Ik snap de mensheid niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Re: Ik snap de mensheid niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:48

Letitia, dat is ook wat ik bedoel, niet dat de hele evolutie theorie aan de kant moet maar dat er idd dingen anders moeten/kunnen. Maar gewoon niet alles klakkeloos overnemen en ruimte voor verandering zien, dat bedoel ik er meer mee.
Heb niet echt de tijd om er me op dit moment verder in te verdiepen, toegang tot wetenschappelijke database wel, dus dat zal er nog wel van komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:57

Dat is ook waar de hele wetenschap om draait, je moet altijd ruimte voor verandering zien en niet zomaar klakkeloos iets geloven. Alles is hypothetisch, dat wil zeggen alles wordt aangenomen voor zolang dat het niet door ander bewijs verandert/verbeterd :j . Dat is juist wat het onderscheid van dogma's.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:25

Ik vind ook de boeken in de Aardkinderen serie interessant, geschreven door Jean M. Auel. (Als je door de lange verhalen komt, soms is het wat saai).
In deel 1, de stam van de holenbeer, communiceren de Neandertalers niet met woorden maar met klikgeluidjes en lichaamstaal en toch heel verfijnd. En je krijgt een idee hoe een kind dat in haar eentje moet overleven met taal omgaat die haar nooit geleerd is.
In De vallei van de paarden doet ze het hinniken van haar paard precies na en dat is dan zijn naam.
Ook deze boeken kloppen niet helemaal met de geschiedenis, het blijft fictie gebaseerd op o.a. rotstekeningen, maar een aantal dingen kunnen zo gegaan zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 12:38

Shethorsie schreef:
Zoals de titel al zegt, ik snap de mensheid niet.
Soms dan denk ik: hoe kan het dat wij met elkaar praten. Waarom is het mooi dat we helemaal kaal zijn en dan opeens op ons hoofd een pluk haar hebben. Waarom hebben we een diploma nodig om succes vol te kunnen zijn. Waarom verpesten we deze planeet zo? Allemaal dat soort vragen. Ik snap niet goed hoe dat komt hahah en hebben meer mensen dit?

ik denk eerder dat je het 'leven' niet begrijpt, dat is omvangrijker dan de mensheid.. Immers kaalheid van het lichaam is een biologisch effect van dat we vachtjes zijn gaan dragen.. De onbedekte plekken of die plaatsten die een constante temperatuur eisen of niet tegen kou kunnen blijven behaard. Overigens zijn mensen wel degelijk behaard, het is alleen heel dun en licht. zelfs als je een vrouw onder een microscoop legt zul je zien dat ze vrijwel over het hele lichaam behaard is.

Waarom hebben we een diploma nodig? Of bedoel je waarom hebben we onderwijs nodig.. Wel onderwijs zal je leren waarom mensen 'kaal lijken' (maar niet zijn) maar hun hoofd wel behaard is bijvoorbeeld.. iets wat je nu blijkbaar nog niet weet?

ook leert het je om bepaalde zaken van meerdere kanten te bekijken en te beredeneren, waardoor je naast de vraag 'waarom verpesten' we de aarde ook inzichten krijgt waarom het gebeurd..

algemene ontwikkeling is dus een van de doelen van scholing..

Natuurlijk kun je zonder scholing succesvol zijn, echter dan moet je wel een zeer diepgaand talent hebben.. Immers stel je wilt dierenarts worden.. Wat heb jij dan nu bijvoorbeeld te bieden als je stopt met school, boven diegene die jarenlang alle ins en outs hebben bestudeerd van het vak diergeneeskunde, stages hebben gelopen en practica hebben gehad?

hopelijk geeft dit stukje je nieuwe inzichten om verder mee te 'puzzelen'.. Verder gewoon
welkom in de pubertijd

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:33

elenaMM77 schreef:
Natuurlijk kun je zonder scholing succesvol zijn, echter dan moet je wel een zeer diepgaand talent hebben.. Immers stel je wilt dierenarts worden.. Wat heb jij dan nu bijvoorbeeld te bieden als je stopt met school, boven diegene die jarenlang alle ins en outs hebben bestudeerd van het vak diergeneeskunde, stages hebben gelopen en practica hebben gehad?

hopelijk geeft dit stukje je nieuwe inzichten om verder mee te 'puzzelen'.. Verder gewoon
welkom in de pubertijd

Ik ben het met je eens hoor, maar je zou bijvoorbeeld ook kunnen kiezen voor "learning on the job" (wat in mijn werk vrij normaal is, echter je moet wel een bepaalde "voorkennis" bezitten). Door mee te lopen en je oren en ogen de kost te geven kun je ook veel leren. Zo zijn er hier ook veel die heel veel van het paard weten, maar nooit de opleiding hebben gedaan.