weekje manloos voor het eerst in ...20 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:38

@ Isabonny; had inderdaad graag meegegaan maar helaas kon dat niet & dan moet je inderdaad een keus maken. Of je stopt ermee als je iemand niet zo lang kan missen of je gaat er beide helemaal voor.
tuurlijk ik ben het na 4 weken ook zat om een beeldscherm te zoenen ipv mijn vent maar he we kunnen elkaar tenminste zien met Skype! ;) das al een heel pluspunt! toevallig weet ik van een paar meiden hier dat ze het helemaal zonder contact moeten doen die 4 maanden..

Het idee dat jij thuis in je bed ligt en je man aan het vechten is voor vrijheid telt natuurlijk ook zwaar mee..
want sorry dat ik het zeg & missen is voor iedereen anders.. maar mijn haren gaan serieus waar een kilometer overeind staan als ik mensen hoor zeggen; mijn vriend/man/minnaar/ noem het op is 2 dagen weg & ik mis hem...

sommige mensen zouden eens moeten ruilen met familie van het thuisfront.. dan vind ik dat je pas kunt zeggen wat missen echt is...

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:42

lis1 schreef:
@ Isabonny; had inderdaad graag meegegaan maar helaas kon dat niet & dan moet je inderdaad een keus maken. Of je stopt ermee als je iemand niet zo lang kan missen of je gaat er beide helemaal voor.
tuurlijk ik ben het na 4 weken ook zat om een beeldscherm te zoenen ipv mijn vent maar he we kunnen elkaar tenminste zien met Skype! ;) das al een heel pluspunt! toevallig weet ik van een paar meiden hier dat ze het helemaal zonder contact moeten doen die 4 maanden..

Het idee dat jij thuis in je bed ligt en je man aan het vechten is voor vrijheid telt natuurlijk ook zwaar mee..
want sorry dat ik het zeg & missen is voor iedereen anders.. maar mijn haren gaan serieus waar een kilometer overeind staan als ik mensen hoor zeggen; mijn vriend/man/minnaar/ noem het op is 2 dagen weg & ik mis hem...

sommige mensen zouden eens moeten ruilen met familie van het thuisfront.. dan vind ik dat je pas kunt zeggen wat missen echt is...

Vind ik leuk :)

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:00

lis1 schreef:
tuurlijk ik ben het na 4 weken ook zat om een beeldscherm te zoenen ipv mijn vent maar he we kunnen elkaar tenminste zien met Skype! ;) das al een heel pluspunt! toevallig weet ik van een paar meiden hier dat ze het helemaal zonder cont
Miekjuh schreef:
Alles went uiteindelijk hoor. Ik zit nu al 7 maanden in het buitenland, m'n vent is 4wkn op bezoek geweest. Verder alleen maar appen en skypen. Zolang je afleiding hebt is het best vol te houden. Nog 104dgn voordat we elkaar weer zien ;)

act moeten doen die 4 maanden..

Amen!!

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:01

lis1 schreef:

_/-\o_

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:05

lis1 schreef:

Amen _/-\o_ Preach it sister hahaha :j !!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:09

sja...als je iets naars/vervelends hebt mag je sowieso niet klagen of steun zoeken, want er is altijd iemand die het slechter heeft...denk eens aan de kindjes in afrika etc...vind het altijd zo een dooddoener
dta iemand anders het zwaarder heeft, wil niet zeggen dat een ander die het relatief minder erg heeft niet mag voelen wat hij/zij voelt en dit niet mag erkennen/uiten toch?

dat je jouw situatie als relativering kun aanbieden is fijn , want idd, vaak zal iemand die zijn/haar partner mist omdat die een week weg is na jou verhaal denken " nog maar x daagjes, prima te overleven"
maar dat neemt niet weg dat die persoon de partner gewoon mag en kan missen.

