Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:21

je geeft aan hypotheek van een bedrag van een aanzienlijk bedrag.

dan heb je het niet over een laag inkomen aan jouw kant, want dan is er zo'n danig onbelans dat je het voor jezelf beter geen gezamelijke hypotheek kunt noemen.. bijvoorbeeld hij verdiend 80.000 per jaar en jij 30.000 dan weegt jouw inkomen niet echt mee in deze hypotheek

Met andere woorden.. als het een gezamelijke hypotheek is in de zin van 'gezamelijk' gebasseerd.. dan heb jij dus ook een inkomen of hebt dit gehad om meer dan voldoende van rond te kunnen komen.

De scheiding loopt al een hele poos en je hebt zelf druk gezet om te verkopen..

In mijn ogen zou jij dus letterlijk ieder willekeurig vakantiehuisje in jouw omgeving moeten kunnen huren van de reserves die je momenteel hebt opgebouwd... Zelfs op bijvoorbeeld centerparcs. waar dat ook nog eens kan.. Daarnaast zou je dan ook nog meer dan voldoende hebben om je paard op wat voor stalling dan ook te zetten voor de drie maanden in mijn ogen. Immers ik denk niet dat jij met lege handen naar Amerika gaat vertrekken wat de 'winst' ook mag zijn van het huis. Neem aan dat je je zoon niet aan het risico blootstelt dat je bij wijze van spreke toch niet met je nieuwe partner kunt samenwonen, je dus daar op straat komt zonder enige reserves.. en dan verloopt ook je greencard nog eens in dat geval.

Je zou in mijn ogen dus minimaal over een reserve moeten beschikken die jou in staat stelt met je kind te emigreren, om een deel van je inboedel te verschepen.. En om eventueel daar een doorstart te maken mochten dingen anders lopen dan je had verwacht.

Dan heb je ook voldoende om tijdelijk een vakantiewoning te betrekken, die particulier echt niet zo heel veel hoeven te kosten.. minder in ieder geval dan de helft van de maandelijkse lasten van een hypotheek en rente over 270.000 euro.

ik snap de stress daarom ook niet helemaal.. ben je bang om je reserves aan te spreken? dan zijn je reserves om te emigreren ook aan de hele krappe kant in mijn ogen..

want het gaat hier om verhuizen van jezelf en eventueel je paard (daar zou je nog afspraken over kunnen maken?) en dan de extra kosten - de maandelijkse hypotheeklasten.

tenslotte, de gemiddelde doorlooptijd van een oplevering is 2-3 maanden.. klein kunstje dus om de overdracht in de kerstvakantie te laten vallen en de laatste dagen lekker in een hotel te gaan zitten of een weekje in een vakantiehuisje?

aisie

Re: Huis opeens verkocht, waar nu wonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:26

Lees even haar vorige post, ze heeft het al opgelost.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:56

@ ts: fijn dat het opgelost is. Ik hoop dat de verhuizing spoedig verloopt. Succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:06

Iris82 schreef:
Een paard naar Amerika vliegen is ook niet iets wat je 123 regelt. Dat is enorm kostbaar (ik lees hier op Bokt zeker meer dan € 5000,-) en daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf.
Dat valt wel mee, de meeste paarden die verkocht zijn vliegen binnen twee weken die kant op.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 22:51

Katja schreef:
Iris82 schreef:
Een paard naar Amerika vliegen is ook niet iets wat je 123 regelt. Dat is enorm kostbaar (ik lees hier op Bokt zeker meer dan € 5000,-) en daar gaan maanden aan voorbereiding aan vooraf.
Dat valt wel mee, de meeste paarden die verkocht zijn vliegen binnen twee weken die kant op.

Heb de papieren al rond. Als de papieren in orde zijn dan kan het vrij snel geregeld worden.
Infeite als ik zou willen zou mijn paard bij wijze van spreken morgen kunnen vliegen. Moet er wel een vlucht met plaats voor hem die kant op gaan. Etc.

