Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:15

Wij letten goed op wat we doen halen producten in de aanbieding, hebben weinig de kachel aan en proberen als het droog weer is mooi de fiets of de benenwagen te nemen in plaats van de auto. Is gezond en scheelt erg veel brandstof vooral de kleine stukjes zeg maar.

Verder let ik dus goed op de verzekeringen zo heb ik mijn autoverzekering omgezet en scheelt mij dat 30 euro per maand voor dezelfde dekking..Kijk dat zijn leuke dingen

Mijn vriend werkt vlakbij de grens in duitsland en tankt daar dus scheelt altijd iets. En doet gelijk boodschappen daar.

Verder drinken wij weinig frisdrank en cola halen wij dus ook in Duitsland scheelt echt aanzienlijk. Sapjes hebben we wel in huis voor als we visite krijgen maar wij drinken het eigenlijk niet. Ik zelf drink eigenlijk bijna alleen thee en water.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:19

* Naar mijn werk carpool ik met een collega
* bij de goedkoopste tank tanken. Op een bepaalde dag is het dan nog goedkoper dus dan tank ik op die dag
* kijken wat er in de supermarkt in de aanbieding is, gebruik ik het spul regelmatig dan sla ik zo mogelijk wat
extra in
* Heb ondertussen een paar lidmaatschappen opgezegd van boekjes omdat ik ze niet super boeiend meer vond

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:23

Een vriend nemen die werkt :+

Nee zonder gein, ik studeer dus niet veel geld, en merk sinds we samen zijn dat boodschappen doen voordeliger is. Vooral omdat als ik voor mezelf kookte ik vaak dingen overhield en aan het eind van de week dingen weg kon gooien. Dat is nu bijna nooit het geval.
Ook eten wij volgens een strak voedingsschema, wel met veel vlees dus redelijk duur, maar verder veel groente en rijst ed, dus vrij goedkoop. Ook kopen we dus geen onnodige dingen, alleen wat we nodig hebben voor de maaltijden. Dat werkt prima als ik in de supermarkt loop.

Ook idd deo enz kopen wanneer het bv bij kruidvat 2 plus 2 gratis is. Zo ook met mascara, en probeer voor crèmes er ook op te letten. Ook al geef ik daar wel aardig wat aan uit.
Helaas is besparen op m'n studieboeken nog steeds niet gelukt, wat een geld elke keer weer.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:32

Wij doen voor ons gezin van 7 personen boodschappen voor 60GBP per week, en dat is inclusief melk voor de baby.
We kopen alleen spullen met de houdbaarheidsdatum van vandaag, en dat wordt afgeprijsd met 85-90%. We hebben 2 grote vrieskisten staan en daar gaat alles in. Fruit en groenten houdt het nog wel langer uit dan die dag en wordt gewoon gegeten tot het niet goed meer is.

We hebben geen auto, maar wonen in London waar kinderen gratis met het OV reizen en ik heb een zone 1-4 travelcard waar ik onbeperkt mee kan reizen binnen deze zones. Uitjes zijn hier naar het park, naar het museum (gratis!) of andere gratis activiteiten.

Ik maak mijn eigen wasmiddel (supersimpel en bespaart enorm veel geld), weck veel, maak zelf jam etc van vruchten uit het bos, kadootjes koop ik bij poundland/99p stores.

Zorgverzekering is gratis hier, dus die kosten hebben we niet.
Telefoon heb ik voor 15GBP onbeperkt data, 300 minuten en 5000sms, iets waar ik ruim voldoende aan heb (voor mij is data het belangrijkste)

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:42

Ik zou echt wat meer moeten besparen op boodschappen. Ik ben zo iemand die voor een schap gaat staan en kiest wat lekker is, zonder naar het prijskaartje te kijken, om vervolgens bij de kassa te schrikken van wat ik moet betalen :o

Verder leef ik wel zuinig :j Shampoo, cremespoeling maak ik zelf. Ik heb weinig abonnementen. Ik heb een redelijk goedkoop telefoon abonnement met een lease apparaat (scheelt enorm in prijs, je moet hem alleen aan het einde terugsturen als je je abbo opzegt, of overkopen). Mijn tv abonnement betaal ik niks voor, ik heb een kaart geleend van een kennis in de buurt, hij gebruikte hem toch niet :o Mijn internet is ook ongeveer het goedkoopste dat er is, was het eerste jaar zelf maar 10 euro, nu geloof ik 27 euro.

