In woon in het verkeerde deel van het land

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: In woon in het verkeerde deel van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:20

Ik ben geboren in Groningen en woon op dit moment in Friesland.. Ik mis Groningen, ik mis de akkerbouw enzo want hier is heel veel Gras en koe, wat opzich ook hele mooi is, maar akkerbouw groeit altijd zo mooi

Maar wat ben ik gelukkig dat ik in het noorden woon. Voor een boktmeet laatst, ging ik via Hoogeveen naar Almere. in Almere zijn we nog heeeel ff naar Amsterdam geweest en ik ben vanuit Almere nog even Naar Utrecht geweest voor een andere meet

Maar wat was ik bij dat ik weer in het noorden was <3 Weg van alle drukte <3

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:32

MalaQ schreef:
Iemand die dit herkent, en die de stap gezet heeft ergens anders heen te gaan?? En zoja, hoe deed je dit dan? Ik sta overigens ook nergens ingeschreven voor een huis, en met mijn but-salaris moet ik wel huren via sociale huur..

Import hier!
Kom oorspronkelijk uit Dordrecht, woonde thuis, had mn pony's er staan en had een goede baan. Maar ik wilde niet in Dordt wonen.

In eerste instantie steeds voor stalling buiten Dordt gekeken, maar dat werd steeds verder en verder dat het er niet goedkoper op zou worden.
Ben toen ooit in Leersum geweest om iets over te kopen en ben daar gelijk wezen wandelen en zo verliefd geworden dat ik in deze omgeving ben gaan solliciteren.
Zit in de zorg dus er is altijd wel wat te vinden. Uiteindelijk in Ede terecht gekomen, op kamers, en sinds 1 1/2 jaar een eigen huisje in Rhenen. Idd wel huur, maar ach. Ede zelf was erg duur kwa huren en heb bijna 5 jaar ingeschreven gestaan.

Ik woon hier fantastisch, pony's staan aan de Veluwe maar gaan binnenkort toch over naar Leersum. Naar hetzelfde gebied als waar ik verliefd op ben geworden.

Ben nooit zo van steden geweest, geef mij maar de kleine en schattige dorpjes hier. En het bos en de heide <3
Nee mij krijg je hier niet meer weg, tenzij ik de loterij win want Engeland/ Schotland is toch ook mijn grote droom :+
Laatst bijgewerkt door Onali op 04-09-14 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 19:34

Ik heb 22 jaar in Zwolle gewoond, een half jaar in Galway, Ierland (studie) en nou woon ik alweer een hele tijd in Groningen. Ik vind de Randstad leuk, maar wat ben ik blij als ik weer thuis in Groningen ben := Rustiger, ik vind de mensen leuker en je kunt hier tenminste nog ademen. Of gewoon eens even niets doen, zonder dat dat raar is. Dat hele gehaaste ontbreekt hier.

Uiteindelijk zie ik mezelf nog wel eindigen in Engeland, dat voelt ook altijd als thuiskomen als ik daar ben. Maar met weinig tot geen startkapitaal en nog twee paarden doe ik dat nog maar niet. Vermaak me hier nog goed, heb een koophuis en de paarden goed gestald staan in Noordlaren. Maar wie weet, over een jaar of 10?

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 21:56

Onali, dat klinkt precies wat ik zou willen :o Leersum ga ik vaak met de trailer heen.. Prachtig daar.

Toen ik net klaar was met mijn studie was ik bezig met plannen te verhuizen naar Ede, maar toen kreeg ik buitenkansje qua baan hier. Toen niet meer weggegaan.. Geen spijt, maar zou leuk zijn als ik mijn droom toch nog kan uitvoeren :D

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:19

Als je op de hoogte wilt zijn van vacatures in de dieren meld je dan aan bij het forum reefz ( en dan aanmelden bij de groep vacatures) je krijgt dan een mail als er een nieuwe vacature is.

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:21

wendely schreef:
Annash schreef:
Ik heb het nog wat drastischer aangepakt en ben dit jaar naar de UK verhuisd. :+

:') Zo vertrekken wij over 3 weken naar Noorwegen.

Heel ongezellig!
Maar oke het is jullie gegund ;)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:28

Ik ben gewoon gegaan. Baan in de regio gezocht waar ik wilde wonen en toen ik die had ben ik verhuisd. Het lijkt ingewikkelder dan het is volgens mij.

Overigens verhuisde ik naar een zeer rustig dorp. Na een aantal jaar werd ik gillend gek daar en ben ik terug verhuisd naar de grote stad. Een andere dan waar ik vandaan kwam. Woon nu in het centrum en ben weer zielsgelukkig. Ook dat heb ik gewoon gedaan. Deze keer eerst verhuisd en toen van werklokatie veranderd.

