Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Finliox schreef:In paniek reageer je niet altijd goed. Ik denk wel dat ze het paard gewoon hadden moeten uitrazen, andere paarden helemaal op het midden en goed vasthouden; dus rustig houden. Het paard dat zo van streek raakte houd vanzelf op met rennen, daar hadden ze op moeten wachten.
). Vraag mij echt af of het daar misschien vol zat met mensen die eigenlijk niks van paarden kennen ofzo. Maar dat gegil en geooeh de hele tijd, ja hoor daar worden ze rustig van.
! Wel vind ik het goed dat de omroepster probeert het in goede banen te leiden en de overige deelnemers vraagt in het midden te verzamelen en te blijven staan. Ik denk dat als ze het paard buitenom hadden laten uitrazen zonder hem in de weg te zitten, behalve weerhouden van door het midden rennen natuurlijk, de tweede en derde uitbraak misschien voorkomen hadden kunnen worden. LadyMadonna schreef:LadyMadonna @ [LN] Pleasure driving gaat finaal fout
Linsey, hoe wil je in dit geval alles los snijden? Paard is niet eens te vangen...
Verder: beste stuurlui staan aan wal.
cnterpstra schreef:Toch vraag ik me af of het niet slimmer zou zijn geweest om al eerder de overige paarden stukje bij beetje de ring uit te halen? Uitspannen terwijl er een paard rondom rent en gek wordt, lijkt me niet zo slim. Maar wellicht was het mogelijk geweest om één paard met sulky per keer in veiligheid te brengen als het losse paard aan de andere kant van de ring was, zodat er geen verdere ongelukken konden gebeuren? Geen idee of dat op het moment suprême een oplossing zou zijn, maar dat is mijn instinct als ik dit filmpje zie.
Hoe dan ook kunnen we van dit soort situaties in elk geval voor de toekomst leren.
cnterpstra schreef:Toch vraag ik me af of het niet slimmer zou zijn geweest om al eerder de overige paarden stukje bij beetje de ring uit te halen? Uitspannen terwijl er een paard rondom rent en gek wordt, lijkt me niet zo slim. Maar wellicht was het mogelijk geweest om één paard met sulky per keer in veiligheid te brengen als het losse paard aan de andere kant van de ring was, zodat er geen verdere ongelukken konden gebeuren? Geen idee of dat op het moment suprême een oplossing zou zijn, maar dat is mijn instinct als ik dit filmpje zie.
Hoe dan ook kunnen we van dit soort situaties in elk geval voor de toekomst leren.
keeyzie schreef:Ik denk dat het moeilijk is om in zo'n dergelijke situatie goed te reageren, iedereen is in paniek.
Toch had het wel kunnen helpen als iemand het paard goed bij teugels had gepakt, de oogkleppen belemmeren het zicht waardoor het paard ook niet weet waar hij heen rent:
https://www.youtube.com/watch?v=-6CrAbDWocQ
Dit is een voorbeeld waarbij iemand gelukkig heel heldhaftig was en een van de paarden remt, moet je voorstellen wat er was gebeurd als deze man het vierspan niet had gestopt....
.keeyzie schreef:Ik denk dat het moeilijk is om in zo'n dergelijke situatie goed te reageren, iedereen is in paniek.
Toch had het wel kunnen helpen als iemand het paard goed bij teugels had gepakt, de oogkleppen belemmeren het zicht waardoor het paard ook niet weet waar hij heen rent:
https://www.youtube.com/watch?v=-6CrAbDWocQ
Dit is een voorbeeld waarbij iemand gelukkig heel heldhaftig was en een van de paarden remt, moet je voorstellen wat er was gebeurd als deze man het vierspan niet had gestopt....