(als mensen nou echt heul zielig gaan doen omdat iemand 2 dagen weg is denk ik ook "diepe zucht"
maar als je gewoon deelt dat je iemand mist maar verder niet hysterisch/dramatisch doet )

NikkivanOlst

Re: weekje manloos voor het eerst in ...20 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:15

Ja, maar komen wij op bokt, "pfff, man voor de 2e keer dit jaar 4 maanden weg, wat nu?"....
Nee, ik vind het vooral een dooddoener dat het nu word vergeleken met de kindjes uit afrika? Doet volgens mij totaal niks met het onderwerp?

het gaat over missen. Ja natuurlijk is het vervelend als je een weekje zonder zit, maar een weekje is een paar nachtjes en vrij snel over. Dus hoofd omhoog en doorgaan....

Als je gaat zitten pieken over missen en 'wat nu' kom je nog nergens.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:19

tuurlijk sonja daar heb je absoluut een punt.
het is ook een beetje met twee maten meten.. vaak denk ik ook agh meid je moest eens weten..
& soms kan ik het minder goed hebben en reageer ik er op en maak mijn punt duidelijk.

ik krijg geregeld de opmerking als ik uitleg dat mijn vriend zo lang weg is het antwoord OHH JAA.. ik weet er alles van.. de mijne is ook een weekend weg geweest :') Serieus helder licht kom op he..

Ik probeer er eigenlijk alleen mee te zeggen, kom op schouders eronder.. want als jullie dat al niet kunnen hoe in godsnaam moeten de mensen het doen die hun geliefde langer moeten missen :Y)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:22

ik ben gewend om regelmatig een paar dagen alleen te zijn, ik ben er helemaal aan gewend.
Van de rust en vrijheid kan ik prima genieten, maar als hij weer terug is, is het altijd wel weer fijn!

Sterkte!

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:22

Zie je ons topics aan maken over "Pff man is al 12 maanden weg in 2 jaar""Ooh ik moet me man 3/4/6 vul maar in missen".?

Als je na een week al niet weet wat je zonder je man moet doen vind ik dat namelijk eigenlijk iets zeggen over de afhankelijkheid van de vrouw..

Kop op en door, wij vrouwen kunnen ook zonder man/vriendlief.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:12

Maar het ene gemis heft het andere toch niet op....bovendien betekend missen niet dat je leven stil staat...

Waarom moet de een het altijd erger hebben dan de ander?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:12

Hmm ik snap TS wel hoor dat het onwennig is als manlief opeens een weekje weg gaat. Voor de dames die niet beter weten hebben natuurlijk zo iets van stel je niet aan.. Kan me die gedachten ook wel voorstellen.

Mijn vriend was eerst 2weken werken en dan weer 2 weken thuis.. Ik wist niet beter... Nu is die daar mee gestopt en als hij dat opeens weer zou gaan doen.. Tja dan zou ik echt wel weer moeten wennen. En natuurlijk manlief maanden missen is dan weer een stap verder. Maar eerlijk je leer er dan mee omgaan.. Je zal wel moeten als je voor diegene wilt gaan.

Een man die voor maanden weg is.. Zou ik eerlijk gezegd niet voor kiezen. Respect voor die dames die het wel allemaal doorstaan.

We zijn kwa personen allemaal verschillend en dat is maar goed ook, want anders zouden alle mannen in het leger geen vrouw hebben.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:17

lis1 schreef:

Voor die ene persoon staat een weekje gemis gelijk aan jouw maanden gemis. Het is natuurlijk maar net wat je gewend ben. Misschien zou jij ontzettend moeten wennen als jouw man ineens een jaar lang thuis zou zijn, en zou zij zeggen: ' joh stel je niet aan, het is maar voor 12 maanden' :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:18

En wat dan met de mensen die hélemaal géén partner hebben?
Die hebben het pas erg!!! Die moeten ALTIJD iemand missen! :(

(Zo , haha, ff sarcasme erin gooien :D )

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:20

Mensen die geen partner hebben.. Die hebben niks te missen. Althans niet een bepaald persoon.

