal vergeten dat ik dat met je af had gesproken." Of als ik een mega migraine aanval heb, vraag ik wel eens of hij heel even bij me op de slaapkamer wil blijven zitten tot ik mijn zicht weer terug heb en dan wordt hij chagrijnig (Sjonge, je weet toch dat het migraine is....). Maar als hij een keer verkouden is, wil hij het liefst dat ik hem de hele dag in de watten leg.) Daarentegen vindt mijn vriend dat ik teveel nadenk, hij is veel meer laid-back en ik ben de regelmuts :D Hij krijgt van mij soms dus een schop onder zijn hol en ik word door hem afgeremd, maar dat kan alleen als je met elkaar blijft praten. We kunnen onszelf niet totaal veranderen (en dat moet je ook niet willen), maar we kunnen ons wel hier en daar proberen aan te passen en rekening te houden met elkaar. Als ik niet met mijn vriend over mijn onzekerheden zou kunnen praten en hij me nooit zou laten weten dat hij van me houdt, dan was het al lang over geweest.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:02

Ik heb je al gepbt, maar wil toch even iets met de meelezers delen.

Zoals het er naar mijn idee uitziet/klinkt wil hij niet de boeman zijn door het uit te maken.
Hij duwt je als het ware op meerdere manieren in een hoek zodat jij het op een gegeven moment niet meer aan kan en je spullen pakt. Hij wil niet praten? NEE we gaan NU praten, zo niet?
Pak maar ECHT je spullen
Als hij daarna ook niet meer reageert weet je dat je lekker weg moet blijven.

Was met mijn ex precies zo, hij maakt het mij echt onmogelijk om bj hem te blijven maar het zelf uitmaken ho maar. Hij ging zelfs zeggen dat hij een open relatie wilde, en dat moest ik maar accepteren want hij zou het niet uitmaken met mij.
(*dit is natuurlijk extreme versie van jou verhaal, maar zoals jij beschrijft was hoe het bij mij begon)
Uiteindelijk heb ik mijn spullen gepakt, en uiteraard IK was de dader en hij was zielig.
Duurde ongeveer een half jaar voordat men inzag dat ik niet de boeman was maar juist het slachtoffer.
(mijn beste vrienden zagen gelukkig wel hoe het echt zat)

Want meis geloof me hij wil gewoon slachtoffertje spelen zodat hij jou zwart kan maken bij vrienden terwijl hij het jou eigenlijk juist onmogelijk maakt om bij hem te blijven.

Wat vele al zeggen,
relatie is een wisselwerking, jij moet niet de enige zijn die er energie instopt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:24

Heel herkenbaar. Ik heb mijn ex op een gegeven moment voor de keuze geplaatst: ik heb gezegd dat er geen bepaalde norm is voor het uiten van liefde. Maarrrrr....dat ik wel degelijk voor mijzelf meer nodig had dan wat ik van hem kreeg en dat ik daar ongelukkig van werd. Hij kon kiezen: Meer zijn best doen en laten zien dat hij mij niet kwijt wilde, zo niet dan was het klaar en wilde ik niet meer verder. Hij koos voor het tweede en toen heb ik de keus gemaakt ermee te stoppen. Ja het was moeilijk en het deed een poos flink zeer, maar achteraf gezien de beste beslissing die ik heb gemaakt. Niks is zo pijnlijk en slopend als continue naar iemand's liefde en waardering moeten hengelen. Omring jezelf met mensen die zich wel bewust zijn van jouw kwaliteiten en unieke persoonlijkheid, en die hun waardering voor jou uit zichzelf laten blijken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 13:34

X_Linz_X schreef:
Ik weet het maar ik denk ook steeds aan hoe het 'vroeger' ging. De auto zomaar naast de weg parkeren omdat hij het nodig vond om even met me te zoenen bijvoorbeeld <3 , Me uitleggen dat ik echt geen idee heb hoe veel hij om me gaf, met voorbeelden. Het feit dat hij me mee nam naar zijn familie met kerst en dat hij dat alleen maar bij zijn eerste vriendin had gedaan. De twee die daar na kwamen had hij dat niet gedaan omdat hij dat niet serieus genoeg vond. Hij heeft me ook dingen verteld over dingen die hij heeft meegemaakt die alleen ik weet.
Hieruit blijkt toch wel dat hij het wel kán en dat er ook wel echt een vorm van liefde is geweest.

Ik mis dat soort dingen alleen de laatste tijd. En inderdaad als hij nog niet eens uit z'n strot krijgt dat ik knap ben ofzo... Tsja,..

