Of even de ruilen en weggeven groep van jou regio opzoeken op facebook en een ander fornuis scoren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
AngeliqueB schreef:Oud vet krijg je weg met ammoniak! Alle losse onderdelen in een stevige plastic zak doen, flinke scheut ammoniak erbij, dichtknopen en een nachtje wegleggen. De ammoniakdampen laten het vet oplossen en zelfs de goorste zwarte aangekoekte jarenoude zooi laat los en is zo weg te poetsen. Fornuis zelf kan ook, maar is iets omslachtiger. Doeken met ammoniak op het fornuis leggen, grote plastic zak eroverheen tapen en de dag erna is alles los. Het stinkt wel als je alles weer uit de ammoniak haalt, dus goed ventileren!

1234 schreef:Dit topic is al een maand oud, maar ik vroeg me af,
is dat Dasty ook geschikt om de achterwand bij het gasfornuis schoon te krijgen?
Ook ik woon in een studentenhuis (nja huisje... maar 3 huisgenoten) en die achterwand is zooo vet dat keukenrol er gewoon direct aan blijft plakken en schuurpapier werd ook voor geen ene meter.
Ik gebruikte mr. Muscle ervoor altijd. Wil toch wel poging doen om het op een of andere manier schoon te krijgen. Maar volgens mij is het al paar jaar niet schoongemaakt oid.
Gasfornuis is prima met mr. muscle schoon te maken ,maar daaromheen, zoals de wand, dus niet.