Rook jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rook jij?

Ja
187 (19%)
Nee
689 (72%)
Soms
78 (8%)

Totaal aantal stemmen: 954

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:04

eenitraM schreef:
melody7 schreef:
Ik rook niet, zie het nut er niet van in. Het is duur, ik vind het stinken en het is nog slecht voor je ook.. Ik heb het nooit geprobeerd en ga het ook nooit proberen

Weet je wat slecht voor je is? Leven. Stop dan maar met leven, leven is slecht want van leven ga je dood.

Dát vind ik zo'n slecht excuses...

Fietsen is slecht voor je, patatje oorlog is slecht voor je, plastic is slecht voor je. Alles is tegenwoordig slecht voor je...

Nou, ik vergroot toch liever niet m'n kansen op longkanker :=
En je kan ook leven zonder te roken, rare opmerking..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:04

Ik rook niet :-)
Ben opgegroeid thuis met een heel gezin vol zware rokers (zowel moeder, vader als oudere zus) en gezworen dat ik er nooit mee zou beginnen. Het stinkt verschrikkelijk; ik ruik het meteen als ik bij een roker in de auto stap of op bezoek kom thuis. Bovendien is het vreselijk duur en dat geld kan ik beter aan andere dingen besteden. Bovendien is mijn opa vorig jaar na een lange en zeer pijnlijke strijd met longkanker (waarschijnlijk door het roken) gestorven.

Ik vind het prima dat andere mensen roken. It's their loss ;-) zo lang ze het maar niet in m'n buurt doen, want het is geen geheim dat passief roken ook schade kan toebrengen. Ik zou het ook absoluut niet oké vinden mocht mijn vriend beginnen met roken. Vind dat zo'n afknapper...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:05

Ik heb jaren gerookt, maar gelukkig nu al 2 jaar er vanaf! :D En echt niet dat ik weer begin! Sigaretten zijn rommel, je hebt er niks aan, en ik voel me veel prettiger sinds ik niet meer rook :D

Adamootje

Ik rook niet maar ik drink zo af en toe een wijntje, heerlijk! Als iemand wil roken ga ik hem/haar niet lastig vallen met hoe ongezond dat wel niet is.

maralyn

Nee,

Ik heb ook nooit de intentie gehad om te gaan roken.
Al mijn "vrienden" en "klasgenoten" vonden het stoer om te roken.
"Kijk!! Ik heb ook een peuk!! Aah nee, de congierge snel uitmaken"
En werden ze gepakt, hadden ze 2 blokweken te pakken.

Mijn ouders rookten beide. Een sigaren ander sigaretten.

Ik heb 1 hijs genomen omdat ik naar het VMBO moest, om te kijken of ik zou gaan roken of niet.
Nou, ik heb heerlijk toiletpot geknuffeld hoor!!
Nooit en dan ook nooit weer.

Al mijn ex vriendjes rookten, of rookten stiekem. Zelfs in de "keet" heb ik nooit zo iets gehad van : Oh geef mij er ook een.
Zelfs niet met alchohol. Ik voelde er gewoon niets voor.

Ja, dan mag je mij braaf noemen. Maar ik ga niet doen, wat een ander mij opdraagt, of wat een ander van mij verlangt, omdat het zo stoer is.
Dan maar niet stoer hoor!!

Sterker nog. Ik merk het nu, laatste 2 jaren op het MBO, dat het roken wat minder wordt.
Of er komt minder bij.
Ik lig er niet wakker om, of je nu wel rookt of niet rookt.
Ik vind het alleen wel erg plezierig, als je het niet doet, als ik aan het eten ben.

Mijn huidige vriend is gestopt met roken.
Het is gewoon te duur... punt.

En tot op de dag van vandaag, steun ik hem, en heb ik hem gesteund. Hij is er straks 1 jaar vanaf.

melody7

eenitraM schreef:
melody7 schreef:
Ik rook niet, zie het nut er niet van in. Het is duur, ik vind het stinken en het is nog slecht voor je ook.. Ik heb het nooit geprobeerd en ga het ook nooit proberen

Weet je wat slecht voor je is? Leven. Stop dan maar met leven, leven is slecht want van leven ga je dood.

Dát vind ik zo'n slecht excuses...

Fietsen is slecht voor je, patatje oorlog is slecht voor je, plastic is slecht voor je. Alles is tegenwoordig slecht voor je...

