stoptober wie gaat er stoppen met roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:55

Nicje87 schreef:
Als ze niet zou proberen te stoppen zou de pony ook in de kleinere stal staan...

Ja, dat is ook een redenatie.

idylle

Re: stoptober wie gaat er stoppen met roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 00:00

Het MOET gewoon lukken!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 00:10

Zojuist de stoptober app gedownload en mn damper opgezocht voor de moelijke momenten

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 00:44

idylle schreef:
Het MOET gewoon lukken!

Het moet lukken of je wil dat het lukt? :)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 00:58

Hier gewoon gestopt zonder hulpmiddelen. Soms met een kampvuurtje wil ik er nog wel 1 opsteken en haal dan gerust een eigen pakje om niet bij anderen te bietsen. Pakje verdwijnt dan aan het einde van de avond in de kast en komt er met de volgende gelegenheid pas weer uit. Sommigen zullen het niet gestopt noemen maar rook nu hooguit 1 keer per maand een avondje. Zolang ik de discipline heb om er daarna weer vanaf te blijven vind ik het prima.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 04:04

idylle schreef:
Zojuist de stoptober app gedownload en mn damper opgezocht voor de moelijke momenten

Ik kan de app niet vinden. ..

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 07:11

Heb je android? Dan ga je naar playstore, en toets je stoptober in bij zoeken. Dan komt hij naar voren

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:29

Wauw wat goed allemaal!!

Ik heb jarenlang minimaal een pakje per dag gerookt. Ging er mee naar bed en stond er mee op.
Nu sinds 22 februari 2013 gestopt (anderhalf jaar dus) en ik ben zo blij! Ik ben nog steeds blij en trots op mezelf dat ik geen roker meer ben.

Ik wil jullie allemaal super veel succes wensen!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:09

Iemand nog tips voor de moeilijke momenten?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:07

Ik vond het in de auto moeilijk...
Maar dan zette ik de muziek harder, meeblèren en gek doen en dan was t weer voorbij. :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:12

Ik was 6 maanden gestopt,voelde me ziek zwak en misselijk,kreeg de ene na de andere blessure.
Nee ik voelde me er niet beter door,ik ben weer gaan roken en voel me weer helemaal happy en goed.Geen blessure's meer,niet meer ziek.Ik stop ermee om te stoppen met roken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:30

gohya schreef:
Ik was 6 maanden gestopt,voelde me ziek zwak en misselijk,kreeg de ene na de andere blessure.
Nee ik voelde me er niet beter door,ik ben weer gaan roken en voel me weer helemaal happy en goed.Geen blessure's meer,niet meer ziek.Ik stop ermee om te stoppen met roken.

Heb je al eens gekeken naar dampen, dus met een elektrische sigaret "roken". Loopt ook een topic hierover op bokt.
Ik dacht nml. net als jij. Dus niet kunnen danwel willen stoppen met roken. Nu dus aan het dampen en voel me zo'n stuk beter. En geen stank meer. En ik als zware roker is het hiermee dus wel gelukt..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:34

Ik heb daar ook negatieve verhalen over gehoord,over dat roken met electrische sigaret.Hier zitten ook chemische 'slechte' stoffen in.Beide zijn gewoon slecht voor de gezondheid.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:40

gohya schreef:
Ik heb daar ook negatieve verhalen over gehoord,over dat roken met electrische sigaret.Hier zitten ook chemische 'slechte' stoffen in.Beide zijn gewoon slecht voor de gezondheid.

Tja, je neemt iets klakkeloos aan of je verdiept je ergens in... Ik hoop dat je nog lang lekker mag genieten van je kankerstokkies en dat copd niet op je levensweg komt... Ik ben in ieder geval blij, dat ik de e-sigaret ben tegengekomen. Heb nu weer volop lucht, geen rokershoestje meer en ik stink niet meer...
Doe ermee wat je wilt ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:53

Het is een keuze en ongetwijfeld een betere dan roken. Maar je blijft verslaafd aan de nicotine, en die stof is (uiteraard) niet goed voor je.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:59

Kuggur schreef:
Het is een keuze en ongetwijfeld een betere dan roken. Maar je blijft verslaafd aan de nicotine, en die stof is (uiteraard) niet goed voor je.

Nicotine is niet de boosdoener in een sigaret. Dat zijn al die andere vaak toegevoegde dingen zoals teer en choor.
Het mooie van dampen is, dat je kunt gaan minderen met de nicotine en zelfs helemaal zonder nicotine.
Jammer dat men zich niet eerst ergens in verdiept en dus maar klakkeloos hier dingen neerzet...
zou zeggen, kijk eens op de site van acvoda en op het dampforum.nu. Daar staat veel info op, voor degenen die echt van het roken af willen, maar denken dat het niet kan...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:05

Ik ben nu iets langer dan een maand gestopt. Gaat tot nu toe goed. Maar ik moet wel zeggen dat ik op zaterdagavond elke keer 1 sigaret rook. Juist daarom gaat het mij makkelijk af.. Afgelopen zaterdag was ik het na 3 hijsjes zat en heb ik hem weg gegooid.. Maar op de moeilijke dagen, tel ik af tot zaterdag :') Dus juist omdat ik de deur niet helemaal dicht trek gaat het goed en valt die sigaret dan op zaterdag vies tegen.. Die sigaret zal vanzelf weg vallen.

