Kleding kind bij gescheiden ouders.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Kleding kind bij gescheiden ouders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:05

Ohhhh Safina... breng me niet op ideeën!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:07

Mri schreef:
Hoe is de school hierin? is daar wel eens iets erover gezegd? En wat vind jullie zoon er zelf van?
Loopt hij prettiger in jullie kleding? hoe is het contact met de leerkracht?

Ik weet dat mijn oppaskindje van jaaaaaaaaaaaaren terug een klas genootje had met een zelfde probleem.
Meisje ging 2 of 3 dagen bij mama en de rest bij papa. De wisseling vond plaats op school. Op de wisseldag kreeg ze van een de ene ouder altijd "vodden" (want kleding kon je het niet echt meer noemen...) aan. Meisje werd ermee gepest.

Daar is op een gegeven moment afgesproken dat er op school een setje kleding voor haar was.

Wellicht bij jullie ook een optie, bij de juf een setje kleding in de goede maat achter laten. Dan kan je zoon op de wisseldag smorgens voor school begint "jullie" kleding aan trekken en dan op het moment dat moeders hem smiddags komt halen, dat hij dan weer "zn moeders kleding" aan trekt. Dan hoeft hij niet een dag in te kleine kleding te lopen en krijgt moeders haar zooi terug.

Dit klinkt als een heel goed plan :j heb je een beetje goed contact met school? Of heeft ie toevallig gym op maandagmiddag :)* da's ook een mooi kledingwisselmoment.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 22:09

Hele goede ideen safina haha.

Contact met school is erg goed! Helpt ons waar mogelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:29

Ik zou idd proberen de school er in te betrekken.
En anders, indien mogelijk, kijken om het wisselmoment aan te passen. Kind op zondagavond naar huis sturen, of maandagochtend heel vroeg bij moeder afzetten. Na een week of 5 heeft moeder echt wel door dat ze dit geintje niet meer uit kan halen...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 22:33

Wat vervelend voor jullie, maar wat moet dat toch vreselijk zijn voor zo'n kind... ;(

Heb twee dochters rond deze leeftijd, maar die hebben al zoveel door, ik vind het echt hartverscheurend, dit soort dingen...

Maar fijn dat hier fijn meegedacht wordt en dat school ook goed meewerkt...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:37

Je trekt hem bij jullie goede spullen aan en als hij teruggaat maak daar een foto van zodat je bewijs hebt. Als zij ziet dat het geen zin hweet stopt ze wel. Hoe lang heeft hij dat aan als hij onderweg is van jullie naar haar? Je moet bedenken dat zij fout zit niet jullie ook niet als je die oude kleding gewoon weer terug aan trekt. Je kan ook filmen als ze aankomt met hem in oude kleding en dan de kinderbescherming bellen. Hard maar blijkbaar nodig. Wel heel vervelend vooral voor dat jochie. Succes

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 00:57

Inderdaad vreselijk voor het kind :( Zou ook niet weten, langs de ene kant inderdaad alles weggooien en nieuwe, goedkopere kleren meegeven, maar zo draaien jullie voor de kosten op... Aan de andere kant is het kind hier de dupe van. Echt heel moeilijk...

Mijn vriend ziet zijn zoontje om de twee weekends en heeft bij zijn thuis wel enkele speelkleren maar de moeder geeft altijd een hele tas (mooie!) kleren mee en extra paar schoenen. Ze krijgt de kleren uiteraard ook altijd netjes terug mee.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:02

hm is het niet zo dat wanneer een kind 5 dagen bij een ouder woont dat hij daar ook gewoon ingeschreven moet staan? het lijkt me logischer dat de kindertoeslag dan jullie toekomt.