Zorgverzekering heb ik de goedkoopste die er is. Ik heb wel een aanvullend pakket voor tandarts e.d., hoewel ik die nooit gebruik.

Verder woon ik super goedkoop. Dat was echt een buitenkansje! *\o/*
Qua verwarming e.d. bespaar ik niet. Ik vertik het om het koud te hebben in mijn eigen huis... Voordeel is wel dat mijn huisje zo klein is dat het me helemaal niet veel kost :D

ValerieM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:43

Interessant topic! Ik ga vanmiddag ff alles bijlezen.

Ik ben niet echt bewust bezig met besparen, zou ik wel moeten doen.

Iedere 2 jaar, als mijn telefoon abonnement afloopt, maak ik er een sport van om een zo goedkoop mogelijk nieuw abonnement te nemen.
In maart/april en ik weer aan de beurt, en denk toch aan sim only. Scheelt toch 15 euro per maand.

Qua boodschappen halen wij redelijk vaak dingen in de aanbieding. Pakken drinken bijvoorbeeld. Of vlees. En shampoo!

Ik heb thuis een boiler. Ik het weekend eb ik stroom op het nachttarief, waardoor de boiler blijft opladen zodra er warm water uit gaat. Die zet ik overdag dus uit, scheelt toch een beetje.
Verder hebben wij overal spaarlampen.

Zo... En straks ga ik eens kijken waar ik nog meer op kan besparen :j

maralyn

Re: Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:48

Ochjaa, telefoon abbonement.
Ik lig niet wakker van, dat ik geen internet op mijn mobiel heb, naast de openbare wifi, waardoor ik maar op 8 euro in de maand zit. Onbeperkt smsen, en 100 minuten bellen.

Ook ga ik veel op de fiets! Ook doe ik dagelijks mijn boodschappen, omdat de meeste winkels tot 8 open zijn.
Het eten van de dag, haal ik de dag zelf, waardoor ik veel minder weggooi.
Zo pak ik het ook aan met desbetreffende vleeswaren.

Mijn vriend doet de grote boodschappen, alles wat maar in de diepvries kan. Snacks, patat, pizza, brood, wc papier (Nee die doe je niet in de vriezer!!)

Zoals drinken, houd ik van dubbel fris. Maar aangezien ze elke 2 maanden wel een nieuwe aanbieding hebben, vul ik mijn fietstassen met 9 pakken (3 voor 2 euro). Het fietst wat zwaar.. Maar... Het scheelt mij wel enorm.

Ook lust ik alleen donkervloerbrood, polderbrood of sesambrood.
Als het donkervloerbrood niet in de aanbieding is. Koop ik het bij de lidl in. Maar is het in de aanbieding, is het goedkoper, dan die van de lidl.

Wees bewust wat je koopt, wanneer je het koopt, en welke hoeveelheden je koopt.
Alleen dat al scheelt enorm.

En dat ik dagelijks op de fiets ga. Scheelt ook enorm in de benzine.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:49

Ik bespaar overal op x'D
Heb al maanden geen kleren meer voor mezelf gekocht, maar merk dat mijn broeken langzaam aan vervanging toe zijn dus ik begin nu al met ong. 100 euro apart te zetten voor nieuwe broeken(en geloof me met 100 euro aan broeken kan ik ruim een jaar vooruit haha).
Zorgverzekering heb ik basis + jongeren aanvullend dus 115 euro per maand.

Ik woon thuis dus heb geen kosten aan boodschappen, huur/hypotheek enz.
Verder werk ik zoveel ik kan en heb ik geen telefoonabbonement(prepaid), huidige telefoon tweedehands gekocht omdat de oude begon te verslijten en voor de rest loods ik iedere cent die ik overhoud door naar mijn spaarrekening.
De eerste maanden waren zwaar voor mij, heel zwaar. Ik verdiende bijna niks omdat ik weinig uren kreeg en kwam iedere maand veel geld te kort. Gelukkig had ik een flinke spaarrekening maar die kwam op een gegeven moment onder een minimum. Gelukkig werk ik sindsdien echt veel meer(ong. het driedubbele) dus gun ik mezelf zo nu en dan wat leuks als ik het zie(voor mezelf of wat leuks voor paard) en word het allemaal wat makkelijker, spaarrekening is ook weer goed aangevuld afgelopen maanden en aangezien ik dit jaar een sabbatical neem kan ik veel werken en sparen en begin ik volgend jaar vol goede moed en een goed gevoel aan een nieuwe opleiding.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:53

Wij zijn een gezin met 2 volwassenen en 4 kinderen.

