Hij schijnt te bestaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:08

Jeetje, je gaat wel ver hoor...! Wel een hele geruststelling trouwens dat wel telkens eerst die badjas aan gaat, die mazzel heb je dan nog :')

Ik ben niet zo thuis in apps, maar zou er wellicht niet iets zijn waarmee je gewoonweg je uitgaande bel e.d. functies kan blokkeren voor de nacht? Zeg maar alsof je geen beltegoed of bereik hebt zodat je niet kunt versturen, maar wel gewoon gebeld kan worden en berichten kan ontvangen?

En daar dan een super lastig code op zetten die je nooit in hoeft te toetsen omdat het ding automatisch de uitgaande functies uitschakelt iedere avond? Lijkt me best kans dat er zoiets is, al is het maar voor ouders om de telefoon van hun koters mee in te perken :P

Gezien wat je allemaal uitspookt ben ik toch bang dat je allerlei andere dingen binnen no-time uit kan schakelen, zeker als je regelmatig aan en uit gaat zetten :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:10

pmarena schreef:
Jeetje, je gaat wel ver hoor...! Wel een hele geruststelling trouwens dat wel telkens eerst die badjas aan gaat, die mazzel heb je dan nog :')

Ik ben niet zo thuis in apps, maar zou er wellicht niet iets zijn waarmee je gewoonweg je uitgaande bel e.d. functies kan blokkeren voor de nacht? Zeg maar alsof je geen beltegoed of bereik hebt zodat je niet kunt versturen, maar wel gewoon gebeld kan worden en berichten kan ontvangen?

En daar dan een super lastig code op zetten die je nooit in hoeft te toetsen omdat het ding automatisch de uitgaande functies uitschakelt iedere avond? Lijkt me best kans dat er zoiets is, al is het maar voor ouders om de telefoon van hun koters mee in te perken :P

Gezien wat je allemaal uitspookt ben ik toch bang dat je allerlei andere dingen binnen no-time uit kan schakelen, zeker als je regelmatig aan en uit gaat zetten :=

Hahahaha ja ik ben ook blj met de badjas, alleen n pyjama zou best koud worden :P

Ik zal eens gaan zoeken, een soort block functie klinkt best logisch!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:14

Jeetje zit er nog een pyjama onder die badjas ook, wat een koukleum :P

En jezelf vastmaken aan het bed op een manier waarvoor je iets moet doen om jezelf los te maken, waar je echt wel wakker van wordt? Handboeien met sleuteltje in een bakje ijswater ofzo :')
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-09-14 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:15

pmarena schreef:
Jeetje zit er nog een pyjama onder die badjas ook, wat een koukleum :P

Als t koud is buiten, anders heet ik Eva O:)

amber15

Re: Hij schijnt te bestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:30

Een heel simpel trucje wat bij sommige mensen schijnt te helpen om wakker te worden: een natte handdoek naast je bed.
Misschien dat het bij jou niet helpt. Volgens mij ben je namelijk al aardig bewust van jezelf in je slaap ;)

Of een bewegingssensor ;')

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:35

Als het whatsapp is kun je ook gewoon internet uit zetten? Of anders je simkaart er s'nachts uithalen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:36

_Zoe schreef:
Als het whatsapp is kun je ook gewoon internet uit zetten? Of anders je simkaart er s'nachts uithalen.

Nee, het is geen whatsapp, het is een versleutelde service die veel veiliger is om te gebruiken.

Maar als ik internet uitzet kan ik nog steeds smsen en als ik mijn simkaart eruit haal ben ik niet bereikbaar meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:44

Zet je telefoon uit en koop een andere wekker. Het lijkt me niet dat je doorhebt wanneer je telefoon volledig is opgestart en je dus weet wanneer je je code in kan toetsen. Je ziet toch niks lijkt me?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:47

Doanique schreef:
Zet je telefoon uit en koop een andere wekker. Het lijkt me niet dat je doorhebt wanneer je telefoon volledig is opgestart en je dus weet wanneer je je code in kan toetsen. Je ziet toch niks lijkt me?

Ik wil mijn telefoon aan laten want ik wil bereikbaar zijn.

En natuurlijk zie ik, als ik niet zou zien kon ik ook niet smsen :P. Ik kan gewoon kijken, ik heb mijn ogen open. Alleen slaap ik ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:48

Stop je telefoon in een kistje met een slotje erop. Hang de sleutel aan je bed geknoopt met een touw. Je kunt m wel horen maar moet meer handelingen verrichten om m te kunnen bemachtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:50

Da's maf... En je herinnert je er niks van de volgende ochtend?

