Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:19

Ojajoh schreef:
wat een walgelijk stuk, ik zit behoorlijk onder en kan hier heel pissig om raken! ik zou zeggen, raak maar lekker je oog kwijt stuk stront!

maar....eerlijk is eerlijk, er zit een kern van waarheid in, want wat mensen dus ook van mij en mijn tattoo's vinden, ik heb er lak aan ;)

Vind je dit zelf normaal omdat iemand een andere mening heeft? Ongeacht wat een ander zegt, als je hier zo op reageert, ben je niet goed bezig.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:22

Geryon schreef:
FloMax schreef:
Ik zit onder de tattoo's, werk in een hotel met gasten en ja, soms zijn een of twee van mijn tattoo's zichtbaar. Ik krijg er alleen goede reacties op, vooral van ouderen en nieuwsgierige mensen die willen weten of ik er nog meer heb etc.

Ze zeggen niet voor niets; The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't care if you're tattooed or not.
Die eeuwige tattoo discussies komen me de strot uit, maar het is al minder dan een aantal jaren terug waarbij tattoo's echt not done waren. Over een aantal jaren, als meer dan de helft van de wereld bevolking versierd is, heeft deze mevrouw nog weinig vrienden over denk ik.

Leef en laat leven.

Neem een voorbeeld aan je laatste zin. Je wilt dat mensen je laten leven, maar jij moet anderen ook laten leven! Laat haar haar mening hebben en oordeel er niet over, net als dat jij wilt dat mensen jou je tattoos laten hebben, zonder erover te oordelen.

En dit bedoel ik niet alleen naar jou toe, maar naar alle hypocriete mensen die het belachelijk vinden dat de vrouw er zo over oordeelt terwijl zij precies hetzelfde doen maar dan over de mening van die vrouw.

Als ik iemand zie met tattoos denk ik 'lekker stoer!'. Ik denk niet 'niks'. Bijna niemand denkt 'niks' als ze zien dat iemand tattoos heeft. Net als bij het zien van een volwassene met felroze haar bijvoorbeeld.

Bij mij roepen tattoos positieve dingen op, maar waarom zou het raar, belachelijk of bekrompen zin als het bij een ander iets negatiefs oproept?

Het is dan wel niet naar mij toe, maar ik wil nog even toevoegen dat ik nergens heb gezegd dat ik het belachelijk vind wat deze mevrouw vind. (Al heb ik daar natuurlijk wel een mening over, net als dat mevrouw een mening zou hebben over mij, maar dat terzijde := )

Ik vind het jammer dat deze mevrouw niet voldoende haar huiswerk heeft gedaan wat betreft de geschiedenis achter tattoo's.
Tattoo's dragen een hele geschiedenis met zich mee en veel mensen weten die geschiedenis niet. Inderdaad, hedendaags worden tattoo's gezet omdat mensen ze mooi vinden of omdat ze een emotionele herinnering willen vereeuwigen. Vroeger lag dat heel anders. Tattoo's werden gezet ter identificatie(zeelui, en nog een ander minder prettig voorbeeld: Joden), of zelfs omdat men dacht dat ze een helende werking hadden. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wie weet kan mevrouw er niets aan doen dat ze zich er zo bij voelt en deze mening zo heeft ontwikkeld. Netzoals ik spinnen vreselijk vind en er niet bij in de buurt wil komen, al doen ze mij niet kwaad. Een soort fobie, dus.

Magrathea

Re: Artikel: "Met een tattoo zet je jezelf buitenspel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:24

Overigens vind ik het ook niet heel netjes dat ze haar dochter laat wijzen naar anderen in de kleedkamer van het zwembad trouwens...

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:24

Wat een bekrompen artikel inderdaad, en wat ongelofelijk jammer eigenlijk voor haar: haar leven zou veel rijker kunnen zijn als ze niet zo'n (steeds groter wordend) deel van de maatschappij buitensloot.

Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf ook uit kijk waar ik tattoos neem. Ik heb er een op mijn pols die ik met een horloge/ armband kan bedekken als het moet. De volgende komt in de komende paar maanden in mijn nek - maar wel laag genoeg dat zodra ik een bloes/ colbertje aan heb, je hem niet meer ziet.
Ook al maakt het in de wetenschap eigenlijk weinig uit: je studenten nemen je toch serieuzer als je niet vol getattooeerd college staat te geven, helaas.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:27

chevax schreef:
Ojajoh schreef:
wat een walgelijk stuk, ik zit behoorlijk onder en kan hier heel pissig om raken! ik zou zeggen, raak maar lekker je oog kwijt stuk stront!

maar....eerlijk is eerlijk, er zit een kern van waarheid in, want wat mensen dus ook van mij en mijn tattoo's vinden, ik heb er lak aan ;)

Vind je dit zelf normaal omdat iemand een andere mening heeft? Ongeacht wat een ander zegt, als je hier zo op reageert, ben je niet goed bezig.

