Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:26

TessJazz schreef:
takkie_muis schreef:
Ik heb mijn moeder haar fb gemaakt , en nu spijt :')

Zelfde gevoel! :') ze zet er geen onzin op ofzo.. maar bemoeid zich overal tegen aan .
als ik een status plaats, of een foto... :+

Mijn ouders liken de boel wel (ja, samen 1 account... :+ ) maar ik krijg wel vaak een appje over dingetjes 'hoe blauw is je knie????' :+ vind het wel lief :+:

Raineri

Re: Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:35

Ik vind oude mensen zo schattig op facebook. Mijn oma drukte wel eens de capslock aan wist niet meer hoe ze hem uit moest zetten. :')

Maar je hebt er soms wel een paar bij die het te serieus allemaal nemen inderdaad.. Maar dat zie ik in elke leeftijdscategorie wel. Die mensen verwijder ik gewoon.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:36

De opa (82) van mijn vriend heeft ook facebook, hij snapt het niet helemaal en kan de "vind ik leuk" knop ook nooit vinden, maar daar hebben we eigenlijk nooit last van. Hij leest lekker mee om op de hoogte te blijven en af en toe plaatst hij een berichtje onder je status of foto: Opa vindt dit ook leuk. En dat vind ik zó schattig! <3

Hoewel we ons laatst wel ziek hebben gelachen met z'n allen. Hij had per ongeluk een link gedeeld naar een webshop voor seksspeeltjes :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:40

EvaC schreef:
De opa (82) van mijn vriend heeft ook facebook, hij snapt het niet helemaal en kan de "vind ik leuk" knop ook nooit vinden, maar daar hebben we eigenlijk nooit last van. Hij leest lekker mee om op de hoogte te blijven en af en toe plaatst hij een berichtje onder je status of foto: Opa vindt dit ook leuk. En dat vind ik zó schattig! <3

Hoewel we ons laatst wel ziek hebben gelachen met z'n allen. Hij had per ongeluk een link gedeeld naar een webshop voor seksspeeltjes :')

_/-\o_ Fantastisch!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 11:40

Neeeeee!! :') :')

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:41

lieveli schreef:
Hilarisch af en toe ook hoor :=

HAHAHA ja ik vermaak mij kostelijk daar. Samen met jou :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:48

EvaC schreef:

:)) Wat super lief zeg :j

Wij willen oma er eigenlijk ook aan hebben. Ze is een beetje eenzaam, vooral wat later op de avond, nu opa is overleden. Maar het lukt nog niet, ze wil niet eens een Ipad. Ze heeft nu wel een ereader dus het begin is er :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:57

Mijn opa tagt altijd mijn foto's. Dan wilt hij op 1 foto 20 man taggen (en dan sta alleen ik erop)
Ik moet maar eens fb les aan m'n opa geven.
Mijn schoonmoeder heb ik niet toegevoegd op fb :P Ze reageert nogal genant.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:57

Mijn ouders delen samen een facebook :+ levert wel eens bijzondere acties op dat ze beide even reageren op iets maar hun naam er niet achter zetten.
Herken hun schrijfstijl inmiddels dus kan ze uit elkaar houden :+

De oma van mijn lief is echt de koningin van de oneliners :D echt heerlijk! Vind het super dat een dame van in de 80 probeert mee te komen met al die moderne frutsels en onzin :D Heeft ook een smartphone, maar die reageert niet op haar vingers :? dus heeft nu maar een tweede mobiel gekocht zodat ze de ANWB kan bellen als ze pech heeft :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:05

lieveli schreef:
Neeeeee!! :') :')

Toch echt :')

In de catogorie "pics or it didn't happen":
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:08

En die 2 vind ik leuks? Bejaarde vrienden of lollige kleinkinderen?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:11

:') Echt geniaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:13

_O- Go opa :))

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:14

Mijn opa van 87 heeft ook Facebook :)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:16

@Keet: eentje ben ik en de ander is mijn schoonvader. Heb net even gekeken.