Als ik singel ben mis ik niemand hoor :P

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:34

Ymke_Z schreef:
Zie je ons topics aan maken over "Pff man is al 12 maanden weg in 2 jaar""Ooh ik moet me man 3/4/6 vul maar in missen".?

Wat is dit voor een redenatie? Dus TS mag dit topic niet aanmaken omdat jouw vent nog langer weg is en jij dat ook niet doet?

Dus als mijn paard sterft en ik maak geen topic, mag iemand anders wiens paard gewoon ziek is ook geen topic maken, want die heeft het minder erg?

Het is nog altijd je eigen keuze om een man te hebben die zoveel van huis is. Ik kies daar bewust niet voor, jij wel, prima, maar ga dan niet zeggen dat anderen niet mogen miepen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:36

doemaar schreef:
Hmm ik snap TS wel hoor dat het onwennig is als manlief opeens een weekje weg gaat. Voor de dames die niet beter weten hebben natuurlijk zo iets van stel je niet aan.. Kan me die gedachten ook wel voorstellen.

Mijn vriend was eerst 2weken werken en dan weer 2 weken thuis.. Ik wist niet beter... Nu is die daar mee gestopt en als hij dat opeens weer zou gaan doen.. Tja dan zou ik echt wel weer moeten wennen. En natuurlijk manlief maanden missen is dan weer een stap verder. Maar eerlijk je leer er dan mee omgaan.. Je zal wel moeten als je voor diegene wilt gaan.

Een man die voor maanden weg is.. Zou ik eerlijk gezegd niet voor kiezen. Respect voor die dames die het wel allemaal doorstaan.

We zijn kwa personen allemaal verschillend en dat is maar goed ook, want anders zouden alle mannen in het leger geen vrouw hebben.

Ja hoor, natuurlijk moet je daar mee om leren gaan, maar na een week dingen bespreken die je dwarszitten, geen verplichting om daar te moeten blijven mocht er iets gebeuren, geen levensgevaar voor die week... Lijkt me toch een heel stuk fijner dan zelf maar alles uit te moeten zoeken, niks kunnen uitspreken omdat je afhankelijk bent van social media (en dat vaak niet eens) en hopen dat hij jou belt omdat jij hem niet kan bellen... Niet de mogelijkheid dat ie naar huis komt mocht er iets zijn en continue dreiging is nét ff wat anders dan je vent die een leuke fietsvakantie heeft.

Natuurlijk leer je er mee omgaan, maakt het alleen niet leuker. Daarnaast kies je voor de persoon, niet zijn werk, dat krijg je er (helaas) gratis bij....

Daarom zeggen wij ook, we zouden dolgraag ruilen met TS... Daarom zeggen we, weekje uitzitten, hoofd omhoog, inmiddels is de halve week al wel weer om toch?

Ik denk dus ook niet dat een weekje gemis gelijk staat aan maanden gemis. Puur om de logische zaken zoals dingen kunnen uitspreken, dingen die kunnen gebeuren etc.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:38

Het wordt bijna een wie-is-het-zieligst wedstrijd. := Jeetje.
TS mist haar man gewoon, en beweerd niet dat niemand het erger heeft.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:49

Ach als we toch allemaal gaan doen wie het zwaarst heeft. Mijn vriend heeft kanker.. Ligt vanaf donderdag in het ziekenhuis moet daar ook blijven.. Kan hem elke dag zien maar vertrek alleen laat hem daar achter... Is niet leuk! Maar zolang hij maar beter wordt al moet die een half jaar daar liggen als hij maar weer genees..