Zelfmoord plegen omdat het toch komt, ik kan het eens overwegen ja :j

Nee sorry, maar je begrijpt toch wel wat ik bedoel? Uiteindelijk adem je gewoon giftige stof in. Dat een ander dat wil heb ik geen problemen mee maar ik hoef het niet, schiet al in een hoestbui als ik een keer in een dikke walm sta laat staan als ik zelf zou roken.

Grapjasjes12

MarlindeRooz schreef:
Wat moet je dan nu een geld overhouden nu je niet meer zoveel rookt. :=

Ik heb het, helaas, nooit opgespaard, het gaat dus ongemerkt gewoon op aan andere dingen.
Om nog irritanter te zijn: na het stoppen ben ik alleen maar slanker geworden :') (wel door ijzere discipline).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:07

Ach..

Roken is niet dodelijk. Roken KAN dodelijk zijn. Net zoals autorijden dodelijk kan zijn. En vliegen. En zwemmen. En zonnen. En patatjes oorlog. En parachutespringen. En fietsen. Levensgevaarlijk dat fietsen. Meteen verbieden. Of hooguit buiten in aparte ruimten achter glas. Alles wat leuk is in het leven is dodelijk. En weet je wat het allergevaarlijkst is? Leven. Van leven ga je dood. Honderd procent zeker. Dat moeten ze verplicht op kraamkamers laten kledderen: Van leven ga je dood.

Tijd geleden bovenstaand stukje tekst gevonden op het internet en vond 'm briljant :+

En nee, ik rook zelf niet, want ik zou niet weten hoe dat uberhaupt moet. Ben ik dan dom? Vast wel. :') Ik rook zelf dus niet, m'n vriend heel sporadisch een sigaar en ik heb vrienden en familie die roken, maar ook die absoluut niet roken.

Tammy_

Re: Rook jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:09

nee. ik vind het stinken, en het kost zo veel geld! dat geld besteed ik dan liever aan een avondje bioscoop, of een extra les met mn paard :)

gelukkig deelt vriendjelief mijn mening :D een ex rookte, en ik kon er maar niet aan wennen dat zn kleding naar rook stonk. bah :r

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:10

Nee, en nooit geprobeerd ook niet. Ik heb een moeder die COPD heeft overgehouden aan die troep en een lolletje is het niet. Vind het gruwelijk dom als jonge mensen nu nog gaan beginnen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:11

Nee ik rook niet, nooit gedaan en ook nog nooit behoefte aan gehad. En dat terwijl de rest hier wel allemaal roken.
Om de doodsimpele reden dat ik het gewoon hartstikke smerig vind.

En nadat we paps een aantal maanden geleden bijna tussen 6 plankjes hebben kunnen leggen, doordat zijn aders helemaal dicht zaten, heb ik er alleen nog maar een grotere afkeer van gekregen.

Vind het trouwens wel opmerkelijk dat er hier mensen zijn die beweren niet te roken, maar op feestjes wel af en toe een sigaret opsteken. Dan rook je toch?! :?

Unicorn_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:12

Ik heb 2 jaar gerookt.
Inmiddels al 1,5 jaar gestopt, vieze bende.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:13

Nee, ik rook niet. Ik vind het stinken en kan me dus niet voorstellen dat het lekker 'smaakt' (?). Heb er dus geen behoefte aan. Daarbij is het gewoon echt zonde van je geld. :+

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:13

Nooit gerookt, en ben ook niet van plan het te gaan doen. Ooit, ooit in mijn leven zal ik het vast een keer proberen, want ja, een mens is nieuwsgierig! Maar nee echt, als ik er nu over na denk dan ga ik nooit roken!! Ik vind het zo ontzettend zonde van het geld, plus dat je hartstikke veel plezier zonder kan hebben! Bovendien is het óók nog eens slecht voor de gezondheid. Nou wat wil je nog meer!?

