kinderen en hun streken.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:31

Haha heerlijk topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:33

Gister tijdens het eten.

Mam ik heb dyslexie ....

wij : huh ....

Nou juf had hele leuke boeken mee, en die zijn voor kinderen met dyslexie.
Maar jij bent toch helemaal niet dyslectisch ? ( wij waren er ons niet eens van bewust dat hij dat woord kende )

Juf heeft eerst verteld wat dyslexie is, en dat heb ik hoor. Ik heb moeite met lezen en ik draai altijd alle letters om.
Dus toen ze vroeg wie dat heeft heb ik mijn vinger opgestoken......

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:36

Onze zoon van net 2 is heel bijdehand. Hij maakt graag grapjes en vindt andere mensen interessant.

Wij gaan op zaterdag, als het even kan, met het hele gezin boodschappen doen. De kids vinden het enig en dan kunnen we aansluitend lekker lunchen, een goed begin van het weekend zeg maar :D De jongste zat in de winkelwagen, want dan kan hij in ieder geval niet de andere kant op lopen. Komt er een meisje langs die bij de supermarkt werkt en ze liep dicht langs de winkelwagen. Hij bedenkt zich geen moment, geeft haar een tik op haar schouder en roept: "Hee!!" zij kijkt mij verward aan en ik lach een beetje onhandig terug :')

Onze oudste zoon is bijna 4. Hij praat honderduit en stelt talloze vragen op een dag. Staan we bij de patatboer in het dorp om patatjes te halen, komt er een mevrouw binnen die behoorlijk dik is en bovendien ook nog een dikke bontjas aan had, waardoor ze nog dikker leek := Zoonlief kijkt, denkt even na en merkt vervolgens hardop op dat die mevrouw echt heel dik is :oo Gelukkig praat hij niet zo hard :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:37

Patsab schreef:
Vind ik ook mariekeB, maar Ojajoh en Akishino geloof ik niet...
Er wordt ook wel meer gesloopt hier, heb 2 knullen en die mogen graag kijken of iets wat vast zit ook los kan, en op hun manier " repareren" zoals papa dat doet, helaas is dat meestal het uitelkaar halen van dingen die beter inelkaar kunnen blijven zitten, ze zijn zeg maar ondernemend haha.
En nee, ik zit ook wel eens op de wc of zit niet in hun nek als ze aan het spelen zijn en dan gebeurt er wel eens wat.
Manlief mopperde ook wel eens als er wat gesloopt werd, " dat zie je toch?" Kreeg ik dan?
Totdat manlief in de auto zat met de jongste op schoot, en deze de binnenspiegel eraf trok.....heb toen ook even lief glimlachend gezegd, hoe kan datnou, je zit er toch bij?..

Nee ik kan er idd niet om lachen als mijn dochter dat zou doen. En ik denk dus dat we daarin totaal verschillen ook van opvoeding. Want waar ik om lach,vind mijn dochter zeker reden om het nog eens te doen.
Gelukkig kan ik haar op een rustige manier uit leggen dat het echt not done is om spullen te slopen (want ja het is heus hier wel gebeurd dat dingen stuk gemaakt zijn)
Maar gelukkig heb ik vele dingen die ik hier zie, vooral het creatieve talent, nog nooit bij mij meegemaakt.
Misschien omdat ik het samen met haar doe en de stiften daarna opberg waar ze niet bij kan?? Geen idee, ik ben gewoon blij dat ik er niet over mee kan praten :P

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:39

Herman97 schreef:
Paardenliefde zat er bij mij al vroeg in .... ik was een meisje van een jaar of vier. We hadden zelf beesten bij huis maar die van anderen zijn altijd mooier.
Ik op mijn driewieler de straat over en op weg naar mijn oom Abel. Het halve dorp door gecrost. Voor de drukke weg gestopt afgestapt driewieler in de berm en lopend overgestoken. Oom Abel had shetlanders en die waren zo leuk. Ik ben daar zo de stal in gelopen en in het hooi gaan zitten pony's kijken. Nou jullie raden het misschien al ... na een half uurtje in slaap gevallen in het hooi ....
Mijn moeder was totaal de weg kwijt toen ik vermist bleek ... helemaal toen ze mijn driewieler vonden. En opeens ging haar een lichtje branden .... ze liep naar Oom Abel en trof mij na even rond te kijken in het hooi ..... ze was boos en opgelucht tegelijk.
Ik moet er nu niet aan denken dat onze meiden dat zouden doen. Brrrrr ... alleen het idee al. Krijg een hartverzakking .......