Ook vind ik dat er wel bellen moeten gaan rinkelen op het moment dat ik hem zeg dat ik geen contact meer met hem zoek. Het gaat in mijn hoofd nu gewoon twee kanten op. Van de ene kant staat hij over een paar dagen hier aan de deur te zeggen dat hij me zo heeft gemist, dat hij zo'n sukkel is geweest en dat ik alles voor hem ben. Maar het kan ook zomaar zo zijn dat hij hier staat en zijn schouders ophaalt en zegt dat hij niet weet hoe hij mij er van moet overtuigen dat hij om me geeft, en dat het dus mijn schuld is.

Ik wil nog wel even reageren op iemand die begon over dat ik 'nog maar' 19 ben. Had het verschil gemaakt als ik zei dat ik 25 was? Ik leid namelijk wel het leven van een 25jarige.. Ik woon al jaren op mezelf, ik dop mijn eigen boontjes en verdien mijn eigen geld. Ik ben volledig op mezelf aangewezen. Ik heb een goede baan als leidinggevende, ik studeer en weet precies wat ik met mijn leven wil. Ik heb een goed beeld van dingen die ik goed en niet goed vind, ik ken mijn eigen normen en waarden, ik weet waar ik voor sta en waar ik heen wil met mezelf. Ik weet ook wat het is om van iemand te houden.
Vat dit niet op als aanval, ik zou waarschijnlijk hetzelfde denken, maar bedenk wel dat niet iedere 19jarige nog verzorgd wordt door haar ouders, het nodig vind om veel te feesten en leuk gevonden te worden. Ik heb een aardig beeld van wie ik ben, stel me kwetsbaar op als het om mijn eigen zwakheden gaat en zoek fouten bij mezelf, maar ga mezelf daarin niet voorbij.

Verder vind ik het mooi om te zien dat de reacties erg uiteenlopen. (ook frustrerend natuurlijk hahaha) Dit geeft namelijk precies weer hoe ik me voel. Van de ene kant vind ik dat hij te weinig respect heeft en heb ik weinig vertrouwen in een toekomst. Maar van de andere kant zoek ik het probleem ook bij me zelf en weet ik dat ik hem de ruimte moet geven, en hoop ik daarmee dat het goed komt. Het gaat gewoon lekker op en neer... Zou ik een vrouw zijn, misschien ?!

Ik was diegene die dat zei en ik blijf bij mijn standpunt. Al ben je 19, 25 of 45, in een relatie blijven hangen die totaal niet bevredigend en je niet gelukkig maakt vind ik dit op welke leeftijd dan ook geen strak plan. Je bent altijd te jong om in een relatie te zitten die je niet gelukkig maakt en al helemaal op je 19e.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:42

Oké wat moet ik hier nu weer van denken.. Nu heeft ie voor het eerst sinds een jaar zijn WhatsApp profiel foto veranderd in : "what is meant to be will always find its way" en "We don't see the things the way they are. We see the things the way WE are. " is zijn nieuwe WhatsApp status. Ook sinds vandaag.

Dit laat me natuurlijk weer nadenken over wat hij bedoeld. Misschien bedoelt hij natuurlijk niks.. maar dan is het wel vreemd. Dit soort teksten heeft hij normaal niet op WhatsApp. En ook al een jaar dezelfde foto.. vreemd. Maar hij is er dus wel mee bezig . In plaats van dat hij gewoon zijn telefoon pakt en me belt dat hij het moeilijk vind....

Cryptisch gedoe allemaal..

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 15:43

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties en ook pb s. Ik zal straks reageren.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:46

Hij speelt slachtoffertje (maar dat is mijn mening)
In de whatsapp gaan vrienden nu ineens naar hem vragen van goh wat is er aan de hand dan?
En dan kan hij nu dus voor de bom valt zielig doen en al jij je spullen pakt kan hij zeggen dat het dus niet aan hem ligt.
Maar het ligt wel aan hem,
hij heeft de ballen niet om te zeggen dat hij eigenlijk niet meer hetzelfde voelt als eerst
(anders uitte hij dat wel en deed hij niet zo ingewikkeld)
Dus moet jij, terwijl je wel gevoelens hebt de knoop doorhakken omdat je anders dood ongelukkig wordt/bent

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:53

X_Linz_X schreef:
Oké wat moet ik hier nu weer van denken.. Nu heeft ie voor het eerst sinds een jaar zijn WhatsApp profiel foto veranderd in : "what is meant to be will always find its way" en "We don't see the things the way they are. We see the things the way WE are. " is zijn nieuwe WhatsApp status. Ook sinds vandaag.

Dit laat me natuurlijk weer nadenken over wat hij bedoeld. Misschien bedoelt hij natuurlijk niks.. maar dan is het wel vreemd. Dit soort teksten heeft hij normaal niet op WhatsApp. En ook al een jaar dezelfde foto.. vreemd. Maar hij is er dus wel mee bezig . In plaats van dat hij gewoon zijn telefoon pakt en me belt dat hij het moeilijk vind....

