Roken ... de afkeer ertegen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:34

Wat frustrerend dat hij geen moeite wil doen om je te begrijpen.
Kan me voorstellen dat dat ruzie heeft.
Laten stoppen kan idd niet, dat moet hij echt zelf willen. Maar rekening houden met jou is wel belangrijk.(Dus buiten uit je buurt en daarna kauwgom) Dat is dan een compromis.
Wil hij dat niet, dan zou dat voor mij wel een breekpunt zijn.
Net als moeite doen om je te begrijpen trouwens... vind dat wel basisvoorwaarden voor een goede relatie.

Dus iets verzinnen dat hij je gaat begrijpen, zal niet helpen. Hij moet zelf open staan om je willen te begrijpen. Dat jij het anders ervaart dan hij - dat is wat hij moet begrijpen. Niet dat de 1 "gelijk" heeft, want daar heeft het niks mee te maken

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:35

Je vriend weet hoe je over roken denkt. Dus je hoeft het niet uit te leggen als je ergens naar toe gaat en in een" niet roken" gedeelte gaat zitten. Vaker op visite gaan naar vrienden die net als jij, niet roken en waarom bij rokers gaan staan?
Ik en mijn man roken niet. Dat heeft soms gevolgen, maar we gaan beiden niet in rookruimtes bij vrienden staan.
Wij staan elders en er komen snel genoeg vrienden bij ons praten.
Het gekke is. Thuis zet ik nooit een asbak op tafel, maar heb er wel 1. Het gebeurt zelden dat iemand om een asbak vraagt , een verstokte roker gaat buiten staan.
Indien mijn man wel zou roken, dan is dat oké, maar hij mag dan elk jaar het plafond witten en vaker behangen, want ik wil niet in een vergeeld huis wonen.
Persoonlijk vind ik het niet onder "zeuren" vallen als je vraagt of je vriend wil stoppen. Maar je kunt er ook niet eeuwig over doorgaan, dat heb je zelf ook wel door. Dat hij je punt niet ziet, is jammer en soms mag je je afvragen hoeveel water je bij de wijn wil doen in een relatie. Het is best mogelijk als je niets zegt, maar laat blijken hoe vervelend je roken vind (het niet zoenen na een sigaret, vind ik een goede tip van Azmay), hij steeds meer rekening met je gaat houden. Je hebt al gelezen...er is geen remedie om iemand te laten stoppen....
Het is mij wel opgevallen hoeveel rokers rekening houden met het feit , dat een ander niet in de rook wil staan.
Dat is vreselijk aardig! Dat je vriend minder is gaan roken, is ook een begin! Misschien is laten blijken dat je dat waardeert een beter alternatief, dan zeggen dat je wil dat hij stopt?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:35

Dat iemand wil roken, prima. Ik zelf zou het nooit doen om alle redenen die er te verzinnen zijn (duur, slecht voor de gezondheid, stinkt, verslavend, ect). Wat ik wel vervelend vind is als rokers geen rekening houden met mensen die dit niet doen. Rook inademen is schadelijk, als roker moet je je verantwoordelijkheid nemen en er voor zorgen dat je anderen hun gezondheid niet kan schaden.

Dat is dus ook datgene dat ik als 'eis' aan je vriend zou stellen: jij wil geen rook inademen. Plus daarbij zijn verslaving niet onderhouden (als in geld, sigaretten kopen ect). Maar als dit niet genoeg is voor jou, tja...dan lijkt het met toch een zwaar onderwerp in de relatie.
Laatst bijgewerkt door Yucca op 17-09-14 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:37

Ik denk dat je er weinig aan kan doen. Hij doet niks fout en jij ook niet geloof ik, jullie zitten op een andere golflengte. Het enige wat ik kan bedenken is dat je naar een psycholoog gaat, maar ik denk dat die er ook weinig mee kan. Je zal het toch echt moeten accepteren of hij zal voor jou moeten veranderen, maar dat laatste wil je niet. Overigens wil ik geen rokende partner, ik heb als ambitie dat mijn partner samen met mij oud wordt en ik vind roken daarbij een te groot risico. Ik heb geen zin om iemand te gaan verzorgen die deze risico's neemt, maar ja.. dat is nu geen oplossing voor jouw probleem. Ik denk dat er genoeg bokkers zijn die anti-roken zijn, alleen die zijn niet een relatie aan gegaan met een rokend iemand. Je hebt het jezelf erg lastig gemaakt.