* weekboodschappen doen ipv elke dag. Ik ben meestal 75 euro kwijt aan de weekboodschappen,dat is incl persoonlijke verzorgings middelen,wasmiddel,drinken enzv
* weekmenu opstellen, aan de hand van de aanbiedingen uit de supermarkt.
* Tv abonnement willen we nog aanpassen, we betalen nu 30 euro per maand ( Canal digitaal)
* huistelefoon hebben we niet,internet wel, maar dat abbo delen we met mijn schoonouders ( zijn tevens onze buren).
* lampen niet onnodig aan laten staan, deuren altijd dicht houden zo houdt je de warmte in huis.
* als het mogelijk is dan hangt de was hier het hele jaar door buiten te drogen, anders in de droger.
* was draaien deed ik eerder altijd na 23.00 uur, nu niet meer wegens een grote brand bij de een wasserette bijna tegen over ons.
Ben sinds die brand toch wat huiverig ervoor geworden.
* Vaatwasser,draait hier 1 keer per dag, pannen was ik met de hand af.
* Wij zijn van de Senseo afgestapt en over gegaan naar filterkoffie, scheelt ons behoorlijk.
* 2e auto de deur uit gedaan, mijn man fietst nu al ruim 2 jaar naar zijn werk.
* Ik koop altijd het eigen merk brood van de Plus, de 2e is dan voor de helft van de prijs. Ik heb 8 broden in de week.

Edit.

Hier ook een grote vriezer,dus grotendeels zoals het brood vries ik in. We hebben overigens ook een eigen moestuin. Is meer een project van ons oudste zoon ( 9jaar).
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 28-08-14 11:01, in het totaal 3 keer bewerkt

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:55

SuperAssie schreef:
Heb al maanden geen kleren meer voor mezelf gekocht, maar merk dat mijn broeken langzaam aan vervanging toe zijn dus ik begin nu al met ong. 100 euro apart te zetten voor nieuwe broeken(en geloof me met 100 euro aan broeken kan ik ruim een jaar vooruit haha).

Bij de c&a zijn de broeken nu 2de halve prijs. Afgelopen week 2 spijkerbroeken gekocht voor €37,50

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:55

We hebben door zorgvuldig scheiden van afval in totaal 90 euro kunnen besparen.

We zorgen ervoor dat papier, plastic, glas, groente en restafval alles apart weggegooid wordt. We hadden eerst 240 liter restafval die steeds meer dan vol is in 2 weken de tijd, nu hebben we 80 liter restafval die steeds net vol is in 2 weken door zorgvuldig scheiden.

Groenteafval hebben we amper, meeste mensen hebben dat niet eens een groenteafval. Als er bijv. varkens zijn in de buurt kun je met toestemming van eigenaar aan varkens voeren.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:59

Ik bespaar niet echt maar doe mijn uitgaven wel bewust.

Qua boodschappen: ik maak een weekmenu, niet echt adhv aanbiedingen maar let wel op het gebruik van seizoensgroenten. Echt goedkoop boodschappen doen lukt me niet. We eten veel gezonde dingen en die zijn nou eenmaal wat duurder ondanks dat ik veel bij de Lidl koop. Ben per week wel 60€ voor twee personen boodschappen kwijt. Daarvan is een deel wel fairtrade/biologisch.
Verzorgingsproducten koop ik wel in de aanbieding, maar let er daarbij op dat ik dan wel écht het goedkoopste heb en niet alsnog duurder uit ben ondanks dat het een aanbieding is.

Mijn autoverzekering kan binnenkort goedkoper omdat ik 2 schadevrije jaren heb en straks 23 word. Dat scheelt zo 2 tientjes in de maand. Eind september ga ik kijken waarnaar ik ga overstappen.

Daarnaast betalen we nu een vermogen aan huur. We zijn op zoek naar een koopwoning en dan gaan onze netto woonlasten ook al behoorlijk omlaag. Dan wil ik ook gaan afval scheiden.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:15

Hmm ik bespaar vrij weinig als ik met de rest hier vergelijk .. En dat is ook niet goed mocht ik ooit een stapje terug moeten doen val ik opeens in een gat :oo ... Je wen zo snel aan luxe dingen stapje terug wen je minder makkelijk aan.

