Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:44

Mijn kassamiepen zijn altijd aardig , ik zoek altijd de leuksten op btw . Zware dingen en zak eerst op de band en dan het lichtere , geen pletterij niks :P

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:47

aardbeitje_ schreef:
Wat ik regelmatig meemaak en wat ik erg vervelend vind, is als de caissière aan het kletsten is met een collega van hem/haar en hierbij nauwelijks aandacht heeft voor mij.
Er kan dus geen hallo of tot ziens oid vanaf en dat vind ik oprecht vervelend en niet klantvriendelijk. :+

Dit idd en een kassiere die maar blijft kletsen met die ene bekende aan haar kassa ondanks dat die persoon allang betaald heeft en er een rij van minstens 4 tot 5 klanten staan. Dan heb ik echt zoiets van; hallo ga lekker bij elkaar langs op de koffie ofzo; kun je zoveel bijkletsen als je wil.

Andere ergernis; mensen achter je die de hele tijd met hun kar in je rug staan te duwen _-:( . Krijg ik altijd zo de neiging om die kar beet te pakken en keihard terug te duwen. Die dat nooit hoor, maar de neiging is er wel.

En idd; kassiere die geen goede dag wil zeggen omdat je uiterlijk hun niet aanstaat; kom op, als je je niet professioneel kunt gedragen achter die kassa, dan moet je ander werk zoeken. Zo onbeschoft altijd. Heb er een keer bij een winkel daarover een klacht ingediend; jonge meid bij c1000 die me altijd chagrijnig aankeek en niks zei. Moest zelfs voor het totaalbedrag op de display kijken, want die trien wilde blijkbaar ook daar dr bek niet voor open doen. Na 4 weken was ik het zat en heb klacht ingediend. Heb dr ook nooit weer achter de kassa gezien.
En hoe banketstaaf ik me aan de ene kant voelde dat ze ontslagen was, aan de andere kant had en heb ik weer zoiets: je verdiende loon
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 26-09-14 20:54, in het totaal 3 keer bewerkt

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 20:47

fohadie schreef:
Sammie schreef:
Daar is laatst een heel topic over geweest

zoals bijv. deze: [NM] Mensen worden steeds asocialer

En deze is speciaal voor opmerkingen/ergenissen van medewerkers over klanten: [LZP] Rare opmerkingen van klanten deel II

Helaas al een tijdje niet meer in gereageerd, maar wellicht kan je van deze topics wat leren TS? (Dat was je vraag, toch?)

Dankje voor de suggesties, ik was vooral op zoek naar ervaringen ván klanten (dus niet over klanten) maar ik ga toch even kijken!

Briiet

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:02

Vorige week bij de jumbo gaf hij het geld niet nietjes in mijn handen maar gooide het me toe ^) stond even raar te kijken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:03

Grit schreef:
Ojajoh schreef:
cassieres die om je uiterlijk geen gedag zeggen

Bij dit soort opmerkingen vraag ik mij altijd af of dit geen eigen invulling is vanuit je eigen vooroordeel. Waarom zou iemand je niet begroeten om je uiterlijk of op je neerkijken?

nou als je meneer voor je gedag word gezegd, de mevrouw achter je ook, en de casseer , let wel,bij mij vooral de oudere dames van de AH, je dan met zo een blik aankijken dat ik denk, nou ja waar heb ik dat aan verdiend??

ja daar baseer ik dat op :j
en ja ik weet dat ik er niet als t gemiddelde huisvrouwtje uit zie,maar daarom ben ik nog wel vriendelijk

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:08

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 21:12

Ik vroeg me nog af: als ik een klant heb bij de mandjeskassa (of als beide banen op de band vol liggen) en er komt een nieuwe klant, vinden jullie het dan prettiger als ik wacht tot de vorige klant helemaal ingepakt heeft en weg is, zodat hij/zij meer ruimte heeft en zich niet opgejaagd voelt, of kan ik alvast wat dingen van de volgende klant scannen en neerzetten, zodat de wachttijden minder lang worden en mensen met wat meer haast snel aan de beurt komen? Verplaats je eens in beide posities, wat zouden jullie het beste vinden?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:17

