) als dat kan. Ik heb vooral een hekel aan mensen die 100/120 op de linkerrijstrook blijven rijden als je 130 mag. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
RedPassion schreef:Axel_Valerie schreef:Dus ja, als er 130 gereden moet worden, doe dat dan ook. .
Het moet niet, het is een maximum snelheid... Sommige auto's halen die snelheid helemaal niet op een prettige manier (mijn oude bakkie bv.) en anderen kunnen/willen gewoon geen 130 rijden, om verschillende redenen. Dan nog heeft iedereen gewoon het recht om in te halen (en dus even de linkerbaan te gebruiken) hoor.
Met de auto van mijn man rijd ik ook 130, maar het interesseert me niet als iemand voor me 110/120 rijdt en ik even in moet houden.
En dat 'met zijn allen op de rem moeten trappen' is meestal niet het gevolg van iemand die 110 rijdt, maar van mensen die 130 rijden met veel te weinig afstand op hun voorgangers.Ik hoef echt zelden te remmen als ik 130 rijdt, kwestie van veel afstand houden en anticiperen op wat er voor je gaande is. Dan heb je nog tijd genoeg om even je gas los te laten.
Sani schreef:Ik rijd ook wel 130 waar ik dat mag rijden.
Wel merk ik dat ik s'avonds langzamer rijd en dan nooit de 130 haal.
RedPassion schreef:En dat 'met zijn allen op de rem moeten trappen' is meestal niet het gevolg van iemand die 110 rijdt, maar van mensen die 130 rijden met veel te weinig afstand op hun voorgangers.Ik hoef echt zelden te remmen als ik 130 rijdt, kwestie van veel afstand houden en anticiperen op wat er voor je gaande is. Dan heb je nog tijd genoeg om even je gas los te laten.
Axel_Valerie schreef:Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik maak dat helemaal niet elke ochtend mee. Stom van mij..
Ook in de spits/als het druk is heb ik dat nauwelijks en zie ik het veel gebeuren bij automobilisten die simpelweg te dicht op elkaar rijden. Dat is echt het grootste probleem bij filevorming e.d hoor...C_arola schreef:Imo klopt dat niet altijd, ik kom meer dan genoeg mensen op de weg tegen die met 100 op het laatste moment hun auto op de linkerrijstrook sturen waardoor je flink op de rem moet gaan en nee ze gebruiken dan ook geen knipperlicht.
Uiteraard moet je rekening houden met het verkeer om je heen en daardoor ook genoeg afstand houden maar hier kun je te weinig rekening mee houden omdat het zo onvoorspelbaar is.
RedPassion schreef:Axel_Valerie schreef:Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik maak dat helemaal niet elke ochtend mee. Stom van mij..
Dat is inderdaad stom van je.Ook in de spits/als het druk is heb ik dat nauwelijks en zie ik het veel gebeuren bij automobilisten die simpelweg te dicht op elkaar rijden. Dat is echt het grootste probleem bij filevorming e.d hoor...
C_arola schreef:Imo klopt dat niet altijd, ik kom meer dan genoeg mensen op de weg tegen die met 100 op het laatste moment hun auto op de linkerrijstrook sturen waardoor je flink op de rem moet gaan en nee ze gebruiken dan ook geen knipperlicht.
Uiteraard moet je rekening houden met het verkeer om je heen en daardoor ook genoeg afstand houden maar hier kun je te weinig rekening mee houden omdat het zo onvoorspelbaar is.
Het gaat niet altijd op inderdaad, wegpiloten houd je altijd. Maar meestal is er een hoop op te vangen met voldoende afstand en anticiperen.
Axel_Valerie schreef:Ik vind het ZO enorm naar als mensen geen 130 rijden als het wel is toegestaan. Ik rijd elke dag over de A9 en er gaat geen dag voorbij dat we niet met z'n allen op de rem moeten trappen omdat er weer een of andere idioot 100 of 110 gaat rijden. Dus ja, als er 130 gereden moet worden, doe dat dan ook. Want het is een geboden snelheid. Als je heel langzaam gaat rijden is dat net zo gevaarlijk als dat je heel snel gaat rijden op zo'n weg.
Axel_Valerie schreef:Nou ik weet niet waar jij rijdt, zo te zien in apeldoorn en omgeving, maar op de A9 is het toch echt elke dag feest omdat mensen dus ECHT 100 gaan rijden op de linkerbaan en dan OF helemaal niet naar rechts gaan, of op het allerlaatste moment. En dat er mensen zijn die op hun rem moeten trappen lijkt mij logisch als je 130 rijdt en je voorganger 100.. Dus dat heeft niks met dicht op elkaar rijden te maken.
F_Orumster schreef:Axel_Valerie schreef:Ik vind het ZO enorm naar als mensen geen 130 rijden als het wel is toegestaan. Ik rijd elke dag over de A9 en er gaat geen dag voorbij dat we niet met z'n allen op de rem moeten trappen omdat er weer een of andere idioot 100 of 110 gaat rijden. Dus ja, als er 130 gereden moet worden, doe dat dan ook. Want het is een geboden snelheid. Als je heel langzaam gaat rijden is dat net zo gevaarlijk als dat je heel snel gaat rijden op zo'n weg.
Maar waarom dan? Vrachtwagens rijden toch ook 90?
Als je er zo hard voor op je rem moet dan zou je ook beter kunnen anticiperen IMO.
Axel_Valerie schreef:Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik maak dat helemaal niet elke ochtend mee. Stom van mij..

)
) , want meestal is het duidelijk aangegeven. Ook de tijdaanduidingen zijn echt niet zo grieks of zo. En meestal zijn de tijden ook nog eens vrij universeel.
op diverse wegen ) dan zal ik dat zeker doen .Wel word ik geschift van de vrachtwagens die elkaar dan toch gaan inhalen ondanks verbod en daardoor alles ophouden ....Ik merk wel dat er steeds vaker langzamer gereden wordt ook op 80 km wegen waar vaak maar 70 gereden wordt ggrr
daar kan ik dus echt niet tegen en dan ook nog van die pokke 45 km wagentjes waar ik ook al mag ik niet inhalen dan er toch langs ga ...Te gevaarlijk om er achter te blijven in mijn ogen RedPassion schreef:Axel_Valerie schreef:Vrachtwagens rijden niet links. Tenminste niet waar ik vandaan kom.
Vrachtwagens die inhalen toch zeker wel? Tenzij inhaalverbod, wat vaak geldt rondom de spits, maar verder rijden ze ook gewoon links toch?