Roken is voor mij een nee.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:14

Nee, ik rook niet :)
Mijn moeder heeft me op jonge leeftijd eens een trekje laten nemen van haar sigaret, omdat ze wist dat de eerste ervaring vaak gewoon vies is. Sindsdien nooit meer interesse gehad om te gaan roken, want wat vond ik dat afschuwelijk smerig :+

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:15

Ik rook niet maar me vriend wel. Mijn ouders ook allebei. Heb het nog nooit geprobeerd ook niet. Maar iedereen moet het zelf weten en vind het ook niet erg dat mijn vriend rookt.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:18

Froukje1993 schreef:
Nee ik rook niet, nooit gedaan en ook nog nooit behoefte aan gehad. En dat terwijl de rest hier wel allemaal roken.
Om de doodsimpele reden dat ik het gewoon hartstikke smerig vind.

En nadat we paps een aantal maanden geleden bijna tussen 6 plankjes hebben kunnen leggen, doordat zijn aders helemaal dicht zaten, heb ik er alleen nog maar een grotere afkeer van gekregen.

Vind het trouwens wel opmerkelijk dat er hier mensen zijn die beweren niet te roken, maar op feestjes wel af en toe een sigaret opsteken. Dan rook je toch?! :?

Je kon toch kiezen tussen ja, nee en soms, volgensmij zeggen die allemaal soms hoor :+. Of bedoel je meer in het algemeen?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:26

phormicola schreef:
Al bijna twee jaar niet meer :D Ik rookte 50 sigaretten per dag, als ik kan stoppen dan kan iedereen het :')

:wow: 50 jeetje :=
Had je wel eens géén sigaret in je mond? :))

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:29

Nee ik rook niet.

Ik heb het wel eens geprobeerd, ik vond het niet heel vies maar ook niet zo lekker dat ik het vaker zou willen doen. Ik snap niet waarom het zo verslavend is voor sommige mensen...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:34

phormicola schreef:
Al bijna twee jaar niet meer :D Ik rookte 50 sigaretten per dag, als ik kan stoppen dan kan iedereen het :')

:wow: :wow:
Respect hoor! _/-\o_

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:42

ik rook al 36 jaar :\ ben een paar jaar gestopt [ samen met mijn man ] toen we zwanger wilde worden
helaas daarna weer begonnen, het is echt een verslaving
rook nu ong 3 pakjes per week en probeer niet meer te roken dan dat
alleen in stress situaties rook ik meer......

ik hoop dat mijn zoon niet gaat roken, nu [ is 15 ] vind hij het zonde geld en vies
niet als wij roken [ niet in huis ] daar geeft hij niet om dat ruikt zelfs lekker zegt hij
maar zelf roken :r :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:46

Ik rook wel. Al 10 jaar. De plannen zijn er om te stoppen maar ik ben van mening dat je er zelf voor 900% achter moet staan om succesvol te kunnen stoppen. En dat sta ik nu niet.
Wat ik wel jammer vind is dat je als roker behandeld word alsof je een paria bent. Over mensen die het vervelend vinden als er rook ik hun gezicht komt; weet je wat ìk vervelend vind? Dat ik aan alle kanten rekening probeer te houden met niet-rokers. Ik sta buiten in de regen zo ver mogelijk bij mensen vandaan en wat doen niet-rokers? Doodleuk naast me komen staan. Niet rokers horen droog in het bushokje, zodat ik veilig en alleen in de regen mijn sigaretje kan nuttigen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:47

Ja ik rook ook al jaren.. En ik rook veel, een pakje per dag red ik met gemak. Maar goed, ik gebruik het ook als hongerstiller.

Heb ook wel eens stoppogingen ondernomen, maar geen blijvende :+

En waarom ik rook? Ach, ik ben begonnen om stoer te doen en ik moet eerlijk bekennen dat ik het lekker vind. Heb er zelf ook geen last van dat ik rook en als iemand er wel last van heeft ben ik ook wel bereid om mij aan te passen.

Vind het wel jammer dat niet rokers soms zo denigrerend kunnen doen naar rokers. :j

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:48

Nee ik rook niet.
Toen ik 15 was heb ik het wel geprobeerd.
Ik zat in een dip en vrienden vertelde dat ik me van roken wel beter ging voelen.

Prima 'draai maar' riep ik.
Na de eerste hijs flink hoesten, een vieze smaak in mijn keel..
Ik werd enorm licht in mijn hoofd en was in een klap enorm ziek.

Bleek zware shag te zijn :')

Na die ene keer nóóit meer een sigaret aangeraakt of er überhaupt over na gedacht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:51

Ik rook niet. De vraag waarom niet vind ik nogal overbodig. :=