Leuke bord en andere spelletjes boven de 20jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:10

Machiavelli ben ik ook fan van! En De Vorsten van Catan vind ik ook erg leuk voor twee spelers, echt véél leuker dan dat oude kaartspel van Catan. Voor gewoon Kolonisten vind ik Steden en Ridders de leukste uitbreiding tot nu toe.

Ook fan van Dominion (heb de uitbreiding Hijs de Zeilen, leuke toevoeging imo, ben nog benieuwd naar Welvaart). Rummikub blijft leuk. En Het betoverde doolhof is toch ook wel weer leuk op z'n tijd :D

Togechick

Re: Leuke bord en andere spelletjes boven de 20jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:17

Agricola wel eens geprobeerd? Erg populair bij mijn vrienden, het lijkt een beetje op kolonisten maar dan met meer keuzes / mogelijkheden.
Vind het zelf trouwens een verschrikkelijk spel want ik verlies altijd _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:24

Pfoe! Waar zal ik eens beginnen! Agricola is vet inderdaad, ik heb zelf Manilla liggen wat ook echt een leuk spel is (van 999, iets met smokkelvaart en mannetjes inzetten en wel of niet genaaid worden). Voor de echte diehards is het Civilisation, dat is een spel waar ik vorig weekend zaterdag van 14:00 tot 1:00 aan gezeten heb en zondag verder van 12:00 tot 20:00. Ge-ni-aal :D Lijk op Risk, maar dan moeilijker.

Verder zijn spellen als Saboteur, Samurai Sword en Bang! heel leuk voor wat grotere groepen (5+ tot 10)

En één van mijn persoonlijke favorieten is toch wel Seven Wonders, heel makkelijk en snel spel maar wel echt met 1000 en één mogelijkheden om te spelen en te winnen...

Voor de minder strategische en meer lol spellen heb je een goeie aan Munchkin, Illuminati, Zombies in my pocket of Gloom.

Ik hou van spelletjes :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:29

Set(s) en Uno blijven ook leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:43

Knoffer schreef:
Machiavelli ben ik ook fan van! En De Vorsten van Catan vind ik ook erg leuk voor twee spelers, echt véél leuker dan dat oude kaartspel van Catan. Voor gewoon Kolonisten vind ik Steden en Ridders de leukste uitbreiding tot nu toe.

Ook fan van Dominion (heb de uitbreiding Hijs de Zeilen, leuke toevoeging imo, ben nog benieuwd naar Welvaart). Rummikub blijft leuk. En Het betoverde doolhof is toch ook wel weer leuk op z'n tijd :D

Ik heb bijna alles, alleen Welvaart (is besteld) en Alchemisten (nog niet leverbaar) nog niet :D ben fan van dominion :j

Civilization hebben wij ook staan, maar dat is nog best pittig met zijn tweetjes :)) wij waren alleen al 4 uur bezig met de uitleg :')

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:46

30 seconds is ook erg leuk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:49

Kolonisten, weerwolven en een nieuwe favoriet van ons is Carcasonne!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:54

Cluedo doe ik ongelooflijk graag :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:55

Jans schreef:
Civilization hebben wij ook staan, maar dat is nog best pittig met zijn tweetjes :)) wij waren alleen al 4 uur bezig met de uitleg :')

Ik vond het tijdens het spel heel erg meevallen eigenlijk. De meeste rondes bestaan uit mannetjes neerzetten, lopen en vechten, dan handelen en kaarten kopen. Al duurde de uitleg bij ons inderdaad ook ruim een uur := wij waren met vijf, één ervaren speler, één iemand die het één keer eerder had gespeeld en drie die het niet kenden.

Het eind bestond vooral uit de ervaren speler de grond in stampen, hoewel hij uiteindelijk toch won := ik heb echt genoten hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:07

Wij zijn beiden onervaren nog :)) met Civ. (Behalve op de laptop dan).

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:24

KEEZEN!!!!!!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:15

pingu schreef:
Jungle speed werd al eerder genoemd,dit is een leuk spel maar je kan er best op letten om de versie met de plastic totem te nemen.de houten totem kan nogal zeer doen aan de vingers.