Dat sloeg op het feit dat er niet gedruppeld mocht worden omdat ze een tatoeage had...ja dan vraag je er in mijn visie om, dan laat je je lekker niet helpen en zoek je het uit met je oog
dan word je nog kortzichtiger dan je al bent :Y)

en misschien klinkt dat niet heel netjes, maar dat is niet zo raar als mensen zo behandeld worden

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:33

Tja, dat tattoo's nog lang niet geaccepteerd zijn merk ik vaker. Zo is er een hele FB pagina (waarschijnlijk wel meer) waar iemand het heeft over "forcefully removing" enz. :)

Ik heb tattoo's wat een ander daar van vind kan me niet zo veel schelen, ik heb ze omdat IK dat mooi vind. Het laten zetten op zich vind ik maar niks, dus er komt ook geen automutilatie-idé bij kijken. :')
Wb haar opmerking dat zo iemand lak heeft aan de maatschappij.. Tja, misschien kan ik haar daar geen ongelijk in geven. Indien ik een oogarts zou zijn en iemand zou niet willen dat ik oogdruppels toe dien omwille van een tattoo op mijn pols, tsja, dan gaat die persoon maar lekker zelf oogdruppeltjes in zijn of haar oog druppen. Ik heb inderdaad lak aan zo iemand, dergelijke mensen hoef ik niet in mijn omgeving te hebben. Daar mis ik imo ook niks aan.

Je hoeft me niet te "nemen" zoals ik ben. Want je kan me ook gewoon negeren, wat ik wél zou appreciëren als men me laat zíjn zoals ik ben. :) Wil zij mij veroordelen? Prima joh, als ze daar gelukkig van wordt moet ze dat vooral doen. Als ze me verder maar niet wil bekeren of me gaat dwars zitten enkel omdat ik niet voldoe aan haar ideaal.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:38

Maar dan zou die mevrouw ook geen oorbellen mogen dragen, of een ketting. Das ook versiering.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:38

Oh hohooo wat een heerlijke bekrompen burgertrut :') Je optometrist eng vinden op basis van een tattoo... Ik denk inderdaad dat mensen een tattoo nemen om maar zo ver mogelijk uit de buurt van de verveelde bekrompen huisvrouwtjes te kunnen blijven!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:41

Ojajoh schreef:

Ik heb getemd op jouw opmerking. En dan niet over het deel dat ze "dan maar haar oog kwijt moet raken", maar over het "stuk stront". Waarom schelden omdat deze schrijfster een andere mening heeft.

Ik vind veel van de posters hier met tattoos vrij agressief overkomen. En dat zorgt er mijns inziens voor dat dit soort gedachten als van de schrijfster in stand worden gehouden. Ik vind het trouwens wel goed van de schrijfster dat ze de oorzaak van de problemen die dit oplevert bij zichzelf zoekt en niet bij de ander. Althans zo lees ik het stuk. En over die dochter, toen ik een jaartje of 6-7 was, schijn ik bij het zien van een grote zwarte meneer tegen mijn moeder gefluisterd te hebben: "Kijk mam, die meneer is zwart". Tja, in ons dorp zag je dat niet dagelijks. Meneer kon er gelukkig om lachen, mijn moeder wat minder trouwens.

En over vooroordelen, die hebben we allemaal. Surf maar een middagje op bokt rond en we kunnen er voldoende vinden:
- natural vs regulars
- natuurlijk bekappen vs traditioneel bekappen
- reguliere (dieren)geneeskunst vs "kwakzalverij"
- gekleurde jongetjes in verlaagde (donkere) golfjes met grote piepen eronder en veul kabaal
- geblondeerde meisjes met te korte rokjes en sigaret op de lippen
- jongens in bepaalde trainingspakjes en petjes op
- kinderen met bepaalde brilletjes en bepaalde kleding op school (de zogenaamde nerds)
-
-
-

we hebben allemaal vooroordelen. Leef en laat leven.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:41

BaileyMix schreef:
. Ik denk inderdaad dat mensen een tattoo nemen om maar zo ver mogelijk uit de buurt van de verveelde bekrompen huisvrouwtjes te kunnen blijven!

uhmm.... ga er ff serieus op in, maar nee,absoluut niet

ik neem ze echt puur voor mijzelf :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:42

Rocamor schreef:
Ojajoh schreef:

Ik heb getemd op jouw opmerking. En dan niet over het deel dat ze "dan maar haar oog kwijt moet raken", maar over het "stuk stront". Waarom schelden omdat deze schrijfster een andere mening heeft.