Zit nog heel erg te twijfelen over welk bedrijf ik hem laat vervoeren. Ook begin ik te twijfelen over wie er met hem meevliegt. Wil het graag zelf doen, maar heb een 4 jarige zoon die ook mee gaat. En kan hem moeilijk alleen in een stoel zetten. ;) Er kan een verzorger met hem mee reizen, maar vind het moeilijk om het uit handen te geven. Vriend komt hier 1 oktober heen voor mijn verjaardag. :D Hij had aangeboden om met paard wel terug te willen vliegen, heel lief dat hij het aanbied en zo helpt. Maar heel eerlijk gezegd zie ik dat niet zitten aangezien vriend geen paarden verstand heeft. Vriend gaat midden oktober weer naar huis, hij had al aangeboden om met mijn zoon te vliegen zodat ik met paard kan vliegen. Maar dan heb ik nog weinig tijd om de laatste kleine dingen te kunnen regelen. Ik zou vanaf midden oktober naar de VS kunnen, mag een kleine 3 maanden, 90 dagen. Verblijfs vergunning is geldig vanaf 1 December.

Kan de controle gewoon moeilijk uit handen geven, wil het liefst alles zelf doen. En zie heel veel beren op de weg!

Wil graag wel eerder verhuizen. Ben er zo goed als klaar voor, en zit nu er eigenlijk gewoon op te wachten. De kleine dingen die ik nog moet regelen zou ik binnen een week kunnen regelen als ik echt wil.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:02

NYC schreef:
Heb de papieren al rond. Als de papieren in orde zijn dan kan het vrij snel geregeld worden.
Infeite als ik zou willen zou mijn paard bij wijze van spreken morgen kunnen vliegen. Moet er wel een vlucht met plaats voor hem die kant op gaan. Etc.

Hou er wel rekening mee dat je paard in de USA wel in quarantaine moet. Die wordt dus over gevlogen en moet dan daar nog een maand op een station verblijven. Je kan dus wel niet alles uit handen willen geven, maar in dat geval moet je. En let ook even op de entingen die hij voor daar moet hebben. En ik weet niet in welk deel van de USA je gaat wonen, maar West Nile komt daar op meer plekken voor. En mss toch handig hem daarvoor in ieder geval te enten. Sommige staten verplichten ook een coggings test.

Als je in de richting van Oklahoma/Texas gaat, zou je eens contact op kunnen nemen met Nedpoint. Irmgard is Nederlandse en heeft mss meer info voor je. Ik weet niet of zij ook de import doen, export in ieder geval wel :D

En denk erom met je verblijfsvergunning. Je zou best problemen kunnen krijgen als je voor die datum al het land binnenkomt. Daar zou ik me echt even heel goed over laten informeren. Kennis van me heeft vanwege dat soort toestanden een hoop problemen gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:14

Als het een ruin is hoeft hij maar 72 uur in quarantaine zeker geen maand.
Je kunt niet iemand mee laten vliegen die geen verstand van paarden heeft omdat degene niet alleen verantwoordelijk is voor jouw paard maar ook voor de andere in de container. En met je zoontje erbij is ook geen optie.
Hoe moeilijk het ook is om het uit handen te geven, mijn ervaring is dat de meeste paarden het beter doen zonder iemand erbij die emotioneel erbij betrokken is omdat ze daarvan vaak spanning overnemen. Mocht je meer willen weten over het transport en de bedrijven die het regelen dan kun je me altijd een berichtje sturen.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-14 18:46

Net bij mijn paard geweest, het hoesten word steeds erger.
Had hem in de in 1 van de 2 longeerbakken buiten gezet, met de mededeling dat mocht nog iemand zijn paard buiten willen zetten die er gewoon bij in kan.-hij kan met alle paarden samen op de manege.- Ik ging boodschappen doen, kwam met een uurtje terug stond hij binnen. Ze hadden hem binnen gezet. Want als de paarden alleen buiten staan dan gaan ze graven waardoor de bak kapot gaat.
Ben wel even boos geweest. -:(- Word een nieuwe regel die maandag in gaat.

Paarden mogen dus niet meer in het land, en we mogen ze niet meer voor een uurtje buiten zetten. De manege wil niet met een oplossing meewerken zodat hij toch verdrag al is het maar 2 uurtjes buiten kan staan, elk voorstel wat je doet willen ze niet!

Mijn paard kan slecht tegen verhuizen en past zich dan moeilijk aan. Vorige 2 keer is hij 2 maanden niet zichzelf geweest door de verhuizing, niet willen eten, manege personeel niet vertrouwen en niet met hun mee willen aan het halster, zich niet laten behandelen door de hoefsmid etc. Aangezien hij in December gaat verhuizen naar de VS, wat stressvol genoeg is wil ik het hem niet aan doen door hem nu nog een keer te verhuizen.