Ik geef makkelijk en graag uit maar spaar ook een aardig bedrag. Ik heb zo iets het leven is veelste kort om krenterig te doen. Dit doel ik voor de mensen die een goede baan hebben en nog niks uit willen geven.

Wel vind ik het zonde om te veel aan kleding uit te geven. Terwijl ik wel een echt verzorgd typetje ben. Dure merken doen me niet zo veel en vind ik zonde van mijn geld.

Goed eten vind ik wel belangrijk en dat kost ook wel weer meer, ik ben zo'n type die automatisch de A merken neem (en nee die zullen vast niet altijd het beste zijn). Vind het wel te triest dat het ongezonde voedsel vele malen goedkoper is, zo werk je de maatschappij naar een ongezond gewicht met vele gezondheidsklachten.

Auto zou ik wel graag wat meer mee willen bezuinigen maar de fiets pakken is geen optie. Als ik ongeveer 20 tot 30 min zou moeten fietsen dan zou ik dat regelmatig gaan doen :).

Telefoon abbo ben ik ook niet zo zuinig mee want ik wil dan weer het nieuwste toestel. Verder heb ik niet zo veel met gadgets.

Ik woon nog thuis dus dat verklaar natuurlijk de makkelijkere uitgaves maar heb ook samen gewoond in koophuis en hoefde mijn levensstijl verder niet aan te passen. Nu vind ik het ook zonde om in de toekomst te gaan huren want dat is ook een soort van geld weg gooien. Hopelijk kan ik over een tijdje mijn huisje kopen.. Voorlopig spaar ik lekker door ;)
Laatst bijgewerkt door doemaar op 28-08-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:16

Mjetterd schreef:
SuperAssie schreef:

Bij de c&a zijn de broeken nu 2de halve prijs. Afgelopen week 2 spijkerbroeken gekocht voor €37,50

Ik koop ze tegenwoordig bij de primark :')
8 euro per broek of zo haha. Kan er zo een heleboel kopen in verschillende kleuren en ook fijn afwisselen!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:49

Ik probeer altijd zuinig te doen, maar nu ik geen inkomen meer heb en geen uitkering, leef ik van mijn spaargeld. Meer bezuinigen is nooit weg.

Er zijn wel een paar dingen waar ik niet op wil bezuinigen, maar als de nood echt aan de man komt zijn dat: paardrijles, 2x per maand a €20 en gebruik kunnen maken van de binnenbak, €40 per maand.

Waar ik wel op bezuinig:
-we zijn onlangs overgegaan op een goedkoper tv-abonnement, en we delen de duurste netflixaccount (€12) met drie huishoudens, in principe is dat dus €4 p.m. per huishouden, maar mijn vader betaalt dit voor ons.
- Ik heb de oude Iphone van mijn vriend gekregen en heb een simonly abonnement van €8 p.m. bij Simyo, incl 3G.
- we hebben geen huistelefoon
- we doen voor ongeveer €220 per maand boodschappen voor twee personen, omgerekend is dit ongeveer €55 per week. Dit is dus voor eten / drinken, maar ook wc-papier e.d. We letten op de aanbiedingen en eten gezond, dus veel groenten en fruit. We kopen dan weer bijna nooit chips, frisdrank, snoep, gebak, duur vlees en dergelijke. Ik drink alleen water en thee en mijn vriend drinkt af en toe aanmaaklimonade en vruchtensap.
- we letten op ons GWL verbruik en houden dit elke maand bij. We doen alleen de CV aan als het echt nodig is en in de winter gaat deze 's nachts op 10 graden.
- we hebben bewust voor een kleine auto gekozen, Peugeot 107, ivm verbruik e.d. Auto is noodzakelijk om bij mijn paard te kunnen komen.
- we zijn vorig jaar overgestapt naar een veel goedkopere autoverzekering; van Allsecur naar de Kilometerverzekering. Beide all risk (jonge auto), we besparen er ongeveer €40 per maand op.
- we zijn vorig jaar ook overgestapt van ANWB Wegenwachten naar Allianz Global Assistance, scheelt een paar euro per maand
- op weg naar mijn paard kom ik langs een tankstation op de Duitse grens. Hier tank ik altijd, scheelt €0,10 per liter in vergelijking met de Nederlandse witte pomp.
- vriend en ik gaan bijna nooit uit en drinken ook eigenlijk niet.
- kleding komt bij mij van de H&M of primark en ik doe er heel lang mee.
- ik koop goedkope schoenen en make-up koop ik nauwelijks, alleen mascara (net nog voor €1 gekocht bij de Action en lippenstift van L'Oréal in de aanbieding.
- dagcreme koop ik bij de Aldi, schijnt een van de beste te zijn.
- onze vriezer zit altijd vol, ben goed in die volproppen.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:52