Ik vind veel van de posters hier met tattoos vrij agressief overkomen. En dat zorgt er mijns inziens voor dat dit soort gedachten als van de schrijfster in stand worden gehouden. Ik vind het trouwens wel goed van de schrijfster dat ze de oorzaak van de problemen die dit oplevert bij zichzelf zoekt en niet bij de ander. Althans zo lees ik het stuk. En over die dochter, toen ik een jaartje of 6-7 was, schijn ik bij het zien van een grote zwarte meneer tegen mijn moeder gefluisterd te hebben: "Kijk mam, die meneer is zwart". Tja, in ons dorp zag je dat niet dagelijks. Meneer kon er gelukkig om lachen, mijn moeder wat minder trouwens.

En over vooroordelen, die hebben we allemaal. Surf maar een middagje op bokt rond en we kunnen er voldoende vinden:
- natural vs regulars
- natuurlijk bekappen vs traditioneel bekappen
- reguliere (dieren)geneeskunst vs "kwakzalverij"
- gekleurde jongetjes in verlaagde (donkere) golfjes met grote piepen eronder en veul kabaal
- geblondeerde meisjes met te korte rokjes en sigaret op de lippen
- jongens in bepaalde trainingspakjes en petjes op
- kinderen met bepaalde brilletjes en bepaalde kleding op school (de zogenaamde nerds)
-
-
-

we hebben allemaal vooroordelen. Leef en laat leven.

good for you!! Maar melden dat je temt is overbodig en niet toegestaan

ik ben echt onwijs onder de indruk...oh oh oh, nu krijg ik straf...mama help!
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 15-09-14 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:44

Ik moet eigenlijk heel hard lachen om het stuk. Zó slecht geschreven en dan klagen over het opleidingsniveau van mensen met een tatoeage? Dat is toch om te brullen? Om van het denkniveau van mevrouw zelf maar niet te spreken. :)

Ik denk dat iedereen die een tatoeage neemt weet dat er vooroordelen over bestaan, net als over bepaalde kapsels, kledingmerken en soorten schoenen. Die tattoo is alleen blijvend, waar je die andere dingen kunt aanpassen. Ik persoonlijk heb ervoor gezorgd dat al mijn tatoeages makkelijk te verbergen zijn, ze zijn voor mezelf, niet perse om mee te pronken. Maar dat kan wel. :+

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:47

hier ook tattoo`s
maar ik kan me er ook niet druk om maken wat een ander er van vind eingelijk
ik neem ze omdat ik het mooi vind (lkkr ego he!)
me man vind ze niet eens mooi by the way :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:49

Het engste aan de columnschrijver vind ik nog wel haar idee dat tattoodragers dat doen om haar bang te maken/choqueren.

Hoezo in het middelpunt van je eigen universumpje leven? Dus meisjes die een roos op hun kont laten tatoeren, doen dat speciaal om mevrouw Braams te choqueren? Beetje vreemd, de mensen die een tattoo laten zetten zijn ongeveer even divers als de tattoos die ze laten zetten.

Eigenlijk vind ik de column een beetje goedkoop trappen.

Ik vind het trouwens wat anders als iemand haar vooroordelen in vol ornaat in Volkskrantcolumns mag etaleren dan wanneer hij ze min of meer prive uit.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:50

Best jammer voor die mevrouw dat ze niet verder durft te kijken dan een plaatje. Ik heb zelf geen enkele tattoo en ik zal er ook nooit een nemen, voor mezelf vind ik het niet mooi. Maar mijn vriendin wordt langzaam maar zeker een wandelend kunstwerk en bij haar vind ik het gewoon gaaf! Het past bij haar. En ze wordt er echt niet gevaarlijker door of minder sociaal, ze vindt het gewoon mooi. En waarom dan niet een tijdelijke tattoo, vraagt de columniste - mijn vraag zou zijn - waarom wel? Mevrouw ontzegt zichzelf een heleboel leuke contacten omdat ze niet verder durft te kijken dan een inkttekening in iemands huid. Jammer.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:52

