joyce B schreef:Tja, je kunt het zo opvatten als je wilt, maar hoor het in verhouding veel vaker dat vaders weigeren te betalen of dat ze het contact verbreken bij nieuwe relatie/nieuw gezin. misschien zijn deze vaders de uitzonderingsgevallen? Dan mag dat gerust gezegd worden. Hoor niet vaak over moeders die een nieuwe vriend krijgen en dan hun kind dat bij hun woont zo negeert dat ze bij hun vader gaan wonen.
Ik ken uiteraard wel vaders met veel pijn omdat moeder de kinderen bij hun weg houdt, maar dat is andere situatie. Ik heb zelf kinderen, maar kan me niet voorstellen dat een nieuwe relatie er voor zou kunnen zorgen dat ik mijn kinderen aan de kant zet. Als iemand daarop aan zou sturen zou ik diegene snel aan de kant zetten. Mijn kinderen zijn me meer dierbaar dan een mogelijke nieuwe relatie...
Of ze moeten zich als oudere puber zo slecht gedragen tegen nieuwe partner ivm afzetten tegen, dat ik denk dat een beetje afstand beter zou zijn. Maar dan nog niet op deze manier en ga er van uit dat dat hier niet het geval was...
Dus als jij het hoort is het maar waar? Ik ken genoeg moeders die hun kinderen in de steek laten. Niet van mij, maar ik ben er niet van gediend dat er een conclusie word getrokken uit: Ik heb het gehoord.
Maarja, ontopic!