Of schedels, ramen, muren, televisies of noem maar op... geen spel dat je moet doen met Oma´s porselein in de buurt. En ook niet als je niet bereid bent om bijtend en krabbend met zn tweeën over de grond te rollen over een friggin' totem _O-

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:06

Jans schreef:
Ik heb bijna alles, alleen Welvaart (is besteld) en Alchemisten (nog niet leverbaar) nog niet :D ben fan van dominion :j

Ben benieuwd welke je de leukste vindt. Welvaart lees ik veel goede dingen over iig.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:10

Ik vind Valse Motten, Kakkerlakkensalade en Beverbende erg leuke korte spelletjes. Voor langer vind ik Kolonisten en 30 seconds altijd leuk, of Levensweg. Macchiavelli en Weerwolven zijn ook erg leuk.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:11

Youknowme schreef:
Keezen!

Hier sluit ik me bij aan :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:12

Foaly schreef:
pingu schreef:
Jungle speed werd al eerder genoemd,dit is een leuk spel maar je kan er best op letten om de versie met de plastic totem te nemen.de houten totem kan nogal zeer doen aan de vingers.

Of schedels, ramen, muren, televisies of noem maar op... geen spel dat je moet doen met Oma´s porselein in de buurt. En ook niet als je niet bereid bent om bijtend en krabbend met zn tweeën over de grond te rollen over een friggin' totem _O-

Hum juist := Erg leuk maar wel de rubber versie inderdaad! :))

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:58

Take 5 is volgens mij nog niet genoemd, die vind ik ook erg leuk :)
Verder ben ik een rummicub-fan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:12

Hotel! Beetje Monopoly idee, maar dan wat korter en eerder afgelopen.
Bonanza is erg leuk!
Mollenmania.
Levensweg gebeurd hier ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:13

Knoffer schreef:
[***] schreef:

Ben benieuwd welke je de leukste vindt. Welvaart lees ik veel goede dingen over iig.

Tot nu toe de Donkere Middeleeuwen :j :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:17

Rubberen totem is voor lafaards! := Ik heb op kamp altijd gespeeld met een houten totem met mijn pubermeisjes, dat is nooit fout gegaan ;)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:27

Oeh leuk ik heb weer wat spellen gehoord hier die ik nog niet kende!

Wat wij graag spelen:

Kolonisten van catan (of van de lage landen)
Carcassonne (en vooral de variant voor 2personen)
Voor de wind
Ticket to ride (en dan vooral de duitse versie)
Boonanza
Agricola
Koehandel
Macchiavelli
Jungle speed is een leuk drankspelletje
Kahuna (voor 2 personen)

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:29

Ja, dominion is echt een briljant spel!
Mijn vriend heeft het twee jaar terug voor zijn verjaardag gekregen en sinds dien hebben we het vaak gespeeld. Mijn favoriete sets zijn "welvaart" en "hijs de zeilen".

(afbeelding is de basisset, plaatje van google afgehaald)

Afbeelding

Verder zijn de spellen Puerto Rico, 7 wonders en Tobago erg leuk.
Tobago is lekker makkelijk instappen. Puerto Rico en 7 wonders zijn ook prima te doen maar hebben even wat uitleg nodig. (regels zijn niet moeilijker dan catan hoor).
Laatst bijgewerkt door MerelBormans op 23-09-14 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:32

Magrathea schreef:
Rubberen totem is voor lafaards! := Ik heb op kamp altijd gespeeld met een houten totem met mijn pubermeisjes, dat is nooit fout gegaan ;)

Precies! Een houten totem ia tenminste echt.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:35

Wij doen vooral phase 10, 30 seconds (erg leuk!), maar ook monopoly, risk, kolonisten van Catan, er zijn zoveel leuke spellen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:38

Suuszels schreef:
Magrathea schreef:

Precies! Een houten totem ia tenminste echt.

Bovendien gaat de houten totem zelf niet stuk _O-