Mijn kind ging had gewoon thuis zijn garderobe en als hij wegging kreeg hij een extra set kleding mee en dat ging ook weer gewoon terug.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:18

Zo'n kind word al de dupe van een scheiding... en dan word daar ook nog zo mee omgesprongen?
En wat kan een mediator hier niet doen dat snap ik in het hele verhaal niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:25

franka75 schreef:
Je trekt hem bij jullie goede spullen aan en als hij teruggaat maak daar een foto van zodat je bewijs hebt. Als zij ziet dat het geen zin hweet stopt ze wel. Hoe lang heeft hij dat aan als hij onderweg is van jullie naar haar? Je moet bedenken dat zij fout zit niet jullie ook niet als je die oude kleding gewoon weer terug aan trekt. Je kan ook filmen als ze aankomt met hem in oude kleding en dan de kinderbescherming bellen. Hard maar blijkbaar nodig. Wel heel vervelend vooral voor dat jochie. Succes

Wat moet dat een afschuwelijke ervaring zijn voor een kind, op de foto en video omdat er bewijsmateriaal tegen zijn moeder verzameld wordt.... Ik weet niet wat erger is: gaten in je kleren of dát...

SFC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:29

Woow wat lastig, dacht in het begin van de post dat het kind gewoon puberaal gedrag vertoonde en met slechte kleding wilde lopen, maar als je je kind dat aandoet als moeder zijnde ben je wel heel triest vind ik. :n

Je moet toch nooit wat ten koste van anderen laten gebeuren, al helemaal niet ten koste van je kind.

Succes.

Idee van franka75 vind ik niet zo heel gek, wie laat zijn kind nu met niet-passende kleding lopen terwijl thuis de kast vol hangt met (papa's) passende kleren en schoenen. Is toch gewoon triest, arm kind. Heeft die het voor de rest wel goed bij zijn moeder? En desnoods enkel die oude kapotte kleding aandoen vlak voor die naar huis gaat, dan zal die zich thuis misschien om mogen kleden.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:30

Mijn idee is dat het broertje de mooie kleding op de groei krijgt.
Zou dit officieel aanpakken en niet waar het kind bij is.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:43

Hier ongeveer dezelfde situatie, alleen wij krijgen de meeste kleding wel terug als mijn vriend er een paar keer 'boos' om heeft gevraagd.
Zijn ex weigert om te werken en haalt al haar kleding voor hun 3 jarige bij de kledingbank, terwijl ze voor zichzelf elke week nieuwe kleding koopt..
Hij heeft vaak te grote kleding aan (want dan doet hij er langer mee) en is te koud gekleed. Manneke is de afgelopen weken elke keer ziek geweest omdat mevrouw hem in een t-shirt en korte broek mee gaf, terwijl wij een jas aan hadden (dit komt ook door een tekort aan groente en fruit, maar dat is een ander verhaal).
Thuis kleden we hem dus ook gelijk om, of we rijden naar de winkel en halen daar nieuwe kleding. Omkleden doen we niet, hij krijgt zijn oude kleding mee terug en als er veel kleding daar ligt vraagt mijn vriend of hij het terug mag hebben.
Praten werkt helaas niet, want het ze is het type 'boze ex'.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:57

Onze oudste zoon krijgt nette kleren aan als hij wordt opgehaald, en gewoon zijn beste jas en schoenen. Mijn ex hangt het vervolgens netjes uit en trekt het hem weer aan als hij hem terugbrengt, en dat gaat prima.

Toen wij destijds in scheiding lagen probeerde hij af te dwingen dat ik iedere keer voldoende kleding mee zou geven om het weekend of de vakantie te overbruggen. Ik vond dat prima op voorwaarde dat hij de alimentatie wat omhoog zou doen ter compensatie (jongentje is nu 5, en hij betaald nog steeds maar 103,- per maand :')) Dat vond hij geen goed idee, en sindsdien heeft zoonlief dus gewoon twee garderobes. Gelukkig loopt ons knulletje er daar ook altijd netjes bij, alleen schoenen en jassen blijft een heibel punt: Ex vind het nutteloos om steeds nieuwe jassen en schoenen te kopen (tsja kinderen groeien nu eenmaal) en kindlief krijgt daar nu goedkope canvasjes aan terwijl wij hem ook goed aangemeten lederen schoenen mee geven. Geen zin om daar een hele grote issue van te maken, maar nu zoonlief regelmatig zegt: "Mam ik krijg altijd zo'n pijn in mijn voeten, want mijn schoenen die ik daar aan MOET zijn veel te klein" gaan we dus wel degelijk maatregelen nemen. Vind dat zó vreemd.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:20