Oh zoiets heeft mijn vriend ook gedaan toen hij peuter was. Ze waren op de camping en ineens was hij weg. Overal gezocht en er was buiten de camping iemand die hem idd gezien had :j
Meneer zat aan de kant van de oprit naar de snelweg vrachtauto's te kijken en dan zo met zijn armpje dat ze gingen toeteren :') Levensgevaarlijk natuurlijk en zijn ouders zijn ook echt wel boos geworden, maar hij als peuter was zich van geen kwaad bewust. Hij was toch netjes aan de kant gaan staan, in het gras.
Vrachtauto's zijn overigens nog steeds zijn grote hobby :+

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:41

Het hebben van een dochter verschilt volgens mij wel van het hebben van een zoon. Jongens zijn nou eenmaal ruiger met hun spel, dat zie je bij jonge hengsten ook terug. Dat is hun natuurlijke aard. Natuurlijk moet je als ouder grenzen stellen, maar ik ben ervan overtuigd dat jongens en meisjes gewoon anders spelen.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:44

Gelukkig ieder zijn eigen mening, Patsab ;)

Bij mij valt dingen (van een ander) kapot maken/ruïneren niet onder grappig.
Ik heb ook een echte jongens-jongen rondlopen en als die wil slopen dan pakt hij maar een hamer, hout en spijkers en timmert hij iets in elkaar om het vervolgens weer te kunnen slopen. Of hij "sloopt" zij eigen lego auto maar, kan hij ook onderzoeken hoe iets en uit elkaar kan.
En mijn dochter is erg creatief, maar wel op de daarvoor bestemde plekken ;)

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:47

Ojajoh schreef:
Patsab schreef:
Vind ik ook mariekeB, maar Ojajoh en Akishino geloof ik niet...
Er wordt ook wel meer gesloopt hier, heb 2 knullen en die mogen graag kijken of iets wat vast zit ook los kan, en op hun manier " repareren" zoals papa dat doet, helaas is dat meestal het uitelkaar halen van dingen die beter inelkaar kunnen blijven zitten, ze zijn zeg maar ondernemend haha.
En nee, ik zit ook wel eens op de wc of zit niet in hun nek als ze aan het spelen zijn en dan gebeurt er wel eens wat.
Manlief mopperde ook wel eens als er wat gesloopt werd, " dat zie je toch?" Kreeg ik dan?
Totdat manlief in de auto zat met de jongste op schoot, en deze de binnenspiegel eraf trok.....heb toen ook even lief glimlachend gezegd, hoe kan datnou, je zit er toch bij?..

Nee ik kan er idd niet om lachen als mijn dochter dat zou doen. En ik denk dus dat we daarin totaal verschillen ook van opvoeding. Want waar ik om lach,vind mijn dochter zeker reden om het nog eens te doen.
Gelukkig kan ik haar op een rustige manier uit leggen dat het echt not done is om spullen te slopen (want ja het is heus hier wel gebeurd dat dingen stuk gemaakt zijn)
Maar gelukkig heb ik vele dingen die ik hier zie, vooral het creatieve talent, nog nooit bij mij meegemaakt.
Misschien omdat ik het samen met haar doe en de stiften daarna opberg waar ze niet bij kan?? Geen idee, ik ben gewoon blij dat ik er niet over mee kan praten :P

Wel goed lezen, er wordt echt wel direct duidelijk gemaakt dat zoiets niet kan, sta echt niet keihard te lachen op dat moment, maar meer achteraf, inwendig zeg maar. En het waren potloden in een mandje waar 1 ongeziene stift is zat -O- oliebol happens :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 16:50