Als je in de buurt van de Utrechtse Heuvelrug wilt wonen is forensen ook een optie, Driebergen - Rotterdam is maar 45 min met de auto (buiten de spits dan).

Echt, ik zou het niet ingewikkelder maken dan het is. Succes.

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:33

Ik herken jou zo goed!

Ik woon zelf in Rotterdam, 10 minuten met OV en ik sta midden in het centrum. Omdat ik niet in het bezit ben van een auto, duurt het een uur voor ik op stal ben met het ov. En inderdaad, uitrij mogelijkheden zijn er niet.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik al heel mijn leven hier woon, al mijn vrienden zijn dol op deze stad alles heb je met drie keer vallen bij de hand. 1 Keer hikken en ik ben thuis van een avondje uitgaan, en dan heb ik het natuurlijk niet over een kroegje om de hoek. Dat is het fijne ervan, ik zelf voel me totaal niet thuis in Rotterdam, ik ben meer een mens van dorpjes en inderdaad natuur.

Ik heb een halfjaar in Volendam gewoond vanwege mijn stage, erg toeristisch maar dat dorps gevoel is helemaal mijn ding.

Omdat ik zelf thuiswonend ben, gestopt met mijn studie en momenteel nog werkloos ben. Blijf ik hier waarschijnlijk nog wel even hangen, maar wat droom ik van een huis in de middle of nowhere, waar ik inderdaad met 10 minuten een bos in kan rijden o.i.d.

Wanneer de mogelijkheid er is, ben ik in ieder geval weg uit Rotterdam, het trekt mij niet en dat zal het na 21 jaar ook niet gaan doen geloof ik!

Ik voel je helemaal!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:35

Ik woon in de Achterhoek. Veel bos, veel natuur, heerlijk!

Veel toeristen in de zomer, ook altijd gezellig. Vooral mensen die nog nooit een paard in het echt hebben gezien, heerlijk :+.

Ik zou als ik jou was goed orienteren op waar je wilt wonen en baan mogelijkheden. Je kan wel ergens wonen, maar als je geen baan kan vinden schiet het ook niet op.

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:58

Woon in Zeeland, dus de rust hebben wij hier wel (buiten het toeristenseizoen :D ). Maar die eindeloze bossen waar je niet om de 100 m een weggetje hoeft over te steken, maar gewoon km'-lange ruiterpaden hebt.... daar droom ik ook van. En mijn paard ook. Die vindt het hier maar wat saai buitenrijden sinds we vorig jaar een weekend naar Drenthe zijn geweest.

Maar ik kan me herinneren dat ze een paar jaar geleden in die omgeving juist heel hard dierenartsen nodig hadden.. of waren het gewone artsen :? ?? Ik zag en hoord toen steeds op tv en radio spotjes daarover. Hoop voor jou dat het in de DA-sector was ;) .

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:00

Leuk om te lezen, die herkenning :D

Het wordt sowieso eerst een baan, dan een huis (of ik moet ineens m'n droomvent tegenkomen die al ergens daar woont :P ). Ik heb me ingeschreven voor eigenlijk de hele regio waar ik wel zou willen wonden (dus regio Utrecht, Ede/Wageningen, Arnhem/Nijmegen). Regio Epe/Zwolle e.d. nog niet naar gekeken.. Omdat ik met mijn salaris waarschijnlijk wel afhankelijk ben van sociale huur, zal ik nog wel even hier zitten.. Maar dan ben ik in ieder geval voorbereid! Ondertussen houd ik de banen gewoon in de gaten, en mocht er iets bij zitten, wie weet solliciteer ik dan wel gewoon! Kan altijd de eerste periode heen en weer reizen.

Zippora, ik ben dierenartsassistente, helaas een standje lager dus.. Niet dat ze dierenartsen wel nodig hebben trouwens, het is een drama! Daarom ben ik toch wel heel erg blij met de baan die ik heb :j Het is alleen in de verkeerde plaats :')

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:14

Wat herkenbaar!

Ik heb tot mijn 20ste levensjaar in Brabant gewoont, op elke hoek van de straat wel een nieuw natuurgebied, heeeerlijk! Door het noodlot moeten verhuizen en ben ik gaan samen wonen met mijn vriend, ook onder Rotterdam.
Ik werk ook als paraveterinair, in mijn bedrijf zijn de banen voor het oprapen, maar over het algemeen is er inderdaad maar weinig.

