Hekel aan school...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:01

Lunafans schreef:
Wat je wilt worden en dan denk je hier doe ik het voor

Precies. Dit is iig voor mij een motivatie.

TS, ik weet zelf ook dat school verschrikkelijk kan zijn. Dat je altijd huiswerk moet doen terwijl je dat haat. Dat je soms ontzettend kunt balen omdat je er geen hol meer van snapt.

Ik heb 2 jaar vwo gedaan, en de keren dat ik huilend in mijn bed heb gelegen door al mijn schoolproblemen, omdat ik er niks meer van snapte, omdat ik mijn huiswerk niet meer deed.. Zijn niet meer te tellen. Nu doe ik havo, en het gaat nu goed.

Dus lieve TS, je hoeft nog maar twee jaar als ik het goed begrijp. Denk eens na over welke baan je leuk vindt, en ga ervoor. School kan verschrikkelijk vermoeiend zijn. Maar als je even twee jaar knalt ga je op een rustige manier je nieuwe opleiding in.

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-14 23:02

sallandval schreef:
Shethorsie schreef:
Dit... Wat ik ook probeer het lukt gewoon niet en ik krijg er tevens ook barstende koppijn waardoor ik dagelijks meerde parcatemol slik ;(

Kan ook zijn dat je een bril nodig hebt :)*

Nee... Ben al naar de oogarts (ik weet dat andere woord niet meer) geweest. Links is +0,25 rechts is gewoon goed. Dus geen bril nodig :)

Jetsje

Re: Hekel aan school...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 23:09

Hier herken ik mezelf aardig in. Ik had niet zozeer een hekel aan school, wat een heerlijk leventje de hele dag een beetje zitten. Ik kon van jongs af aan al niet heel goed leren. Mijn moeder hing overal briefjes met de tafels erop, en nog steeds ken ik ze niet. Terwijl ik de reclames van tv uit m'n hoofd kon. Toch heb ik mijn vmbo in 1 keer gehaald en ook nooit echt geleerd, nooit echt huiswerk gedaan. Daar heb ik de concentratie niet voor. Ik heb wel 2 vervolg opleiding geprobeerd maar is ook niks geworden. Het was te zwaar en heb daardoor een black out gehad. Had ook te maken met de persoonlijke problemen, ziektes en overlijdens gevallen in de Fam. Toen ben ik van school af gegaan en ben ik gaan werken. En gefeest. Toen heb ik uiteindelijk een thuis cursus gedaan over paarden dat ging goed ( voor de lol ) en daarna een echte studie besteld, maar weer geen concentratie voor. Ik heb me er nu bij neergelegd en ben alleen nog bezig met werken. Ook al wil ik graag een diploma.

Maar ik heb ouders met een eigen zaak dus ik zit voor de komende 15 jaar goed. Daar heb ik geluk mee gehad. Maar als je kan leren, moet je het altijd doen!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:23

is er echt geen 1 vak die je leuk vind? of gewoon een 'het kan er mee door vak'?
ik heb zelf een hekel aan Frans. maar ik maak/leer het wel gewoon. hoe eerder ben je er vanaf!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:32

Even doorzetten, dan kan je een vak leren wat je wel leuk vind :).
Ik vond middelbare ook niet leuk, maar MBO wel en toen 1 HBO studie niet en nu een HBO studie wel :).

Het is straks allemaal voor de centjes en een goede baan.

Shanna7836

Re: Hekel aan school...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:39

Ik herken dit echt heel erg.
Zit nu in de 3e, nooit blijven zitten maar op de basisschool viel het nog wel mee.
Maar nu? Ik kan mijn hoofd er niet bijhouden.
Ik lees iets op maar het dringt gewoon niet tot me door.
Maar 1 ding scheelt, dit jaar kan ik stages gaan lopen en ik heb mijn eerste stageplek al geregeld:D
Een manege/pensionstalling. hier kijk ik erg naar uit! :D