Ik zou zo graag een hippie zijn...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:58

Axel_Valerie schreef:
Killyenn schreef:
Niks mis mee daar af en toe rond te lopen, mijn ding is het niet maar dat mag ieder voor zich weten. Echter mag TS dan ook best horen wat voor plek het precies is, in plaats van enkel het zweverige 'kind van Ruigoord', 'open instelling' en 'wij zijn vrije geesten'. Dan weet ze in ieder geval waar ze zich precies in mengt.

Ja er zijn daar wel mensen die daar drugs gebruiken. En blijkbaar mag iedereen dat niet voor zich weten aangezien jij er een HELE duidelijke mening over hebt. Kun je alsjeblieft stoppen met mij te beledigen en mij op die manier "zweverig kind" in de arm te spelen? Ik ben daar niet van gediend. Iedereen mag daar vrij zijn. Doen wat ze willen doen. Natuurlijk zijn er ook moderne invloeden, maar zij lieven het liefst van wat de natuur daar te bieden heeft. Blijkbaar weet jij niet watvoor plek het is, dan kun je ook beter je mond houden.
Zo :=.
Klinkt als een open instelling ja :')

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:12

Arrabel schreef:
O jee... -O- Wat een heftige reacties..
Dit was niet mijn bedoeling.

En qua drugs gebruik, daar heb ik ook nog wel wat over te zeggen.
Mensen denken vaak dat drugs iets slechts is, maar je hebt ook geestverruimende middelen die je een goed inzicht in jezelf kunnen geven, je kan je makkelijker open stellen, je chakra's open stellen, en tot goede ideeën komen.

Er word altijd zo moeilijk gedaan over drugs maar alcohol is net zo erg een hard drug en daar hoor je niemand over.
De drugs die gebruikt word op Ruigoord zal waarschijnlijk wiet, hash, XTC en MDMA, paddo's, en in sommige gevallen LSD zijn. (allemaal geestverruimend)
Je kan mij niet vertellen dat ze daar vol op aan de coke, speed of heroïne zitten.

Nogmaals ik heb het allemaal wel een keer geprobeerd maar het is niks voor mij, maar ik heb er totaal geen problemen mee als andere mensen zich daar wel prettig bij voelen.

Paddo's en XTC is echt wel slechter voor je dan alcohol, al geloof ik best dat je er hartstikke creatief van wordt. Alleen een beetje te :')

Ik wist niet wat Ruigoord was dus heb even gegoogled;

Afbeelding

Gezien het onderste zoekresultaat zal er inderdaad wel drugs gebruikt worden :')

Ik vind hippies buiten het drugs-deel om wel leuk, iedereen zit tegenwoordig zo in de stress overal om, en zoveel mensen raken overbelast en krijgen burn outs.. Dan is het toch maar beter dat er ook nog mensen zijn die het gewoon rustig aan doen :))

Succes TS!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 15:15

Jodyy93 schreef:
Ik ben op die camping geweest! Niks voor mij, maar wel leuk voor een keer! Het er zeker niet duur! En je kunt doen wat je ook maar wilt wie of hoe je ook bent!!

De camping zelf is ook niet zo duur, dat klopt helemaal.
Maar het er naar toe komen helaas wel.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:44

De plek die Ailill noemt ken ik ook. Is daar inderdaad een fijne sfeer met inderdaad 'vrije geesten' of hoe je ze ook noemen wilt. Ontspannen omgeving en iedereen is er goed voor elkaar. Je kan er voor niet al te veel geld kamperen, paardrijden, wandelen enz.

Maar hippie worden.. Volgensmij kan dat niet. Ik zou gewoon volgens je eigen maatstaven zoveel mogelijk proberen te leven en jezelf zijn. Niet proberen iets idealistisch na te streven o.i.d.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:48

Arrabel schreef:
O jee... -O- Wat een heftige reacties..
Dit was niet mijn bedoeling.

