Verhuizen naar een andere provincie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Condor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:43

.
Laatst bijgewerkt door Condor op 21-09-23 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 12:33

ik doe vrijwillegerswerk. En heb voor dit huis ook huurtoeslag. Een appartement of flat is ook goed. Als het maar een balkon heeft.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:39

Maastricht... ooeehh dan ga je wel naar ECHT limburg limburg.

De sjengen staan nou niet bepaald bekend om hun toeschietelijkheid. Zuid limburg is toch meer van 'oh praat je geen plat? das jammer, want ik blijf daar toch echt in doorpraten'.

Al blijft het toch mn lievelingsstad :)

Dan zit je beter in het wat hogere limburg. Zelf woon ik min of meer tegen de brabantse grens aan. Praat plat en ben in het plat opgevoed. Toch is hier geen 'ons kent ons' mentaliteit. Iedereen is welkom. Ook in de dorpen hier omheen.

Mijn mede-limburgse vriendinnetje werkt normaal gesproken in Roermond (daar wil je dan ook weer niet wonen, werken gaat nog net :') ) en moest een tijd voor dezelfde werkgever in Maastricht werken. Zij kon er echt niet aan wennen daar. Blij dat ze weer mocht werken in Roermond.

kiki1976

Re: Verhuizen naar een andere provincie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:46

Ik ben van Dordrecht naar een klein dorpje bovenin Noord Holland verhuist. Ik woon hier nu sinds '98 maar zou echt voor geen goud meer terug willen die kant op.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:46

Iloveiswan schreef:
_RMHorse_ schreef:
Ik woon sinds 2 weken in voorthuizen gelderland, woonde in purmerend noord-holland. Heel verschil ja maar je leert gauw genoeg nieuwe vrienden kennen!

Wat leuk zit nu 6 weken op de camping in voorthuizen. Leuk dorp he :)

Grappig op welke zit je?

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:49

Nee hoor, verhuisd van Vlissingen (Zeeland) naar Geertruidenberg (Brabant). Vanaf dag 1 gelijk een stuk gemoedelijker. De Brabanders zijn een stuk gastvrijer en vriendelijker als de Zeeuwen. Voelde me gelijk welkom :).

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:25

Hmh. Ik woon in middenlimburg.
Ik praat geen plat. Maar ik heb in heel limburg wel vrienden en voel me wel thuis.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:43

_RMHorse_ schreef:
Iloveiswan schreef:

Wat leuk zit nu 6 weken op de camping in voorthuizen. Leuk dorp he :)

Grappig op welke zit je?

Zeumerse hof. Ga er zo weer heen :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:21

Van Gelderland naar Brabant en weer terug. Ik wil nooit meer in Brabant wonen :+ Het was een jaartje studeren, maar er gaat echt niets boven de Achterhoek :+: Raar volk bevindt zich buiten de Achterhoek hoor :')

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:18

Nja Maastricht is ondertussen ook "ver-Nederlandst" hoor met al die studenten. En Valkenburg (sorry dat ik t zo zeg) is ook echt een toeristenhol.

Ik ken toevallig mensen die 7 jaar geleden van Haarlem naar Zuid-Limburg zijn getrokken. Ze zijn in een relatief klein dorp gaan wonen en zijn daar heel aardig opgenomen. Het blijven "Hollanders" maar ze nemen wel actief deel aan het verenigingsleven (zoon zit bij de harmonie bv) en ze helpen buurtfeesten organiseren. Je komt er als Hollander echt wel in hoor, het kost gewoon net wat meer moeite.

Ik begrijp wel waarom iemand naar Limburg zou willen verhuizen. Ik zou me echt niet op mijn plek voelen tussen alle straatstenen en keurig aangelegd parkjes. Geef mij maar de weilanden en bossen om mij heen, hier gaat t leven voor mijn gevoel net wat gemoedelijker.

Maar die medaille heeft ook een keerzijde. Het is weliswaar iets dunner bevolkt en er zijn minder grote steden. Dat betekent ook dat er minder werk te krijgen is en dat je vaak langer moet reizen om op je werk te komen.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 16:31

ja, ik blijf denk ik maar in den haag en omgeving wonen omdat dat het beste is voor mij. Bedankt voor jullie reacties. Waarvan sommige heel lief hebben gepost.