Patsab schreef:
Wel goed lezen, er wordt echt wel direct duidelijk gemaakt dat zoiets niet kan, sta echt niet keihard te lachen op dat moment, maar meer achteraf, inwendig zeg maar. En het waren potloden in een mandje waar 1 ongeziene stift is zat -O- oliebol happens :')

dan ben jij de uitzondering op de regel met je verklaringen,maar zie t zo vaak voorbij komen hier dat ik echt denk, tja....hoe dan...
niet alleen persoonlijk naar jou begrijp je ;)

Brievenbus

Re: kinderen en hun streken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:01

Vroeger, toen ik een jaar of 7 was, was onze cavia Puppie dood gegaan. Ze lag in een schoenendoosje en ik vond het zó zielig dat ze het zo koud had dat ik haar op de kachel heb gelegt :')

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:07

De ouders van mijn vriend hebben een fruitteeltbedrijf, en vriendlief heeft nog 2 jongere zusjes. De jongste (12/13 jaar) heeft een fjordje en ze wonen behoorlijk dicht bij het strand. Nu is de afspraak dat als een van hun ouders of mijn vriend niet meegaan naar het strand zij dus ook met haar pony niet naar het strand mag.
Paar weken geleden was mevrouw "in de bak" gaan rijden en we hadden haar al een tijdje niet meer gezien,dus we zijn even gaan kijken.Niks, kind en pony weg. Dan hoor je in de verte toevallig een ambulance en dan schrik je wel.. Wij waren met zijn 2tjes op de boerderij en er was verder dus ook geen hulp. Komt een half uur later dat kind aanrijden, ze dacht dat niemand zou merken dat ze even naar het strand was.. :+ Ik heb mijn vriend nog nooit zo opgelucht en ongerust gezien...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:10

Wat een heerlijk topic :D :D :D :D :D

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:16

even een stipje, ik reageer straks even, super leuk topic!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:31

Mijn zusje is toen ze een jaar of 3 was kwijt geweest in de Albert Heijn.
Ze ging zogenaamd taarten kijken in de koelcel bij het brood... Heel de Albert Heijn afgesloten.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:34

Vivian__ schreef:
Vroeger, toen ik een jaar of 7 was, was onze cavia Puppie dood gegaan. Ze lag in een schoenendoosje en ik vond het zó zielig dat ze het zo koud had dat ik haar op de kachel heb gelegt :')

Wat smerig :') maar wel lief :(:)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:05

Onze zoon heeft ook weleens op zijn eigen meubeltjes getekend, op de vloer en op zichzelf. Ik had hem altijd vlakbij me en verloor hem niet uit het oog. Maar we zaten samen te kleuren. Ik moest ook een kleurplaat doen van hem en hij was gewoon stil. Ik kan er echt niet boos om worden, het zijn maar spullen en een klein kind heeft geen benul. We hebben het verteld en hij is nu 17, maar zal nooit iets beschadigen of expres kapot maken etc.

Bij mn moeder voetbalde hij in huis en was een plantenpot kapot gegaan. Mn moeder wilde hem niet verraden, maar ik zie alles, dus zag direct dat de plant anders stond.
Hij oefende ook op zijn hoofd staan op de bank met de voeten tegen de muur. Ja, dat zie je ook op de muur......... Maar daar tegenover heeft hij altijd oma geholpen en nog....

En wat is straf? Moet je boos worden, schreeuwen of gaan slaan dan? Je kan gewoon ergens over praten en dingen uitleggen. Dat hebben we met alles gedaan en zo veel dingen meegegeven.

Hij mag bijv niet aan andermans spullen komen of we hebben uitgelegd wat pesten inhoudt, waarom andere kinderen soms vervelend zijn etc.