Misschien al je contacten op je telefoon opslaan ipv op je sim, en dan je (lege) sim in een nokia 3310 doen. Dan kunnen mensen jou nog wel bellen op jouw nummer maar je kan geen contacten meer zoeken. Dan moet je dus echt het telefoonnummer intypen als je op die nokia wilt gaan smsen of bellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:52

Volgende oplossing: dual sim en een seniorentelefoon zonder sms functie en een losse wekker.

amintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:52

Ik denk dat jij eerder nood hebt aan een app met een raadseltje voor je hem kunt unlocken, neen?
Zoiets dat iedere keer een andere rekensom geeft of dat je bvb het blauwe vierkantje moet aanduiden tussen een hoopje figuren in kleurtjes..
Of zou je dit ook kunnen openen denk je?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:53

Zou het niet verstandig zijn om een slaaptest in het ziekenhuis of slaapcentrum te vragen aan je ha?? >;)

Ik heb die onlangs gehad omdat ik onrustig ben, nooit uitgerust en veel praat en beweeg in m'n slaap.. Toch wat minder heftig :=

Verder geen tips, succes er mee!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:54

Doanique schreef:
Da's maf... En je herinnert je er niks van de volgende ochtend?

Soms wel, soms niet. Vanmorgen herinnerde ik het me pas toen ik zag dat ik dat rare berichtje verstuurd had. Maar het verplaatsen van mijn meubels een poos terug herinner ik me niet.

Ik heb mezelf ook nog nooit pijn gedaan, ben nog nooit ergens tegenop gelopen en nog nooit gestruikeld.

Maar dat is ook direct het probleem: als k niet kon zien dan zou ik deze dingen ook niet kunnen doen. Dan kreeg ik m'n kleren niet aan, kon ik de deur niet open krijgen etc

Doanique schreef:
Misschien al je contacten op je telefoon opslaan ipv op je sim, en dan je (lege) sim in een nokia 3310 doen. Dan kunnen mensen jou nog wel bellen op jouw nummer maar je kan geen contacten meer zoeken. Dan moet je dus echt het telefoonnummer intypen als je op die nokia wilt gaan smsen of bellen.

Das wel n idee. Misschien dat ik eens ga kijken of ik een dual sim abbo kan afsluiten, das makkelijker dan iedere avond m'n sim wisselen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 20:55

amintah schreef:
Ik denk dat jij eerder nood hebt aan een app met een raadseltje voor je hem kunt unlocken, neen?
Zoiets dat iedere keer een andere rekensom geeft of dat je bvb het blauwe vierkantje moet aanduiden tussen een hoopje figuren in kleurtjes..
Of zou je dit ook kunnen openen denk je?

Ik heb geen flauw idee of ik dat kan of niet. Misschien kan ik alleen maar routine handelingen doen, maar misschien kan ik dit ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:14

Ik ben wel benieuwd wat je van mijn idee vind :P

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:18

Kan je niet iets wat geluid maakt aan je mobiel bevestigen? Dat als je je mobiel in je slaap pakt dat het geluid maakt en je wakker wordt. Geen idee of het zal helpen, maar je zou het kunnen proberen :P

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:23

Ik heb geen oplossing voor je sms-verstuur-probleem, maar ik heb een goede vriendin die dit soort idiote fratsen uithaalt als ze chocolade heeft gegeten. Ze doet het alleen als ze chocolade heeft gegeten. Al zijn het maar 2 stukjes geweest...dan heeft ze al dat ze flink bezig is.
Heb je dit iedere nacht als je stress hebt? Anders zou bij jou misschien iets anders ook een trigger kunnen zijn. Verder denk ik dat wij heul veul oplossingen kunnen aandragen, maar het probleem is dat jij zo bewust bent van je omgeving als je slaapwandelt dat het volgens mij zinloos is.
Persoonlijk zou ik eerder zoeken naar een therapie, maar ik kan me voorstellen dat dit ook nog lastig is...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:39

Joolien schreef:
Ik ben wel benieuwd wat je van mijn idee vind :P

Mindfullness? Ik heb de wiki erover gelezen, ik heb er wat pagina's over gelezen, en het komt op mij ontzettend zweverig over, terwijl ik zelf juist heel erg nuchter ben. Ik weet niet of het wat voor mij is.

anne_joy schreef:
Kan je niet iets wat geluid maakt aan je mobiel bevestigen? Dat als je je mobiel in je slaap pakt dat het geluid maakt en je wakker wordt. Geen idee of het zal helpen, maar je zou het kunnen proberen :P

Bedankt voor het idee, maar ik weet dat het niet werkt. Ik kan mijn hele huiskamer (blijkbaar) verbouwen in mijn slaap zonder dat ik wakker word, inclusief het verslepen van de bank, en dat moet toch ook niet stil zijn gegaan.