Ha ha ik moest wel lachen om het stuk. Ik heb zelf een 3-tal tattoos maar wel allemaal zo neergezet zodat ze prima af te dekken als de situatie dat (in mijn ogen, of voor mijn werk) vereist. Z zijn voor mij gewoon mooi met een betekenis voor mezelf.
Verder ben ik ook niet van de grote tattoos en sleeves maar ik ga iemand er niet voor uit weg. Ik ken zelf wel een aantal personen die helemaal onderzitten en zijn gewone aardige goed opgeleide mensen die prima meedraaien in deze maatschappij. Niks uitschot dus. Ik ken er daarentegen een heleboel zonder tattoo waarvan ik denk: Doe eens wat met je leven ipv mee te liften met de maatschappij en overal tegenaan te schoppen.

Verder vraag ik mij af dit soort stukken niet eerst nagekeken worden voor plaatsing? Met andere woorden ze heeft de toestemming van meerdere personen om dit te mogen plaatsen. Je zal haar werkgever maar zijn en in het bezit zijn van 1 of meerdere tattoos waar je heel erg trots op bent. Wat doe je dan als werkgever?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:54

Ik heb een Feniks op mijn flank, de bewuste feniks (ook nog in triball stijl, helemaal een crime! :oo ) heeft al de nodige commotie veroorzaakt.
Op een zonnige dag stond ik met een deels zichtbare feniks (die mijn flank van heup tot ribben bedekt en deels ook mijn buik) een ijsje te bestellen en ik vond dat ik wel erg veel aandacht kreeg van de rond mij zittende mensen en nogal afkeurende blikken ook. Dus ik was al zo subtiel als maar enigszins mogelijk mezelf aan het "af gaan"... Zat er iets verkeerd? Had ik een grote plek op mijn kleren oid? Ik kwam van een voormiddagje zwoegen op de paardenweide. Zou mijn haar alle kanten op steken? Nee kan ook niet, heb een pet op... Toen hoorde ik ineens (ik heb een vrij goed gehoor) eentje iets fluisteren over "tattoo".. En toen pas dacht ik "ohja... Mijn tattoo is zichtbaar!" :)*

Een jaar geleden kwam ik op spoed terecht met hevige buikklachten, koorts, zwakte, misselijk (niks kunnen binnen houden) dokter had me door gestuurd omdat hij het niet vertrouwde.. Na onderzoek ging de spoedarts even "bespreken" wat ze met me zouden gaan doen... Ik hoor hem (wederom: serieus mensen, als je dergelijke uitspraken wil doen houd er dan rekening mee dat sommige mensen goed horen) in de kamer tegen de andere arts letterlijk zeggen: "dat heeft dan de hele buik vol getattoëerd en komt hier zeiken over buikpijn om 1 uur 's nachts, en als dat zwanger wordt? Zal schoon uit zien!"
Vervolgens kwam een lieve verpleegster me ontdoen van kabeltjes en zei ik haar "dokter van dienst is geen tattoo-fan precies." waarop zij rood aan liep en zich in zijn naam verontschuldigde maar hém heb ik niet meer gezien want de verpleegster in kwestie moest me maar pijnstillers geven en ik werd incl. koorts naar huis gestuurd... De dag er na zonder doorverwijzing zélf een spoedafspraak gemaakt met een gastro-enteroloog die me al eens onderzocht had n.a.v opname klachten van vit. en toen werd geconstateerd dat ik een hevige aanval had van collitus Ulcerosa en dat op basis van mijn toestand op dat moment ze twijfelden om me aan de infuus te leggen. Toen ik hevig protesteerde mocht ik naar huis na een infuus met vocht. En ik ben inmiddels samen met de dokters nog steeds bezig om die aanval onder controle te krijgen.