Hier zijn wij ook opzoek naar een huisje wat meer richting Utrecht (ameide en omgeving) Ik blijf dan wel werken waar ik al werk, maar mijn vriend werkt in Utrecht en heeft een vaste aanstelling gekregen, voor hem zou de reistijd enorm schelen.
En oooooh wat zal ik blij zijn om weer wat fatsoenlijke wandelgebieden om me heen te hebben!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:24

Ik ben met mijn paarden verhuisd naar Brabant bijna Limburg, bos om de hoek.
Mijn vriend woonde hier al, ik heb eerst een baan gezocht en ben toen gaan samen wonen. Ik ben nu bijna klaar met mijn opleiding (werken- leren). Ik denk dat als je je opleiding al hebt en je een redelijk salaris verdient je de stap hierheen makkelijker kan maken. Ik heb het alleen gered, doordat mijn vriend al een vast baan had/heeft.

Stel het gaat uit zou ik hier wel blijven wonen, de stalling voor de paarden/huis voor jezelf is hier goed betaalbaar! Ook merk ik dat boodschappen e.d. hier goedkoper lijken.

Ik zou dus op zoek gaan naar een gebied, waar de huizen betaalbaar zijn (of inschrijven voor huur alvast) en hier gaan wonen, mits je een baan vind (of man haha).

Ik kom uit Rotterdam (Barendrecht) en heb daar 22 jaar gewoond, ik woon nu in een heel klein dorp en heb wel een kleine supermarkt tegenwoordig. Ik vind het heerlijk! Dit is echt mijn huis!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:50

Ik had mazzel.
Opgegroeid onder de rook van Rotterdam, gestudeerd in Utrecht.
Nog voor mijn afstuderen mijn man leren kennen en die woonde al aan de Veluwezoom!
En tja, een studentenkamer op 11 hoog tegen een eengezinswoning mét tuin, ik weet wel waar we elkaar het meest zagen!

Ben bij hem ingetrokken en ga alleen nog naar t westen voor bezoek aan vrienden. Mijn ouders zijn nl ong. tegelijk met mij verhuisd, maar dan naar grens friesland-drenthe en mijn broers waren al uitgevlogen richting lelystad en zutphen.
Ik heb hier ook werk gevonden, gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:13

Wij hebben de move ook gemaakt. Eerst gesolliciteerd. Gelukkig vonden we beiden vrijwel tegelijk een baan (enorme mazzel). Toen hier antikraak gaan wonen en later een leuk huis gekocht. Het was allemaal veel makkelijker dan ik dacht.

Als je een baan kunt vinden: Volgens mij is er qua wonen altijd wel een oplossing, mits je tijdelijk genoegen kunt nemen met antikraak, een poosje in een vakantiehuis of caravan of misschien eventjes een kamer huren. Qua huis kopen: De huizenprijzen zijn in het oosten van het land veel lager. Voor 80.000 - 100.000 heb je in Enschede een leuk appartement en vanaf 110.000 koop je al een tussenwoninkje. En wat ze hier een achterbuurt noemen, is bijzonder chique vergeleken met (bijvoorbeeld) Rotterdam Zuid. ;)
In sommige wijken worden sloop/renovatiewoningen verhuurd aan jongeren. Dat is ook maar tijdelijk, maar je hoeft er niet zo lang op te wachten als op een huurwoning.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 18:15

Wij wonen ook in dat verkeerde, drukke en dure stuk van het land... :+

Wel overwogen om te verhuizen, maar ergens anders een goede baan vinden, je huis verkopen, etc is in deze tijd wel een flinke gok...
wij stellen ondanks dat we heel graag zouden willen toch nog maar even uit...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:04

Alleen als je vanuit het westen naar deze streek verhuist, zonder het verder echt te kennen, moet je wel uitkijken waar je gaat wonen. (Noord Veluwe)
Er zijn hier in de buurt gemeentes waar ik voor geen goud zou willen wonen. :D
Dat zijn zeer strenge SGP gemeentes (Bible Belt).
Die dorpen zijn prachtig maar niet om er te wonen als je er niet vandaan komt.
Zelf woon ik ook in zo'n gemeente maar heb er geen last van.
Hier zijn het meer de kleine gemeentes er om heen die zo zijn.
Maar op zondag is hier ook alles dicht, geen kermis/circus op zondag, echt niks kan hier op zondag.
Op zondag drommen met mensen met hoedjes bij zich die naar de kerk gaan.
Daar moet je wel mee kunnen leven, als je het niet gewend bent. :D
Mensen kunnen zich verkijken op de mooie omgeving, maar je moet er wel kunnen wonen en leven.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:02

sneeuwpop schreef:
Grootste probleem van verhuizen naar een andere stad is toch wel "de andere mensen" .
Vaak andere mentaliteit en zelfs andere humor.
Je bent geen echte ..... omdat je er niet bent geboren en de plak waar je vandaan komt is veranderd.
Ik heb dat laatste iig erg onderschat.
Vind het heerlijk om mensen te horen praten uit de plaats waar ik ben geboren...
Ben hier gelukkig, maar had dat anders voorgesteld en niet verwacht dat het best een issue is.