Op deze zelfde manier ben ik een aantal jaar geleden ook gestopt en dat 3 jaar vol gehouden ( en na een maand of 3 zonder de sigaret op zaterdag) helaas toen weer begonnen toen mijn hele leven in elkaar klapte, stom maar ja.. Nu weer gestopt en nu volhouden :D

Jammer dat hier word gesproken van "Rook lekker verder je kankerstokkies en copd" "e-smokers zijn ook slecht". Laat iedereen gewoon in zijn waarde, de een rookt en de ander niet. Waarom moeten mensen elkaar altijd neerhalen om slechte gewoontes? Je hoeft niet altijd uit te spreken wat je denkt..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:07

Beste Zammie, ik werk in de gezondheidszorg, lees mijn post nou nog eens goed.
Als jij werkelijk meent dat nicotine onschadelijk is leef je in een illusie. Trouwens veel voorkomend onder wat voor verslaafden dan ook (het goed praten van de betreffende stof).
Ja, dampen is beter dan roken. Maar dat maakt het nog niet gezond...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:10

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:11

iedereen heel veel suc6 :)

Spoiler:
ik rook niet hahaha :p

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:18

Hier ook een ik wil niet meer roken (ex) roker
Dit topic komt echt op het perfecte moment

Ik heb vorige week 1,5 dag niet gerookt en toen met m'n stomme kop n pakje gekocht
Nu heb ik eer gistere middag de laatste van dat pakje gerookt

En ja heb het er onwijs moeilijk mee mijn vader rookt die is tijdelijk bij mij en bah wat is het moeilijk!
Ik heb ook paniek aanvallen momenten dat ik echt snak naar die peuk
Mij is 2 weken terug copd geconstateerd en dus echt m'n stok achter die deur om vol te houden!
Ik ben sinds vorige week behoorlijk ziek wat ook niet mee werkt
Ik heb 6/7 jaar lang 1/1.5 pakje per dag gerookt

Wel heb ik t gevoel dat ik n beetje meer lucht krijg al is het maar 0.1% ik merk t wel
Ik proef geen vieze "geur" meer in m'n mond (ja ik proef dat ik niet uit m'n mond stink of beeld het me in haha)
Sta smorgens op en wil zo onwijs graag een peuk pakken
Want m'n vader laat d'r altij eentje liggen voor als ik "trek" heb
En dat maakt t nog veeeeel moeilijker
Door die sigaret wat hij vorige week liet liggen kocht ik ook weer n pakje...

Ja ik heb het onwijs moeilijk maar ik ga d'r voor en hoop dat ik geen terug val meer krijg
Iedereen in m'n omgeving rookt zo wat soms mis ik gewoon die mensen die me motiveren of elkaar motiveren
Ik meld me grAag aan
Wat is dat voor een app?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:31

Tussen schadelijk en gezond zit een heel groot grijs gebied. Water is ook schadelijk als je er te veel van in neemt. De schadelijkheid van nicotine is niet heel hoog en het heeft zelfs een paar positieve eigenschappen. De grootste negatieve eigenschap is, is dat het zo verslavend is.

Daarom is dampen zo'n mooie manier om van het roken af te komen, je inhaleert dan wel nicotine, wat je rustig kunt afbouwen, maar je inhaleert niet de andere gevaarlijke stoffen zoals teer en chloor.
Er word ook niet gezegd dat dampen gezond is, het is alleen een stuk gezonder dan roken, een stuk goedkoper en het stinkt niet zo.

Ik heb bewondering voor de mensen die het lukt om "cold turkey"van het roken af te komen, en daarbij geen vervangers zoeken, zoals snoepen, maar mij lukte het niet. Daarom ben ik blij met mijn damper, begonnen op 18 mg, nu op 6 en straks op 3.

oscar1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:58

ik heb me ook vandaag aangemeld. Hoop dat dit helpt om te stoppen.
Rook al jaren. Ben er een aantal jaar terug bijna een jaar vanaf geweest. Door omstandigheden weer begonnen en het wil me tot nu toe maar niet lukken om weer te stoppen.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:44

Net nu de app uitkomt is mijn telefoon weg voor reparatie :(. Dan maar op de tablet. Ben benieuwd hoe het er uit ziet!

Nessah, ik vind het zo knap dat je op zaterdagavond er gewoon 1 (of een halve) kan roken! Zaterdagavond is mijn grootste zwakte, maak van 1 sigaret zo weer een pakje..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:59

Kuggur schreef:
Beste Zammie, ik werk in de gezondheidszorg, lees mijn post nou nog eens goed.
Als jij werkelijk meent dat nicotine onschadelijk is leef je in een illusie. Trouwens veel voorkomend onder wat voor verslaafden dan ook (het goed praten van de betreffende stof).
Ja, dampen is beter dan roken. Maar dat maakt het nog niet gezond...

De boosdoener van kanker is o.a. teer.niet de nicotine.
Wat betreft verslaafd, ja klopt... ik ben een verslaafde. Dat is denk ik iedere roker, anders wil je toch niet steeds weer een sigaret. Dus ik wil het niet goed praten, maar voor degenen die NIET kunnen stoppen is dampen een veel betere/gezondere verslaving.
Ik heb in mijn rookjaren al veel verschillende dingen geprobeert, maar lukte me niet om te stoppen. Nu met dampen dus eindelijk wel. En laat ik en mijn hubsie daar nu ontzettend blij mee zijn...Hubsie is een niet roker...