Je vraagt je wel eens af...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:43

Tigress schreef:
muntdrop schreef:
Hoezo zijn mensen eigenlijk koeienmelk gaan drinken :')

Er was ooit eens iemand met een verschrikkelijke voorliefde voor tepels, bedacht zich niet en hupsa ging aan die van de koe lurken, en toen bleek er wat lekkers uit te komen :')

Ik heb werkelijk waar geen idee :+

_/-\o_ Ik geloof het zowaar, echt iets voor de mensheid :')

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:48

Tigress schreef:
muntdrop schreef:
Hoezo zijn mensen eigenlijk koeienmelk gaan drinken :')

Er was ooit eens iemand met een verschrikkelijke voorliefde voor tepels, bedacht zich niet en hupsa ging aan die van de koe lurken, en toen bleek er wat lekkers uit te komen :')

Ik heb werkelijk waar geen idee :+

Ik vraag me plots af:
Zou de persoon die als allereerste het ei gegeten heeft, geweten hebben dat dat uit een kippenkont kwam? En zoja, wat maakt dat een ei eetbaar is en kippenstront niet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:53

cooper schreef:
Ik vraag me plots af:
Zou de persoon die als allereerste het ei gegeten heeft, geweten hebben dat dat uit een kippenkont kwam? En zoja, wat maakt dat een ei eetbaar is en kippenstront niet?

Wil geen killjoy zijn hier, maar de dieren waar wij uit geevolueerd zijn aten al eieren. Er is dus geen "eerste persoon" die opeens dacht laat ik eens een eitje proberen te eten...

muntdrop

Re: Je vraagt je wel eens af...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:01

Een ei is eigenlijk een soort kippen menstruatie :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:02

muntdrop schreef:

Ehm, nee, eigenlijk niet.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:06

Ik vraag me af, waarom kunnen we maar 10% van ons brein gebruiken? En dolfijnen bijvoorbeeld 15? En als zij slimmer zijn, zijn zij dan de baas over de zee? Want die beesten zijn dus echt knetterslim!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:06

Kuggur schreef:
muntdrop schreef:

Ehm, ga je dan ook nog uitleggen waarom niet dan? :D

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:10

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:14

muntdrop schreef:

Okay, als het echt nodig is;
Je menstruatie is afgestoten baarmoederslijmvlies (en ja daar drijft ook nog ergens een onbevruchte eicel in, een verwaarloosbaar klein dingetje). Ik neem aan dat je weet dat kippen geen baarmoeder hebben en ik neem ook aan dat je weet wat een ei is.

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:15

Kuggur schreef:
muntdrop schreef:

Okay, als het echt nodig is;
Je menstruatie is afgestoten baarmoederslijmvlies (en ja daar drijft ook nog ergens een onbevruchte eicel in, een verwaarloosbaar klein dingetje). Ik neem aan dat je weet dat kippen geen baarmoeder hebben en ik neem ook aan dat je weet wat een ei is.

Waar haalt die kip zijn ei vandaan dan?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:15

muntdrop schreef:
Kuggur schreef:

Omdat het meer als een bevalling is, als het ei namelijk bevrucht is dan komt er een kuiken uit. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een baby heeft gekregen tijdens het menstrueren :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door Rintah op 09-09-14 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:16

Finliox schreef:

In de supermarkt natuurlijk... :o?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:18

Rintah schreef:
muntdrop schreef:

Omdat het meer als een bevalling is, als het ei namelijk bevrucht is dan komt er een kuiken uit. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand een baby heeft gekregen tijdens het menstrueren :+ :Y)

Ah dat is natuurlijk waar :D gelukkig niet nee trouwens, dat zou toch wat zijn, elke maand een baby uitpoepen :')

Sorry Kugger dat ik het verkeerd zei hoor :o

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:18

Kuggur schreef:
Finliox schreef:

In de supermarkt natuurlijk... :o?

nietus, bij de boer!!! }:0 :+ :Y)

Die maakt die van de voeddingsstoffen die ze binnenkrijgen, daarom is het ook belangerijk dat kippen genoeg kalk en mineralen binnenkrijgen, anders kan de schaal zich niet goed ontwikkelen.