En qua drugs gebruik, daar heb ik ook nog wel wat over te zeggen.
Mensen denken vaak dat drugs iets slechts is, maar je hebt ook geestverruimende middelen die je een goed inzicht in jezelf kunnen geven, je kan je makkelijker open stellen, je chakra's open stellen, en tot goede ideeën komen.

Er word altijd zo moeilijk gedaan over drugs maar alcohol is net zo erg een hard drug en daar hoor je niemand over.
De drugs die gebruikt word op Ruigoord zal waarschijnlijk wiet, hash, XTC en MDMA, paddo's, en in sommige gevallen LSD zijn. (allemaal geestverruimend)
Je kan mij niet vertellen dat ze daar vol op aan de coke, speed of heroïne zitten.

Nogmaals ik heb het allemaal wel een keer geprobeerd maar het is niks voor mij, maar ik heb er totaal geen problemen mee als andere mensen zich daar wel prettig bij voelen.

Helabitha schreef:
Op Ruigoord worden zeker ook drugs gebruikt als coke speed of heroïne. En ook niet zuinig en geestverruimend klinkt heel ok maar nou ja bla bla wijzend vingertje. Iedereen maakt zijn of haar eigen keuzes, dat betekent ook niet dat jij dat hoeft te doen. Kijk anders wat je aanspreekt en ga eens op een event/cursus/ etc af wat past binnen je interesse. Kan vanalles zijn, iets wat JOU aanspreekt.

Het draait er bij Ruigoord vooral om dat je kunt zijn wie je wilt zijn. Als jij daarbij drugs wilt gebruiken, prima, je zult niemand daarover horen. Er is geen oordeel. Zelf ben ik vaak ook regelmatig doordeweeks te vinden op ruigoord om te schrijven of tot rust te komen (te mediteren of fijne bijeenkomsten). Ik vind het raar dat als ik google dat niet omhoog komt. Voor een omschrijving zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruigoord .
Er zal heus wel over ruigoord gesproken worden in combinatie met drugs en dat is met name omdat er op feesten een vrij beleid is. Ik vind het gewoon jammer dat het beeld van ruigoord nu overschaduwd raakt door het woord drugs. Ik heb echt nog niet meegemaakt dat mensen daar volgas aan de coke, speed of heroïne zitten. Ik heb wel eens meegemaakt dat er buitenstaanders komen die dat wel doen omdat er een zogenaamd "vrije" sfeer hangt. Zij worden getolereerd maar als zij vervelend doen zijn ze niet meer welkom. Dat zijn namelijk over het algemeen echt niet de drugs die je geest verruimen inderdaad. Eigenlijk geen enkele synthetische drug die daar écht gebruikt word. Het zijn de feestjesmensen zoals bijvoorbeeld bij shoeless of mensen die lekker denken te komen beuken op landjuweel die dat dan van buitenaf meenemen. Net zoals op elk ander dancefeest.

EDIT: IK heb trouwens met landjuweel iets heel grappigs meegemaakt. Toen ik in de ochtend mijn tanden wilde gaan poetsen kwam ik twee jonge jongetjes van noord-afrikaanse komaf tegen met twee nektasjes om. Zij voerden samen een gesprek waar ik HEELEMAAL stuk om ging. De een zei namelijk letterlijk tegen de ander "oliebol, we hebben echt vet weinig verkocht, we moeten volgende keer alleen maar hallucinerende sh*t meenemen" zegt de ander "Ja man t*eringhippies"... :') Loop je dan met je knot op je hoofd en je tandenborstel in je mond "Goedemorgen boiiis"

Anoniem

Re: Ik zou zo graag een hippie zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:02

Als je je artistiek wilt ontplooien, zou je ook eens een weekje naar Buitenkunst kunnen gaan. De sfeer is daar heel vrij en open.
Een andere plek waar je vrije, spirituele mensen kunt treffen is op Nataraj feesten. Die zijn er op verschillende plekken in Nederland.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:09