Cryptisch gedoe allemaal..

Ik heb even alleen jouw berichtjes gelezen dus geen idee of dit idee al genoemd is. Maar zou deze tekst niet kunnen betekenen dat hij juist denkt dat jij niet meer wil? Dat je dus zo onzeker bent geworden omdat je niet zeker bent van wat je zelf wil?
Ik vind het namelijk niet heel raar dat een man na een tijdje nogal ehm lui wordt in een relatie. Precies om wat hij zegt: hij is toch bij je en dat zegt genoeg? Zo simpel denken veel mannen nou eenmaal. Misschien vond hij het dus juist een fijne, gesettelde situatie en ineens begon jij onzeker te doen.
Gewoon even een ideetje wat ik als eerste dacht toen ik deze teksten las.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:58

Zwerte schreef:
Ik vind het namelijk niet heel raar dat een man na een tijdje nogal ehm lui wordt in een relatie. Precies om wat hij zegt: hij is toch bij je en dat zegt genoeg? Zo simpel denken veel mannen nou eenmaal.

Nou, ik ben nu al ruim 13 bij mijn man... en ik hoor toch bijna elke dag wel dat ik lief ben... dat kost toch weinig moeite.

Als die kerel maar beetje verstand had, dan had hij gewoon deze week met bos bloemen bij de deur gestaan zich verontschuldigen dat hij zo'n hork is.... maar beetje cryptische teksten op twitter -O-

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:03

Ja en weetje TS heeft al vaak genoeg aangekaart dat ze genegenheid wil en ook verteld dat hij het vroeger (eerste half jaar) wel deed. Dus het zit gewoon in hem. Dus het excuses ik ben een man is hier toch echt (meerdere malen gezien andere acties en situaties) niet aan de orde.

Zoals ik zei, hij is slachtoffertje aan het spelen zodat hij zometeen goed staat bij vrienden en hij niet de gene is die haar gedumpt heeft. (en nu ga ik wel een beetje te ver door wellicht.)
En zodat hij er ook mee weg komt mocht hij snel een ander hebben, nadat TS weg is gegaan.
Want hij is immers het slachtoffer.

*Sorry hoor ts ik zie iets teveel vergelijkend materiaal uit mijn verleden de revue passeren.
Het is ZO precies hetzelfde.
En toch kan ik dat eigenlijk niet beoordelen want ik ken jullie helemaal niet natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:08

Als ik alles zo lees, besef ik weer eens hoe goed ik het getroffen heb met mijn vriend. :o

Ik zou er ook ontzettend onzeker van worden als ik in zo'n relatie zou zitten en ik vind het echt vervelend voor je...

Wat mij als eerste te binnen schoot was dat die teksten misschien slaan op het andere meisje, van de sms.
Of heeft hij die er niet tussen staan?
(Ik heb geen verstand van Whats app verder)

Lampjerulez, hebben jullie het niet toevallig over dezelfde... <<)

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:13

KoudbloedKim schreef:
Lampjerulez, hebben jullie het niet toevallig over dezelfde... <<)

WAHAHAH dat zou wat zijn zeg!
Nee mijn ex is nog veel manipulatiever dan wat TS beschrijft.
Maar laat ik daar maar niet teveel op in gaan want daar kan ik een compleet boek over schrijven.

Ik heb inmiddels (1,5 jaar later) een super lieve vriend die zojuist nog appte hoe erg hij mij mist en hoeveel hij van mij houdt <3 (elkaar vanmorgen nog gezien :P )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:15

Evelijn schreef:
Zwerte schreef:
Ik vind het namelijk niet heel raar dat een man na een tijdje nogal ehm lui wordt in een relatie. Precies om wat hij zegt: hij is toch bij je en dat zegt genoeg? Zo simpel denken veel mannen nou eenmaal.

Nou, ik ben nu al ruim 13 bij mijn man... en ik hoor toch bijna elke dag wel dat ik lief ben... dat kost toch weinig moeite.

Als die kerel maar beetje verstand had, dan had hij gewoon deze week met bos bloemen bij de deur gestaan zich verontschuldigen dat hij zo'n hork is.... maar beetje cryptische teksten op twitter -O-

Tja, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Jij vind het weinig moeite, voor hem is het wellicht veel lastiger. Mijn eigen kerel kan soms ineens overdrijven met de liefdesverklaringen (alhoewel dat niets meer is dan ik hou van jou en lekker ding, subtieler kan ie niet) en soms komt er verrekte weinig uit. Iets romantisch doen zit al helemaal niet in hem en dat moet ik absoluut niet gaan verwachten of vragen/eisen. Ik moet bij hem letten op hele andere signalen waarmee hij zn liefde uit en ik denk dat vele dames hier hem een absolute hork zouden vinden.

