Hoe werden jullie op school 'bestraft'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 09:10

ruitje schreef:
Ik deed altijd de 10 minuten straf als de klas erg druk was (3/4 vmbo). Dwz dat iedereen 10 minuten stil moest zijn en als er 1 iemand praat de 10 minuten weer ingaan. Als ze dit niet redden in de les, moest het na de les.

Als ik zelf melig was en ze hadden 8 minuten hard gewerkt zette ik Dora aan op het smartboard en bleef de klas strak aankijken :+

Dat is wel heel evil! }:)

Winged

Re: Hoe werden jullie op school 'bestraft'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 09:26

Vroegmelden -O- In plaats van kwart over 8 in de les moest je je al om kwart voor 8 melden bij de meldkamer.
Ook als je eruit was gestuurd; briefje halen bij de meldkamer, geen briefje? Kon je gaan nablijven.
Gelukkig waren ze er in 4 HAVO niet zo fanatiek meer mee om alles in een klassenboek te schrijven, als ik eruit was gestuurd zat ik mooi buiten op een bankje... Nooit wat van weer gehoord :+

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 03:25

Met wiskunde moest je iedere les je huiswerk laten zien maar ik "vergat'" altijd mijn huiswerk. Na een hoofdstuk of 3 was mijn docent het zat en ik moest het na schooltijd maar ophalen om te laten zien. Ik was altijd de lieve brave leerling dus zei dat is goed meneer. Maar ik moet wel anderhalf uur fietsen. Tuurlijk snapte die leraar wel dat ik echt niet zo ver hoefte, maar ik heb wel in nog geen uur tijd 3 hoofdstukken (correct) weten te maken van wiskunde :') . Ik vond het ook echt makkelijk, maar was gewoon lui.

Tevens was ik altijd overal het lieverdje. Ik kreeg een 8 voor mijn mondeling Frans omdat ze merkte dat ik zo hard mijn best deed, maar het wilde gewoon echt niet! In werkelijkheid had ik het boek nog niet open gehad.. Bij Duits idem. Ik kreeg 4en zodat ik wel over kon, want talen kon ik daadwerkelijk niet. (Ik kreeg maar verloop van tijd het advies het maar niet meer te proberen :,) ) Wederom geen boek open gehad. Het was sowieso al een wonder als ik eens op school verscheen. En als ik er was, dan was ik tenminste een uur te laat. Echter kwam ik altijd binnen met de leswisselingen dus kraaide er geen haan naar. Wist die docent veel dat ik het uur (de uren) ervoor niet was verschenen. Ik was zelfs zo lui dat ik aan een wiskundewedstrijd heb meegedaan, want als je mee deed kreeg je twee dagen vrij om te leren. Wonder boven wonder heb ik die wedstrijd nog gewonnen ook... Ik kreeg gewoon 50 euro voor 2 dagen "spijbelen" hahaha. En de docenten allemaal trots op me dat ik zo mijn best deed. De enige lessen waarvan ik niet de helft heb gemist zijn geloof ik tekenen, handvaardigheid en techniek. Ik was gewoon goed hihi. Heb ik totaal in mijn hele middelbare school periode misschien 2 keer na moeten blijven. Ik snap er nog altijd helemaal niets van. Schandalig eigenlijk..

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:13

De eerste 3 jaar als we te laat kwamen, kreeg je de eerste drie keer een waarschuwing, daarna elke keer extra een blaadje meer aan strafwerk schrijven.

Als we eruit gestuurd werden, moesten we een brief halen en strafwerk maken. Heb wat afgeschreven :')

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:17

10.000x schrijven ik ben een wijsneus en denk dat ik het beter weet dan de lerares!

1x geschorst op basisschool omdat ik ruzie had om een pen (die echt van mij was bleek later, reclame van bedrijf van mijn vader erop) en die moest ik komen brengen en het leek mij van achter uit de klas een beter idee om de pen te gooien (en raak)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:25

Ik heb eigenlijk nooit straf gehad, ik was altijd een lief en beleefd engeltje :+ Of jawel, 1 keer moest ik in het middelbaar nablijven samen met de helft van de klas; geen idee waarvoor trouwens, maar we hadden iets klassikaal mispeuterd.

In het lager moest 'stoute kindertjes' tijdens de speeltijd tegen een muur staan en kijken hoe de anderen speelden. In het middelbaar moest je in de eerste twee jaren nablijven, en nadien werd je eigenlijk ofwel berispt, ofwel geschorst :')

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:31

Mijn vader is al best oud (65) en zat vroeger op een broederschool waar een leraar zo hard aan zijn oor had getrokken dat zijn oorlelletje scheurde := Is daarna héél vlug naar een normale school gegaan!

Ikzelf ben eigenlijk best braaf.. Uiteraard werd ik zo nu en dan betrapt op huiswerk niet maken of te laat komen o.i.d, maar meer dan dat deed ik eigenlijk niet. :o Drie jaar geleden had ik nog Duits, en als je daar je huiswerk nu had gemaakt moest je de hele woordenlijst overschrijven. En als je meer dan drie keer te laat kwam op school moest je één dag tot half 5 blijven om mee de school op te ruimen... Dat is mij één keer overkomen :+