Maar hij was echt klein, een jaar of 4 dat hij met zijn hand verdween in een snoepbak van de kruidvat. Ik hou daar niet van, dus vroeg waarom hij dat deed. Nu stonden er 2 meiden te snaaien uit de bakken, dus hij zag het kwaad niet.
Heb het hem uitgelegd en met een kwartje naar de mevrouw van de kruidvat gestuurd. Hij moest zijn excuses aanbieden voor het pikken van snoep en dat snoepje betalen. Ze had het nog nooit meegemaakt, maar kon het erg waarderen. En wat denk je? Hij kreeg een zakje snoep :)

Toch heeft dat imo meer impact gehad dan straffen, schreeuwen of boos worden en alle taferelen die ik vaak zie en hoor.
Ik heb nooit gezeurd in een winkel en onze zoon ook niet. Is ook niet nodig, maar je ziet het doorlopend of mensen die de winkel als speeltuin laten gebruiken.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:30

vuurneon schreef:
Vivian__ schreef:

Wat smerig :') maar wel lief :(:)

Tja, toen ging mijn dierenliefde verder dan oog op hygiëne i guess :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:52

Mijn dochter van 13.'Mam Teun plaagt me en dat vind ik niet leuk'.Zuurtoon 'maaaam hij doet het weer'.Teun duwt in een drinkpakje en probeert grote nicht nat te spuiten.En Teun is bijna 3.Niks leuker dan nichtje plagen toch.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 18:58

Vroeger dat ik een jaartje of 3/4 was in een hotel in me eentje in de lift gestapt in me badpakje.. Natuurlijk op de verkeerde verdieping aangekomen. Na een halfuur naar mij gezocht te hebben heeft een oude man mij gevonden en is naar mijn moeder gelopen; miste u niet iets?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:14

zelf geen kinderen, dus dan maar mijn eigen jeugdzonde

eerst maar een waarvoor je een kind ook verantwoordelijk kunt houden..
ik was denk ik een jaar of 6-7 toen ik een klapperpistooltje kreeg..
je kent ze vast wel.. met van die rolletjes met klappertjes.. kleine plukjes kruit met een papiertje erover..
die je buiten ook gewoon langs de straat kunt halen en dan doen ze ook 'pang'. of met je nagel.

Dat gaat ook prachtig langs structuurverf in huis.. Omdat ik toch wel enig besef had dat het vast niet zou mogen, heb ik het maar onder mijn bed gedaan tegen de muur, dan viel het 'flitsje ook meer op'..

dat ging zeker 6 maanden heel leuk (kreeg niet veel rolletjes, gewoon prijzig.. dus denk in totaal 10 rolletjes verbruikt.. Toen was mijn bed niet goed meer en moest het van zijn plek..
dacht dat mijn vader een rolberoerte kreeg toen ik dus blijkbaar niet alleen een bed nodig had, maar mijn kamer ook een nieuwe schilderbeurt.

---

lang daarvoor toen ik nog een lief schattig engeltje was niet veel groter dan een bakkabouter en echt ook niet lastiger.. gingen wij kamperen.. ik denk dat ik een kleine 2.5 jaar oud was.

ik bleek ook een heel sociaal klein minimensje te zijn.. want als mijn moeder niet keek, zat ik bij de buurvrouw (volslagen onbekende) op schoot. waarschijnlijk was ik erg makkelijk te lokken met koekjes.

In ieder geval een van de eerste avonden had mijn moeder mij netjes op bed gelegd en waren mijn ouders gezellig bij de buren wat wezen drinken. Toen ze een uurtje later ging checken, was ik hem gesmeerd.. van diep in slaap, gewoon weg.. Dus ouders zoeken, buren zoeken, enkele minuten later halve camping zoeken. ze stonden net op het punt om de politie er bij te gaan halen toen de buren nieuwe baterijen voor de zaklantaarn nodig hadden..

Daar lag ik dus, volgevreten op hun bed, met mijn hele gezicht vol spaghettisaus.. Blijkbaar is het niet alleen beter tegen wilde dieren om geen etenswaren rond te laten slingeren.. pannen spaghetti met saus hebben blijkbaar ook een grote aantrekkingskracht op kleine dreumesen.. ben vermoedelijk gewoon achter mijn ouders gehobbeld en de pan geroken.

het zal jullie niet verbazen dat ik daarna ook de rest van de vakantie overdag in een tuigje aan een veredelde hondenpen op onze plek gehouden werd :')

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:19

Heb nog geen kinderen, maar ik was zelf ook niet de braafste.

