ISIS, ik word gek!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:01

Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan... -O-

Ik snap niet wat IS(IS) wilt bereiken met dit. Als ze nadenken weten ze toch ook dat hun "heilige god" dit nooit goed had gekeurd?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:02

HTM schreef:
MarlindeRooz schreef:
Tegen de tijd dat ze hier in Ommen zijn...

Je denkt toch niet echt dat ze komen?
Dat dorp is niet te vinden :')

Ja daarom, zodra ze die nieuwe verkeerssituatie hier zien dan rennen ze al gillend weg. :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:03

TS: Kan heel goed, als je moeite hebt met relativeren dan kun je er ook hierbij last hebben. Praat er over, op school met een decaan of krijg je al hulp?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:04

lotlot2 schreef:
Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan... -O-

Ik snap niet wat IS(IS) wilt bereiken met dit. Als ze nadenken weten ze toch ook dat hun "heilige god" dit nooit goed had gekeurd?

Ik wil niet banketstaaf doen, maar wat denk je dat christenen vroeger deden dan? Die kruistochten gingen er niet heeel veel vriendelijker aan toe.
Alleen was er toen nog geen internet waar dit allemaal gedeeld werd.

Geweld, oorlog en leed is van alle tijden maar omdat wij nu zoveel media hebben is alles direct "dichtbij".

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:04

lotlot2 schreef:

haha, precies dit.
hun heilige god is heel goed, niet om dit geloof af te kraken, want ieder zijn geloof, maar dit gaat toch echt heel ver. Dit is toch nooit de bedoeling geweest van hun God. zeker weten.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:05

vuurneon schreef:
TS: Kan heel goed, als je moeite hebt met relativeren dan kun je er ook hierbij last hebben. Praat er over, op school met een decaan of krijg je al hulp?

3 trainingen gehad+ een school psychoog gehad, helaas, het hielp niet. :+

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:11

MarlindeRooz schreef:
lotlot2 schreef:

Ik wil niet banketstaaf doen, maar wat denk je dat christenen vroeger deden dan? Die kruistochten gingen er niet heeel veel vriendelijker aan toe.
Alleen was er toen nog geen internet waar dit allemaal gedeeld werd.

Geweld, oorlog en leed is van alle tijden maar omdat wij nu zoveel media hebben is alles direct "dichtbij".

Nee, natuurlijk ging het er toen niet beter aan toe dan nu.

Maar als de wereld al zoveel oorlogen heeft meegemaakt dan hoort een gezond mens toch te beseffen dat dit niet nog een keer moet gebeuren?
Prima dat je meer aanhangers van je geloof wilt hebben maar op zo'n manier is dat zonder enige twijfel ziek.

Dit soort mensen horen niet hier op aarde.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:12

xNathaliee schreef:
Ik ben vooral angstig door alles bij elkaar.. Oekraïne en Rusland, IS, Ebola en niet te vergeten onze economische crisis. Ligt het aan mij of hebben we nog nooit zoveel ellende tegelijkertijd meegemaakt?
Btw, ik moet nog zien hoe wij ons zullen verdedigen tegen IS (met Rusland in mijn achterhoofd).

Al die ellende is er altijd al, alleen bestaan er nu ook dingen zoals internet. 'Vroeger' bereikten veel zaken ons niet.
En de media kan er ook wat van :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:14

Wat denk je voor de mensen die 'racistisch' zijn tegenover de Islam. Door IS wordt het alleen maar versterkt. Kijk ik weet ook wel dat je niet iedereen die de Islam aanhangt over 1 kam moet scheren. Maar volgens mij is dit het enige geloof die zijn aanhangers op deze manier probeert te verkrijgen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:14

Geschiedenis herhaalt zich, een derde wereldoorlog gaat er sowieso komen. Is het binnen 100 jaar of binnen 50 jaar. Ik weet het niet en ik ga me er ook niet druk om maken.

Het leven is al lastig genoeg.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:16

Als ik het goed heb, heeft IS weing/niets met de Islam te maken.
Volgens de Islam is zowel eermoord als zelfmoordaanslagen verboden (dus geen 70 maagden staan te wachten :+).

