Auto met buitenlands kenteken, belasting-ontduiking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:49

Wat is dat de laatste tijd dat mensen zeggen "het is maar waar je je druk om maakt", oid

Je mag toch gewoon een topic openen als er iets gebeurd wat opvallend is.. Betekend niet direct dat je je druk maakt of er nachten niet van slaapt.. Kan ook gewoon interesse zijn of iets wat je je gewoon afvraagt. Wanneer mensen reageren van "Sja de wereld is niet eerlijk maak je niet druk" dan kan je net zo goed de helft van alle topics schappen. Het is een discussie forum en dat maakt plaats voor grote en kleine onderwerpen. Vind je iets niet boeiend? rechtsboven een kruisje.

Anyway ontopic.

Wij hebben hier in de straat ook iemand met een buitenlands kenteken en dat is naar mijn weten ook een nederlander. Zou inderdaad niet eerlijk zijn als dat vanwege belasting ontduiken is. Ik weet hier verder niet zoveel over, ga mij eens inleven :) Want kan me niet voorstellen dat dit zo makkelijk kan in Nederland.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:54

verootjoo schreef:
Tuurlijk is dat makkelijk te controleren, je woont toch ergens, daar betaal je vanalles voor, je werkt misschien daar betaal je belasting over. Als je al een aantal maanden dat blijkt te betalen woon je hier dus al langer :+ De overheid heeft overal inzicht in.

Ik geloof dat je niet snapt dat veel dingen contact worden betaald en dat bij sommige mensen het salaris niet via Nederland wordt betaald (=geen registratie). Het is allemaal niet zo zwart wit. En je zegt verder precies wat ik zeg: te controleren is alles, maar ik zeg daarna: de tijd ervoor hebben om als uitvoerende de boete te innen als een regel niet is opgevolgd is er gewoon niet ,of heel weinig. Geloof me, als ze er bakken geld mee terug konden verdienen, dan zaten er wel meer mensen op...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:55

Nessah, als je met een vraag komt over kentekens krijg je gewoon antwoord, maar als je je OP eindigt met 'dat is toch niet eerlijk' terwijl je niet weet hoe het echt zit.
Tja dan maak je je imo inderdaad druk om andermans zaken die je niet aangaan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:40

Nessah schreef:
Wat is dat de laatste tijd dat mensen zeggen "het is maar waar je je druk om maakt", oid

Je mag toch gewoon een topic openen als er iets gebeurd wat opvallend is.. Betekend niet direct dat je je druk maakt of er nachten niet van slaapt.. Kan ook gewoon interesse zijn of iets wat je je gewoon afvraagt. Wanneer mensen reageren van "Sja de wereld is niet eerlijk maak je niet druk" dan kan je net zo goed de helft van alle topics schappen. Het is een discussie forum en dat maakt plaats voor grote en kleine onderwerpen. Vind je iets niet boeiend? rechtsboven een kruisje.

Anyway ontopic.

Wij hebben hier in de straat ook iemand met een buitenlands kenteken en dat is naar mijn weten ook een nederlander. Zou inderdaad niet eerlijk zijn als dat vanwege belasting ontduiken is. Ik weet hier verder niet zoveel over, ga mij eens inleven :) Want kan me niet voorstellen dat dit zo makkelijk kan in Nederland.

Dank voor je begrip :) :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 15:41

Sizzle schreef:
Nessah, als je met een vraag komt over kentekens krijg je gewoon antwoord, maar als je je OP eindigt met 'dat is toch niet eerlijk' terwijl je niet weet hoe het echt zit.
Tja dan maak je je imo inderdaad druk om andermans zaken die je niet aangaan.

Sorry, voor de verkeerde tekst-opbouw in dat geval :)
Ik wil gewoon weten hoe of jullie daar over denken, mijn mening is dat ik het niet eerlijk vind, maar nogmaals dat is mijn mening, doel van dit topic is om andere meningen te horen, zodat ik mijn mening misschien bij kan (of moet) stellen.

Mungbean

Re: Auto met buitenlands kenteken, belasting-ontduiking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:43

Ah ok, dan heb je je OP wat te bemoeizuchtig geformuleerd misschien. Kwam een beetje op mij over als: 'waar doen ze het van' achtig topic.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:49

Ik ken ook mensen (overigens gewoon Nederlanders) die een paar jaar in het buitenland hebben gewoond.
Toen ze terug kwamen hebben ze hun auto gewoon meegenomen. En het het kenteken van het buitenland rond gereden (lees een paar jaar).
1x per jaar gingen ze terug op vakantie en lieten de auto dan daar weer keuren.

Hoe ze dat verder altijd gedaan hebben? Geen idee zijn mijn zaken niet.
Eerlijk om die manier de boel te ontduiken? Nee

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 18:40

Sizzle schreef:
Ah ok, dan heb je je OP wat te bemoeizuchtig geformuleerd misschien. Kwam een beetje op mij over als: 'waar doen ze het van' achtig topic.

nee hoor, maak je over mij geen zorgen :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:50

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 19:32

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:21

SFC schreef:
Geef ze eens ongelijk, heb ook vrij weinig zin om €600 per maand te betalen aan een auto en dan heb ik de benzine er nog niet bij. Dus als ik straks de kans krijg om een als Duitser te hebben, zal ik het aannemen als t zich loont en te verantwoorden is.

Zijn meestal ook geen gemiddelde autos met duits kenteken.

Dus wel geld genoeg voor zo'n auto maar niet voor de wegenbelasting die daarbij hoort?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:23

Het gaat niet om het niet hebben, maar niet willen :)*

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 19:50

ja, dat zal het zijn!