mika11 schreef:
Alleen als je vanuit het westen naar deze streek verhuist, zonder het verder echt te kennen, moet je wel uitkijken waar je gaat wonen. (Noord Veluwe)
Er zijn hier in de buurt gemeentes waar ik voor geen goud zou willen wonen. :D
Dat zijn zeer strenge SGP gemeentes (Bible Belt).
Die dorpen zijn prachtig maar niet om er te wonen als je er niet vandaan komt.
Zelf woon ik ook in zo'n gemeente maar heb er geen last van.
Hier zijn het meer de kleine gemeentes er om heen die zo zijn.
Maar op zondag is hier ook alles dicht, geen kermis/circus op zondag, echt niks kan hier op zondag.
Op zondag drommen met mensen met hoedjes bij zich die naar de kerk gaan.
Daar moet je wel mee kunnen leven, als je het niet gewend bent. :D
Mensen kunnen zich verkijken op de mooie omgeving, maar je moet er wel kunnen wonen en leven.

Ik kwam dit topic toevallig tegen. Al jaaaren wil ik met mijn dochtertje en paard (en hondje) de stap maken. Maar ik ben zo bang voor bovenstaande quotes.. Hoe weet je nou waar het leuk is om te gaan wonen (en waar niet)?.... :-)

Via woningruil.nl kan je aan woningruil doen. Momenteel bij Ermelo aan het kijken. Maar ik vind de plek uitzoeken erg lastig..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:51

Jennyxx schreef:
Ik kwam dit topic toevallig tegen. Al jaaaren wil ik met mijn dochtertje en paard (en hondje) de stap maken. Maar ik ben zo bang voor bovenstaande quotes.. Hoe weet je nou waar het leuk is om te gaan wonen (en waar niet)?.... :-)

Tja, gewoon gaan? Als het niet bevalt verhuis je toch ergens anders naar toe?

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:01

Mijn ouders hebben een huis gekocht en hun baan opgezegd en we zijn gewoon gegaan. Veel mensen hebben ons voor gek verklaard maar alles is goed gegaan, gewoon op je gevoel afgaan. We komen uit Zuid-Holland en wonen nu in Flevoland. :j

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:18

Kom zelf uit de bollenstreek, op de grens van Noord en Zuid-Holland aan de kust. Ook echt drukke randstad hoor, heb je alleen recreatiegebieden waar je wel naar toe kunt zoals het strand, maar dan door druk verkeer.
Woon nu al ruim 1,5 jaar in Stompwijk, dicht tegen Leiden/Den Haag aan dus ook nog steeds in de randstad. Dat is zo'n heel klein dorpje, een van de laatste stukjes polder in het groene hart. Werk nog wel in de bollenstreek, 35 km van huis af maar te doen, ben wel dag minder gaan werken. Woon met mijn vriend op zijn melkveebedrijf met zo'n 45 hectare land, paarden staan aan huis, op de boerderij waan je je echt in landelijk gebied. Er is op 5 min stappen een recreatiegebied waar ik uren kan rijden, toch erg uniek in de randstad en voor mij voldoende. Voordeel is dat we toch nog dicht in de randstad zitten maar toch in buitengebied met ruimte, rust en natuur.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:37

Leuk topic, even op de phone... Dus dat typt wat traag.
Zeker herkenbaar!
Terug in meeleesmodus en reageer later

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:44

Ik heb het eigenlijk net andersom.
Heb me hele leven in bennekom gewoond en ben 3 maanden geleden naar katwijk verhuist om te gaan samenwonen. En ooh wat heb ik een heimwee :(

Mijn paard staat nog wel op de veluwe overigens. Dus ben er wel vaak nog te vinden voor een buitenritje.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:59

Wie gaat er dan ook in Katwijk wonen? ;)

Voor iedereen die twijfelt, mochten de mogelijkheden er zijn, gewoon gaan.

Wij zijn in januari naar Frankrijk vertrokken om daar een leven op te bouwen. In Nederland beviel het gewoon niet zo erg meer
Daarbij had m'n vrouw bijna voor de 2e keer een burn out, was ik het zat op m'n werk en ontslag genomen etc etc.

Alles viel dus "mooi" op z'n plaats, en zijn we gewoon gegaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:05

Ik woon in Zuid-Oost Friesland en vind het heerlijk :D Geen grote industrieterrein, geen megasteden en omringd door groen.
Paard staat op 20 minuten fietsen en vanaf stal kan ik zo het bos in.
Het enige nadeel, weinig tot geen lantaarnpalen langs de fietspaden omdat er toch bijna nooit iemand komt :')
Op de Veluwe of ergens rustig in Limburg zou ik ook nog wel te doen vinden.
Maar in een stad...? :n
Daarom vind ik Zweden ook een prachtig land en zijn mijn plannen voor de toekomst daar gevestigd! :)