Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PenP2014

Re: Rioolspin (?) in mijn wasgoed... Help? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:07

Ik wilde TS nog even besparen te vertellen dat je er wel 2 kan verwachten Y;(

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:14

Ik las laatst ook al op bokt dat de grote-zwarte-spinnentijd weer is begonnen. Heb de hele week alle kamers geïnspecteerd voordat ik erin liep, was al zo blij dat er bij ons nog geen een zat.. Wat denk je, gister 2 op één avond (eentje boven en eentje beneden) *huilt* :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:15

SaraViavia schreef:
Ik las laatst ook al op bokt dat de grote-zwarte-spinnentijd weer is begonnen. Heb de hele week alle kamers geïnspecteerd voordat ik erin liep, was al zo blij dat er bij ons nog geen een zat.. Wat denk je, gister 2 op één avond (eentje boven en eentje beneden) *huilt* :P

schattig zelfs spinnen houden er lat relaties op na?

Snadrem

Is hij ongeveer zo groot? Meesterlijke grap dit, ik zou echt in mijn broek piesen van angst :')

gabyfedde

aardbeitje_ schreef:
Angst doet hele bizarre dingen met je.
Toevallig is me van de week verteld dat de mens bang is voor spinnen, omdat deze het minst op ons eigen soort lijkt. Daar kan ik wel inkomen. :j

Eerder omdat iedereen op de basisschool elkaar aansteekt met spinnen zijn eng en spruitjes zijn vies...

Annemiek80

elenaMM77 schreef:
SaraViavia schreef:

schattig zelfs spinnen houden er lat relaties op na?

Nee, vanavond vind ze er waarschijnlijk weer 1 boven en 1 beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:16

Heb je niks langwerpigs waar je dingen mee aan de kant kan gooien en zo die portemonnee langzaam naar je toe kan schuiven?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:20

Annemiek80 schreef:
SaraViavia schreef:

Zeg dat alsjeblieft niet nog een keer :D Heb ze altijd nog per 1 gezien dus misschien geldt die regel niet in ons huis :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:24

SaraViavia schreef:
Annemiek80 schreef:

Zeg dat alsjeblieft niet nog een keer :D Heb ze altijd nog per 1 gezien dus misschien geldt die regel niet in ons huis :P

je weet dat vrijgezellen nog al eens bezoek van het andere geslacht uitnodigen? en dan blijft het er meestal niet bij 1. Die vrijgezellenparties die ze dan houden zijn berucht. je kunt beter hopen dat het 1 maximaal 2 stelletjes zijn ;)

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:34

Ik snap perfect hoe je je voelt ts. Ik heb op beestenboel ook een spinnentopic lopen. Ik weet ook dat er nog minstens 1 in huis zit, maar durf zelfs niet te gaan zoeken :')

Laatst iets gelezen over reuze spinnen in Walonie, maar dacht dat het een ver van mijn bed show was. Tot ik in de schemer een groepje mensen naar een muur zag kijken. Heel mooi om te zien, buiten en op een paar meter afstand, maar liever niet in hartje Antwerpen >;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:53

Wat is een rioolspin?
We hebben hier wel van die grote zwarte huisspinnen. Wij noemen ze renspinnen omdat ze razend snel kunnen rennen, het zijn net muizen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:56

Suzanne F. schreef:
Wat is een rioolspin?
We hebben hier wel van die grote zwarte huisspinnen. Wij noemen ze renspinnen omdat ze razend snel kunnen rennen, het zijn net muizen.

Ik heb net (heel stom) op Google gekeken. Geen aanrader als je niet zo dol bent op spinnen...

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 18:57

PenP2014 schreef:
Ik wilde TS nog even besparen te vertellen dat je er wel 2 kan verwachten Y;(

Ik wou het net zeggen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:13

Heb even gegoogled, zo te zien is een huisspin hetzelfde als een rioolspin.
Die hebben wij in ieder geval ook weleens hier. Ik vind ze zelf ook erg eng. En ze rennen heel hard.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 19:31

Die hebben wij ook iedere herfst in huis. In het voorjaar vertrekken ze weer. Ik vermoed dat ze hier in de kruipruimte zitten. Deal breaker hier is de slaapkamer, die is off limits voor golfballen met pootjes. Alleen kleinere spinnen zijn daar welkom.
Heb er ooit 1 gehad die met zijn voorste poten op mijn been stond, terwijl ik op de bank zat. Dat gaf wel wat gejodel, maar verder geven ze geen problemen.