Hoe je het wellicht zou kunnen accepteren is door met rokers te praten over hun beweegredenen om te roken zodat je begrip voor de situatie krijgt. Om het te accepteren zal je moeten begrijpen waarom hij wil roken en daar respect voor moeten creeren.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:46

Ik heb zelf ook echt een afkeer tegen roken en kan dus alleen maar hopen dat mijn vriend er nooit mee begint. Gelukkig is hij die leeftijd nu ook wel een beetje voorbij, om te gaan proberen. Mocht hij wel beginnen, zou ik daar toch echt wel mijn eisen over stellen. Ik vind het super smerig, dus zoenen kan hij dan echt wel vergeten. banketstaaf misschien, maar ik vind het gewoon echt vies en ik denk dat het dan vanzelf wel minder leuk wordt. Ook op feestjes (waar ik niet eens bij ben) wil ik niet dat hij rookt, het kan zo makkelijk uitlopen op meer en ik zou het gewoon echt jammer vinden als hij er dan toch voor valt. Of ik de relatie zou beëindigen, dat weet ik niet. We zijn ruim 4 jaar samen en dat zou je dan voor zoiets stoms weg moeten gooien.

Een vriendje van vroeger rookte wel, maar toen vond ik het roken zelf minder erg. Zat toen nog in de fase dat dat er wel stoer uit zag. Maar hij rookte alleen buiten en niet als ik erbij was, dat vond ik wel fijn. Vind dat je zulke eisen zeker wel kan stellen. Je wil het hem niet verbieden, maar je kan wel zorgen dat jij er zelf niks van meekrijgt. Lijkt mij echt niet teveel gevraagd voor hem.

Duhelo

Re: Roken ... de afkeer ertegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:55

Hier net hetzelfde. Ik anyi roker. Vriend verstokte roker. En ik gruwel ervan. Die geur in hem, in zijn vingers, de smaak. Bleh.
Spontane intimiteit gebeurd hier niet boor handen en tanden gepoetst zijn...
Maar altijd dat roken vlak voor we id auto of lift stappen... gruwel...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:55

Ik snap dat het vervelend is, maar je wist wel van tevoren dat hij rookte. Verwachten dat hij ermee stopt zal je alleen maar teleur doen stellen zolang dat niet gebeurd. Je kan echter wel afspraken maken over de momenten waarop jullie samen zijn, zoals hierboven ook al wordt geopperd. (Het niet zoenen zonder kauwgom, niet roken waar jij bij bent)

Mijn vriend rookte ook toen we een relatie kregen. Ik heb het hem nooit zien doen en hij wist dat ik het ook niet echt fijn vind. Hij is dan ook in onze eerste week samen al gestopt, uit zichzelf! We hadden het er niet eens echt over gehad, ik had er immers nog geen last van gehad bij hem.
Maar juist doordat hij het uit zichzelf deed, is het hem ook gelukt. Iemand moet het echt zelf willen, welke reden hij/zij daar ook voor heeft, dat werkt het beste..

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:03

Mioux schreef:
Ik rook ook :) .... Dat t niet fris ruikt, ja daar heb je kauwgom voor en mintjes etc :) die gebruik ik ook gewoon na t roken...

Het probleem is alleen dat de geur niet alleen in je mond zit. Het gaat in je hele kleding en je haar en je huid zitten. al bij 1 sigaret.
En geloof me. Een niet-roker ruikt dat meteen. Het is gewoon niet te verbloemen met pepermuntjes of deo of parfum of iets anders. De rooklucht blijft om je heen hangen.

@TS:
Begrijp ik goed dat je vriend wil dat jij blij voor hem bent dat hij rookt? Dat jij hem daarin steunt? Of irriteert hij zich er gewoon aan dat iedere keer dat hij een sigaret opsteekt jij er wat van zegt of een vies gezicht trekt?

