Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Neonlight schreef:Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Heel bewust voor gekozen, nadat we er niet uit kwamen met een notaris over een SLC. Alles wat wij precies niet wilden stond daarin.![]()
Op het moment van huwelijkse voorwaarden of een SLC moet je een gescheiden boekhouding bij gaan houden. Als je dat niet doet, ga je terug naar de gemeenschap van goederen. Wij kennen onszelf, en weten dat we dat niet gaan doen. Waarom dan nog die extra kosten maken bij de notaris om alles vast te leggen?
Ook met scheidingen, ik heb genoeg scheidingen gezien van mensen die onder huwelijkse voorwaardes getrouwd waren. En was dat allemaal beter/makkelijker? Nee, want niemand had die boekhouding bijgehouden, waardoor het juist alleen maar moeilijker werd.
Overigens gaat het trouwen in gemeenschap van goederen binnenkort wel veranderen. Alles wat niet gedeeld eigendom was voor het huwelijk blijft niet gedeeld eigendom.

Neonlight schreef:Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Heel bewust voor gekozen, nadat we er niet uit kwamen met een notaris over een SLC. Alles wat wij precies niet wilden stond daarin.![]()
Op het moment van huwelijkse voorwaarden of een SLC moet je een gescheiden boekhouding bij gaan houden. Als je dat niet doet, ga je terug naar de gemeenschap van goederen. Wij kennen onszelf, en weten dat we dat niet gaan doen. Waarom dan nog die extra kosten maken bij de notaris om alles vast te leggen?

) 
bliver schreef:Zeker Huwelijkse voorwaarden! Ik kan niet begrijpen dat mensen zo naief zijn om in gemeenschap van goederen te trouwen. Onder het mom van nee als we uit elkaar gaan krijgen we geen ruzie.
phormicola schreef:bliver schreef:Zeker Huwelijkse voorwaarden! Ik kan niet begrijpen dat mensen zo naief zijn om in gemeenschap van goederen te trouwen. Onder het mom van nee als we uit elkaar gaan krijgen we geen ruzie.
En ik kan niet geloven dat mensen zo laag en kifterig kunnen doen. Zelfs als mijn man alles zou willen hebben zou ik zeggen 'prima joh, neem maar mee'. Ik ben gewoon niet materialistisch en heb niets belangrijks.
Ik vind het wat anders bij eigen bedrijven of enorme schulden. Maar wat kan jou het nou schelen of je het bankstel wel of niet krijgt?