Maar ja, het zijn de mensen met tattoo's die er kwa f*cked up normen en waarden boven uit springen. +:)+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:59

Ayasha schreef:
Ik heb een Feniks op mijn flank, de bewuste feniks (ook nog in triball stijl, helemaal een crime! :oo ) heeft al de nodige commotie veroorzaakt.
Op een zonnige dag stond ik met een deels zichtbare feniks (die mijn flank van heup tot ribben bedekt en deels ook mijn buik) een ijsje te bestellen en ik vond dat ik wel erg veel aandacht kreeg van de rond mij zittende mensen en nogal afkeurende blikken ook. Dus ik was al zo subtiel als maar enigszins mogelijk mezelf aan het "af gaan"... Zat er iets verkeerd? Had ik een grote plek op mijn kleren oid? Ik kwam van een voormiddagje zwoegen op de paardenweide. Zou mijn haar alle kanten op steken? Nee kan ook niet, heb een pet op... Toen hoorde ik ineens (ik heb een vrij goed gehoor) eentje iets fluisteren over "tattoo".. En toen pas dacht ik "ohja... Mijn tattoo is zichtbaar!" :)*

Een jaar geleden kwam ik op spoed terecht met hevige buikklachten, koorts, zwakte, misselijk (niks kunnen binnen houden) dokter had me door gestuurd omdat hij het niet vertrouwde.. Na onderzoek ging de spoedarts even "bespreken" wat ze met me zouden gaan doen... Ik hoor hem (wederom: serieus mensen, als je dergelijke uitspraken wil doen houd er dan rekening mee dat sommige mensen goed horen) in de kamer tegen de andere arts letterlijk zeggen: "dat heeft dan de hele buik vol getattoëerd en komt hier zeiken over buikpijn om 1 uur 's nachts, en als dat zwanger wordt? Zal schoon uit zien!"
Vervolgens kwam een lieve verpleegster me ontdoen van kabeltjes en zei ik haar "dokter van dienst is geen tattoo-fan precies." waarop zij rood aan liep en zich in zijn naam verontschuldigde maar hém heb ik niet meer gezien want de verpleegster in kwestie moest me maar pijnstillers geven en ik werd incl. koorts naar huis gestuurd... De dag er na zonder doorverwijzing zélf een spoedafspraak gemaakt met een gastro-enteroloog die me al eens onderzocht had n.a.v opname klachten van vit. en toen werd geconstateerd dat ik een hevige aanval had van collitus Ulcerosa en dat op basis van mijn toestand op dat moment ze twijfelden om me aan de infuus te leggen. Toen ik hevig protesteerde mocht ik naar huis na een infuus met vocht. En ik ben inmiddels samen met de dokters nog steeds bezig om die aanval onder controle te krijgen.

Maar ja, het zijn de mensen met tattoo's die er kwa f*cked up normen en waarden boven uit springen. +:)+

Maar mensen mógen het toch niet mooi vinden? Ik vind zo'n halve tattoo die je deels onder kleren uit ziet komen ook niet mooi. Moet je maar helemaal zelf weten, maar ik vind het ook niet mooi. Of je het wel of niet doet, zal me verder overigens worst wezen.
Een arts zal je echt niet slechter behandelen omdat je een tattoo hebt, die zien wel iets schokkender dingen dan een feniks :-). Dat hij het ook niet mooi vind, tja, ook dat mag.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:02

Heb jij mijn bericht wel gelezen?
De bewuste arts heeft mij naar huis gestuurd met dafalgan voor de buikpijn terwijl ik 40° koorts had en de dag erna een zwaar ontstoken dikke darm werd vast gesteld die na verder onderzoek veroorzaakt werd door Collitus Ulcerosa en geen milde aanval ook niet.

Dat ze het niet mooi vinden is hun probleem maar die arts is gewoon zwaar in de fout gegaan en heeft geluk dat ik door de koorts te afwezig was om zijn naam te onthouden. Want anders had ik een officiële klacht in gediend. Wat ie er van vindt moet hij weten maar hij moet gewoon zijn job doen. Al stond ik compleet vol getattoëerd.

Jij hoeft ook niks mooi te vinden, die tattoo staat er nl. niet voor jou. Maar ik vind staren en wijzen sowieso onbeleefd, of dat nu naar een zwart persoon is, naar iemand met een volgens jou, niet mooie tattoo of juist omdat je iets bloedmooi vindt. :+
Ik vind die leggings van tegenwoordig ook maar niks, geeft mij nog niet het recht te wijzen en vuil te kijken. :+ Dat is gewoon onbeleefd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:07

Ik vind tattoos niet direct lelijk, maar vind wel dat tattoos laten zien dat je uit een bepaald milieu komt. Zie je iemand met een volkswagen golf, dan heeft die 9 van de 10 keer een tattoo, maar kijk je bij hoger opgeleide mensen, dan zul je veel minder tattoos tegen komen. Dat is gewoon een feit.
Bepaalde tattoos vind ik erg ordinair overkomen. Van die sleeves ook, brr. Vergelijkbaar met veel te veel make-up vind ik. Als iemand het mooi vindt, prima, ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik zou het zelf nooit doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:09