In het 1e geval lijkt me dat hij dan geen respect voor JOUW mening/gevoel heeft en wil dat jij van mening veranderd. Als dat zo is, zou je nog eens goed moeten nadenken of jullie wel bij elkaar passen. Respect hoort van beide kanten te komen.
In het 2e geval zou jij inderdaad iets aan je houding moeten veranderen of een andere vriend zoeken. Je weet dat hij rookt, hebt hem ook zo geaccepteerd als vriend. Als hij netjes buiten rookt, waarom zou jij dan nog commentaar leveren/vieze gezichten trekken? Ergens moeite mee hebben is 1 ding, maar als je jezelf er constant aan irriteert/ergert is het iets anders.... Dat is een waarschuwing dat je relatie geen levensvatbaarheid heeft en een keer stuk zal gaan. Waarschijnlijk op een rotmanier.
Laatst bijgewerkt door zippora op 17-09-14 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:03

MarlindeRooz schreef:
Je kan hem toch niet verplichten om niet te roken omdat jij er tegen bent? :o
Meer dan aangeven hoe vervelend je het vind kan je niet doen, dat hij daar geen rekening mee houd is zijn keuze.

Dat heb ik dus wel gedaan. Ik eruit of de sigaretten eruit. Zijn keuze weet je wel. :P We zij nu vier jaar verder en heel gelukkig rookloos. :j

Zijn ouders en die van mij roken, maar in ons huis wordt buiten gerookt. Ik wil het niet in huis hebben. :n

Ik voel precies hetzelfde als jij, ik vind het ontzettend smerig en toen ik erachter kwam dat hij rookte was mijn keuze al snel duidelijk, en dat is hem voor de keuze stellen.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:08

mijn man is een roker en ik ben anti rook.. heel handig haah. Maar we hebben gewoon de afspraak dat hij buiten rookt. en aangezien hij het ongezellig vind om buiten te gaan staan terwijl ik binnen ben rookt hij thuis een stuk minder! *\o/*
En als hij net gerookt heeft en hij wil me zoenen dan moet hij het doen met een kusje op mijn wang whahahahahah :+

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:09

Stel je bent van nature dik aangelegd en je vriend zou je gaan verbieden om patat te eten, koekjes enz, en je zou dat hier op bokt plaatsen, nou dan zou het forum te klein zijn, dan zou er staan,
hij moet je nemen zoals je bent. Terwijl obesitas bijvoorbeeld ook niet zo gezond is.

Je kunt wel vragen om in jou huis niet binnen te roken, je standpunt uitleggen, proberen te overtuigen,
maar eisen. Tja vind ik wat ver gaan.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:11

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:
Je kan hem toch niet verplichten om niet te roken omdat jij er tegen bent? :o
Meer dan aangeven hoe vervelend je het vind kan je niet doen, dat hij daar geen rekening mee houd is zijn keuze.

Dat heb ik dus wel gedaan. Ik eruit of de sigaretten eruit. Zijn keuze weet je wel. :P We zij nu vier jaar verder en heel gelukkig rookloos. :j

Zijn ouders en die van mij roken, maar in ons huis wordt buiten gerookt. Ik wil het niet in huis hebben. :n

Ik voel precies hetzelfde als jij, ik vind het ontzettend smerig en toen ik erachter kwam dat hij rookte was mijn keuze al snel duidelijk, en dat is hem voor de keuze stellen.

BAM! Lekker oppervlakkig. Komt de liefde van je leven tegen en werkt die gewoon de deur uit vanwege een nare gewoonte. Je hebt mazzel dat hij gestopt is, echt. Als iemand mij die keuze zou geven zou ik alleen daarom al niet met diegene verder willen, ongeacht waar het over gaat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:17

Als hij niet gestopt was, was ik gegaan. Uiteindelijk is het inderdaad de liefde van mij leven, maar dat was hij niet geweest als hij rookte. Er zijn mensen zoals TS en ik die er echt vies van zijn, ik vind het dus ook bij mijn ouders vies, daar is het ook mee begonnen. Alles stinkt, alles is geel. :r

Ik ga echt niet mijn hele leven vergallen met iemand die vind dat hij moet roken en ons huis vergallen daarmee.. Nee sorry daarvoor moet ik iets te hard werken voor hetgeen wat we hebben. :n

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:25

Ik begrijp dat er mensen zijn inderdaad die er echt vies van zijn, en ik begrijp ook dat je niet wilt dat je huis erdoor vergalt wordt, maar om meteen zo drastisch te doen. Kom zeg.