Dat hij het eerst wel kon, zegt imo ook niet heel erg veel. Aan het begin van een relatie zijn de hormonen en andere stofjes zoooooo totaal aan de hobbel, dat kan veel met iemand doen. Later kalmeert dat iets en komt meer de ware aard naar boven. Eerste paar maanden van onze relatie kwam er ook een stuk meer romantiek naar boven dan later.

Even voor de helderheid: ik beweer absoluut niet dat dit speelt voor hem. Hij kan net zo goed haar aan het lijntje houden en ondertussen twee andere dames aan het vermaken zijn. Ik ken hem niet, net zoals jullie hem niet kennen. Ik kan net zo min zeggen dat dit speelt, als jullie kunnen zeggen dat hij gewoon een zak is. Ik probeer alleen even een andere mogelijkheid te belichten voor TS.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:18

is fair zwerte, maar wel raar dat hij een ander meisje heeft leren kennen die hij wel hartjes stuurt etc. en speciaal noemt..
Dat blijft in mijn ogen gewoon fout hoe je het went of keert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:24

Als mijn vriend dat zou doen, was het einde verhaal geweest. :j

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:24

Ik ben helemaal niet zweverig ofzo, maar mijn ervaring is dat als je je niet lekker voelt in je relatie, het meestal ook niet lekker zit. En als hij, als je er naar vraagt, nog niet het gevoel kan geven dat het allemaal 100% in orde is... Dan zou ik er echt eens voor gaan zitten en een heel goed gesprek voeren.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:29

lampjerulez schreef:
is fair zwerte, maar wel raar dat hij een ander meisje heeft leren kennen die hij wel hartjes stuurt etc. en speciaal noemt..
Dat blijft in mijn ogen gewoon fout hoe je het went of keert

Daar kan ik weinig tegen in brengen natuurlijk. Maar alsnog kunnen wij er niet echt over oordelen. Ook al is het fout, misschien is hij wel onzeker geworden van haar onzekerheid en als vlucht gaan flirten. Blijft verkeerd, maar maakt hem minder een gevoelloze eikel dan je in eerste instantie zou denken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:35

Zij stuurde hem toch hartjes, hij haar toch niet??

En toch blijf ik erbij dat je dit niet zomaar af kan schuiven onder het hoofdstuk "typisch mannen". Aan de andere kant, mannen zijn natuurlijk ook allemaal verschillend, maar in een relatie is het werken en investeren. Als hij er niet aan wil werken, er niet in wil of kan investeren en dit jou zo onzeker maakt, dan is hij gewoon niet de man voor jou. In het verleden heb ik me ook in allemaal bochten lopen wringen omdat ik zo verliefd was, maar ik kreeg er nooit wat voor terug en ik verzon altijd excuses waar het aan kon liggen. Ik maar geven en die gozers wilden me altijd alleen maar nemen :D ;)
Maar zonder dollen, wat m'n opa altijd zo mooi zei over dat soort situaties: aan een dood paard moet je niet trekken.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 17:16

hah joyce ik zie nu wat ik heb getyped, typte iets te snel denk ik.
Maar goed het blijft vreemd..

Ben wel benieuwd hoe het nu met TS is

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 20:50

Ja het gaat wel goed met me.
behalve dat ik steeds mn telefoon in de gaten houd omdat natuurlijk gewoon wil dat hij me wat laat weten... nu heb ik de touwtjes gewoon uit handen gegeven, iets wat heel moeilijks voor mij.. dus nou duw ik mezelf in die onzekere positie, om hem daarmee te dwingen dat hij eindelijk eerlijk is.
Ik wil hem gewoon bellen. Maar weet dat ik dat nu niet moet doen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:30

Je maakt het jezelf wel moeilijk hoor pfoe..

Jezelf moeten dwingen je gevoellens niet te uitten.. Dat is toch niet goed meid...

Waarom spreek je niet af even een break te nemen? Kunnen jullie beide even nadenken..
Dat is ook niet de oplossing op alles maar je zouwel met elkaar moeten praten in plaats van ultimatums gaan afdwingen. Of zeg ik nu iets heel doms.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:49

Nouja ik heb het erover gehad dat we misschien elkaar beter even niet konden spreken om na te denken.
Maar ik heb niks waar ik over na moet denken. En ook al had hij dat gewild.. dan nog wad het moeilijk geweest voor mij om geen contact met hem op te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:50

Ik denk dat het waardevol is om na te denken over het feit of je een onevenwaardige relatie wilt of niet. NEem je daar genoegen mee.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-14 21:53

Nee daar neem ik geen genoegen mee. Maar ik blijf vasthouden aan hou hij ook kan zijn.. oke eigenlijk gaat het helemaal niet goed met me en ben ik even een emotioneel wrak. Ik mis hem gewoon.