Nou,die zijn goed bezig in hun manier van kinderen naar bed brengen.Ik zou niet te lang proberen hem in bed te krijgen.Het is niet jouw taak om hem dat te leren.Gewoon bij nood op de bank leggen.Dadelijk jankt hij de baby ook wakker en dan is er dubbel feest.
Ik zou als het jongetje niet naar bed wilt, zeker niet te lang erop doorgaan. Dit is voor hem alleen maat extra aandacht. Praat vooral in korte zinnen en in makkelijke taal zodat hij het snapt
Bij een 2 jarige die niet wil, gewoon doen alsof je gek bent! Met andere woorden, je vertelt wat je wenst (naar bed, tandenpoetsen, verhaaltje, dat soort dingen) en dan gewoon uitvoeren. Protesteert hij, dan zeg je dat je dat best wel snapt, maar dat het moet en doorgaan met wat je wenst. Ik heb jarenlang opgepast vroeger en nu van mezelf 3 kids, waarvan 2 geadopteerd en die hadden slaap problemen, toen ze net bij ons waren en ook die 2 hebben we geleerd dat slapen geen drama is.
Bambi1995
Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-14 09:36
Ik heb een advertentie in de supermarkt geplaatst. Nu is er gereageerd een gezin met 4 kinderen , 3, 5, 8 en 11 jaar. Er is 1 bij die geestelijk wat achter loopt. Nou vroeg die wat ik vraag voor geld per uur. Ik zei 5 euro, nu heb ik wel wat spijt. want ik denk dat 5 euro echt te weinig is voor 4 kinderen en ook nog 1 met een beperking. Kan ik het maken om meer te gaan vragen per uur?
Annemiek80
Geplaatst: 03-10-14 09:57
Hm wat mij betreft ligt het er erg aan op welke manier ze oppas zoeken. Overdag of 's avonds? Overdag met 4 kinderen kan het behoorlijk druk zijn, 's avonds al stukken minder en zeker omdat een aantal waarschijnlijk al redelijk zelfstandig is. Als het overdag is, wordt je ook geacht te koken en (licht) huishoudelijk werk te doen of niet?
Daarnaast maakt het nog al uit in welke regio je woont... in de randstad liggen de tarieven hoger, maar dan moet je wel eerst weten welke tarieven in jouw regio gangbaar zijn.
Klinkt misschien hard voor ouders hier, maar persoonlijk zou ik voor 5 euro het dus niet doen. Ik pas tegenwoordig 1 middagje in de week op voor een paar maandjes (tot ze weer volledig aan het werk is, dan gaan de kinderen weer naar de opvang, nu lastiger ivm indicatie/kinderopvangtoeslag), op 3 kindjes, een tweeling van 6 maanden en een jongetje van 2,5. Doe daarbij ook wat huishoudelijk werk mits daar de tijd voor is (dat lukt eigenlijk alleen als alledrie de kinderen slapen, dan kan ik even er hard tegenaan, daarbuiten is het alleen even snel wat doen tussendoor, zet niet echt zoden aan de dijk zegmaar), haal een boodschapje als het nodig is... aangezien ik toch standaard ook aan de wandel ga met ze, lekker buiten. En zorg dat de tweeling gegeten heeft als mama thuiskomt zodat ze zegmaar niet gelijk met de neus in de boter valt met 2 chagerijnige hongerige babies Ik zit wel wat hoger qua uurloon , maar in verhouding nog 'laag' als ik op de Nibud site kijk (en in de randstad) maar alla