Ik zou het persoonlijk heel goed begrijpen dat mijn partner het vies vind, zal daarom ook buiten gaan staan of tenminste direct onder een goed werkende afzuigkap.

Je hele leven vergallen is nogal vergezocht of niet. Als je partner gewoon rekening met jou houdt valt het allemaal wel mee denk ik zo.

@ TS, als ik je een tip mag geven, ga hem niet voor die keuze zetten. KimD heft echt geluk dat het voor haar goed uitgepakt heeft, maar als je verder wilt met je vriend dan is dit niet echt een optie.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:33

Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.

En ja mij hele leven zou vergald zijn, mijn hele leven zou ik in die rotzooi moeten zitten. Nee sorry, dan had ik wel iemand gezocht die niet rookte. Nu is het wel duidelijk dat het houden van is, en daarbij spaart het ontzettend veel geld en hoef ik me niet te schamen als we ergens naartoe moeten.

Sowieso, ik wil absoluut niet dat er gerookt wordt in huis als er kinderen komen, dus dan had hij een probleem gehad. Dus maar beter het probleem meteen aanpakken en voila.

Als een partner niet bereid is te stoppen, wat voor partner is het dan ? Iemand die sigaretten verkiest boven liefde... nou nou. Het vergt alleen wat doorzettingsvermogen om te stoppen en dat willen de meeste niet.

Zou eens willen weten hoe mensen erover zouden denken als het drugs zouden zijn geweest, of gokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:35

Toen ik mijn vriend leerde kennen was ik een totaal-niet-roker en hij een zeer verstokt roker :)

Onze oplossing: ik ben beginnen roken - was heel gezellig, en een jaar later zijn we samen gestopt.

De gulden middenweg! ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:37

@kimD vind dat je wel makkelijk praat met dit stukje:

Als een partner niet bereid is te stoppen, wat voor partner is het dan ? Iemand die sigaretten verkiest boven liefde... nou nou. Het vergt alleen wat doorzettingsvermogen om te stoppen en dat willen de meeste niet.

Er moet buiten doorzettingsvermogen een wil zijn, als die er al niet is kom je niet ver. Mensen die niet roken snappen helemaal niet hoe verslavend een sigaret is. Dus vaak praten die ook heel makkelijk alsof het maar een stuk papier is die je weggooit.

Dingen opgeven voor je partner vind ik op zich niet echt een goed iets, je beperkt jezelf of je partner. Je aanpassen is een ander verhaal, buiten roken, peuken opruimen etc allerlei dingen kan je er mee doen. Ja dat t stinkt en de kleren, waarom koos je dan uberhaupt voor diegene als je wist dat die rookte? Als je perfecte match een niet roker is, zou je ook moeten kiezen voor een niet roker lijkt mij.

Vraag me ook wel af hoe men het zou vinden als hun een keuze zouden krijgen, wat als je partner vind dat paardrijden niks is? risico's elke dag opnoemt en elke keer klaagt? zou je dat dan ook opgeven? Ondanks dat het misschien geen verslaving is, of voor sommige misschien wel, zou je dat ook doen voor je partner? Of moet alleen je partner dingen inleveren en jij zelf niet bij wijze van ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:38

PowerReiner schreef:
Ik begrijp dat er mensen zijn inderdaad die er echt vies van zijn, en ik begrijp ook dat je niet wilt dat je huis erdoor vergalt wordt, maar om meteen zo drastisch te doen. Kom zeg.

Ik zou het persoonlijk heel goed begrijpen dat mijn partner het vies vind, zal daarom ook buiten gaan staan of tenminste direct onder een goed werkende afzuigkap.