ik had ooit zo'n kindje in mijn klas. werd er af en toe best mee gepest. precies hetzelfde verhaal als bij jou. daar is de moeder uiteindelijk ook foto's gaan maken van de nieuwe kleding die zij kocht inc. bonnetjes enzo uiteindelijk een keer met een verjaardag bij haar ex langsgereden en gezegt dat er waarschijnlijk nog allemaal kleding van haar bij was. de foto's als beweis aangezien ze anders te horen kreeg:'ja dat had ik voor haar gekocht' op het feestje waren veel mensen en doordat ze een beetje heisa aan het schoppen was waar alle gasten bij waren heeft ze alles terug gekregen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:21

Patries90 schreef:
En wat kan een mediator hier niet doen dat snap ik in het hele verhaal niet?

Als een of beide partijen niet meewerken kan een mediator niets doen. Een mediator kan hooguit het gesprek openen en eventueel wat sturen en mogelijke oplossingen aandragen. Als een of beide partijen daar niet in mee willen gaan dan houdt het op. Een mediator kan alleen middelen, niet opleggen.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-14 11:23

Franka: Hij gaat vanaf ons naar school dus heeft dan een hele dag slechte kleding aan.
Yellomofoon: Goed geregeld dus!
Elise: Hier dus het zelfde alleen helpt terug halen ook niet, want dan zit het in de was of ligt het bij haar moeder.
Pinda Dipje: Mag ik vragen waarom jij dat niet goedkeurde? Eigenlijk hoor jij de kleding te bekostigen, daar krijg jij alimentatie en kinderbijslag voor. Fijn dat het nu wel goed gaat, maar jammer van die schoenen, hopelijk luistert je ex ernaar.

Idd Dorus, precies dat dus.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 12:51

Jij geeft aan dat zijn moeder de kinderbijslag ontvangt, maar dat het kind 5 dagen in de week bij jullie zit. Wat is de regeling? Co-ouderschap? Of heeft het kind toch de hoofdverblijfplaats bij zn moeder?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:39

Youknowme schreef:
Pinda Dipje: Mag ik vragen waarom jij dat niet goedkeurde? Eigenlijk hoor jij de kleding te bekostigen, daar krijg jij alimentatie en kinderbijslag voor. Fijn dat het nu wel goed gaat, maar jammer van die schoenen, hopelijk luistert je ex ernaar.

Zoals reeds vermeld: Omdat hij het dus weigert om meer alimentatie te betalen.
Hij is mijn ex omdat onze normen en waarden enorm verschillen. Mijn zoon loopt er altijd keurig gekleed bij en ik ben zuinig op de kleding die hij heeft; Prima als je een duik in de modder neemt, maar dan zit de broek 5 minuten later met de juiste behandeling in de wasmachine idem met andere hardnekkige vlekken. Ex gooit dat in de wasmand waar het fijn in kan trekken, of gooit een witte blouse gerust bij zijn eigen rode shirt waardoor zoonlief vervolgens met een roze verwassen blouse thuis komt. Jaja.
Daarnaast wilde hij laatste zelfs het bonnetje van aangekochte zetpillen bij mij declareren. :')

Voor €103,- per maand alimentatie zouden we krap zijn zwemlessen en ponyrijlessen kunnen betalen. Dan heeft hij nog niet gegeten, gedronken. Is hij nog niet op schoolreisje geweest, of naar een verjaardagsfeestje. Laat staan dat we toekomen aan kleding, jassen en schoenen. Waarvan mij als toetje wordt geacht de desbetreffende kleding na afloop van een weekend of vakantie uit te wassen met het risico op vlekken/schade die ik er met de grootste fantasie niet meer uitkrijg.
Nee hoor, als dat dan al teveel van het goede is dan heb ik zo mijn principes. Steek het geld dan maar fijn in je %$#$ en zie maar hoe je het regelt, eigenwijs varken :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:02

Geen ervaring, en ook geen oplossing van mijn kant... Maar wat erg dat een ouder het voor elkaar krijgt om het eigen kind met zoiets op te zadelen. Walgelijk...