Mijn vriend heeft gewoon een hele leuke opa 8-)

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:20

Ik heb hier gelukkig geen last van. Maar om jullie posts hier lig ik helemaal dubbel! :))

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:24

Oudere mensen op facebook.........................? Hoe bedoel je dat precies.....................................niet dat ik er last van heb...................................................

:+

Ik heb zelf niet veel oudere mensen op facebook, accepteer ook vaak geen vriendschapsverzoeken van. Een oudere man die enthousiast bezig is met het clubboekje van de manege vind ik een aardige man, maar die hoeft mij niet op instagram, facebook en zelfs soundcloud te volgen. FB houd ik vooral voor vrienden en naaste familie. Gelukkig gedraagt mijn moeder zich keurig :)

Wel altijd leuk om op een post van een vriend een reactie van zijn oma te zien over een compleet ander onderwerp :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:25

Geweldig topic! _O-

Mijn ouders zitten wel beiden op facebook, liken bijna al mijn posts en op sommige dingen reageren ze ook. Maar ik heb er niet zoveel moeite mee, vind het wel leuk. :D

Mijn oma zit ook op facebook, heeft ook een iPad, wilde vroeger ook een DS (heeft ze nog gekregen ook) en misschien moet ze binnenkort wel aan de whatsapp. *D Enige is dat als je bijvoorbeeld een high tea erop zet dat je dan reacties krijgt als; lekker waarom ben ik niet uitgenodigd
En dan zonder punten of komma's, dan denk je echt, is dit nu een grapje of serieus? :\

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:25

EvaC schreef:

weet je zeker dat dat per ongeluk was, misschien is opa juist wel super hip muhaha..

Mijn opa reageerde altijd op de vragen van facebook... wat ben je aan het doen? hoe gaat het?
Stond er alleen een status met goed ofzo haha.. geniaal toch :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:26

Ahum wat is oud ik begin me toch zorgen te maken :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:26

Deetjeeuh schreef:
Geweldig topic! _O-

Mijn ouders zitten wel beiden op facebook, liken bijna al mijn posts en op sommige dingen reageren ze ook. Maar ik heb er niet zoveel moeite mee, vind het wel leuk. :D

Mijn oma zit ook op facebook, heeft ook een iPad, wilde vroeger ook een DS (heeft ze nog gekregen ook) en misschien moet ze binnenkort wel aan de whatsapp. *D Enige is dat als je bijvoorbeeld een high tea erop zet dat je dan reacties krijgt als; lekker waarom ben ik niet uitgenodigd
En dan zonder punten of komma's, dan denk je echt, is dit nu een grapje of serieus? :\

Ja digitale leestekens lijken ze weinig kaas van gegeten te hebben :n
Krijg ook altijd mails zonder leestekens en alineas. Ergste is dat ze dat dus ook doet naar bedrijven e.d. :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:29

lady62 schreef:
Ahum wat is oud ik begin me toch zorgen te maken :?

Als jij uit 62 bent dan hoor je bij de oudjes hoor, oftewel de Golden Girls volgens iemand. :D :D

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:34

53 spiekte ik net. Zolang er nog leestekens worden gebruikt, is er niks aan de hand lady62 :D

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:34

Het zal toch niet waar zijn bigone %)
Ben daar echt wel ziek van.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:41

omg, de opa met sexspeeltjes!! :D _O- Ik lig af en toe dubbel om de reacties hier.

Mijn ouders hebben ook facebook maar vind ik niet erg vervelend want dan had ik ze wel " ontvriend" om het zo maar te zeggen.

Enige wat ik heel, heel erg vervelend vind (En mams leert het ook nooit) is dat mams altijd dingen eerder op facebook zet dan dat ze het haar eigen kinderen verteld. Ik moet ALTIJD via facebook erachter komen dat mijn vader in het ziekenhuis ligt oid. Ik bel haar dan altijd erg boos om om verhaal te halen, maar daar snapt ze niets van. Ze moest haar ei kwijt en nu weet meteen iedereen het. Lekker makkelijk toch?

toppunt was toen ik aan het werk was (Waar ik geen internet heb) en een smsje van mijn vriend kreeg wat er aan de hand was want mijn vader scheen op de hartbewaking in het ziekenhuis te liggen volgens facebook. Ik wist dus van niets...