Nightingale schreef:
Ik vroeg me nog af: als ik een klant heb bij de mandjeskassa (of als beide banen op de band vol liggen) en er komt een nieuwe klant, vinden jullie het dan prettiger als ik wacht tot de vorige klant helemaal ingepakt heeft en weg is, zodat hij/zij meer ruimte heeft en zich niet opgejaagd voelt, of kan ik alvast wat dingen van de volgende klant scannen en neerzetten, zodat de wachttijden minder lang worden en mensen met wat meer haast snel aan de beurt komen? Verplaats je eens in beide posities, wat zouden jullie het beste vinden?

ik zou t prettiger vinden als je wacht

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:19

Tja das een lastige; aan de ene kant is het lekker dat je daardoor de ruimte hebt om in te pakken. Maar aan de andere kant; bij de Jumbo doen ze dat dus; wachten tot je alles hebt ingepakt en dan beginnen ze pas te scannen. Voel me altijd zo opgejaagd en ga heel snel alles op een hoop de tas in gooien, omdat ik anders het idee heb dat ik alles gigantisch ophoud :o .
Helemaal als je ook nog eens de volgende klant naar je handen ziet kijken om vervolgens de bult boodschappen te checken.
Probeer dan ook zoveel mogelijk een kar mee te nemen zodat ik snel daar alles in kan mikken, zodat ik het verderop bij zo'n inpaktafel rustig kan inpakken.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 26-09-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:19

zelf ben ik oud cassiere , wat ik vroeger niet leuk vond waren van die jongens die je leuk vonden en werkelijk alles uit de kast haalden om je aandacht te trekken tot zelfs een bos bloemen laten afleveren zonder naam alleen telefoon nummer, brrrrr en tegenwoordig erger ik mij aan de cassiere die blijft roddelen met een klant terwijl ze mij al aan het helpen is en tja dan zeg ik joh volgende keer kopje koffie erbij en lekker thuis kletsen oeps hoe ze dan naar mij kijken :=

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:29

LOLLYYwood schreef:
Als je alles nog aan het 'inladen' bent en ze de spullen van de volgende klant al scannen :=

Dit snap ik wel.. als jij voor 150 euro aan boodschappen hebt en alles nog in moet laden zou ik ook geen 10 minuten wachten (om maar een voorbeeld te geven he:p), ze hebben toch zo'n scheidingsding zitten dat ze andere mensen zijn boodschappen daar neer kunnen leggen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:40

Ik heb er geen enkel probleem mee als ze rustig al artikelen van de klant na me scannen terwijl ik nog aan het inpakken ben.

Heb sowieso niet zo snel klachten over supermarkten/ caissieres. Alleen toen bij de Jumbo een caissiere me stomme trut noemde omdat ik volgens mij de 6e in de rij was, met 2 kassa's open van de 6 en ik wees op het mooie bord boven de kassa. (zoveel in rij kassa erbij, anders boodschappen gratis). Als het niet zo was volgens de regels van Jumbo, prima, even goeie vrienden en ik had echt niet moeilijk gedaan, maar dan kan je dat ook even normaal zeggen en hoef je niet te roepen van stomme trut ik kan toch wel tellen. Of moeten ze niet zo'n fraai bord boven de kassa's hangen. Leverde uiteindelijk een cadeaubon op van Jumbo.

Je mag best een pestbui hebben, ook als caissiere. Maar er zijn wel enige grenzen van fatsoen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:44

Mijn allergrootste ergernis is toch wel dat cassieres je eerst papiergeld geven en dan het kleingeld er bovenop leggen. Sta je daar met een hand voor munten die alle kanten op glijden. :( Iedere keer als ik zo het geld krijg weiger ik het en vraag of ze eerst de munten willen geven en dan het papier. Dat scheelt een hoop zoeken op de grond als alles uit je poten lazert!

Ook heb ik als cassiere geleerd dat je moet wachten tot mensen alles (of in ieder geval de zware dingen) op de band hebben gezet. Dit is vooral bij grotere karren erg prettig voor zowel mij, omdat ik dan niet bang hoef te wezen dat ik je brood plet, en voor de klant om dezelfde reden. :)

Yntel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:57

Woonachtig in de USA, wat ik daar altijd een erfenis is grote warenhuizen vind het gelikte aardig zijn. :r

Vind het juist wel fijn dat ik hier een winkel binnen kan lopen zonder meteen 10 verkopers achter mij aan. :D

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:02

Herkenbaar die irritaties!

