Is hij wel mijn vader?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: Is hij wel mijn vader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:31

Hmmm, dat wist ik niet, dacht dat voor particulieren zeg maar wel moest. En die testen op kauwgom en peuken en zo, ik dacht dat dat meer voor forensisch onderzoek was, misdaden en zo.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:35

Word voornamelijk gebruikt bij misdaden enzo ja, maar als particulier kun je ook zo'n test aanvragen, kost zo'n 300 euro. :)

Kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 06:52

Dank jullie.
Ik weet dat ik met mijn moeder moet gaan praten, en ik heb ook elke keer precies in mijn hoofd hoe ik dat kan doen
"Goh mam, ik zat mijn baby boek eens door te bladeren en vroeg mij af waarom er geen foto's zijn van mij als baby samen met papa, en ik zag ook dat alle kaartjes alleen aan jou gericht zijn"
Maar elke keer durf ik toch niet......

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:04

Tanden op elkaar en gewoon doen :j Kom op meis het is jouw leven, als jij wilt weten hoe dit zit moet je er wel wat voor doen. Ik weet hoe moeilijk het is, maar zij is de enige met alle antwoorden...

Kind schreef:
Dank jullie.
Ik weet dat ik met mijn moeder moet gaan praten, en ik heb ook elke keer precies in mijn hoofd hoe ik dat kan doen
"Goh mam, ik zat mijn baby boek eens door te bladeren en vroeg mij af waarom er geen foto's zijn van mij als baby samen met papa, en ik zag ook dat alle kaartjes alleen aan jou gericht zijn"
Maar elke keer durf ik toch niet......

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:06

Want?

De vraag is voor jou zo belangrijk, dat de vraag toch gesteld moet worden.
Geef je moeder na de vraag een paar dagen de tijd om te antwoorden, ze zal waarschijnlijk schrikken en heeft even tijd nodig om zich te herpakken.

Hoe lang je ook wacht, de vraag blijft moeilijk.

Succes

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:44

Misschien is de verklaring wel heel simpel: misschien staat hij niet op de foto's omdat HIJ de foto's maakte? Dertig jaar geleden was het selfie-tijdperk nog niet aangebroken, en als jij een buitenechtelijk kind was, had hij wellicht er ook geen behoefte aan om zijn nieuwste spruit te 'adverteren' en de buitenwereld te tonen.. hij was immers toch nog met een ander getrouwd? En uit je verhaal tel ik zo al drie verschillende vrouwen.

Hoe dan ook - er zijn veel kinderen die in hun puberteit opeens aan hun afkomst beginnen te twijfelen. Soms terecht, maar soms ook omdat dit bij hun persoonlijkheidsontwikkeling ontstaat. Je bent in die periode zelf nog maar een 'puppie', je weet zelf nog niet wie je 'bent', je voelt je een buitenbeentje.. de meeste kinderen groeien er over heen naarmate ze ouder worden. Daarmee zeg ik niet dat dit ook voor jou opgaat TS, maar ik noem het meer als algemene informatie zodat je weet dat je niet de enige bent met dit soort vragen :)

Terug naar jou: je bent allang geen kind meer, maar ruimschoots volwassen met 30 jaar. Dan wordt het zo langzamerhand wel tijd dat je de koe bij de horens vat en de vragen stelt waarmee je worstelt. Jij hoeft toch niet te blijven rondlopen met vragen die zo'n impact op je leven hebben. Je ouders ( wie dan ook de vader mag zijn) hebben destijds mogelijk beslissingen genomen buiten jouw verantwoordelijkheid, maar die blijkbaar wel effect hebben op jouw leven. Dan heb je ook alle recht om vragen te stellen, al was het alleen maar omdat het van belang is om te weten hoe de medische historie van je ouders is.

Dat advies wat sommigen hier geven.. belachelijk. Stiekem testen.. hoe verzin je het. Stel dat je zoiets zou doen, wat lost dat op als de uitkomst is dat je vader je vader niet blijkt te zijn. Kom op, geef mensen een kans om eerlijk met je te zijn en neem vooral je leven in eigen hand.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:48

Oh lastig zeg! Inderdaad gewoon vragen :j hoe lastig het ook is. Al snap ik wel dat je er tegenop ziet..