Je hele leven vergallen is nogal vergezocht of niet. Als je partner gewoon rekening met jou houdt valt het allemaal wel mee denk ik zo.

@ TS, als ik je een tip mag geven, ga hem niet voor die keuze zetten. KimD heft echt geluk dat het voor haar goed uitgepakt heeft, maar als je verder wilt met je vriend dan is dit niet echt een optie.

Hier sluit ik me wel geheel bij aan. En KimD, dat heeft niets te maken met 'zo dom reageren', volgens mij reageert iedereen aardig respectvol naar elkaar. Het zal voor jou goed hebben uitgepakt, maar niet alle relaties werken zo. Mijn vriend hoeft mij namelijk écht niet zo dusdanig voor het blok te zetten hoor, dat doet ie dan ook maar 1 of 2 keer en daarna houdt het echt op.

Als jij als partner niet bereid bent om iemand in zijn of haar waarde te laten en zijn eigen 'hobby' te gunnen, wat voor partner ben je zelf dan... In mijn ogen dan namelijk net zo krom.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:42

Mioux schreef:
@kimD vind dat je wel makkelijk praat met dit stukje:

Er moet buiten doorzettingsvermogen een wil zijn, als die er al niet is kom je niet ver. Mensen die niet roken snappen helemaal niet hoe verslavend een sigaret is. Dus vaak praten die ook heel makkelijk alsof het maar een stuk papier is die je weggooit.

Dingen opgeven voor je partner vind ik op zich niet echt een goed iets, je beperkt jezelf of je partner. Je aanpassen is een ander verhaal, buiten roken, peuken opruimen etc allerlei dingen kan je er mee doen. Ja dat t stinkt en de kleren, waarom koos je dan uberhaupt voor diegene als je wist dat die rookte? Als je perfecte match een niet roker is, zou je ook moeten kiezen voor een niet roker lijkt mij.

Vraag me ook wel af hoe men het zou vinden als hun een keuze zouden krijgen, wat als je partner vind dat paardrijden niks is? risico's elke dag opnoemt en elke keer klaagt? zou je dat dan ook opgeven? Ondanks dat het misschien geen verslaving is, of voor sommige misschien wel, zou je dat ook doen voor je partner? Of moet alleen je partner dingen inleveren en jij zelf niet bij wijze van ?

Iedereen moet wel dingen opgeven voor zijn of haar partner. Nogmaals ik zou eens willen weten hoe er reageert werd als het drugs of gokken betrof, net zo verslavend, net zo moeilijk om te stoppen. Waarschijnlijk werd dsn geadviseerd vriend naar de kliniek te brengen.

Soms is het moeilijk om iets op te geven of om te veranderen, maar toch vind ik dat je dat doet als je van iemand houdt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:43

Dus als jouw partner komt met ik erger me aan je paardrijden en vind t niks etc, zou je dan dat opgeven?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:44

Heel 'simpel' zou het in mijn geval zijn; of die peuk eruit of ik. Klinkt hard, maar als je een chronische longziekte hebt is er weinig keuze :) ik krijg teveel last van de geur (prikkelt de longen teveel) en sowieso moet ik niet in de rook komen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 17-09-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:44

KimD schreef:
Je kunt wel zo dom reageren. Maar ik wil het niet hebben, en het was samen verder of niet. Weet je direct waar je staat in een relatie. Als iemand voor de sigaretten kiest is het sowieso niet je one and only. Was dat ook meteen duidelijk geweest.

Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 13:45

Courses schreef:
Hi all.

Ik wist niet helemaal hoe ik het topic moest noemen dus ik hoop dat 't een beetje omvattend is zo :')

Al sinds ik mij kan heugen heb ik echt een grote hekel aan roken. Het heeft me nooit op geen enkel moment dan ook aantrekkelijk geleken en met alle nadelen die er aan vast zitten zie ik echt niet in waarom mensen het doen.
Waarom ik er zo'n hekel aan heb? Pfoeh, zoveel redenen.