Wat ik altijd erg irritant vind is als ik na het deels inladen vd boodschappen wil gaan pinnen en dat degene achter mij in m'n nek staat te hijgen en ook niet opzij gaat.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:04

In de USA word je basissalaris aangevuld met een percentage van wat je verkoopt, dus daar doet men overdreven hun best om je iets te verkopen. Ik kom trouwens bij verschillende supermarkten en de cassieres zijn allemaal vriendelijk en vlot. Alleen jammer inderdaad dat een aantal niet terug kan tellen, vind ik echt een gebrek in hun opleiding.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:20

Pandameisje schreef:
pff genoeg ergernissen

mijn top 5
3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is.

Oh echt?
Toen ik nog achter de kassa zat leerde ik dat echt niet iedere week/dag uit mijn hoofd.
Dient gewoon in de kassa te staan. Staat het niet in de kassa? Dan was ik niet de beroerdste om het na te vragen.
Maar nee, sorry, ik wist dat soort dingen niet uit mijn hoofd.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:30

Het kunstmatig hallo en gedag zeggen van cassiere die het verplichte dreuntje opzegt (wat er dood de baas in gepepert is) en er met een verveeld gezicht achter zit.
En wat al eerder genoemd is, als de cassiere zit te hoesten enz en vervolgens aan de spullen zit...

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 22:31

Pion schreef:
Pandameisje schreef:
pff genoeg ergernissen

mijn top 5
3. dat ze niet weten dat er een aanbieding is.

Oh echt?
Toen ik nog achter de kassa zat leerde ik dat echt niet iedere week/dag uit mijn hoofd.
Dient gewoon in de kassa te staan. Staat het niet in de kassa? Dan was ik niet de beroerdste om het na te vragen.
Maar nee, sorry, ik wist dat soort dingen niet uit mijn hoofd.

Nope, ik weet ze ook lang niet allemaal, ik werk zes uur in de week en als ik iedere week de aanbiedingen zou moeten gaan leren zou ik daar naar verhouding veel te veel (onbetaalde) tijd aan kwijt zijn... Al vind ik het wel pijnlijk als een klant al zijn zakken leeghaalt voor een bonuskaart en er vervolgens geen bonus op zit :+ Oeps, sorry...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:43

Onze kassa geeft tijdens het scannen aan of het product in de aanbieding is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:44

Ze vragen standaard gewoon de bonuskaart :)

Ik vindt het irri dan mensen eeuwen in de rij staan en dan niet de moeite nemen vast de betaalpas en de eventuele bonuskaart te pakken ><

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:46

Bij ons doet de cassiere die scheiding niet op zij waardoor ik gestrest probeer in te pakken omdat anders mijn boodschappen Door die van de volgende worden geplet.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:51

ik iriteer me meer aan de klanten voor mij dan de cassere..

nog snel even een product halen terwijl ze al aan de beurt zijn,...
(en dan soms nog met lege handen terug komen... 8)7 )

ooit een oude vrouw die vond dat iets in de aanbieding was en een hele discussie aanging met de casserie en die erbij was geroepen.. ik was bijna de winkel uit gelopen.. toen ze toch een kassa opendeden..
iedereen achter mij zei ook al dingen extra hard zodat ze het toch zou moeten horen..

mensen die gewoon doorgaan met bellen... is ook zo erg vooral die met een oortje in, :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:55

Ik zit niet meer achter de kassa maar als mensen er later kleingeld bij geven is dat wel even omschakelen, je hebt het bedrag wat je terug moet geven al in je hoofd en als er dan iemand tussendoor komt zeg maar en het anders moet dan moest ik ook wel even nadenken hoor.
Sommige mensen denken dan meteen dat je dom bent maar er zat een 'systeem' in mijn hoofd, zeker na een aantal uur werken dan gaat het meer op de automatische piloot.
Nou is hoofdrekenen ook niet mijn sterkste punt om heel eerlijk te zijn maar dom ben ik niet en het rekenen is het probleem ook niet, het omschakelen is het punt dan even.