We hebben sowieso veel spinnetjes in huis. We verwijderen namelijk geen enkele spin. ;)

Muizen vind ik ook niet eng, maar daar schrik ik bij een plotselinge muis toch flink van, haha.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:07

En TS probleem al opgelost? Portemonnee van je vriend al te pakken gekregen incl. spin? Als ik eerst een spin zie en maakt dan niet uit of ie groot of klein is, en even later als ie weg is en dus de benen genomen heeft zit ik echt te wachten en overal rond te kijken waar ie dan uiteindelijk naar toe gegaan is :o.

Vorige week stuurde mijn buurvrouw een app. met een huge van een spin, nou ik hield hem niet meer. Maar haar woorden waren '' zo nu ben ik niet meer de enige die overal rond zit te kijken van angst''. Terwijl die foto van huge van spin bij haar broertje thuis zat en hij hem naar haar had door gestuurd :o.

Gistermiddag, ik ruimde even manlief zijn schoenen op en zag me toch een dikke vette spin lopen met dik lijf brr. Zoonlief was ook bij me en ik probeerde zelf rustig te blijven maar omg wat is dat lastig dan hoor. Manlief gebeld of ie direct naar huis toe kan komen, want die spin nam de benen en rende vrolijk door de woonkamer :+. Maar manlief hield het al niet meer door de foon en zei of ik even rustig wilde doen, hij ging op dat moment bijna betalen (nieuwe tv) en dan kwam ie eraan.

En over dat spinnen altijd met zijn 2 zijn, is helemaal waar en heb ik nou al tig keer meegemaakt. Vind ik alleen echt niet leuk.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:14

Spinnen vind ik wel gave beestjes, TS jammer dat je niet in de buurt woont, dan kwam ik je wel verlossen.Hier gisteren 9 kruisspinnen in de tuin geteld. Ze zijn echt prachtig. Muizen vind ik minder in mijn omgeving.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:22

Ben ook bang voor grote spinnen! Heb je hem al gevonden?

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:41

Oh gosh :=
Is de spin inmiddels gevangen?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:47

Een beetje vlooienspray op zo'n beessie doet wonderen }> Heb je geen buurman, man, stofzuiger etc. meer nodig! Heb er hier wespenspinnen (de grootste spin in Nederland) mee doen hemelen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:48

Mega-toevallig dat ik dit topic net lees, er zat er net ook een in de badkamer! Meestal is het mijn zus die mij naar de plaats toe-gilt en dan moet ik hem buitengooien, de handdoek aan beide kanten tonen (dat hij echt weg is) en dan durft ze naar het toilet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:48

Ik lees dit topic, voel iets in mijn haar kriebelen en schrik enorm :') Niks natuurlijk :+

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:55

TS bekijk het van een positieve kant; wees blij dat ie niet kan vliegen *\o/*

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:57

joyce2 schreef:
Ik kan uit ervaring zeggen (met van die vieze grote zwarte bosspinnen/huisspinnen), dat haarlak NIET werkt. Laat staan als ze dus nog groter zijn! Brrr.... Op stage in Engeland zaten wij aan de rand van het bos en om de haverklap zaten er van die zwarte dikkerds in ons huisje, panisch werd ik er van! In al die weken heb ik mijn koffer met kleding dicht gelaten, hij ging alleen open als er iets uit of in moest, het zou mij niet gebeuren dat er een spin in m'n koffer zou gaan zitten...

Op een gegeven moment had een van de meiden in de andere kamer dus wel een spin in haar koffer zitten en die rende er gelukkig uit, maar onder een van de bedden. Toen heeft ze haarlak op dat beest gespoten en die ging inderdaad rennen als een gek. Als je dan toch met haarlak aan de slag wilt, dan zou ik er een aansteker bijhouden, dat werkt denk ik beter :D ;)

Whhahaha ik lees dat en ik kreeg meteen een flashback. Al zat hij geloof ik niet in mijn koffer....of dat heb ik verdrongen.

Ik tilde vanochtend mn stalschoen op om aan te doen. Ging als een malle gillend om mn pappie het huis door, ook zo'n grote. Spin was te snel voor mn pappie.......... Ik stond in de huiskamer met de deur dicht en de deurklink zo stevig vast dat er nog geen inbreker binnen kon komen :+

Ts. heb je de portemonnee ook? Neem aan van wel, aan gezien je ook naar de wc durfde.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:02

Ik denk dat de spin TS gegijzeld houdt. :j