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:20

denice schreef:
Ik vraag me af, waarom kunnen we maar 10% van ons brein gebruiken? En dolfijnen bijvoorbeeld 15? En als zij slimmer zijn, zijn zij dan de baas over de zee? Want die beesten zijn dus echt knetterslim!

fabeltje.....
http://www.quest.nl/artikel/we-gebruike ... ltjeskrant

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:23

Waarom doen mensen soms domme dingen ondanks dat ze beter weten?

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:24

Maar waar ontwikkelt mevrouw de kip haar ei dan? :')

Edit: quote verkloot, haal hem dus maar gewoon weg.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:28

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:37

Leuk topic!
Ik denk altijd heel veel en heb ook altijd megaveel vragen. Dit topic komt dus als geroepen :j

Twee waar ik al over nadenk vanaf dat ik een klein kind was:
Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? En hoe zijn die letters anders ontstaan?
En nog een hele leuke. Hoe is bij iedere klank een letter ontstaan? En dan bedoel ik: hoe hebben we kunnen onthouden welke letter bij welke klank hoort? En dan ook nog internationaal! Het is immers niet op te slaan zonder opname apparatuur? Als kind had ik mijn eigen theorie. Er waren 26 mensen (en dan zag ik zo'n stam voor me midden in de jungle van Afrika :') ) ieder persoon moest een letter onthouden met de bijbehorende klank. Tja... :+

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:41

amber15 schreef:
Leuk topic!
Ik denk altijd heel veel en heb ook altijd megaveel vragen. Dit topic komt dus als geroepen :j

Hoe kan het dat de letters die je bijvoorbeeld typt zo netjes zijn. Wie kan er zó netjes schrijven? En hoe zijn die letters anders ontstaan?
En nog een hele leuke. Hoe is bij iedere klank een letter ontstaan? En dan bedoel ik: hoe hebben we kunnen onthouden welke letter bij welke klank hoort? En dan ook nog internationaal! Het is immers niet op te slaan zonder opname apparatuur? Als kind had ik mijn eigen theorie. Er waren 26 mensen (en dan zag ik zo'n stam voor me midden in de jungle van Afrika :') ) ieder persoon moest een letter onthouden met de bijbehorende klank. Tja... :+

Woooow.. Dude... :')

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:43

amber15 schreef:
Leuk topic!

Je klinkt als me nichtje, die vraagt ook altijd onmogelijke dingen XD :')

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:48

puppy1128 schreef:
Finliox schreef:
Maar waar ontwikkelt mevrouw de kip haar ei dan? :')

Edit: quote verkloot, haal hem dus maar gewoon weg.

http://www.vcbio.science.ru.nl/images/e ... _small.gif

Misschien dat dit wat zegt? (geen vies plaatje voor als je dat denkt _O-)

Kan de afbeelding niet bekijken, krijg een of andere copyright notice.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:49

Hahaha, als je het antwoord weet, ben je echt mijn held!! :D
Ik vraag me af of er wel een antwoord is, maar met een logische theorie ben ik ook heel blij!

Was er nog eentje vergeten. Voor de technici onder ons: pas had ik een liedje gedownload. Nu hoor ik door het ene oortje de ene stem en door het andere oortje de andere stem. Hoe kan dat gescheiden worden? Ik heb een cd waarbij er soms ook alleen geluid uit de ene of alleen uit de andere box komt. Hoe kan dat opgeslagen zitten in zo'n cd'tje?

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:53

amber15 schreef:
Leuk topic!

http://www.scientias.nl/het-ontstaan-va ... abet/18854

Misschien staat hier iets in haha.
Eigenlijk weten ze het dus gewoon niet hoe die klanken zijn ontstaan.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 20:02

Dankjewel! Eigenlijk weten ze het inderdaad niet. Had het ook niet verwacht hoor ;)

En nog eentje, haha! Persoonlijk geloof ik in de scheppingstheorie. Ik denk dat de meesten van jullie in de evolutietheorie geloven. Waarom is er na de mens zoals we nu zijn niet nóg een soort ontstaan? Is het dan gestopt met door evolueren? Ik ben erg benieuwd wat jullie daarvan denken! Niet om een discussie uit te lokken, maar ik vraag me vaak af hoe mensen dat dan zien.