Ja zo heb je ook de kunstkaravaan. Dat zijn een aantal groepen die ook dingen en voorstellingen aanbieden in verschillende delen van het land. Ik vind dat echt superleuk.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:19

Citaat:
Paddo's en XTC is echt wel slechter voor je dan alcohol

Denk je dat echt??
Ik begrijp ook wel dat je dit denkt omdat de overheid wilt dat je dit geloofd omdat er miljarden word verdient aan alcohol.
Af en toe een XTC pil is veel beter voor je dan elk weekend alcohol drinken.
En Paddo's slecht voor je??
Misschien voor je psyche maar echt niet voor je lichaam, het is gewoon een natuurproduct net als wiet en hash.
Weet je dat alcohol het enige verdovende middel is dat een niet eigen lichaams stof bevat, verder is alles wat je tot je neemt een lichaams eigen stof.
Als je meer over wilt weten moet je maar even googelen.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:21

Laatst bijgewerkt door Arrabel op 11-09-14 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:21

Arrabel schreef:
Citaat:
Paddo's en XTC is echt wel slechter voor je dan alcohol

Denk je dat echt??
Ik begrijp ook wel dat je dit denkt omdat de overheid wilt dat je dit geloofd omdat er miljarden word verdient aan alcohol.
Af en toe een XTC pil is veel beter voor je dan elk weekend alcohol drinken.
En Paddo's slecht voor je??
Misschien voor je psyche maar echt niet voor je lichaam, het is gewoon een natuurproduct net als wiet en hash.
Weet je dat alcohol het enige verdovende middel is dat een niet eigen lichaams stof bevat, verder is alles wat je tot je neemt een lichaams eigen stof.
Als je meer over wilt weten moet je maar even googelen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_giftige_planten

Allemaal natuurproducten, allemaal giftig. Dat het natuurlijk is wil niet zeggen dat het goed voor je is.

Daarbij: alcohol is ook n natuurproduct, dieren willen nog weleens 'dronken' worden van het eten van een grote hoeveelheid rottend fruit

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:23

Dan heeft de Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu het waarschijnlijk fout, jij weet het natuurlijk veel beter.
Mijn excuses.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:25

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:27

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:28

Ja vandaar de Edit.. :') ik kwam net ook op de site die jij neerzette.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:40

Ik was op het eerder genoemde Ruigoord tijdens Shoeless en ik vond het maar wat fantastisch. En nee ik heb geen drugs gebruikt. Het was een heel lief feest, kan het niet anders omschrijven. Kwamen geen vervelende mensen op mij af, geen agressie, geen irritaties, en ik ben ook niet benadert om drugs. (Normaal word ik vrijwel altijd gevraagd naar drugs omdat ik gezegend ben met grote ogen :7).

Er zaten zeker wel zat mensen aan de drugs, maar hier had ik dus geen last van.

Shoeless is wel echt een hippie feestje. Het gaat daar ook echt niet alleen maar specifiek om het feesten zelf. Je kon er veel meer doen dan alleen dansen. Misschien wel een idee om bv een keer naar Shoeless te gaan? Of Magneet festival oid. Ik had ook een vriendin mee die alles behalve hippie was maar, na een moeilijke start, vond ze het alsnog helemaal fantastisch :P.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:41

Wat leuk dat er de laatste tijd meer en meer mensen open staan voor deze dingen! Ik ga waarschijnlijk samen met mijn moeder emigreren naar USA en mijn mama droomt er van om in een caravan te wonen, dus een huis op wielen hebben :)) Je bent helemaal vrij! Alleen mezelf zie ik daar later niet direct in wonen. :P

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:43

Dat is ook mijn beeld, ik bouw zelf ook vaak mee aan dat soort festivals en met magneet heb ik samen met een vriend van mij de Woodlounge gemaakt/ontworpen.

Maar als je het al over (party)drugs hebt op Ruigoord dan zijn dat vaak wel de gelegenheden.