Ik woon nog thuis, maar ik doe zo ook mn best om te besparen:
- Van manege naar rijvereniging gegaan (scheelde me €20 p.m. en nog beter les ook)
- Studiegeld in een keer betalen
- Broeken in de sale kopen (wel a-merk of bij the sting ivm betere kwaliteit)
- Schoolboeken 2e hands aanschaffen
- Minderen van alcoholische dranken
- Meer ranja drinken ipv sapjes
- Niet elk jaar meer een nieuwe schooltas kopen
- Bij het storten van loon, meteen een deel naar mn spaarrekening overmaken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:57

A_nouk schreef:
Ik kan eigenlijk niet geloven dat de benzine daadwerkelijk slechter is zou ook niet moeten kunnen.
M.I. zijn de kosten lager waardoor ze de brandstof ook goedkoper aan kunnen bieden. De twee formules die ik noemde zijn beide pompen die onbemand zijn :0 maar daar mag iedereen natuurlijk zijn eigen mening over hebben !

RianneH red jij het met 30 euro per maand !? :wow:

Haha nee, ik bedoel per week natuurlijk :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 12:27

Hahah ik dacht al anders moet je me even leren hoe je dat doet :))

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:13

Ik koop mn kleding in de uitverkoop.
Eten moet lekker zijn, maar we letten wel altijd op aanbiedingen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:23

- Goedkope kleding, geef ik niks om.
- Eten in de aanbieding kopen. Wij geven met 2 personen 50 euro p.w. uit ongeveer.
- Houtkachel scheelt enorm
- Uitgaan doen we niet echt aan en vakanties ook niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:26

Op paarden valt wel degelijk te besparen, ik heb al tien jaar hetzelfde sjabrak touwhalster kost weinig, gaat niet stuk en gaat af en toe in de wasmachine. En ik bekap zelf.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:27

ik werk nog steeds met beltegoed, is het op, is het pech.
Doe m'n schapjes bij de Aldi. Zorg dat ik eerst eet en drink wat ik gekocht heb.
Kleding koop ik zelden, heb een hoop vriendinnen en twee schoonzussen die uit hun kleding groeien ;)
Zo goedkoop mogelijk tanken, ondanks de tankpas.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:10

Ik heb vandaag een nieuw internet abonnement afgesloten. Ik betaalde 40 euro voor tv en internet. Maar ik kijk al sinds december via netflix en eigenlijk nooit meer tv. Dus nu alleen internet, 8 maanden voor 12 euro en dan 4 maanden voor 25 euro. Dus dat scheelt al een hoop.

Tanken probeer ik in België te doen en als dat niet lukt dan altijd bij een onbemand tankstation.

Verder probeer ik in 1 keer boodschappen te doen voor een week of 2. Wel tussendoor dan nog vers spul halen. Ik probeer zoveel mogelijk bij de Lidl te halen. Scheelt echt enorm veel.

Als iemand met ongeveer mijn maat kleding gaat opruimen dan geven ze het aan mij. Zitten regelmatig goede spullen bij. Als ik alles nieuw moet kopen word het heel erg krap.

Verwarming zet ik zo min mogelijk aan. In de winter meestal met een dekentje en een huispak op de bank. Afgelopen winter is hij niet aangeweest. Nu woon ik wel in een flat dus het is sowieso minder koud.

Dat is wel denk ongeveer waar ik het meeste op bespaar.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:04

Dorientje je schrijft datje de cv 's nacht op 10 graden zet. Hoe hoog heb je die overdag staan? Want ophogen van zo'n lage temp neemt ook ontzettend veel dan kun je het goedkoper een beetje hoger laten staan

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 08:50

Wilde ik ook net zeggen dorientjuh. Daar kan je ook opletten vooral als de verwarming weer bv naar 20 of 21 graden moet overdag. Kost veel gas om daar weer te komen.

Wij hebben helaas een best koud huis voelt altijd koud aan. (oude hoekwoning)
Woonstichting heeft afgelopen jaar de spouwmuur en het dak geisoleerd en dubbel glas. Maar toch voelt het nog koud. Heel apart.