ik vind het juist wel leuk lees vermaak

ik begin tegenwoordig met FB en koffie s'ochtends ipv van telegraaf en koffie
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
elenaMM77 schreef:Relaxed schreef:O jaa, mijn hele familie bijna en een collega.. Zetten er nooit iets op, maar op iedere verjaardag op tijdens het werk merk je wel dat ze álles lezen. Die mensen zijn bij mij 'Kennissen' en ik deel alles met vrienden behalve kennissen
dat vind ik een beetje raar gesteld.
jij stelt dus de mensen die overal hun poot tegenop moeten tillen en je toevoegen als vriend op faceboek als 'vrienden'. en je familie degradeer je tot kennissen omdat ze niet overal tegenaan willen sassen of liever een kaartje sturen, of je niet van likes voorzien? dat vind ik echt een beetje raar..
als jij alles op facebook zet, dan is het dus logisch dat sommigen af en toe even kijken en dus ook alles van je weten..
dat ze er dan op een verjaardag over beginnen is puur interresse tonen in wat jou bezig heeft gehouden in de tussentijd. Is dat een misdaad dan?
ik vind het eerlijk gezegd ook prettiger.. als iemand iedere scheet meedeelt dan kan ik tenminste over zijn gasfabriek praten op een verjaardag..
als je van minuut tot minuut maar alles op facebook gooit, wat valt er dan nog bij te kletsen als je elkaar tegenkomt? nope, dan zit je dus met vrienden op een terasje facebook pagina's te volgen van de mensen die er niet bij zijn en dus nog wat te melden hebben, zodat jij weer wat te tikken hebt en te liken.. omdat je je doodverveelt met de mensen van wie je alles al weet omdat je het voor je wegging nog allemaal even bijgewerkt, bijgelezen, bijgeliked hebt..
vind het eigenlijk een beetje verdrietig wat men tegenwoordig onder vrienden verstaat en wat onder kennissen. Je familie als 'kennis' tentoonspreiden vind ik eigenlijk een beetje denegrerend tegenover je naasten.. alleen omdat ze niet alles liken of je constant vertellen wat een fantastische meldingen je doet
Ojajoh schreef:overigens stoor ik mij er totaal niet aan hoor als ze van alles maar plaatsen in goede tijden slechte tijden content
ik vind het juist wel leuk lees vermaak![]()
ik begin tegenwoordig met FB en koffie s'ochtends ipv van telegraaf en koffie
[***] schreef:Vriendin van mij heeft zoiets meegemaakt. Ze kreeg via Twitter allemaal berichten met gecondoleerd met je opa. Ze hadden haar al geprobeerd te bellen, maar ze had geen bereik/batterij leeg (weet niet meer precies) en toen ze op Twitter keek, waren dit de eerste berichten die ze las.
Tegenwoordig gaat alles zo ontzettend snel.
facebook is nooit de manier om rottig nieuws te horen.. :/ SindyKaya schreef:Ik moest in de krant pas lezen dat mijn opa dood was, hoe vind je die
Maar ik denk dat dit dan eerder te maken heeft met familiebanden die niet fijn lopen i.p.v. dat iemand het gelijk wereldkundig wilt maken voor familie is ingelicht. Maar hoe dan ook doet zoiets hartstikke zeer natuurlijk. Relaxed schreef:Zo jij bent op dreef, heb ik je iets misdaan dat je steeds zo op mij reageert? Ik mag toch zelf weten hoe ik mijn facebook gebruik en wat ik met wie deel? Je oordeelt maar raak zonder mij te kennen en überhaupt te weten wat ik op Facebook deel en doe.

elenaMM77 schreef:Relaxed schreef:Zo jij bent op dreef, heb ik je iets misdaan dat je steeds zo op mij reageert? Ik mag toch zelf weten hoe ik mijn facebook gebruik en wat ik met wie deel? Je oordeelt maar raak zonder mij te kennen en überhaupt te weten wat ik op Facebook deel en doe.
nu ja eigenlijk wel, je veroordeeld mensen zoals ik dat we lezen maar niet overal op reageren op facebook maar meer waarde hechten aan persoonlijk contact.
je begon zelf met oordelen over 'dat soort mensen'.. je kent mij niet en scheert mij gelijk met anderen over een kam. misschien voortaan even iets minder relaxt en iets beter nadenken over redenen dat mensen niet altijd reageren.. en vooral die mensen niet veroordelen.. ik spreek namens mijzelf als onderdeel van 'dat soort mensen'.
en over de andere punten heb ik gewoon een tegengestelde mening, zonder 'veroordelen'.. dus als ik reageer dan is dat om mijn mening daarover te geven. dat had net zo goed een ander kunnen zijn.. waren posts met verschillende inhoud
KimD schreef:Dit is waarschijnlijk een knippel in het hoenderhok. Maar ik vind het vrij logisch, als iemand via via hoort dat je bijvoorbeeld zwanger bent of bent bevallen dan kun je die felicitaties ook verwachten. Zoiets wordt altijd rond verteld. Dat kun je iemand niet kwalijk nemen die jou niet via een ander media kan of wilt bereiken. Veel mensen die ik op FB heb, heb ik niet eens een telefoonnummer van, dus ik zou het niet vreemd vinden als ze me via die weg zouden feliciteren.
Als je niet wilt dat zoiets gebeurt moet je of geen FB aanschaffen of je bek houden. En eerlijk is eerlijk, naaste familie zou ik nog wel bellen (ouders, broers/zussen, Beste vriendin, die houden zich overigens ook netjes rustig als ik dat zou vragen.) maar de rest kon er prima via Facebook achter komen. Geen problemen mee, ik ga niet iedereen persoonlijk bellen, ik heb wel wat anders te doen als ik bevallen ben.
Dus nee ik vind het niet héél gek.

Marley schreef:Ik heb vlak voor mijn uitgerekende datum mijn Facebook instellingen veranderd en een begeleidend bericht geplaatst zodat ik zelf de eerste zou zijn die de geboorte kon meedelen
Niemand kon een bericht op mijn tijdlijn plaatsen en taggen moest met mijn toestemming. Het was niet helemaal waterdicht maar mijn bericht zei ook al genoeg![]()
Het plaatsen op Facebook heb ik pas een paar dagen na het versturen van de kaartjes gedaan, zo had iedereen eerst een kaartje en daarna pas een fb berichtje. Al waren de meeste met een kaartje al wel telefonisch ingelicht haha, het ging mij om het idee.
Wacht gewoon geduldig af tot de ouders zelf een bericht zetten en reageer daar dan op. Zo moeilijk is het toch niet? Maar het lijkt wel of mensen soms de eerste willen zijn om een bericht te schrijven.
en daarom ... heb ik geen facebook, lekker rustig willen ze wat weten kunnen ze bellen, smse, of mij aanspreken, maar geen gedonder over facebook heen