Ik snap niet wat IS(IS) wilt bereiken met dit. Als ze nadenken weten ze toch ook dat hun "heilige god" dit nooit goed had gekeurd?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lotlot2 schreef:Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan...![]()
Ik snap niet wat IS(IS) wilt bereiken met dit. Als ze nadenken weten ze toch ook dat hun "heilige god" dit nooit goed had gekeurd?
lotlot2 schreef:Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan...![]()
MarlindeRooz schreef:lotlot2 schreef:Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan...![]()
Ik wil niet banketstaaf doen, maar wat denk je dat christenen vroeger deden dan? Die kruistochten gingen er niet heeel veel vriendelijker aan toe.
Alleen was er toen nog geen internet waar dit allemaal gedeeld werd.
Geweld, oorlog en leed is van alle tijden maar omdat wij nu zoveel media hebben is alles direct "dichtbij".
xNathaliee schreef:Ik ben vooral angstig door alles bij elkaar.. Oekraïne en Rusland, IS, Ebola en niet te vergeten onze economische crisis. Ligt het aan mij of hebben we nog nooit zoveel ellende tegelijkertijd meegemaakt?
Btw, ik moet nog zien hoe wij ons zullen verdedigen tegen IS (met Rusland in mijn achterhoofd).
RedRoses schreef:vuurneon schreef:TS: Kan heel goed, als je moeite hebt met relativeren dan kun je er ook hierbij last hebben. Praat er over, op school met een decaan of krijg je al hulp?
3 trainingen gehad+ een school psychoog gehad, helaas, het hielp niet.
xNathaliee schreef:Oh wat ik er van begrepen heb is dat de IS staat voor Islamitische Staat en ze mensen willen verplichten zich te bekeren tot de Islam.

Romanoff schreef:Daar in dat land bedoel je Nathalie? Alles wat niet achter ISIS staat word gewoon afgeslacht.
Was net nog op het nieuws een filmpje van Jezidi's (christen) gevangen worden genomen, ergens gedumpt waar er rottend fruit gegooid word, ondergespuugd en daarna naar hun massgraf mogen rennen en daar afgeknald worden..
Dus nee... zodra je daar zegt; He joh, kom op waar ben je mee bezig .. ligt je kop er al af.
RedRoses schreef:lotlot2 schreef:Bah wat hebben we toch een vervelende wereld, nooit kan het een keer zonder zorgen gaan...![]()
haha, precies dit.
hun heilige god is heel goed, niet om dit geloof af te kraken, want ieder zijn geloof, maar dit gaat toch echt heel ver. Dit is toch nooit de bedoeling geweest van hun God. zeker weten.
Romanoff schreef:Daar in dat land bedoel je Nathalie? Alles wat niet achter ISIS staat word gewoon afgeslacht.
Was net nog op het nieuws een filmpje van Jezidi's (christen) gevangen worden genomen, ergens gedumpt waar er rottend fruit gegooid word, ondergespuugd en daarna naar hun massgraf mogen rennen en daar afgeknald worden..
Dus nee... zodra je daar zegt; He joh, kom op waar ben je mee bezig .. ligt je kop er al af.
christenen, yezidi's en andere niet-moslims krijgen de keus zich te bekeren, als dhimmi belasting (djizja) te betalen, of 'om te komen door het zwaard'. Niet-salafistische soennieten, soefi's en sjiiten worden gezien als 'afgedwaald van de ware leer' en krijgen eveneens de keuze tussen de dood en bekering tot de salafistische puristische vorm van de islam die IS propageert.
Dat is hun doel..
Dit is dus weer het bewijs dat er ontzettend veel gekke mensen zijn in de wereld.