Ojajoh schreef:wat een walgelijk stuk, ik zit behoorlijk onder en kan hier heel pissig om raken! ik zou zeggen, raak maar lekker je oog kwijt stuk stront!
maar....eerlijk is eerlijk, er zit een kern van waarheid in, want wat mensen dus ook van mij en mijn tattoo's vinden, ik heb er lak aan

Ik heb getemd op jouw opmerking. En dan niet over het deel dat ze "dan maar haar oog kwijt moet raken", maar over het "stuk stront". Waarom schelden omdat deze schrijfster een andere mening heeft.
Ik vind veel van de posters hier met tattoos vrij agressief overkomen. En dat zorgt er mijns inziens voor dat dit soort gedachten als van de schrijfster in stand worden gehouden. Ik vind het trouwens wel goed van de schrijfster dat ze de oorzaak van de problemen die dit oplevert bij zichzelf zoekt en niet bij de ander. Althans zo lees ik het stuk. En over die dochter, toen ik een jaartje of 6-7 was, schijn ik bij het zien van een grote zwarte meneer tegen mijn moeder gefluisterd te hebben: "Kijk mam, die meneer is zwart". Tja, in ons dorp zag je dat niet dagelijks. Meneer kon er gelukkig om lachen, mijn moeder wat minder trouwens.
En over vooroordelen, die hebben we allemaal. Surf maar een middagje op bokt rond en we kunnen er voldoende vinden:
- natural vs regulars
- natuurlijk bekappen vs traditioneel bekappen
- reguliere (dieren)geneeskunst vs "kwakzalverij"
- gekleurde jongetjes in verlaagde (donkere) golfjes met grote piepen eronder en veul kabaal
- geblondeerde meisjes met te korte rokjes en sigaret op de lippen
- jongens in bepaalde trainingspakjes en petjes op
- kinderen met bepaalde brilletjes en bepaalde kleding op school (de zogenaamde nerds)
-
-
-
we hebben allemaal vooroordelen. Leef en laat leven.