De tip hierboven over de kinderbijslag lijkt mij al een fijne, want als hij al zo veel bij jullie is (ts) hebben jullie dan niet gewoon recht op financiële ondersteuning? Natuurlijk zal dat het probleem niet oplossen (probleem als in, de moeder die spullen achter houdt) maar wellicht dat het jullie al een stuk ademruimte zou geven als er in ieder geval financieel ruimte is om, wanneer nodig, jullie kindje toch van nieuwe kleding te blijven voorzien wanneer hij weer als een zwervertje bij jullie aan komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:26

Ben je bang dat moeders de kleding weer verkoopt?
ik lees een strijd tussen jou+vriend, en ex.
Jij geeft aan dat zoonlief hier niet in betrokken word, maar jullie maken fotos als bewijs?
wees gewoon de wijste en doe niet zo moeilijk.
Dat is trouwens eigenlijk een advies voor je vriend, want misschien is ht verstandig voor jou om je afzijdig te houden, om de band tussen je vriend en ex niet nog slechter te maken. Tenslotte zijn ZIJ de ouders..

Alsof het kind niet door heeft dat papa en mama ruzie hebben om hem...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:47

Ik heb een groot gedeelte gelezen, maar niet alles.

Ik zou persoonlijk de kleding die hij woensdags aan heeft, op maandag weer aan trekken.
Jammer dan als ze te klein zijn. Met betrekking tot de schoenen, als deze te klein zijn, de situatie aan de leerkracht uitleggen, misschien dat zij moeders kan uitleggen dat zij zich als leerkracht zorgen maakt over de te kleine schoenen. Dit heeft gevolgen tot de ontwikkeling van de rug, de voetstand, maar ook het mee rennen en voetballen in de pauze.

Misschien dat de leerkracht de moeder kan overtuigen de mate van het belang van goed passende schoenen. Als je helemaal goed kunt met de leerkracht kan ze misschien er aan toe voegen dat zij zich zorgen maakt om hoe andere kinderen op hem reageren qua te kleine kleding en het armoedig overkomen. Een kind van 7 zit ongeveer in klas 4 en hoe verder je komt, hoe meer kinderen naar uiterlijk gaan kijken en een kind verstoten.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 14:18

Viva, er is geen strijd hoor. IN zoverre ouders spreken elkaar niet.
Fotos maken merkt hij niks van want dan ligt hij op bed.
Dus waarom zou ik mij afzijdig moetem houden?
Band tussen beide is er nooit geweest. Zl is gekomen uit een ons, ml wist pas van zl dat deze al enige tijd geboren was.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:24

Youknowme schreef:
Elise: Hier dus het zelfde alleen helpt terug halen ook niet, want dan zit het in de was of ligt het bij haar moeder.

Aan blijven dringen.. Bij mijn vriend duurt het ook minstens 3 weken voordat ze iets terug geeft, eerste week zal ze kijken, 2e week gaat ze het verzamelen omdat ze het is 'vergeten' en 3e week geeft ze het met een boos gezicht terug. Blijven vragen en desnoods langs gaan als de wasmachine klaar is. De eerste keren zal dit waarschijnlijk gedoe veroorzaken en lang duren (was bij ons ook), maar daarna geeft ze het hopelijk makkelijker mee.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:46

Eventueel kan je ook alleen de schoenen los meegeven, dat hij de te kleine schoenen pas aantrekt voor hij naar zijn moeder gaat. Een paar schoenen kan ie makkelijk onder zijn tafeltje wegzetten op school. Vervelend dan van die kleren maar dat zal toch een keer stoppen zou je denken...