problemen met ex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

Re: problemen met ex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:49

Een eerste gesprek bij de advocaat valt mee hoor, want je onderneemt nog niks, je vraagt informatie en mogelijkheden. Dus er worden geen brieven gestuurd of dergelijke. Advies bij de notaris zal je ook voor moeten betalen :) aangezien die ook moet inzien om welk contract het gaat. Beide zal dus wel geld kosten...

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-14 12:06

Wat bij de notaris geregeld werd
- het huis: nog niet ok tot oktober. Ook al zijn we al officieel gescheiden. Hij neemt de lening volledig over, er is geen uitbetaling want er was nog geen kapitaal afbetaald.
- auto: mijn deel nog niet betaald
- materiële zaken: verdeling is ok, ook huisdieren vallen hieronder.
- afbetaling 25k: ok maar herziening mogelijk

Via bank: gemeenschappelijke rekening wordt enkel van hem, is ook nog niet in orde

Ik dacht dat na de tweede keer verschijnen voor rechtbank alles in orde was, maar niet dus. Ik snap dat die zaken die getekend zijn niet meer te herzien zijn. Ik ga ook niet meteen een advocaat nemen. Eerst zien wat ik met hem kan regelen... Wil gewoon niks meer met hem te maken hebben en ja, het was stom om mijn geld terug te krijgen via afbetalingen, maar dat kan ik alleen met hem proberen te regelen want officieel kan hij het dus zo houden.

Maar wat als hij stopt te betalen? idem voor de auto? Staat ook bij notaris maar als hij niet betaalt moet ik toch een advocaat nemen.

Dat ik nog naar het huis ben gaan kijken is omdat ik wist dat het nog steeds op mijn naam stond en dat omdat ik wist dat de dieren er niet goed uitzagen.
Mijn familie heeft bij mijn weten geen contact meer met hem. Als wij in goede vrede uit elkaar zouden gegaan zijn, zou ik daar ook geen problemen mee hebben dat hij nog met hun contact had. Maar in dit geval...Is gewoon een kwestie tussen mij en mijn familie, heeft niks met de scheiding op zich te maken...En over dat loslaten, ik wil niks liever dan dat ik hem niet meer hoef te zien. Maar ja, als je steeds mails krijgt van hem om te vragen waar ik woon en met dreigingen dat hij niet meer gaat betalen, dan weer met de vraag of ik niet kom eten bij hem. Of je ziet dat hij nog contact zoekt met mijn familie
Laatst bijgewerkt door espiga1984 op 17-09-14 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:10

Misschien is het ook wel in je voordeel dat alles nog niet getekend is, nu heb je een dwangmiddel achter de hand om hem tot betalen te dwingen, simpel gezegd, huis in de verkoop als hij niet wil schikken.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:21

Al aantal keer gevraagd maar ik krijg niet zo goed hoogte van 'alles zou geregeld moeten zijn', maar jij bent niet uitgekocht en nog steeds officieel eigenaar van het huis

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:22

bigone schreef:
Misschien is het ook wel in je voordeel dat alles nog niet getekend is, nu heb je een dwangmiddel achter de hand om hem tot betalen te dwingen, simpel gezegd, huis in de verkoop als hij niet wil schikken.

Dit zul je ook via officiële wegen moeten doen, je kan als t huis op beide naam staat, niet alleen t huis verkopen. Daarom lijkt t me niet verstandig een advocaat en of notaris te informeren

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:25

Mioux schreef:
Een eerste gesprek bij de advocaat valt mee hoor, want je onderneemt nog niks, je vraagt informatie en mogelijkheden. Dus er worden geen brieven gestuurd of dergelijke. Advies bij de notaris zal je ook voor moeten betalen :) aangezien die ook moet inzien om welk contract het gaat. Beide zal dus wel geld kosten...

Notaris IS al betaald geweest aangezien ze daar al geweest is. Bij ons is alle advies dan ook 'gratis', zit inbegrepen in de prijs die al betaald is. Dit is uiteraard bij elke notaris verschillend, maar bij de meeste die ik ken is advies echt wel gratis. Daar betaal je hen uiteindelijk genoeg voor...

Ik raad je dan ook gewoon aan eens te bellen naar je notaris en hem/haar te vragen hoe het nu precies zit. Het heeft geen zin dat ik, of anderen, jou dat hier uitleg, elke situatie is verschillend en ik weet niet wat er in jouw akte opgenomen is :) Dat er nog een vaststellingsakte door jullie getekend moet worden is helemaal geen stok achter de deur, zoals door sommigen hier beweerd wordt.

Het lijkt mij vrij belachelijk al te spreken over rechtbankprocedures als je net twee keer voor een rechtbank verschenen bent en akkoord gegaan bent met wat er in de regelingsakte staat... (want dat is wat je daar nu eenmaal gaat doen, voor die rechtbank).

Wat je zegt over het huis dat nog niet geregeld is, klopt volgens mij dan ook niet helemaal ;) Tenzij je net gisteren voor het laatst verschenen bent ofzo. Ook al ben jij nog niet betaald, als dat is wat je overeengekomen bent in de regelingsakte, en de echtscheiding is ondertussen definitief (dit is niét afhankelijk van een vaststellingsakte), dan ben jij geen eigenaar meer. Wat je zegt is dus verwarrend/klopt niet.

Wat je familie betreft, dat snap ik wel. Ik wil ook altijd dat iedereen solidair is, helaas is dit in de praktijk vaak anders :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:19

Hoe is het nu met je??

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:25

jeetje... dit zou letterlijk mijn verhaal kunnen zijn...

man met mentale problemen, niet meer leefbare situatie en daarbij al hetgene dat jij opnoemt...

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 15:52

Ik ben ook benieuwd, zijn er nieuwe stappen ondernomen?