Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Re: Laptop stuk, nieuwe maar welke????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:14

Waarom vindt je Windows 8 vervelend?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:18

Ik heb een Toshiba, gebruik hem voor school maar er staan ook games op zoals de Sims 2 en 3, super sterke en robuuste laptop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:20

Acer, ieder z'n eigen keuze natuurlijk, maar ik zag ze op m'n werk (electronicaketen) heel vaak terug komen ter reparatie. Samsung idem dito. Ik denk als je niet al te veel geld uit wilt geven, je aan HP of Dell een hele goede hebt. Chromebook kun je eventueel ook nog overwegen! (Asus bijvoorbeeld)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:38

Quad schreef:
Waarom vindt je Windows 8 vervelend?

- je gaat elke keer van het ene-naar het andere scherm
- in sommige schermen gaat de onderste taakbalk weg, waardoor je het geluid soms niet harder of zachter kunt doen
- sommige bestanden openen niet terwijl je daar met andere Windows geen problemen mee had

Mijn zusje heeft het, maar kan er moeilijk aan wennen.
En als ik soms even een paar minuten op haar laptop zit word ik er al gek van :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:53

Het is wel even wennen, maar een paar minuten is onvoldoende daarvoor.

Ik weet niet of je zus al de update naar 8.1 gedaan heeft? Deze maakt een wereld van verschil in gebruikersgemak.

Ik ben zelf een ontzettend tevreden gebruiker van windows 8(.1).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:07

Ik vind windows 8 een crime... ,1 nog niet in handen gehad, maar ik moet dus ook een nieuwe laptop, daar gaat accuut wondows 7 op na aanschaf :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:39

Ik zie Windows 8 ook totaal niet zitten, naar wat ik begrijp is dat vooral gebaseerd op al te modern gedoe met touchscreen, alles aan elkaar koppelen en online gooien, clouds en ander gepriel... ik vind de nieuwe Office daarin ook al erg irritant. Het wordt zo modern dat gewoon je werk er op doen een uitdaging wordt :+

Maar ik begreep dat je iig 8.1 kunt aanpassen naar een traditionele weergave?

Dat is dan nog wel prettig om te weten als het echt niet wil met dat ultra-moderne gezwets :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:47

Windows 8 valt ontzettend mee. Ook een goede vriendin van me, die heel hard riep dat ze haar computer direct over zou zetten naar windows 7, is na 1.5 dag volledig om (ik had gevraagd het een week te geven). Aan het begin moet je er even aan wennen, maar het is niet ingewikkeld en eigenlijk is het meeste heel logisch. Het enige echt stomme is dat ze spider solitaire veranderd hebben, dat is nu minder fijn om te spelen. Maar daar zijn dan wel 2 spelletjes voor in de plaats gekomen.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:49

pmarena schreef:
Ik zie Windows 8 ook totaal niet zitten, naar wat ik begrijp is dat vooral gebaseerd op al te modern gedoe met touchscreen, alles aan elkaar koppelen en online gooien, clouds en ander gepriel... ik vind de nieuwe Office daarin ook al erg irritant. Het wordt zo modern dat gewoon je werk er op doen een uitdaging wordt :+

Maar ik begreep dat je iig 8.1 kunt aanpassen naar een traditionele weergave?

Dat is dan nog wel prettig om te weten als het echt niet wil met dat ultra-moderne gezwets :)

Met een muis werkt Windows 8.1 perfect, je bent echt niet verplicht om een touchscreen te gebruiken. Ik kom zelfs nooit in de Metro interface, sterker nog, ik kom er alleen om een applicatie te starten, windows toets + eerste letters applicatie -> enter en klaar.

En ik gebruik enkel een lokaal account, ben niets verplicht om met cloud oid te werken, ik heb als enige de store aan mijn Microsoft account verbonden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:59

We gaan het wel zien, eerst maar proberen en wie weet bevalt het wel :j

Maar tot nu toe hoor ik vooral enthousiaste verhalen van mensen die volop alles online gooien via verschillende apparaten, en van de ouderwetse mensen die gewoon een niet al te veel meedenkende uitgebreide "rekenmachine" willen met Office en voor de rest eigenlijk weinig, hoor ik gemopper.... :=

Maargoed, je weet toch pas hoe je het zelf vindt als je het gebruikt dus ik ben wel benieuwd :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:50

De lay out en looks van 8 maakt dat het er uit ziet alsof je met een overmaatse smartphone voor je neus zit... Geef mij een functionele niet flashy/popi Maar gewoon zakelijke look/lay out...
Function before flashy please

Mocht ik bij een nieuwe laptop idd 8 of 8,1 niet fijn vinden staat er zo weer 7 op :p
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 15-09-14 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:51

Dat dus :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:53

En mocht microsuck stoppen met de ondersteuning van de versies die ik wel fijn vind... Stap ik gewoon weer over op linux :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 16:51

Bweh het begint nu al...nieuwe laptop binnen gekomen, moet wat vragen beantwoorden om Windows te installeren / in gebruik te nemen, en binnen enkele seconden begint al het gezemel dat ik aan moet melden op mijn Microsoft account...dat ik niet heb en niet wil :(

Lijkt geen uitweg maar die is er blijkbaar toch: http://computerworld.nl/cloud/79836-aan ... ft-account

En dan krijg je een scherm waar je gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord invult denk ik, ook al lijkt het niet zo :=

Afijn nu weer een stap verder staat hij te mekkeren over apps (die ik niet wil)... ben benieuwd hoe het verder gaat :P

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:14

Klopt, lokaal account aanmaken. De apps zijn vermoedelijk ingebouwde apps van 3e partijen. Bloatware :D
Wil je apps gebruiken, moet je wel je Microsoft account koppelen aan de Microsoft store.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:28

De grap is dat de gluipers het zo niet netjes als optie geven "aanmelden met lokaal account", het ligt niet voor de hand dat je er met deze omweg onderuit komt...sneaky basterds :P