Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mioux schreef:Ik rook ook.... Dat t niet fris ruikt, ja daar heb je kauwgom voor en mintjes etc
die gebruik ik ook gewoon na t roken...
MarlindeRooz schreef:Je kan hem toch niet verplichten om niet te roken omdat jij er tegen bent?![]()
Meer dan aangeven hoe vervelend je het vind kan je niet doen, dat hij daar geen rekening mee houd is zijn keuze.
We zij nu vier jaar verder en heel gelukkig rookloos. 
KimD schreef:MarlindeRooz schreef:Je kan hem toch niet verplichten om niet te roken omdat jij er tegen bent?![]()
Meer dan aangeven hoe vervelend je het vind kan je niet doen, dat hij daar geen rekening mee houd is zijn keuze.
Dat heb ik dus wel gedaan. Ik eruit of de sigaretten eruit. Zijn keuze weet je wel.We zij nu vier jaar verder en heel gelukkig rookloos.
Zijn ouders en die van mij roken, maar in ons huis wordt buiten gerookt. Ik wil het niet in huis hebben.![]()
Ik voel precies hetzelfde als jij, ik vind het ontzettend smerig en toen ik erachter kwam dat hij rookte was mijn keuze al snel duidelijk, en dat is hem voor de keuze stellen.
PowerReiner schreef:Ik begrijp dat er mensen zijn inderdaad die er echt vies van zijn, en ik begrijp ook dat je niet wilt dat je huis erdoor vergalt wordt, maar om meteen zo drastisch te doen. Kom zeg.
Ik zou het persoonlijk heel goed begrijpen dat mijn partner het vies vind, zal daarom ook buiten gaan staan of tenminste direct onder een goed werkende afzuigkap.
Je hele leven vergallen is nogal vergezocht of niet. Als je partner gewoon rekening met jou houdt valt het allemaal wel mee denk ik zo.
@ TS, als ik je een tip mag geven, ga hem niet voor die keuze zetten. KimD heft echt geluk dat het voor haar goed uitgepakt heeft, maar als je verder wilt met je vriend dan is dit niet echt een optie.
Mioux schreef:@kimD vind dat je wel makkelijk praat met dit stukje:
Als een partner niet bereid is te stoppen, wat voor partner is het dan ? Iemand die sigaretten verkiest boven liefde... nou nou. Het vergt alleen wat doorzettingsvermogen om te stoppen en dat willen de meeste niet.
Er moet buiten doorzettingsvermogen een wil zijn, als die er al niet is kom je niet ver. Mensen die niet roken snappen helemaal niet hoe verslavend een sigaret is. Dus vaak praten die ook heel makkelijk alsof het maar een stuk papier is die je weggooit.
Dingen opgeven voor je partner vind ik op zich niet echt een goed iets, je beperkt jezelf of je partner. Je aanpassen is een ander verhaal, buiten roken, peuken opruimen etc allerlei dingen kan je er mee doen. Ja dat t stinkt en de kleren, waarom koos je dan uberhaupt voor diegene als je wist dat die rookte? Als je perfecte match een niet roker is, zou je ook moeten kiezen voor een niet roker lijkt mij.
Vraag me ook wel af hoe men het zou vinden als hun een keuze zouden krijgen, wat als je partner vind dat paardrijden niks is? risico's elke dag opnoemt en elke keer klaagt? zou je dat dan ook opgeven? Ondanks dat het misschien geen verslaving is, of voor sommige misschien wel, zou je dat ook doen voor je partner? Of moet alleen je partner dingen inleveren en jij zelf niet bij wijze van ?
ik krijg teveel last van de geur (prikkelt de longen teveel) en sowieso moet ik niet in de rook komen. KimD schreef:Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.
Courses schreef:Hi all.
Ik wist niet helemaal hoe ik het topic moest noemen dus ik hoop dat 't een beetje omvattend is zo
Al sinds ik mij kan heugen heb ik echt een grote hekel aan roken. Het heeft me nooit op geen enkel moment dan ook aantrekkelijk geleken en met alle nadelen die er aan vast zitten zie ik echt niet in waarom mensen het doen.
Waarom ik er zo'n hekel aan heb? Pfoeh, zoveel redenen.
- Het stinkt
- Het is enorm ongezond
- Enorm onaantrekkelijk met zo'n peuk in je mond
- Het is ontzettend duur
- Op langer termijn zal het toch wel meer schadelijk zijn dan dat iedereen voor ogen heeft
- Het laat vaak enorm veel zooi achter (op een paar bewuste mensen na dan)
Nooit heb ik er echt problemen mee gehad als iemand rookt, daar kiezen ze immers zelf voor. In mijn vriendenkring zijn er dan ook genoeg mensen die roken, no problemo. Ik ben niet iemand die sigaretten gaat afpakken, doorknippen, pakjes weggooien o.i.d. Het is echt hun eigen keuze.
Totdat ... ik mijn vriend leerde kennen die er zo ongeveer het tegenover gestelde van denkt. Die heeft een lange tijd vast gerookt en doet 't nu nog wel sporadisch. Ruzie's erover gehad? Jazeker. Ik heb het idee dat hij mijn punt niet begrijpt en niet in ziet hoeveel moeite ik ermee heb dat iemand waar ik zoveel om geef niet ziet dat het mij gewoon pijn doet als 'ie rookt. Elke keer komt het excuus dat het 'niks met elkaar te maken heeft' en 'dat ik het me niet aan moet trekken' .. Maar hoe dan? Ik weet serieus echt niet hoe ik dat niet moet doen.
Nu zullen er vast wel Bokkers zijn die zich hierin herkennen of de situatie zelf hebben meegemaakt. Hoe gaan jullie hiermee om/zijn jullie hiermee om gegaan? Ik ben het gezeik erom meer dan beu maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar er niet mee te zitten blijkbaar. Hoe fix je zoiets? Toen we elkaar leerden kennen wisten we van elkaar hoe we erover dachten, dus daar zit 't 'm ook niet in. Ik wil 'm niks verbieden, ik vraag dan ook niet om tips om 'iemand te laten stoppen met roken'.
Gezien dit een serieuze vraag is hoef ik geen bijdehante opmerkingen of onzinnige reactie's.
mang schreef:KimD schreef:Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.
Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?
ben ik t ook mee eens