Met een karretje in de supermarkt ergens tegen aan rijden en dan loeihard schreeuwen:
"Ottedamme!' Mijn moeder kwam niet meer bij.

Me verstoppen achter de bank en dan niet meer er achter vandaan durven komen. Oma en moeder helemaal in paniek terwijl ik daar huilend achter de bank zat.

Of als mijn vader het winkelkarretje achterliet om even snel wat te pakken, dat ik er dan mee weg schuurde.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:23

elenaMM77 schreef:
zelf geen kinderen, dus dan maar mijn eigen jeugdzonde

eerst maar een waarvoor je een kind ook verantwoordelijk kunt houden..
ik was denk ik een jaar of 6-7 toen ik een klapperpistooltje kreeg..
je kent ze vast wel.. met van die rolletjes met klappertjes.. kleine plukjes kruit met een papiertje erover..
die je buiten ook gewoon langs de straat kunt halen en dan doen ze ook 'pang'. of met je nagel.

Dat gaat ook prachtig langs structuurverf in huis.. Omdat ik toch wel enig besef had dat het vast niet zou mogen, heb ik het maar onder mijn bed gedaan tegen de muur, dan viel het 'flitsje ook meer op'..

dat ging zeker 6 maanden heel leuk (kreeg niet veel rolletjes, gewoon prijzig.. dus denk in totaal 10 rolletjes verbruikt.. Toen was mijn bed niet goed meer en moest het van zijn plek..
dacht dat mijn vader een rolberoerte kreeg toen ik dus blijkbaar niet alleen een bed nodig had, maar mijn kamer ook een nieuwe schilderbeurt.

---

lang daarvoor toen ik nog een lief schattig engeltje was niet veel groter dan een bakkabouter en echt ook niet lastiger.. gingen wij kamperen.. ik denk dat ik een kleine 2.5 jaar oud was.

ik bleek ook een heel sociaal klein minimensje te zijn.. want als mijn moeder niet keek, zat ik bij de buurvrouw (volslagen onbekende) op schoot. waarschijnlijk was ik erg makkelijk te lokken met koekjes.

In ieder geval een van de eerste avonden had mijn moeder mij netjes op bed gelegd en waren mijn ouders gezellig bij de buren wat wezen drinken. Toen ze een uurtje later ging checken, was ik hem gesmeerd.. van diep in slaap, gewoon weg.. Dus ouders zoeken, buren zoeken, enkele minuten later halve camping zoeken. ze stonden net op het punt om de politie er bij te gaan halen toen de buren nieuwe baterijen voor de zaklantaarn nodig hadden..

Daar lag ik dus, volgevreten op hun bed, met mijn hele gezicht vol spaghettisaus.. Blijkbaar is het niet alleen beter tegen wilde dieren om geen etenswaren rond te laten slingeren.. pannen spaghetti met saus hebben blijkbaar ook een grote aantrekkingskracht op kleine dreumesen.. ben vermoedelijk gewoon achter mijn ouders gehobbeld en de pan geroken.

het zal jullie niet verbazen dat ik daarna ook de rest van de vakantie overdag in een tuigje aan een veredelde hondenpen op onze plek gehouden werd :')

Dat je, je niet los maakte _/-\o_

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:26

eclair98 schreef:
Dat je, je niet los maakte _/-\o_

ik kon zeer vroeg uit iedere box en bedje ontsnappen (veer indrukken, hupla spijl eruit... veren vastlijmen had tot gevolg dat ik jong leerden mijzelf op te drukken en met een kruising tussen salto en koppeltje duikelen hop over het hekje).. maar clipjes losmaken, dat heeft lang geduurd.. vooral omdat ik op mijn rug zat vast gegespt grrr (valsspelers hoor die ouders).. daar kun je niet bij als kleine, en zeker niet als je als een rollade in een tuigje gewikkeld zit lol..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:27

En die pin uit de grond trekken/mollen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:32

Tuigje werkt goed hoor bij ondeugende kleintjes.Mijn jongste dochter heeft ook een jaar aan een tuigje rondgelopen op straat.(ja,als een hondje).Toen was ze een jaar of 2.