8nnemiek schreef:
Ik vind tattoos niet direct lelijk, maar vind wel dat tattoos laten zien dat je uit een bepaald milieu komt. Zie je iemand met een volkswagen golf, dan heeft die 9 van de 10 keer een tattoo, maar kijk je bij hoger opgeleide mensen, dan zul je veel minder tattoos tegen komen. Dat is gewoon een feit.
Bepaalde tattoos vind ik erg ordinair overkomen. Van die sleeves ook, brr. Vergelijkbaar met veel te veel make-up vind ik. Als iemand het mooi vindt, prima, ik heb er totaal geen problemen mee, maar ik zou het zelf nooit doen.

Heb je officiële cijfers om dat te onderbouwen? :)
Zo nee is het geen feit maar een mening. Ik ken veel mensen met tattoo's maar geen van die mensen heeft een VW golf ... :') De mensen met VW golfjes die ik ken zijn nu niet bepaalt tattoo-types... _O-
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-09-14 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:09

Dirndl schreef:
Wat een bekrompen artikel inderdaad, en wat ongelofelijk jammer eigenlijk voor haar: haar leven zou veel rijker kunnen zijn als ze niet zo'n (steeds groter wordend) deel van de maatschappij buitensloot.

Inderdaad _/-\o_

Heb zelf ook een tattoo, heb er 5 jaar over nagedacht en toen pas laten zetten, Als eerbetoon aan mijn overleden paard, staat op een plek die je alleen kan zien als ik in bikini ben :+

Wou hem eerder op mijn bovenarm zetten over een groot litteken heen, maat tatoeeerder gaf aan dat dat niet mooi werd. Nu ben ik blij met de plek.

Ik houd persoonlijk niet van die overdreven tatoeages, maar iedereen moet zelf weten wat hij/ zij met zijn/ haar lichaam doet.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:11

Ik heb het artikel gelezen. Ik heb vooral medelijden met deze vrouw.

Als je het hele artikel nog eens leest, maar dan overal het woord tatoeage veranderd door moedervlek dan lees ik een vrouw die heel erg geïsoleerd is opgegroeid en weinig van de buitenwereld heeft mogen meemaken. Ik zie iemand die bang is voor een dokter en de tatoeage de schuld geeft om haar angst een richting op te laten wijzen.

Deze vrouw lijkt een behoorlijke angst in haar te hebben waar vele mensen mee naar een psycholoog zouden gaan, als het daadwerkelijk over moedervlekken zou gaan, niet over tatoeages.

Neemt echter niet weg dat ook ik vind dat de tatoeages onder een stuk stof mogen worden bedekt. Als iemand een vervelende moedervlek heeft dan lijdt het mij af. Ik wil gewoon naar iemand kunnen kijken en deze moedervlek belet me daartoe. Wat iedereen in zijn vrije tijd doet mogen zij uiteraard zelf weten, maar op kantoor dragen vrouwen met spataderen daar netjes een panty over, mensen met een grote moedervlek op de arm een jasje, vrouwen met lang haar steken dit op en mensen met een tatoeage dienen daar ook hun kleding over aan te trekken. Dit hoort gewoon bij het representatief beeld dat wij hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:12

Ben ik blij dat ik daar niet werk. :D
Ik heb dan nog eens niet alleen tattoo's, ook nog een piercing in mijn lip!! :oo

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:13

Haha, dat stuk beschrijft uiteindelijk alleen maar hoe kortzichtig mevrouw zelf is.. In eerste instantie vol lof over de dame met de blonde paardenstaat (die van een goede opleiding heeft genoten) en haar ogen zal gaan behandelen. Totdat ze plots een (onder haar mouw betekte) tattoo ontdekt. Plotseling wordt deze vriendelijke dame (met goede opleiding) bestempeld tot een verschrikkelijke asociale crimineel die haar bang wil maken. Dit puur en alleen doordat er een tattoo wordt geconstateerd en deze dame niet anders doet dan voordat ze dit in de gaten kreeg..

Wat zal die mevrouw zich angstig moeten voelen in deze maatschappij vol met vriendelijke en hartelijke mensen die wellicht ook een tattooage hebben. It's just her loss..