Ik mag me best zielig vinden momenteel... Maar ondanks dat kan ik me nog wel in een ander plaatsen..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:05

He gadverdamme, van jouw vent is het niet eens een keuze om "weg" te zijn... heeeeel heeeeel veel sterkte! :(:)

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:07

Letitia1991 schreef:
Het is nog altijd je eigen keuze om een man te hebben die zoveel van huis is. Ik kies daar bewust niet voor, jij wel, prima, maar ga dan niet zeggen dat anderen niet mogen miepen.

Say what :? ?????? Eigen keuze om een man te hebben die zoveel van huis is?? Dat zie je toch heel erg verkeerd, je wordt verliefd op iemand en krijgt zijn baan er gewoon gratis bij, en omdat je zo veel van iemand houdt, besef je heel goed dat een leven helemaal zonder diegene veel erger zou zijn. Ik heb nooit gedroomd over een man hebben die maanden weg is...niemand droomt daarover.

Enige 'keuze' die wij hebben, is hoe wij ermee omgaan. Maar goed dit is allemaal erg off-topic.

TS, kop op! Voordat je het weet is jou man gewoon weer lekker thuis.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:51

doemaar schreef:
Mensen die geen partner hebben.. Die hebben niks te missen. Althans niet een bepaald persoon.

Als ik singel ben mis ik niemand hoor :P

Dus als single heb je geen nood aan affectie/liefde/warmte, en die kan je dus ook niet missen?
Je hoeft inderdaad geen specifiek persoon te missen, maar waarom mis je net die ene persoon? toch omdat die persoon je liefde geeft... zodus, what's the difference? :)

Yoo, wat een triestige reacties in dit topic :)

Ts; sterkte, khoop dat je de dagen toch op een leuke manier kan doorbrengen en geniet er maar extra van als je hem weer een dikke knuffel kan geven :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:03

Ja denk ook meer aan een tastbaar persoon die je ken Cooper vandaar haha.. Maar begrijp wel wat je bedoel hoor. Vind vele reacties ook een beetje overdreven.. Ik vind dat TS echt wel haar man mag missen als je dat niet gewend ben niks voor te schamen! Maar het ligt gewoon gevoelig voor de personen die op dit moment hun man/vriend voor langere tijd moeten missen (dat valt natuurlijk niet mee). Maar ik denk ook niet dat het de bedoeling is van TS dat ze als een zielig persoon wil overkomen.

LATEN WE ER NIET TE ZWAAR AAN TILLEN :+ laten we onze gevoelens gewoon accepteren!
Laatst bijgewerkt door doemaar op 02-09-14 16:06, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:04

doemaar schreef:
Ach als we toch allemaal gaan doen wie het zwaarst heeft. Mijn vriend heeft kanker.. Ligt vanaf donderdag in het ziekenhuis moet daar ook blijven.. Kan hem elke dag zien maar vertrek alleen laat hem daar achter... Is niet leuk! Maar zolang hij maar beter wordt al moet die een half jaar daar liggen als hij maar weer genees..

Ik mag me best zielig vinden momenteel... Maar ondanks dat kan ik me nog wel in een ander plaatsen..

Sterkte, en missen is een gevoel waar niemand over kan oordelen in welke mate een ander dat doet. Of je nu vrijwillig of onvrijwillig van elkaar gescheiden bent, missen is missen.De één mist iemand al na een dag, de ander heeft na een week zoiets van nu mag hij/zij wel terug komen. Ik vind het niet netjes welke kant deze discussie opgaat, je kunt elkaars gevoelens toch wel respecteren.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:06

Ah TS,
mijn vriend gaat af en toe ook eens weg.. En dat vond ik eerst echt heel erg.. Haha zo erg dat ik lichte angstaanvallen kreeg.. Die keer erna ging ik gewoon in zn shirt slapen en nu, nu vind ik het eigenlijk wel lekker als hij weg is.. Heeerlijk mn eigen ding doen, na mn werk rustig naar mn paardje zonder me druk te maken over eten koken etc.. En daarna heeeeerlijk slapen in mn bed.. overdwars *\%/*