Ik vind het ook lastig om mij in het beeld te vinden wat hierboven net geschetst werd. Vandaar misschien mijn wat heftige reactie.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:43

Stoer van je moeder xTitanic!

Shoeless klinkt inderdaad goed!
Als ik op de site van Ruigoord kijk zie ik alleen maar afrikaanse drum dagen...
Maar ik denk dat ik verkeerd kijk ofzo...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:45

Haha er staan vaak ook niet echt dingen aangekondigd. Het is allemaal altijd een beetje warrig en onofficieel. Dus als je wilt kan ik wel even kijken of er binnekort iets leuks voor je bij zit? Stuur ik je per pb wel een lijstje.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:47

Ja dat zou ik tof vinden!
Het liefst wel iets overdag, ik ben niet zo'n nachtbraker :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:52

Ga ik straks eens even voor jou kijken!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 16:53

*\o/* *\o/* *\o/*

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:27

Haha ik snap ook niets van de site van Ruigoord. Voor foto's van Shoeless zou je ze even moeten opzoeken op Facebook! ;)

Axel_Valerie, echt? Wat tof! Hoe komt het dat je die dingen mocht ontwerpen? Lijkt me zo tof om mee te denken aan het ontwerp/concept van een festival :j.

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:31

mijn famillie is een hippie :D nouja best wel ver dan...
afgelopen zo er ben ik naar Ibiza geweest en die mensen zien er heel grappig uit! er was ook een hippiedorpje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:47

Arrabel schreef:
Axel_Valerie schreef:

Dit lijstje is gebaseerd op hoe gevaarlijk drugs is, wat ook belangrijk is natuurlijk.
In het volgende lijstje heb je ook nog een rijtje met wat het met je gezondheid doet en dan staat alcohol net onder Crack en Heroïne.
Paddo's staan onderaan.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... n-xtc.html

Voor dat lijstje is gekeken naar de gevolgen voor de gezondheid én hoe verslavend het is én de maatschappelijke gevolgen.

Alcohol staat waarschijnlijk hoog omdat de maatschappelijke gevolgen groot zijn. Er zijn meer alcoholverslaafden dan verslaafden aan welke andere drugs dan ook.

Heroine is lichamelijk veel sterker verslavend dan bijvoorbeeld alcohol en crack. De ontwenningsverschijnselen van heroïne zijn lichamelijk vrij zwaar. Dat geldt trouwens ook voor GHB, waarbij afkicken zelfs risico's met zich meebrengt.

Crack is vooral geestelijk heel erg verslavend. Vervelende bijkomstigheid is dat crackverslaafden vaak redelijk onverzadigbaar zijn en het een dure verslaving is. Het gaat daarmee ten koste van lichamelijke verzorging, voeding etc.

In XTC schuilt het risico dat je niet weet wat je slikt. Daarbij reageert ieder mens anders op XTC. XTC kan namelijk de manier waarop de lichaam de eigen temperatuuur regelt verstoren,maar in welke mate dat gebeurt verschilt van persoon tot persoon. Oververhitting is daardoor een veelvoorkomende doodsoorzaak bij XTC-gebruik.

LSD en paddo's kunnen zorgen dat je tot jaren later herbelevingen van trips krijgt of erin blijft hangen. Voor mensen met aanleg voor een psychose zijn dit soort middelen extra riskant.

Kortom: Elk middel heeft zijn eigen risico's. Als je middelen ordent aan de hand van de maatschappelijke schade, krijg je een hele andere volgorde dan als je "lichamelijke ontwenningsverschijnselen" als criterium kiest. Het ligt er ook aan wie het gebruikt. LSD kan bij mij geen risico zijn, maar mijn buurman aan een psychose helpen. XTC kan bij jou niet veel doen met je lichaamstemperatuur, terwijl ik na een pil al oververhit raak.

Als je geen risico wilt lopen, kan je het beste niets gebruiken. :D