Wat eet jouw (school/oppas)kind? Meningen gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Wat eet jouw (school/oppas)kind? Meningen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:17

Mijn zoon (4,5jr, groep 1) krijgt voor het 10-uurtje wisselend fruit, noten, komkommer of een koekje mee + een pakje drinken. Voor het overblijven krijgt hij een boterham met hartig beleg, stuk komkommer/kleine tomaatjes en een pakje schoolmelk.
Alleen zouden de kinderen hun brood op moeten eten tussen de middag, maar hij komt vaak zat thuis met alleen zijn worst eraf.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:31

Bij ons is een continu rooster, pauzehapje heeft school het liefste fruit maar een liga mag ook, in de middagpauze eet iedereen brood, nemen de kinderen drinken van thuis mee en evt komkommer in stukjes, snoeptomaatjes ed.

Ik vind de regel geen snoep goed. Zo voorkom je dat kinderen die geen snoep krijgen jaloers worden, of kinderen het snoep eten en de rest weggooien

Volgens mij gaat de school nog deelnemen aan het project schoolfruit, dan hoeven we geen fruit meer mee te geven. Goed idee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 14:33

over traktaties, er worden GEEN traktaties gegeven met verjaardagen. Kindje krijgt wel een kroon op, maar met 32 kinderen zou anders elke week wel een traktatie zijn

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:38

Hoe ga jij als ouder, oppas of leerkracht om met de voeding van je kind op school?

Wat geef je je kind mee voor kleine en grote pauze?
Mijn oudste dochter (brugklas) krijgt 2-3 sneetjes brood mee (besmeert ze zelf), een stuk fruit of een ligakoek en wat drinken (meestal neemt ze gewoon een flesje water mee, dat vindt ze zelf het lekkerst). Op school koopt ze daar nog weleens thee bij. Jongste (groep 5) eet ook 3 sneetjes brood die ze zelf belegt, meestal met worst of kaas. Verder een appel of een banaan voor de kleine pauze, een pakje drinken (meestal sap, soms chocomel) en een beker melk of ranja.

Wat vind je van eetafspraken op school met betrekking tot wat er wel en niet in het lunchtrommeltje mag, en wat voor traktaties er mogen?
Die zijn er niet bij ons op school, alleen dat ze geen frisdrank of snoep mee mogen krijgen en dat lijkt me logisch. Er zou wel mogen worden afgesproken dat het allemaal wel wat minder mag, je ziet nu dat ouders neigen om tegen elkaar op te bieden qua traktaties. Dat lijkt wel steeds gekker te worden.

Zijn er überhaupt eetafspraken op de school waar jouw kind heen gaat?
Niet of nauwelijks dus.

Wat heeft de school hier voor aandeel in of welk aandeel zou de school hierin móeten hebben, naar jouw mening?
Zoals gezegd zou de school best mogen aangeven dat traktaties de spuigaten niet uit moeten lopen. Verder - als het niet heel gek loopt, vind ik het prima als een kind eens een dag geen fruit bij zich heeft maar een koek. Overkomt mij ook weleens, met name op maandagochtend na een druk weekend :=