Denk er aan nu ala minuut een ticket voor hem te boeken, en hem vooruit te sturen.
Daar hebben we een plek voor hem waar hij overdag,van s'ochtend 6 uur tot 11 uur s'avond in een paddock kan staan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 19:47

mg een paard wel emigreren met dat gehoest? k heb er geen idee van maar niet dat dat straks problemen opleverd

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 09:08

Lynn_Nikita schreef:
mg een paard wel emigreren met dat gehoest? k heb er geen idee van maar niet dat dat straks problemen opleverd

Hij is gezond verklaard.

Hij heeft in het verleden longontsteking gehad, waarna hij is blijven hoesten. Hij doet het alleen op stal.

Heb hem de winter erna toen we et comstanteerde door 2 veeartsen volledig laten onderzoeken, maar ze vonden beide niets.

Nu is hij ook weer 2 keer gezond verklaard.

Hij is met de longontsteking zo ziek geweest dat hij het bijna niet overleefd heeft, was een gewone longontsteking. Denk dat het blijvende schade is na de longontsteking.

In de zomer heeft hij nergens last van, in de winter als hij op stal staat hoest hij alles bij elkaar.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:19

Als je een fijne plek daar hebt voor hem dan zou ik hem nu sturen. Dat geeft jou weer wat rust en ruimte. Dat vliegen komt wel goed. Die paarden worden zo goed begeleid tijdens de reis.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 09:31

De kogel is door de kerk!

Ben vanmorgen om 7 uur door een mede stal genoot wakker gebeld, of ik snel wilde komen ging niet goed met mijn paard.

Manege eigenaar is op vakantie, zijn dochter die regeld het nu. En die vond het niet nodig om mijn paard tijdens het opschudden van het stro zoals gewoonlijk ergens anders neer te zetten. Met als gevolg dat mijn paard een zeer heftige reactie kreeg. Ze probeerde het eerst af te wimpelen met 'doet ie wel vaker'

Mede stal genoot adviseerde een veearts te laten komen. Eigen veearts kregen we niet te pakken, hebben ze maar een noodnummer gebeld van de veeartsen die in de regio. Is een onbekende veearts voor hem gekomen. Die veearts zag dat het echt goed mis was.
Hij heeft een medicijn gekregen, we hebben hem onder de douche gezet en zijn met hem gaan wandelen. Na 10 minuten werd hij wat beter.
Hij heeft een borstspier verrekt door het heftige hoesten, moeten het een week rust geven en crème smeren. En veel buiten zetten voor frisse lucht.

Hij adviseerde om hem op een stro-vrije stalling te zetten. Heb hem uit gelegd over hoe en wat kwa emigreren en het paard zijn verhuis kwaaltje. Advisch van de veearts, paard zo snel mogelijk verhuizen.

Had contact met een bedrijf, was het bedrijf waar ik mij het beste kwa voelde kwa vervoeren. Maar zaten ng uit te vogelen kwa hoe en wat op vertrek punt komen. Heb ze opgebeld uit gelegd hoe en wat. En dat ik mijn paard zo snel mogelijk wou laten vliegen, dat alle papieren in orde waren. Kreeg net een telefoontje, paard gaat vrijdag naar de VS! Heb mazzel gehad, was net gisteren iemand geweest die een reis geannuleerd had van Amsterdam naar New York.

Breng mijn paard donderdag ochtend naar het dierenhotel van Schiphol, vriend gaat bij hem kijken als hij in de VS is aangekomen.
Schoonvader heeft via zijn werk een transport vrachtwagen voor paard kunnen regelen, hij gaat daarmee naar de stalling.

Tot die tijd; heb ik schijt er aan dat de paarden niet in het land mogen,ik zet hem op veearts advisch gewoon lekker buiten overdag.
De manege bood meteen aan om de kosten die ik zelf voor de VA moet betalen te betalen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:14

ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat straks met het paardje..

gaat er wel een DA mee op de vlucht of alleen een steward?
want als het dier al een vorm van longschade heeft
en ook nog net zo'n zware aanval heeft gehad.
dan zal vliegen (als dat mag) best een hele aanslag op het dier zijn?