Dieselpaard schreef:
Ik heb geen oplossing voor je sms-verstuur-probleem, maar ik heb een goede vriendin die dit soort idiote fratsen uithaalt als ze chocolade heeft gegeten. Ze doet het alleen als ze chocolade heeft gegeten. Al zijn het maar 2 stukjes geweest...dan heeft ze al dat ze flink bezig is.
Heb je dit iedere nacht als je stress hebt? Anders zou bij jou misschien iets anders ook een trigger kunnen zijn. Verder denk ik dat wij heul veul oplossingen kunnen aandragen, maar het probleem is dat jij zo bewust bent van je omgeving als je slaapwandelt dat het volgens mij zinloos is.
Persoonlijk zou ik eerder zoeken naar een therapie, maar ik kan me voorstellen dat dit ook nog lastig is...

Het is bij mij echt stress. Zodra ik iets van stress of spanning heb krijg ik hier last van :)

Therapie... T klinkt zo heftig. Ik ervaar dit eigenlijk gewoon niet als probleem, behalve dat ik dus blijkbaar in mijn slaap ook apparaten kan bedienen en fatsoenlijke zinnen kan vormen. Dat baart me zorgen, want wat als ik straks mijn laptop opstart, mijn e-mail open en een lelijke mail naar mijn baas stuur?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:40

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:42

Die drunklock app die een genoemd werd lijkt me er een die heel geschikt is. daarmoet je inderdaad een rekensommetje oplossen en die kan je instellen in hoe lastig je hetwilt hebben. ook kan je in stellen dat je je mobiel gewoon niet kunt gebruiken voor dat soort dingen tussen bepaalde tijden of instellen dat uitgaande berichten niet verstuurd mogen worden.

Heel handig en lijkt me zeer geschikt in jou geval!

En anders als oplossing:
De buren te vragen of ze bereikbaar willen blijven voor als er iets met je paard of oudrs is.
Dus dat zij jou wakker moeten maken door aan te bellen enz en dat mensen naar hun moeten belle als er iets met één van beiden is. Dan kan je je telefoon eventueel uit zetten of zo iets.

Succes er mee! ik hoop dat je een oplossing vindt!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:44

Mindfullness Is niet zweverig :n

Het Is even kort Door de bocht met mij als leek genomen gewoon anders denken. Mijn oom Is dit na zijn Burnout gaan doen en heeft er veel baat bij gehad.

Misschien een stom voorbeeld: in niet democratische landen gelooft de bevolking zeg maar ook wat de staat zegt. Zolang je maar vaak en lang genoeg iets blijft herhalen ;)
Je gaat op een positievere manier denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:44

Mindfulness lijkt idd zweverig, maar dat is het juist niet. Ik dacht eerst ook 'wat is dit voor gedoe' maar toch is het juist heel down to earth en werk je met wat je hebt, je blijft heel erg in het hier en nu en zijn trainingen en oefeningen om je gedachtes en maalstromen in je hoofd te controleren en te beinvloeden. Het werkt bij mij heel goed, ik heb de bodyscan een aantal keer gedaan en ik kan nu mijn gedachtestroom uit zetten als het ware. Als ik mijn ogen dicht doe dan gaat er nog van alles door mijn hoofd, wat ik nog moet doen, of ik niet iets fout heb gedaan etc. Ik kan dan letterlijk zeggen, stoppen nu. En dan gaat die stroom uit. Ik slaap dan ook meestal binnen een paar minuten in. Ik was eerst ook van de onrustige dromen en nachtmerries maar ik heb dat nu veel minder. Ik sta ook uitgeruster op.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 21:44

CrazyCat schreef:
muntdrop schreef:

Heb je dit berichtje niet per ongeluk gemist op pagina 1. Dit lijkt namelijk wel wat je zoekt.

Nee hoor, ik heb ernaar gekeken! Het 'nadeel' hiervan vind ik dat het een 24/7 ding is en niet alleen maar 's nachts werkt. Qua 'ingewikkeldheid' zou het dan weer wel werken, omdat het steeds veranderd en dus geen routine handeling kan worden.

Floemii schreef:
Die drunklock app die een genoemd werd lijkt me er een die heel geschikt is. daarmoet je inderdaad een rekensommetje oplossen en die kan je instellen in hoe lastig je hetwilt hebben. ook kan je in stellen dat je je mobiel gewoon niet kunt gebruiken voor dat soort dingen tussen bepaalde tijden of instellen dat uitgaande berichten niet verstuurd mogen worden.

Heel handig en lijkt me zeer geschikt in jou geval!

En anders als oplossing:
De buren te vragen of ze bereikbaar willen blijven voor als er iets met je paard of oudrs is.
Dus dat zij jou wakker moeten maken door aan te bellen enz en dat mensen naar hun moeten belle als er iets met één van beiden is. Dan kan je je telefoon eventueel uit zetten of zo iets.

Succes er mee! ik hoop dat je een oplossing vindt!

De drunklock app ga ik ook zeker nog naar kijken, klinkt als iets wat idd voor mij zou werken.

Ik heb totaal geen contact met mij buren, dus ik vind het nogal ver gaan om hen te vragen bereikbaar te zijn voor mij.