Maar denk je niet dat- omdat je moeder dat ook al deed- je moeder het weer gewoon van zich af wuift als je het vraagt? Gewoon simpel antwoord geeft dat hij gewoon niet graag op de foto wilde en/of weinig thuis was en nog steeds niks toegeven.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:34

Ik zou eerst vertellen dat je al een tijd ergens mee rondloopt en je er erg mee zit. Ik als moeder, zou dat niet willen, hoe moeilijk het onderwerp ook. Het is nog steeds een onderdeel van het moeder zijn. Ook bij problemen ben je haar kind en moet ze voor je klaar staan. Ik zou liever nu gaan dan wachten tot je ouders ouder zijn of er niet meer zijn.
Als er niks aan de hand is zullen ze verbaasd zijn en misschien beledigd, maar dan kun je altijd nog zeggen hoe opgelucht je bent dat het uit de wereld is voor jou en het wel allemaal klopt.
Als er wel iets niet klopt en ze weten niet dat jij ermee loopt, denken ze misschien dat ze het zo goed hebben gedaan. Maar ze willen vast niet dat jij er je hele leven mee rond blijft lopen. Misschien balen ze even dat ze het moeten vertellen, maar het was hun keus om het te verzwijgen.
Je weet het niet. Blijf vooral rustig en respectvol, dat zal echt helpen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 22:48

Hoe gaat het nu TS

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:12

Ben ik ook erg benieuwd naar, is er al iets om een update over te geven?

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 23:20

Ik ben ook benieuwd ts, heb he t al aangekaart?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:38

Ook ik ben benieuwd hoe het is afgelopen

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:44

Lastige situatie, zoiets zou ook aan me knagen. Zolang iets aan me knaagt, zit het in me om dingen uit te zoeken.

Heel veel succes, met wat je ook doet!

Kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 21:12

Dank jullie voor de interesse. We zijn al even op vakantieen komen volgende week terug. Heb me voorgenomen om dan wat vragen aan mijn moeder te stellen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:21

Succes ts

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:34

ik zag gisteren een voorstukje van een programma op tv waarbij ze vroegen om je op te geven of je wilde weten of je familie wel je familie was. ik weet niet meer hoe het heette, maar ik moest direct aan dit topic denken:P

jopaardjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 18:08

@RoyceMack, ja zag 'm net ook langskomen, ze zeiden deze site er bij. Misschien wat voor jou TS?
rtl.nl/familie-gezocht

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:11

Al wat wijzer geworden TS? Of nog niet met je moeder gepraat?

inverda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 05:52

ben erg benieuwd hoe het is afgelopen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:42

hoe is het afgelopen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:48

Ts doe het lekker op je eigen tijd! En niet omdat er heel veel nieuwschierige bokkers zijn (myself included). Veel succes ermee iig

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 14:56

RoyceMack schreef:
ik zag gisteren een voorstukje van een programma op tv waarbij ze vroegen om je op te geven of je wilde weten of je familie wel je familie was. ik weet niet meer hoe het heette, maar ik moest direct aan dit topic denken:P

Dit wou ik ook zeggen idd :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:41

Maartje1990 schreef:
Ts doe het lekker op je eigen tijd! En niet omdat er heel veel nieuwschierige bokkers zijn (myself included). Veel succes ermee iig

Ik heb een nichtje die 33 jaar geleden is geadopteerd uit Peru, samen met een jongen die drie weken ouder was.
Zij had geen interesse in het achterhalen van haar biologische achtergrond, maar haar "broer" wel. Toen alle manieren om het via de adoptiekanalen te achterhalen op niets uitliepen, heeft hij met financiele hulp van zijn adoptieouders een privedetective in de arm genomen. Deze detective is aan de slag gegaan en heeft een beerput opengetrokken waarvan de gevolgen absoluut op dat moment niet te voorzien waren.

In het kort: hij is achter zijn biologische komaf gekomen, en ook de biologische achtergrond van zijn "zus" is achterhaald. Met dat verschil dat hij er wel mee om kan gaan maar zijn "zus" die al wat labiel was, absoluut niet.

Dat impliceert niet dat dit bij ts net zo moet gaan, maar realiseer je wel dat als je vragen stelt en daar antwoorden op krijgt, dat heel confronterend kan gaan zijn, en je daar niet altijd even goed mee om gaat kunnen gaan.

Soms is het leven met de vraag makkelijker en eenvoudiger dan leven met een antwoord.

Denk er goed na over wat je gaat doen....

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 03:04

Hey ts,
Als je wilt mag je me PB sturen :)

Ik wil je evt wel wat vertellen via PB :)

Kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-14 07:51

Ik heb nog niet de moed bij elkaar geraapt om het te vragen, ben in mijn hoofd wel steeds bezig om goede vragen te bedenken waarmee ik mijn moeder de kans kan geven het te vertellen zonder direct te vragen of hij echt mijn vader is.