Verder verdiep ik me er niet echt in, maar mensen halen dingen door de war :).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:16

RedRoses schreef:
vuurneon schreef:

3 trainingen gehad+ een school psychoog gehad, helaas, het hielp niet. :+

Wat vervelend! Misschien toch nog een keertje aankaarten? Want dit is niet leuk natuurlijk. :j

xNathaliee

Re: ISIS, ik word gek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:19

Oh wat ik er van begrepen heb is dat de IS staat voor Islamitische Staat en ze mensen willen verplichten zich te bekeren tot de Islam.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 21:20

xNathaliee schreef:
Oh wat ik er van begrepen heb is dat de IS staat voor Islamitische Staat en ze mensen willen verplichten zich te bekeren tot de Islam.

gaat lastig als ze ze vermoorden lijkt mij... :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:21

xNathaliee schreef:

Maar dat betekend niet dat Islamieten dit ook willen :)
Een heel, heel klein deel is extremisten, die zullen ze in alle geloven hebben, maar een geloof staat nooit voor oorlog (hoewel dit helaaswel gebeurd).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:21

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:26

Ts, misschien een idee om alleen het jeugdjournaal te volgen en met je ouders erbij? kun je er gelijk over praten.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:26

Wat wil de IS precies? Dat wij ons allemaal bekeren tot de Islam? Is dat het enige?

Ik heb inderdaad over ze gehoord, en weet dat ze mensen vermoorden/verkopen/verkrachten, maar verder weet ik er niet heel veel van eigenlijk.

En TS, maak je niet druk! Het komt allemaal wel weer goed, echt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:28

Ach ja.... over 1000 jaar is er wel een groepering die ons wil bekeren tot het robotisme en eist dat wij met alu folie hoedjes op gaan lopen of anders worden wij zelf een robot :j

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:31

Ik heb even wikipedia geraadpleegd. Je wordt niet echt blij als je ziet wat hun 'methoden' zijn zeg. Is er geen een van die beweging die denkt kom op jongens dit kan toch niet?! Of wordt die ook uitgemoord.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:38

Daar in dat land bedoel je Nathalie? Alles wat niet achter ISIS staat word gewoon afgeslacht.
Was net nog op het nieuws een filmpje van Jezidi's (christen) gevangen worden genomen, ergens gedumpt waar er rottend fruit gegooid word, ondergespuugd en daarna naar hun massgraf mogen rennen en daar afgeknald worden..

Dus nee... zodra je daar zegt; He joh, kom op waar ben je mee bezig .. ligt je kop er al af.

christenen, yezidi's en andere niet-moslims krijgen de keus zich te bekeren, als dhimmi belasting (djizja) te betalen, of 'om te komen door het zwaard'. Niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiiten worden gezien als 'afgedwaald van de ware leer' en krijgen eveneens de keuze tussen de dood en bekering tot de salafistische puristische vorm van de islam die IS propageert.

Dat is hun doel..
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 28-08-14 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:42

Romanoff schreef:
Daar in dat land bedoel je Nathalie? Alles wat niet achter ISIS staat word gewoon afgeslacht.
Was net nog op het nieuws een filmpje van Jezidi's (christen) gevangen worden genomen, ergens gedumpt waar er rottend fruit gegooid word, ondergespuugd en daarna naar hun massgraf mogen rennen en daar afgeknald worden..

Dus nee... zodra je daar zegt; He joh, kom op waar ben je mee bezig .. ligt je kop er al af.

Ongelofelijk toch... -O-

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:45

-
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 28-08-14 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:45

RedRoses schreef:
lotlot2 schreef:

haha, precies dit.
hun heilige god is heel goed, niet om dit geloof af te kraken, want ieder zijn geloof, maar dit gaat toch echt heel ver. Dit is toch nooit de bedoeling geweest van hun God. zeker weten.

Is het ook niet. Een keer een artikel gelezen, dat hij een brief schreef naar bepaalde monikken of zo, dat alle moslims hun moesten beschermen, maar niet alleen zij, ook alle christenen. En dat ze ze niet mochten uitmoorden oid of speciale belasting vragen (wat zij dus wel doen). - correct me if im wrong -

En ik snap dus niet, waarom ze dit doen...

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:52

Romanoff schreef:

christenen, yezidi's en andere niet-moslims krijgen de keus zich te bekeren, als dhimmi belasting (djizja) te betalen, of 'om te komen door het zwaard'. Niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiiten worden gezien als 'afgedwaald van de ware leer' en krijgen eveneens de keuze tussen de dood en bekering tot de salafistische puristische vorm van de islam die IS propageert.

Dat is hun doel..

:r Dit is dus weer het bewijs dat er ontzettend veel gekke mensen zijn in de wereld.