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 10:40

elenaMM77 schreef:
ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat straks met het paardje..

gaat er wel een DA mee op de vlucht of alleen een steward?
want als het dier al een vorm van longschade heeft
en ook nog net zo'n zware aanval heeft gehad.
dan zal vliegen (als dat mag) best een hele aanslag op het dier zijn?

Ja er gaat een veearts mee. Het bedrijf waar de andere paarden die mee vliegen hebben een VA aan boord.

Heb het nogmaals na gevraagd, mag mijn paard zo vliegen? Ja, hij is gezond verklaard en het is niet een virus/bacterie/ whatever die de reactie's oproept.

Hij staat in het vliegtuig overigens op vlas, normaal stro maar vanwege zijn reactie's op stro was het geen probleem op
Vlas te zetten. Kost mij €20.- maar weet ik zeker dat hij het stro probleem niet aan boord krijgt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:15

Normaal staan ze op zaagsel, stro wordt niet gebruikt aan boord.
Met welke maatschappij vliegt hij?

Zoals je het omschrijft denk ik dat het heel verstandig is om hem zo snel mogelijk te verhuizen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:21

Wat een mazzel zeg. :)
Dat is weer een zorg minder. Heb je de rest van de zaken waar je aan moet denken al op een rijtje?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:26

Kan hij niet een paar dagen eerder naar het horsehotel? Daar zijn ze super gefaciliteerd voor allemaal verschillende paarden met verschillende wensen.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:19

Katja schreef:
Normaal staan ze op zaagsel, stro wordt niet gebruikt aan boord.
Met welke maatschappij vliegt hij?

Zoals je het omschrijft denk ik dat het heel verstandig is om hem zo snel mogelijk te verhuizen.

KLM gaat hij.

Tegen mij werd stro gezegd, nadat ik hoe wat waarom had uitgeld kwamen ze zelf met het voorstel van op vlas. Heb hem eigenlijk nooit echt op zaagsel geprobeerd. Durf dat dus eigenlijk ook niet echt aan.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:21

KLM is altijd zaagsel, maar met vlas zit je zeker goed.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 13:25

Jennyj01 schreef:
Kan hij niet een paar dagen eerder naar het horsehotel? Daar zijn ze super gefaciliteerd voor allemaal verschillende paarden met verschillende wensen.

Het dieren hotel daar is echt mooi!

Heb er eigenlijk niet overna gedacht te vragen of hij eerder mag komen.

Was zo kwaad! En toen die mensen zoveel begrip toonde en mee dachten was ik allang blij dat hij zo last minute nog mee kan.

Was allang blij dat ik hem donderdag in alle rust kan brengen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:15

Nog een paar daagjes. En in geval van nood hebben ze vast wel eerder een plekje hoor.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 14:50

Iris82 schreef:
Wat een mazzel zeg. :)
Dat is weer een zorg minder. Heb je de rest van de zaken waar je aan moet denken al op een rijtje?

Ja, moet wat overige dingen nog doen. Maar de grote belangrijke dingen heb ik allemaal gedaan!

Heb alle abbonementen al opgezegd, kwam ik er net achter dat ik per 1 oktober telefoon moet inleveren. -O-

Het is nu nog voornamelijk spullen uitzoeken, dingen weg geven en verkopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:07

weet niet of je FB hebt, maar daar zijn weggeefhoeken, vaak te vinden onder de naam van een grotere plaats of je netnummer.
Almelo eo is bijv weggeefhoek 0546, Harderwijk eo weggeefhoek 0341 en ga zo maar verder. :)
Ook de verkoophoeken zijn zo makkelijk te vinden.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 18:48

Lor, bedankt voor de tip!

Heb al heel veel kleding/speelgoed aan de voedsel bank etc. gegeven. Heb en waar kledingstukken die ik verkoop. Alles wat mijn zoon volgend jaar toch niet meer aan kan heb ik weggegeven.

Heb veel paardenspullen verkocht. Maar ook veel aan een stichting gegeven waar gehandicapten kunnen rijden. Ook spullen aan een paardenrust huis gegeven.

Heb 3 zadels nog; mijn Friso, bruine Kieffer en bareback pad. Wil ze eigenlijk alle 3 wel houden.. Maar vraag mij af of het niet heel duur is om het mee te nemen.

Mijn paard mag overigens baggage tot een bepaald gewicht mee. Maar met zijn zware Rambo dekens kan er geen zadel meer mee.. Is dus even uitzoeken hoe en wat ok ga meenemen.