- Het stinkt
- Het is enorm ongezond
- Enorm onaantrekkelijk met zo'n peuk in je mond
- Het is ontzettend duur
- Op langer termijn zal het toch wel meer schadelijk zijn dan dat iedereen voor ogen heeft
- Het laat vaak enorm veel zooi achter (op een paar bewuste mensen na dan)

Nooit heb ik er echt problemen mee gehad als iemand rookt, daar kiezen ze immers zelf voor. In mijn vriendenkring zijn er dan ook genoeg mensen die roken, no problemo. Ik ben niet iemand die sigaretten gaat afpakken, doorknippen, pakjes weggooien o.i.d. Het is echt hun eigen keuze.

Totdat ... ik mijn vriend leerde kennen die er zo ongeveer het tegenover gestelde van denkt. Die heeft een lange tijd vast gerookt en doet 't nu nog wel sporadisch. Ruzie's erover gehad? Jazeker. Ik heb het idee dat hij mijn punt niet begrijpt en niet in ziet hoeveel moeite ik ermee heb dat iemand waar ik zoveel om geef niet ziet dat het mij gewoon pijn doet als 'ie rookt. Elke keer komt het excuus dat het 'niks met elkaar te maken heeft' en 'dat ik het me niet aan moet trekken' .. Maar hoe dan? Ik weet serieus echt niet hoe ik dat niet moet doen.

Nu zullen er vast wel Bokkers zijn die zich hierin herkennen of de situatie zelf hebben meegemaakt. Hoe gaan jullie hiermee om/zijn jullie hiermee om gegaan? Ik ben het gezeik erom meer dan beu maar ik krijg het gewoon niet voor mekaar er niet mee te zitten blijkbaar. Hoe fix je zoiets? Toen we elkaar leerden kennen wisten we van elkaar hoe we erover dachten, dus daar zit 't 'm ook niet in. Ik wil 'm niks verbieden, ik vraag dan ook niet om tips om 'iemand te laten stoppen met roken'.

Gezien dit een serieuze vraag is hoef ik geen bijdehante opmerkingen of onzinnige reactie's.

Volgens mij is het bij jou niet dat je het storend vind dat het stinkt of goor is, waar jij over valt, maar meer dat iemand waar je zoveel van houdt zichzelf stuk maakt. Dit had ik ook toen een goede (rokende) vriend van mij kanker kreeg, maar stug door rookte. Ik begreep niet waarom hij, als hij al zo op het randje de kanker overleeft had, toch door bleef roken. Iemand waarvan je houdt, brengt zichzelf 'in gevaar'. Je wilt die persoon zo lang mogelijk in je leven houden en hij brengt dat, door te roken, in gevaar, omdat hij zichzelf stuk aan het maken is. Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar dit haal ik uit je OP en ik herken mezelf heel erg in die situatie. Reacties van: 'accepteren of relatie beëindigen' slaan dan nergens op, beide oplossingen werken niet, omdat ze juist in gevaar brengen dat je zo lang mogelijk van je vriend zult kunnen blijven genieten en hem zo lang mogelijk bij je zult kunnen houden... Juist uit liefde voor je vriend zul je het niet kunnen accepteren.

Een echte oplossing heb ik niet voor je, maar misschien kun dit aan hem uitleggen en er met hem over praten, zonder hem boos aan te kijken en hem te verwijten, ik denk dat wanneer je hier rustig met hem over praat en je gevoel aan hem uitlegt, hij wel bereid is naar je te luisteren.

Succes ermee!

Anoniem

Iemand die erg vies van roken is gaat het echt niet zelf doen, rare tip
Ik vind het ook vreselijk smerig, zou een heet hangijzer zijn als ik met iemand wat had die dat deed
Heb alleen relaties met niet rokers gehad maar wel eens gezoend met een roker, immens smerig vond ik het, al was het verder wel een leuke jongen
Ik zou gewoon nog eens vragen of hij wil stoppen, in ieder geval met dagelijks roken, af en toe op een feestje oké zoen je daarna niet en meestal zijn je kleren dan toch wel vergeven van de rook door andere rokers.

Mioux

mang schreef:
KimD schreef:

Je kunt dat ook andersom bekijken. Als mijn partner mij niet wil vanwege een vervelende gewoonte, hoe diep zit de liefde dan?

:j ben ik t ook mee eens