"Grootouders moeten niet opvoeden, alleen maar genieten"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:13

wat een gekke uitspraak 'als het in jouw huis niet mag, komen wij liever niet meer langs' Dat je dat zegt als opa en oma zijnde.
Je wilt je kleinkinderen toch zien?
Dit is zoon gevalletje, wij willen genieten van onze kleinkinderen en de paasei zooi laten we mooi liggen, dat is voor moeder.

Ik las de titel van je topic en dacht: ja, dat vind ik wel. Ik ben namelijk van mening dat grootouders teveel worden ingezet om kinderen op te voeden en ik vind dat zij die taak al hebben volbracht in het leven. En dat het niet nogmaals noodzakelijk is om een kind op te voeden. Ze hebben hun leven lang gewerkt, huishouden gedaan en voor de kids gezorgt, dus nu mogen ze genieten van de kleinkinderen.
Maar dit vind ik absurd.
Kijk als ze bij je ouders thuis alles zouden mogen, dan is dat hun ding. dan kun je je kind uitleggen dat hij/zij die dingen alleen bij opa en oma thuis mogen.
Maar dit is wel bizar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:16

Yessy schreef:
Jouw huis jouw regels lijkt me? Prima dat ze tijdens een logeerpartij hun huis laten volkleuren en de lampen laten slopen, maar waarom zou jij dat in jouw huis moeten toestaan? Ik ben het compleet met je eens en als ze dan besluiten niet meer langs te komen dan is dat jammer.

compleet mee eens...

het moet toch niet gekker worden... wat doen ze dan als je bij hun op visite bent en dochter lief pakt daar iets... :=

StalNollie

Re: "Grootouders moeten niet opvoeden, alleen maar genieten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:21

Ook hoort een kind geen spullen kapot te maken als zou het bij opa en oma slapen dit hoor je een kind niet aan te lerenep en al helemaal niet goed te keuren.

Dus waar het kind ook is dit is geen gedrag wat respect toont. Als mijn ouders zich net kunnen gedragen waar dan ook dan mochten ze niet meer alleen zijn met mijn zoontje ik laat hem echt niet ' verpesten '

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 05:03

:D :D :D
ik moet toch wel lachen om een aantal reacties hoor. Overdrijven is ook een vak.

Het lijkt nu wel of Opa, Oma en peuter als een stel voetbalhooligans het huis van ts onherstelbaar gesloopt hebben tot een ruïne.

Opa en Oma hebben ook TS opgevoed en groot gebracht: dus het zal echt allemaal wel meevallen hoor. Lol hoort ook bij het leven en wat mooier om dat samen met Opa en Oma te hebben.

Kinke

Re: "Grootouders moeten niet opvoeden, alleen maar genieten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:18

ik begrijp het sowieso niet, alsof ze niet kunnen genieten van hun kleinkinderen als er normale regels gevolgd worden? Lijkt me ook niet dat je moet zeggen: nu ga ik eens even opvoeden". Zoiets is toch een automatisch proces?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:31

janouk schreef:
:D :D :D
ik moet toch wel lachen om een aantal reacties hoor. Overdrijven is ook een vak.

Het lijkt nu wel of Opa, Oma en peuter als een stel voetbalhooligans het huis van ts onherstelbaar gesloopt hebben tot een ruïne.

Opa en Oma hebben ook TS opgevoed en groot gebracht: dus het zal echt allemaal wel meevallen hoor. Lol hoort ook bij het leven en wat mooier om dat samen met Opa en Oma te hebben.

Tja, zoveel mensen hebben kinderen grootgebracht waar het echt niet meeviel hoor. Dat weten wij niet heh.

Volgens mij gaat het er vooral om, dat moeder zich niet gerespecteerd voelt in eigen huis. In mijn ogen is dat het probleem, een keer tegen een lamp meppen zal de wereldvrede niet bedreigen, das waar.
Maar zulke fricties gaat een kind bij het ouder worden wel voelen, en dat maakt dan bezoekjes van opa en oma beladen.
Dat oma en opa gelijk ultimatums stellen (my way of the highway) vind ik ook maar gek gedrag, ik zou het niet grappig vinden als mijn moeder zich hier zo gedroeg, en dan meteen maar ging dreigen met niet meer komen als ik dat bespreekbaar wilde maken.

Wij hebben vanaf het begin duidelijk gemaakt dat we niet wilde dat in ons huis gerookt zou worden. Tja, was ook even wennen voor sommige familieleden. Maar per slot zijn zij te gast, dus nu roken ze in de tuin.

TS, is het geen idee om je ouders en je kleindochter gewoon gezellig op pad te sturen naar kinderboerderij of speeltuin? Heb jij even rust, en kunnen zij ergens een varkensstal slopen of glijbaan opfleuren met verf. :+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:21

RoyceMack schreef:
wat een gekke uitspraak 'als het in jouw huis niet mag, komen wij liever niet meer langs' Dat je dat zegt als opa en oma zijnde.
Je wilt je kleinkinderen toch zien?
Dit is zoon gevalletje, wij willen genieten van onze kleinkinderen en de paasei zooi laten we mooi liggen, dat is voor moeder.

Ik las de titel van je topic en dacht: ja, dat vind ik wel. Ik ben namelijk van mening dat grootouders teveel worden ingezet om kinderen op te voeden en ik vind dat zij die taak al hebben volbracht in het leven. En dat het niet nogmaals noodzakelijk is om een kind op te voeden. Ze hebben hun leven lang gewerkt, huishouden gedaan en voor de kids gezorgt, dus nu mogen ze genieten van de kleinkinderen.
Maar dit vind ik absurd.
Kijk als ze bij je ouders thuis alles zouden mogen, dan is dat hun ding. dan kun je je kind uitleggen dat hij/zij die dingen alleen bij opa en oma thuis mogen.
Maar dit is wel bizar.

Als het om een logeerpartij gaat en of op bezoek, mogen ze lekker de oma en of opa gaan uithangen.
Maar gaan ze oppassen dan is dat een heel ander verhaal.... dan gelden de regels van de ouders en anders lekker bij hun eigen huis rotzooi gaan trappen. En anders houdt t op!.

Gelukkig zijn mijn ouders niet zo, voor het geval dat ik kinderen zou hebben. Ze respecteren gewoon wat mijn regels zijn en ik vertrouw de met een gerust hart de kinderen toe, want ze hebben mij en mijn broertje ook prima opgevoed. Dus ze mogen het op hun eigen manier doen als ze daar zouden zijn.