Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mri schreef:Hoe is de school hierin? is daar wel eens iets erover gezegd? En wat vind jullie zoon er zelf van?
Loopt hij prettiger in jullie kleding? hoe is het contact met de leerkracht?
Ik weet dat mijn oppaskindje van jaaaaaaaaaaaaren terug een klas genootje had met een zelfde probleem.
Meisje ging 2 of 3 dagen bij mama en de rest bij papa. De wisseling vond plaats op school. Op de wisseldag kreeg ze van een de ene ouder altijd "vodden" (want kleding kon je het niet echt meer noemen...) aan. Meisje werd ermee gepest.
Daar is op een gegeven moment afgesproken dat er op school een setje kleding voor haar was.
Wellicht bij jullie ook een optie, bij de juf een setje kleding in de goede maat achter laten. Dan kan je zoon op de wisseldag smorgens voor school begint "jullie" kleding aan trekken en dan op het moment dat moeders hem smiddags komt halen, dat hij dan weer "zn moeders kleding" aan trekt. Dan hoeft hij niet een dag in te kleine kleding te lopen en krijgt moeders haar zooi terug.
heb je een beetje goed contact met school? Of heeft ie toevallig gym op maandagmiddag
da's ook een mooi kledingwisselmoment.
Zou ook niet weten, langs de ene kant inderdaad alles weggooien en nieuwe, goedkopere kleren meegeven, maar zo draaien jullie voor de kosten op... Aan de andere kant is het kind hier de dupe van. Echt heel moeilijk...franka75 schreef:Je trekt hem bij jullie goede spullen aan en als hij teruggaat maak daar een foto van zodat je bewijs hebt. Als zij ziet dat het geen zin hweet stopt ze wel. Hoe lang heeft hij dat aan als hij onderweg is van jullie naar haar? Je moet bedenken dat zij fout zit niet jullie ook niet als je die oude kleding gewoon weer terug aan trekt. Je kan ook filmen als ze aankomt met hem in oude kleding en dan de kinderbescherming bellen. Hard maar blijkbaar nodig. Wel heel vervelend vooral voor dat jochie. Succes
) Dat vond hij geen goed idee, en sindsdien heeft zoonlief dus gewoon twee garderobes. Gelukkig loopt ons knulletje er daar ook altijd netjes bij, alleen schoenen en jassen blijft een heibel punt: Ex vind het nutteloos om steeds nieuwe jassen en schoenen te kopen (tsja kinderen groeien nu eenmaal) en kindlief krijgt daar nu goedkope canvasjes aan terwijl wij hem ook goed aangemeten lederen schoenen mee geven. Geen zin om daar een hele grote issue van te maken, maar nu zoonlief regelmatig zegt: "Mam ik krijg altijd zo'n pijn in mijn voeten, want mijn schoenen die ik daar aan MOET zijn veel te klein" gaan we dus wel degelijk maatregelen nemen. Vind dat zó vreemd. Patries90 schreef:En wat kan een mediator hier niet doen dat snap ik in het hele verhaal niet?
Youknowme schreef:Pinda Dipje: Mag ik vragen waarom jij dat niet goedkeurde? Eigenlijk hoor jij de kleding te bekostigen, daar krijg jij alimentatie en kinderbijslag voor. Fijn dat het nu wel goed gaat, maar jammer van die schoenen, hopelijk luistert je ex ernaar.
Youknowme schreef:Elise: Hier dus het zelfde alleen helpt terug halen ook niet, want dan zit het in de was of ligt het bij haar moeder.